Parkingi i Park & Ride (P&R)

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parkingi Park & Ride (P&R)

Post autor: Kaszmir » 23 kwie 2024, 13:46

Gdzie w Krakowie mają powstać parkingi park&ride? Miasto ma w planach budowę kolejnych takich obiektów w różnych dzielnicach
https://gazetakrakowska.pl/gdzie-w-krak ... 4-18478293

1. Bronowice - oprotestowany przez mieszkańców więc nie jestem przekonany czy powstanie
2. Prądnik Czerwony
3. Piastów
4. Opatkowice
5. Stawowa
6. Azory
7. Wzgórza Krzesławickie
8. Złocień
9. Kościelniki
10. Węzeł A4 Kraków – Skawina

mems
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: Parkingi Park & Ride (P&R)

Post autor: mems » 23 kwie 2024, 14:58

Kaszmir pisze: 23 kwie 2024, 13:46 1. Bronowice - oprotestowany przez mieszkańców więc nie jestem przekonany czy powstanie
Bardziej mieszkańcom przeszkadza sam parking piętrowy, czy to, że powstanie dworzec autobusowy w miejscu parku? To też ciekawe, że z BM tyle autobusów odjeżdża, a nie ma żadnego poważnego dworca, tylko są zatoki/przystanki poustawiane w kilku miejscach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parkingi Park & Ride (P&R)

Post autor: Kaszmir » 23 kwie 2024, 15:09

mems pisze: 23 kwie 2024, 14:58Bardziej mieszkańcom przeszkadza sam parking piętrowy, czy to, że powstanie dworzec autobusowy w miejscu parku? To też ciekawe, że z BM tyle autobusów odjeżdża, a nie ma żadnego poważnego dworca, tylko są zatoki/przystanki poustawiane w kilku miejscach.
Oto co podano w artykule z 2022:
Przypomnijmy, że okoliczni mieszkańcy oprotestowali tę inwestycję. Zamiast niej chcieli utrzymania i urządzenia zieleni. Protestujący obawiają się, że budowa parkingu doprowadzi do korkowania się ulic w jego otoczeniu, zwiększy poziom hałasu i spalin pod oknami bloków mieszkalnych. Przekonywali, że są za budową parkingów park&ride, ale na obrzeżach miasta, aby tam zatrzymywać auta osób dojeżdżających do Krakowa z sąsiednich gmin.
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-dl ... c1-8833025

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Parkingi Park & Ride (P&R)

Post autor: kbieniu7 » 24 kwie 2024, 10:38

Tu zgadzam się z mieszkańcami: Bronowice jak i Azory to słabe miejsca na wielkokubaturowe parkingi. To już jest obszar o gęstej zabudowie, do tego tuż za linią III obwodnicy- i to w obszarach o dużym ruchu, często już teraz zakorkowanych. Nie ma co pchać dodatkowego ruchu w te miejsca. Z drugiej strony, to jest też na tyle blisko centrum, że jak ktoś dojechał tu, to nie ma specjalnie powodu, by nie jechać dalej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parkingi Park & Ride (P&R)

Post autor: Kaszmir » 24 kwie 2024, 11:33

Zgadzam się z mieszkańcami. To pojawia się pytanie, czy jest jakakolwiek dobra lokalizacja dla P&R od strony zachodniej. O ile od północy będzie można w przyszłości zbudować go przy planowanym torowisku do Bronowic Wielkich, tak od zachodniej Bronowice SKA to właściwie pierwszy i ostatni sensowny punkt, jeśli parking ma być połączony z siecią tramwajową.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: scyzor663 » 24 kwie 2024, 12:03

Kaszmir pisze: 24 kwie 2024, 11:33 Zgadzam się z mieszkańcami. To pojawia się pytanie, czy jest jakakolwiek dobra lokalizacja dla P&R od strony zachodniej. O ile od północy będzie można w przyszłości zbudować go przy planowanym torowisku do Bronowic Wielkich, tak od zachodniej Bronowice SKA to właściwie pierwszy i ostatni sensowny punkt, jeśli parking ma być połączony z siecią tramwajową.
Przebudowa pętli Bronowice M.? Jak na GN - na dole tramwaje i autobusy, wyżej P+R.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: Kaszmir » 27 gru 2024, 13:06

