Strona 6 z 6
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
: 03 kwie 2025, 20:00
autor: Gołąb_NGT8
suchy pisze: 15 mar 2025, 18:02
Ależ ile razy trzeba powtarzać, że sama toaleta nie jest wystarczająca, tylko potrzebny jest cały PUNKT SOCJALNY? Co, kierowca ma jeść kanapkę i gotować wodę na herbatę, siedząc sobie na sedesie w miejskim kiblu?
Ta linia powinna jechać z Os. Podwawelskiego na Bronowice Małe przez Dietla, Stradomską, Św. Idziego, Podzamcze, Straszewskiego, Podwale, Karmelicką, Królewską, Podchorążych, Bronowicką, Balicką.
1. Os. Podwawelskie
2. Rondo Grunwaldzkie
3. Orzeszkowej
4. Stradom
5. Wawel
6. Wawel Zachód
7. Filharmonia
8. Teatr Bagatela
9. Stefana Batorego
10. Plac Inwalidów
...
18. Bronowice Małe
Można by też puścić tę linię na Cichy Kącik przez ATW, Czarnowiejską, Miechowską, Reymonta i Piastowską.
Tylko wtedy by musiała być obsługiwana przez 12m.
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
: 08 kwie 2025, 12:18
autor: Ydhflx
Jak już niektórzy pisali, układ linii na Makach jest obecnie dość dziwny. 71 przyjeżdża minutę po 52, a odjeżdża dwie minuty przed kolejnym, żeby kierowca odbył dłuższą przerwę - na Jarzębiny nie ma punktu socjalnego. Niestety, tylko minuta odstępu znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zajechania 52 przez 71. A jak już to się wydarzy, to jest problem większy niż zwykle: ponieważ 71 ma dłuższą przerwę, to jak 52 będzie czekać na to 71, to wyjedzie na -6/-7, i tylko minutę/dwie przed kolejnym kursem. Może być też problem z pojemnością pętli, jak będzie tam stała nadmiarowa Pesa. Z drugiej strony odjazd 71 przed czasem albo cofanie na żeberko też są słabą alternatywą.
Niestety, ale takie rozwiązanie przerw "71" się po prostu nie sprawdza.
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
: 08 kwie 2025, 12:28
autor: suchy
Ydhflx pisze: 08 kwie 2025, 12:18
Jak już niektórzy pisali, układ linii na Makach jest obecnie dość dziwny. 71 przyjeżdża minutę po 52, a odjeżdża dwie minuty przed kolejnym, żeby kierowca odbył dłuższą przerwę - na Jarzębiny nie ma punktu socjalnego. Niestety, tylko minuta odstępu znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zajechania 52 przez 71. A jak już to się wydarzy, to jest problem większy niż zwykle: ponieważ 71 ma dłuższą przerwę, to jak 52 będzie czekać na to 71, to wyjedzie na -6/-7, i tylko minutę/dwie przed kolejnym kursem. Może być też problem z pojemnością pętli, jak będzie tam stała nadmiarowa Pesa. Z drugiej strony odjazd 71 przed czasem albo cofanie na żeberko też są słabą alternatywą.
Niestety, ale takie rozwiązanie przerw "71" się po prostu nie sprawdza.
Przez 1 tydzień 71 rzeczywiście było na dużej pętli z 18 i 52 - i raz, że dochodziło do zajechań między 71/52 (przez co 52 wyjeżdżało opóźnione 5-6 minut). A dwa, że motorowi z 71 nie mieli fizycznie czasu, żeby pójść do WC - bo niestety ale z powodu dużej ilości kursów na Makach trzeba najczęściej siedzieć w kabinie i co 2-3 minuty trzeba podciągać wagon do przodu, żeby zrobić miejsce na kolejne przyjazdy.
Ale rozpiska wjazdowa została zmieniona - obecnie 71 wjeżdża na mały tor razem z 11tką, gdzie obie linie mają odstęp między sobą 7-8 minut,
a motorowi z 71 mają sporo czasu, żeby skorzystać z punktu socjalnego bez obawy, że jak nie podjadą do przodu, to zablokują wjazd na pętlę.
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
: 08 kwie 2025, 13:32
autor: Kaszmir
"71" pewnie i tak już długo nie pojeździ, najdalej do zamknięcia mostu Grunwaldzkiego lub otwarcia Franciszkańskiej (którekolwiek będzie pierwsze).