Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
: 05 mar 2021, 21:12
Według psmkms skład RW109+RW509 został odstawiony do kasacji.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Zrobiłeś mi tym dzień
Dodajmy nie tylko w Krakowie ale w Polsce. Po dostarczeniu do GOP-u dwukierunkowych wagonów Mederus Beta MF AC BD zaczęły one obsługiwać linię 38 w Bytomiu. Zastąpiły N-i dotychczas najstarsze wagony w ruchu liniowym w Polsce. Podobno N-i kiedyś mają powrócić po wydłużeniu 38 ale póki co w najbliższych kilku latach na to się nie zanosi. Tak więc Kraków stał się bastionem najstarszych w ruchu liniowym wagonów w Polsce. Są to doczepy c3 z lat 1959-61. Masz rację RB511 to jedyna pozostała doczepa z 1959 i może nie doczekać lata. Stan RW137 jest kiepski i prawdopodobnie oba wagony wkrótce zostaną skasowane.tomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze (chociażby podgórski wagon RZ220, który już dosyć mocno zardzewiał). W Nowej Hucie pewnie też gorsze egzemplarze by się znalazły (z czasów podgórskich kojarzę jeszcze skład HZ207+HZ208, który może najgorszy nie był, jednak ~rok temu był raczej w dolnej połowie składów Podgórskich). Warto tutaj też dodać, że wagony takie jak RZ213, RZ216 oraz RZ217 zostały już odstawione i powróciły, więc jeszcze nie wszystko stracone, jednak szanse na to duże już niestety nie są. Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy i osobiście miałem nadzieję, że właśnie on zostanie kiedyś pozostawiony jako zabytkowy. Teraz już prawie na pewno wiadomo, że tak się nie stanietomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01 Według PSMKMS odstawiono, choć jeszcze nie skasowano, #HW157+HB517 oraz #HZ290+HZ291.
Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.Bayer2003 pisze: 05 kwie 2021, 10:05 Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze(…). Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy(…).
Osobiście nie powiedziałbym że udawane, kilka zmian względem 105Na w pierwszym wagonie tego składu jednak było (chociaż oczywiście skala różnic w stosunku do 105Nb z Warszawy/805Nb z Grudziądza była o wiele mniejsza). Mimo wszystko był to unikalny wagon z rodziny stopiątek w Polsce i chyba nigdy nie zrozumiem decyzji MPK o jego ostawieniu.tomta1 pisze: 05 kwie 2021, 10:12 Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.
HZ290 to wagon z 1988 roku. HZ287 może jeszcze powrócić, jednak stanie to się kiedy któryś z nowohuckich wagonów ulegnie uszkodzeniu/jeżeli zostanie podjęta decyzja o powstaniu kolejnego ufoka. W przeciwnym razie pewnie za kilka tygodni/miesięcy też będzie czekało go odstawienieimpuls pisze: 05 kwie 2021, 12:28 Też dla mnie zaskoczeniem jest że skasowano HZ254 i teraz HZ290+HZ291 a jeszcze nieeksploatowany jest obecnie HZ287. Wagony z 1989 roku.
Przyczyny możemy nigdy nie poznać, ponieważ mogło być nią np. jakieś najechanie/pożar wagonu na terenie zajezdni. Mało prawdopodobny scenariusz, jednak wykluczyć się go moim zdaniem nie da.impuls pisze: 05 kwie 2021, 12:28 Zgadzam się z Bayer2003, że wizualnie wiele 105-ek wygląda gorzej, ale musiała być jakaś przyczyna, że właśnie te zdjęli.
Tak mówią dane. HZ290 to oryginalny numer 934 a HZ291 to numer pierwotny 935 z 1989 roku. Ale ja pamiętam dostawę z 1988 i od 911 do 922 łączono w składach, później były trzy ufoki 923+924+925, 926+927+928, 929+930+931 a na końcu skład 932+933. Ten 934 jako prototyp nie został wprowadzony z tymi wcześniej wymienionymi do ruchu w 1988r. Nie miał pary. Wprowadzono go do ruchu w 1989 razem z 935 i cały okres eksploatacji z tym wagonem przebył. Nie mam pewności czy przybył 1988 czy razem z dostawą w 1989r. Jako prototyp był dłużej testowany w Chorzowie albo w Krakowie. Jeszcze była ta osobna dostawa po raz drugi 932+933 bo pierwotne wagony z tym numerem przenieśli na Naukę jazdy.
Myślę, że jeszcze będzie można sfocić ostatni z oryginalnymi oknami skład wiedni w postaci RW110+RB510. Teraz będą przychodzić Lajkoniki do Huty, więc Podgórze nie będzie kasować wagonów. W Podgórzu w najgorszym stanie są RZ216+RZ217, RZ220+RZ230, RW137+RB511, RW132+RB539. RW110+RB510 pewnie też zejdzie przy pierwszej dostawie ale jego stan nie jest taki zły.Jamnik pisze: 09 kwie 2021, 21:50 Skoro kolejny Lajkonik został wpisany na stan, to pewnie RW110, czyli ostatni pełny skład bez modernizacji, już nie wyjedzie. Dobrze mi się wydaje? Dziś już nie jeździł.