Na osiedlu Kalinowym powstanie parking wielopoziomowy na 300 aut. Wkrótce ruszają konsultacje społeczne
https://krknews.pl/na-osiedlu-kalinowym ... spoleczne/
Krakowski magistrat przymierza się do budowy parkingu wielopoziomowego na osiedlu Kalinowym. Planowana inwestycja ma pomieścić 300 aut. Na parterze budynku przewidziano przestrzeń na lokale usługowe. Wkrótce ruszają konsultacje z mieszkańcami.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: michal49944 » 03 sty 2025, 14:17

🟦 Tak może wyglądać parking P+R w Bronowicach.
W połowie tego roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę tej inwestycji. 👷‍♀️👷‍♂️

✅ Bliskość przystanku kolejowego sprawi, że stanie się ważnym punktem przesiadkowym. 🚉

#inwestujeMY

_____
www.zdmk.krakow.pl
https://www.facebook.com/share/1876n2GbQK/

Wizualizacja nowego P+R w Bronowicach koło stacji kolejowej Kraków Bronowice.

Tancin
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: Tancin » 03 sty 2025, 16:51

Parking, który zamiast miejsc parkingowych ma trawę, no szacun ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: kucyk » 03 sty 2025, 20:21

Może i ma trawę na dachu ale ma też wielkie niedociągnięcia. Już na pierwszy rzut oka zauważyłem brak relacji dla samochodów wyjeżdżających z parkingu w stronę Bronowickiej i Królewskiej a zapewne trochę kierowców z tego parkingu z tych rejonów skorzysta skoro na ten parking można od tej strony dojechać. :shock:

Zapewne jest jeszcze więcej w tym projekcie "niewypałów" ale trzeba to na spokojnie przeanalizować. :)

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: fysztof » 05 sty 2025, 13:36

Jeśli dobrze widzę, to oceniam - tylko w oparciu o wizkę - że jeszcze większym mankamentem jest brak dogodnego wjazdu od strony Ronda Ofiar Katynia. Jeśli to ma być P+R, to według mnie jest to podstawowy kierunek dla którego powinien pełnić swoją rolę! "Zatrzymując" pojazdy jadące od strony ulic Pasternik, Jasnogórskiej, Conrada. Tymczasem jadąc od strony Ronda wjazd na parking to przejazd pod estakadą, wyjazd w prawo ślimakiem i pierwsze światła przed torowiskiem i skrzyżowaniem. Skręt w prawo, następnie przejazd górą estakady i kolejne światła do skrętu w lewo. Wreszcie jeszcze jeden skręt w lewo. Myślę, że większość kierowców którzy raz skuszą się na taki przejazd, po tym jak na wjazd na parking stracą 8-10 minut następnym razem to oleją i pojadą prosto w Armii Krajowej.
W mojej opinii niezbędne jest dodanie lewoskrętu z Armii Krajowej bezpośrednio na parking. Lewoskręt musi prowadzić bezpośrednio na parking, bo jeśli będzie prowadził w łącznicę do Bronowickiej, to wjazd na parking zostanie przyblokowany autami jadącymi w stronę tej ulicy czy Królewskiej (no chyba, że świadomie pozostawiony zostanie brak wyjazdu w kierunku Królewskiej z tego łącznika - co akurat według mnie wbrew przedmówcy powinno mieć miejsce). A ten ruch akurat powinien pozostać na obecnym ślimaku za wiaduktem.
Uważam, że bez wykonania bezpośredniego lewoskrętu w parking z Armii Krajowej nie spełni on swego podstawowego zadania. Będzie służyć raczej jako parking lokalny i dla tych jadących od Mydlnik - a nie to jest w tym kontekście najważniejsze!
Wraz z lewoskrętem powinno też zostać przewidziane przejście dla pieszych na dole w poprzek Armii Krajowej, równolegle do wiaduktu Bronowickiej. Tak aby najkrótszą i najwygodniejszą drogą można było przejść z parkingu na przystanek autobusowy w stronę Armii Krajowej, Nawojki itd. Jeżeli dojście na ten przystanek będzie wymagać wychodzenia na wiadukt, a potem schodzenia ponownie na dół, to będzie to kolejny element zniechęcający do korzystania z tej infrastruktury.
Generalnie nie widzę przeszkód dla stworzenia zarówno lewoskrętu jak i przejścia dla pieszych (oczywiście całości z sygnalizacją), bo jest tam ograniczenie 50km/h, kawałek dalej jest kolejne przejście dla pieszych (zresztą mocno niebezpieczne) a kilkaset metrów dalej kolejne dwie sygnalizacje świetlne.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: Kaszmir » 05 sty 2025, 20:53

