Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
: 10 gru 2023, 13:36
Jeżeli nawrotki będą z sygnalizacją, tramwaje chyba będą mogły mieć tam bezwzględny priorytet? Niemniej i tak o niczym więcej niż 36 p/h nie ma co marzyć - niestety to absolutne maksimum.kot_feliks pisze: 10 gru 2023, 13:11 Odnośnie przepustowości Mogilskiej zapominacie o tym, że ZDMK chce ją mocno ograniczyć dla tramwajów, budując dodatkowe nawrotki dla aut w okolicach młynów
Jestem bardzo ciekaw, jak oni to chcą ogarnąć, mając na odcinku 400 metrów 3 niezależnie nawrotki z sygnalizacją i +/- 40poc/h w jednym kierunku![]()
Ok, przekonałeś mnie, przekierowanie "14" na Osiedle Piastów faktycznie można rozważyć, jednak należy się też zastanowić nad punktualnością linii "178" oraz "578". Dojazd w okolice M1 może i linie te zapewniają częstszy niż "14", jednak jeżeli chodzi o szybkość już bym dyskutował, zwłaszcza w godzinach szczytu.Ydhflx pisze: 10 gru 2023, 13:12 Faktycznie przy przekierowaniu 14 Mistrzejowice straciły by dojazd do Alei Pokoju, jednak - Os. Piastów tego dojazdu już nie ma, i by zyskało. Os. Piastów zostało by również bez dojazdu do Czyżyn w ogóle, nawet do Ronda Czyzyńskiego, podczas gdy z Mistrzejowic jedzie już tam 9. Wprawdzie Mistrzejowic straciły by bezpośrednie połączenie, ale ogólnie i tak będą mocno na plus, a uważam że Os. Piastów by w ogóle wyszło na minus bez tej zmiany, jak również sama zmiana ma więcej plusów niż minusów.
Zresztą, osobną sprawa że uważam, że bilans Mistrzejowic nie jest aż tak negatywny, jak to przedstawiasz. Na Rondo 308 dywizjonu jedzie 178/578 szybciej i częściej niż 14. Dojazd do M1 zatem również jest przez nie zachowany. Na zachodniej części Al. Pokoju jest wprawdzie dużo przystanków, ale blisko siebie. Np. taki teatr Variete jest tylko 230m od r. Grzegórzeckiego, gdzie zresztą szybciej dojedzie przekierowane 49. Dlatego bilans przystanków ja bym wyliczył tak: przy przekierowaniu 14 Os. Piastów zyskuje (względem braku przekierowania) dojazd do 12 przystanków, w tym r. Grzegórzeckiego i Czyzyńskiego, a także M1. Mistrzejowice zaś tracą dojazd do 7 przystanków (jeśli nie liczymy t. Variete, 8 jeśli liczymy), w tym zachowują dojazd do obu wymienionych rond i do M1.
Owszem, jeśli policzymy tylko przystanki gdzie obecnie jest połączenie, to Mistrzejowice tracą jakieś połączenia. Jednak nie bojmy się przekierować linii, jeśli rejon i tak będzie znacząco na plus, a inny rejon mógłby z linii skorzystać dużo bardziej.