MichalTyniec pisze: 21 gru 2023, 6:22
203 bardzo rzadko i to trasą naokoło przez tor kajakowy
1.
Wsm wracając do tematu 203, to wpadłem na dość ciekawy pomysł. Skoro mamy linie rekreacyjne do Ojcowa, linię do zoo która jeździ częściej, to czemu nie ma takiej linii na torze kajakowym? Jest to przecież miejsce które w słoneczny dzień jest oblegane przez krakowian. czy to na rowerkach, czy to na kocyku sobie przy Kolnej siedzą a dla wielu jest to miejsce zakończenia podróży w tym kierunku i np. jechali spod Bulwarów właśnie po wałach do Kolnej i kiedy dojechali się strasznie zmachali bo słoneczko grzeje a chcieliby wrócić. Ta linia by ten problem rozwiązała.
Wiec proponuje tutaj taką rzecz:
LR lub jakąś linię 5xx na trasie Cracovia Stadion - tor kajakowy* [Linia stała f~45' (co do tej kwestii nie wiem czy f będzie adekwatne ale jeżeli ktoś sądzi inaczej niech pisze), jeździ częściej w zależności od pogody]
a tu trasa:
Cracovia Stadion - ATW - Konopnickiej - Monte Cassino - Zielińskiego - Praska - Tyniecka - Norymberska - ZAKRZÓWEK - Grota Roweckiego - Bobrzyńskiego - i dalej po trasie 203-ki - Kolna - Tor kajakowy
Zalety byłyby tego takie:
-Dojazd do Zakrzówka i toru kajakowego z centrum
-Możliwość pozbycia się wariantowych kursów 203 spod toru kajakowego (ale o pomysłach na Tyniec wrócę później)
-Możliwość w końcu normalnego dojazdu dla mieszkańców innych rejonów na Kolną
-Linia byłaby swoim odpowiednikiem tramwaju wodnego ale na lądzie + obsługującym Zakrzówek
a przystanki by obsługiwała (tu też nie wiem czy adekwatne, więc jak ktoś ma inny pomysł niech również pisze

)
Tor Kajakowy, Kolna, Wały Wiślane (nż), Kostrze OSP (pod warunkiem, że utworzą parę przystanków na Tynieckiej jak nie to nie będzie go obsługiwać), Fort Winnica (nż), Skotniki Szkoła, Czerwone Maki P+R, Chmieleniec, Ruczaj, Norymberska, Zakrzówek (propozycja nazwy nowego przystanku, gdzie by mógł stać tego jeszcze nie badałem), Park Skały Twardowskiego (nż), Os. Robotnicze, Zielińskiego, Kapelanka, Szwedzka , Rondo Grunwaldzkie, Konopnickiej, Jubilat, Muzeum Narodowe, Cracovia Stadion
*Myślałem aby pociągnąć linię do Tyńca, w końcu to tam kończy się trasa rowerowa, miejsce też jest idealne na wypady kiedy słoneczko grzeje itd. problem w tym że gdzie by miała pętlę? Czy na "Tyniec Kamieniołom" byłoby wystarczająco miejsca na 112 i ww. linię. Tego się obawiałem stąd trasa tylko do toru kajakowego.
2.
Jak już mówiłem. Wróćmy do 203-ki. Sądzę że ta linia ma 2 problemy:
Tak jak wspominał cytowany przedmówca, linia strasznie kruczy, przez Kolną (rozwiązanie w pkt 1.)
oraz pokręcona trasa która jedzie tylko do Czerwonych Maków. Dlatego mam taką propozycję:
Zlikwidować 203 zastępując ją linią 3x3 kursującą po trasie 203:
Skawina - Skawina Popiełuszki - Skawina Mickiewicza - Skawina Tyniecka - Obwodnica 44 - Skawina Żwirowa - Skawina Piastowska - (linia przestałaby obsługiwać przystanek "Skawina Wojska Polskiego") - Skawina Tyniecka - Bogucianka - (...) - Czerwone Maki P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Brożka - Łagiewniki
Może trochę abstrakcyjny pomysł z wydłużeniem jej ale pozwoliłoby to nie tylko na w miarę lepszą obsługę Skawiny, ale również i Tyńca. A tu przystanki które by linia obsługiwała.
Skawina, Skawina Ajka, Skawina Popiełuszki (w kier. Skawiny), Skawina Cmentarz, Skawina Rynek, Skawina Szkoła, Skawina Tyniecka Os., Skawina Tyniecka, Skawina Żwirownia (nż), Skawina Żwirowa (nż), Skawina Piastowska (nż), Skawina Samborek Most, Skawina Tyniecka Rzepnik (nż), Skawina Podgórki, Janasówka, Bogucianka, Tyniec, Bolesława Śmiałego, Kolna (nż), Kostrze OSP (pod warunkiem, że utworzą parę przystanków na Tynieckiej jak nie to proponuje by linia obsługiwała przystanek Kostrze Szkoła), Fort Winnica (nż), Winnicka (nż), Skotniki Szkoła, Mochnaniec (nż), Czerwone Maki P+R, Norymberska, Grota Roweckiego/Lipińskiego (jak 578), Łagiewniki
I tak pewnie i tak to nie wypaliło bo również Skawina musiałaby się na coś takiego zgodzić, ale pomarzyć zawsze można.
3. Natomiast bardziej realny pomysł który mógłby być atrakcyjny dla Skawiny ale łączy się z powyższą propozycją 203 jest algoX z Centrum do Skawiny przez Tyniec (sądzę że jest to szybsze rozwiązanie niż przez Kobierzyn i Skotniki).
a tu jej proponowana trasa:
Skawina - Skawina Popiełuszki - Skawina Mickiewicza - Skawina Tyniecka - Bogucianka - Bogusława Śmiałego - Tyniecka - Praska - Zielińskiego - Monte Cassino - Rondo Grunwaldzkie - Konopnickiej - ATW - Cracovia Stadion
A tu przystanki które by obsługiwała:
Skawina, Skawina Ajka, Skawina Popiełuszki (w kier. Skawiny), Skawina Cmentarz, Skawina Rynek, Skawina Szkoła, Skawina Tyniecka Os., Skawina Tyniecka, Skawina Wojska Polskiego (to właśnie ona przejęłaby rolę obsługi tego przystanku od 203-ki, tylko wymagane byłoby przeniesienie przystanku na ul. Tyniecką), Bogucianka, Tyniec, Bolesława Śmiałego, Kolna (nż), Kostrze OSP (pod warunkiem, że utworzą parę przystanków na Tynieckiej jak nie to nie będzie go obsługiwać), Kostrze Szkoła, Górka Pychowicka (nż), Pychowice, Os. Robotnicze, Zielińskiego, Kapelanka, Szwedzka, Rondo Grunwaldzkie, Jubilat, Muzeum Narodowe, Cracovia Stadion
I na sam koniec. Pewnie te pomysły są abstrakcyjne, nierealne bo do tego jeszcze ważna jest aprobata Skawiny, ale pomarzyć zawsze można a ja wpadłem na właśnie taką propozycję zmian w Tyńcu i w Skawinie