fysztof pisze: 05 sty 2025, 13:36W mojej opinii niezbędne jest dodanie lewoskrętu z Armii Krajowej bezpośrednio na parking. Lewoskręt musi prowadzić bezpośrednio na parking, bo jeśli będzie prowadził w łącznicę do Bronowickiej, to wjazd na parking zostanie przyblokowany autami jadącymi w stronę tej ulicy czy Królewskiej (no chyba, że świadomie pozostawiony zostanie brak wyjazdu w kierunku Królewskiej z tego łącznika - co akurat według mnie wbrew przedmówcy powinno mieć miejsce). A ten ruch akurat powinien pozostać na obecnym ślimaku za wiaduktem.
fysztof pisze: 05 sty 2025, 13:36Wraz z lewoskrętem powinno też zostać przewidziane przejście dla pieszych na dole w poprzek Armii Krajowej, równolegle do wiaduktu Bronowickiej. Tak aby najkrótszą i najwygodniejszą drogą można było przejść z parkingu na przystanek autobusowy w stronę Armii Krajowej, Nawojki itd. Jeżeli dojście na ten przystanek będzie wymagać wychodzenia na wiadukt, a potem schodzenia ponownie na dół, to będzie to kolejny element zniechęcający do korzystania z tej infrastruktury.
Bardzo słuszne i przekonywujące punkty. Co do łatwego wyjazdu z parkingu w stronę Bronowickiej, chyba rzeczywiście nie jest on potrzebny - wszak parking ma w pierwszej kolejności służyć mieszkańcom obrzeży i aglomeracji.

Mam obawy, że przez tę konieczność krążenia parking powtórzy przypadek choćby P&R na Płaszowie i tak samo będzie działał na kierowców zniechęcająco.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 459
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: sorig » 07 sty 2025, 11:53

Kaszmir pisze: 05 sty 2025, 20:53 Bardzo słuszne i przekonywujące punkty. Co do łatwego wyjazdu z parkingu w stronę Bronowickiej, chyba rzeczywiście nie jest on potrzebny - wszak parking ma w pierwszej kolejności służyć mieszkańcom obrzeży i aglomeracji.

Mam obawy, że przez tę konieczność krążenia parking powtórzy przypadek choćby P&R na Płaszowie i tak samo będzie działał na kierowców zniechęcająco.
Nie zgadzam się z postulatem budowy lewoskrętu na Armii Krajowej tym miejscu, a tym bardziej budowy przejścia naziemnego. Uważam, że zwężenie do jednego pasa w tym miejscu to gruba przesada - chyba że macie pomysł jak to rozwiązać infrastrukturalnie bez zwężeń.


Mało tego, uważam, że lewoskręt z Balickiej w kierunku P&R również nie jest potrzebny i lepsze byłoby rozwiązanie, w którym ruch wjazd odbywałby się od strony Armii Krajowej w kierunku ROK, a zjazd tak jak obecnie łącznicą na dół. Lewoskręt mógłby funkcjonować, ale jedynie dla autobusów.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1395
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: GoMeZz391 » 07 sty 2025, 17:16

sorig pisze: 07 sty 2025, 11:53 [...]

Mało tego, uważam, że lewoskręt z Balickiej w kierunku P&R również nie jest potrzebny i lepsze byłoby rozwiązanie, w którym ruch wjazd odbywałby się od strony Armii Krajowej w kierunku ROK, a zjazd tak jak obecnie łącznicą na dół. Lewoskręt mógłby funkcjonować, ale jedynie dla autobusów.
Jednak jeśliby było tak, jak mówisz, że ruch by miał się odbywać przez wiadukt na Balickiej, to czuję, jak większość ludzi będzie wolała jechać dalej AK, niż kluczyć, aby wjechać na P&R.
Bo koncepcja jak większość zakładam, ma służyć mieszkańcom w większości jadących od Pasternika i Jasnogórskiej oraz poniekąd od Szczyglic/Balic/Rząski Topolową i Balicką.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parkingi i Park & Ride (P&R)

Post autor: Kaszmir » 08 sty 2025, 12:53

Info z ZDMK: w opinii urzędników dodanie lewoskrętu nie jest możliwe. Zasłaniają się tym, że parking będzie na poziomie +1, na 0 będzie tylko pętla autobusowa i nie chcą mieszać tego ruchu. Dlatego w ich opinii aby dodać lewoskręt, trzeba by go zrobić na estakadzie na którą miejsca nie ma.

Nie oceniam, przekazuję jedynie urzędową opinię ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość