Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
: 21 mar 2023, 19:01
No i tutaj się nam pojawia perspektywa kolejnej linii SKA, tym bardziej, że budowana ma być również linia do Myślenic 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
To samo zrobiono wówczas m.in. z linią Wadowice - Trzebinia, która także jest obecnie przygotowywana do reaktywacji. Cóż, pokutuje mentalność przełomu wieków, gdy w powszechnym mniemaniu to busy i prywatne auta miały być przyszłością narodu, a PKS-y i kolej należało zaorać jako relikt minionej epoki.tomek_m pisze: 22 mar 2023, 19:35 W przypadku Niepołomic to jest kuriozum, 20 lat temu kolej zaorać, aby teraz od nowa budować. Ten nasz kraj to jednak stan umysłu.
Faktycznie, z perspektywy czasu widać, że była to bardzo niefortunna decyzja dotycząca likwidacji linii do Niepołomic. Aczkolwiek widzę też pewne plusy takiego obrotu spraw, ponieważ nowe trasowanie biegnie od/do LK95, a nie LK91. Dzięki temu część połączeń będzie mogła jechać też przez NH, obsługując nowe przystanki planowane na LK95. Wiadomo, wtedy też mogłyby jechać, ale byłaby to ewidentnie dłuższa trasa.tomek_m pisze: 22 mar 2023, 19:35 W przypadku Niepołomic to jest kuriozum, 20 lat temu kolej zaorać, aby teraz od nowa budować. Ten nasz kraj to jednak stan umysłu.
Między Krakowem i Niepołomicami wybudowana zostanie nowa linia kolejowa. 6 kilometrów nowej linii pochłonie ok. 320 milionów złotych.
Zgodnie z planami między Krakowem i Niepołomicami wybudowana zostanie nowa linia kolejowa o długości 6 km biegnąca na odcinku Podgrabie – Niepołomice Dworzec Autobusowy. Pociągi pojadą nią z prędkością do 80 km/h i zatrzymają się na trzech przystankach: MAN, Boryczów i Niepołomice. Podróż z tej miejscowości do centrum Krakowa zajmie ok. 30 minut.
Reszta informacji w linku poniżej:Teraz konieczna jest budowa 3 kolejnych linii SKA i infrastruktury, aby kursowały co 15 minut.
- Kolej przedstawiła nam prezentacje linii kolejowej w tunelu od przystanku Złocień w kierunku kombinatu w Nowej Hucie. To na razie wstępna koncepcja, jeszcze bez wyznaczenia konkretnych przystanków. Mamy jednak na uwadze tę propozycję, którą bierzemy pod uwagę na etapie opracowywania kierunków zagospodarowania przestrzennego Krakowa. Ta koncepcja będzie też wykorzystana przy projektowanym planie ogólnym dla Krakowa - poinformował wiceprezydent Jerzy Muzyk.
Jest bilet łączony 70-minutowy, acz to tylko namiastka pełnego zintegrowanego biletu bo dla KMŁ poza Krakowem jest ważny tylko w Wieliczce.AnimowanyAnonim pisze: 21 mar 2024, 20:07Od zeszłorocznych wakacji (2023) wprowadzony został bilet metropolitarny, łączący SKA/REG i ZTP. Czy wiadomo coś natomiast o bilecie "krótkoterminowym", np. 1h, 6h, całodobowy łączącym autobusy/tramwaje z pociągami?
https://gazetawielicka.pl/region/niepol ... owej-huty/W grudniu 2024 roku Kraków zyska nową linię kolejową SKA4, która połączy centrum miasta z Podłężem, przebiegając przez Nową Hutę. Ta istotna inwestycja zrewolucjonizuje transport w Małopolsce, oferując mieszkańcom wygodniejsze i szybsze połączenia.
imo w tej formie to będzie klapaKaszmir pisze: 04 wrz 2024, 17:59 Będzie SKA4. Pytanie z jaką częstotliwością.
https://gazetawielicka.pl/region/niepol ... owej-huty/
Klapa? To będzie katastrofa z totalnym przepalaniem pieniędzy podatników!
Wg rozkładu od grudnia ma kursować 18 par pociągów od Dworca Głównego do Podłęża bez przedłużenia do np. Bochni z jednej strony i Skawiny z drugiej strony.Aszaf pisze: 05 wrz 2024, 13:10 Pytanie też gdzie ta trasa ma się kończyć, na Dworcu Głównym czy będzie pociągnięta dalej, w stronę Skawiny i dalej, jak sugeruje screen.
Przede wszystkim bez sensownej, regularnej częstotliwości nie ma sensu ruszać z kolejnymi liniami. Moim zdaniem minimum to wpierw zapewnić kursowanie pociągów na obecnych trasach nie rzadziej niż co pół godziny.