Kaszmir pisze: 10 lis 2020, 13:17
Właśnie nie. "117/242" już jeździły przez Mrozową i się wycofano. Nie jest zatem tak, że ZTP nie dostrzegło tej opcji bo przecież sami ją wprowadzili. Musiał być inny powód, że z tego zrezygnowano. I faktycznie był - z tego co kojarzę, skargi mieszkańców.
Chciałeś powiedzieć skargi MPK na stan nawierzchni na Blokowej. Jak się im coś nie podoba to niech tę linię weźmie Mobilis, tam nie marudzą.
Kaszmir pisze: 10 lis 2020, 13:17
Trasa przez Mrozową odcięła pasażerów "117/242" od Grodzkiego Urzędu Pracy przy ul. Wąwozowej.
Ja rozumiem że PUPy w Polsce zwalczają bezrobocie głównie dzięki temu że zatrudniają chmarę urzędników, których w ten sposób zdejmują z rynku pracy, ale z całym szacunkiem nie uważam tej lokalizacji za strategiczną w codziennych dojazdach. Ja na przykład nie byłem w tym urzędzie nigdy.
Kaszmir pisze: 10 lis 2020, 13:17
Pogorszyła też przesiadki - o ile dojazd do Kombinatu byłby taki sam (może minimalnie szybszy), tak ci którzy przesiadali się przy Elektromontażu na "138" w kier. miasta czy "4/142" w kier. Wzgórz, musieli jechać naokoło.
Tu i tak im dużo więcej zepsuli urzędnicy tnąc "4" do żenującej częstotliwości i robiąc burdel z przystankami początkowymi "4" i "44" na Kombinacie po przeciwnych stronach skrzyżowania. Kiedyś jak "4" jeździła co 10 minut to sobie można było wysiadać na ZNH, teraz to tak średnio. Zwłaszcza odkąd uporządkowali przynajmniej autobusowy burdel i te magistralne odjeżdżają z jednego przystanku na Kombinacie.
A chcąc jechać w stronę Wzgórz czy Makuszyńskiego chyba jednak lepiej wybrać "110/160".
Kaszmir pisze: 10 lis 2020, 13:17
"117/242" jeżdżące rzadko i nieregularnie tego nie zapewniały.
Być może, ale przynajmniej są całodzienne i całotygodniowe. Jeśli ktoś potrzebuje się dostać na Mrozową w innych porach niż większość, to wciąż miałby tą możliwość, nawet jakby się musiał trochę naczekać. Sam przecież teraz odgrzebałeś temat Walcowni podnosząc lament, że w określonych porach będzie całkiem odcięta do KM. No to właśnie "117/242" jest najmniej inwazyjną i najtańszą receptą by tak się właśnie nie stało. Lepsza słaba oferta niż żadna.
Kaszmir pisze: 10 lis 2020, 13:17
lecz wtedy autobusy te przestałyby służyć mieszkańcom Łuczanowic czy Krzysztoforzyc bo nie zapewniałyby już dojazdu do szkół i pracy na obecne godziny. Co więcej, proponowana przez Ciebie trasa przez Blokową omijała dwa ostatnie przystanki na Mrozowej, zostawiając je w ogóle bez obsługi km.
No i właśnie dojazdy szczytowe zmianowe na Mrozową są pod prąd głównych potoków tych linii, więc można wydłużać trasy i przestawiać odjazdy bez szkód. Nikt nie jeździ na 6:00 do Łuczanowic, więc można wydłużać i przesuwać te kursy wedle potrzeb, byle się wyrobiły na dotychczasowe odjazdy z Łuczanowic. I po południu odwrotnie.
Dlatego właśnie "117/242" były dla Walcowni najlepszym rozwiązaniem. Ale nie to nie, powodzenia w szukaniu lepszego, póki co idzie to równie dobrze jak szukanie stałej trasy i przydatności dla tramwaju o numerze "12".
judash pisze: 10 lis 2020, 14:23
Było "22", nie było problemu .
Tramwaje wożące po 0-5 osób co 15 min przez większość dnia na odcinku co najmniej 2 km* to faktycznie był żaden problem.
* Co najmniej 2 km czyli od Kombinatu, w praktyce "22" zawsze miała najsłabsze branie w Starej Hucie i aleją Solidarności zauważalnie pełniejsze te wagony nie jeździły.