- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Ankin
- Specjalista
- Posty: 201
- Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Post
autor: Ankin » 12 mar 2025, 15:46
Scania_9640 pisze: 12 mar 2025, 15:35
To jest prototyp to nie ma co się dziwić
Z perspektywy lat od momentu kiedy ww. prototyp został zbudowany, wiadomo już co tak naprawdę Newag chce osiągnąć przez jego eksploatację?
Od momentu powstania Nevelo, sztandardowy wręcz produkt Newagu jakim jest EZT Impuls, doczekał się już drugiej wersji.
Lokomotywy też znajdują nabywców na rynku, a segment tramwajowy jakby umarł śmiercią naturalną wraz z wyjazdem na tory ww. rodzynka...
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 511
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 12 mar 2025, 16:05
Ankin pisze: 12 mar 2025, 15:46
Z perspektywy lat od momentu kiedy ww. prototyp został zbudowany, wiadomo już co tak naprawdę Newag chce osiągnąć przez jego eksploatację?
Raczej nic. Była to taka jednorazowa przygoda Newagu aby zobaczyć czy "umią w tramwaje" Dostali dofinansowanie z jakiegoś programu na ten projekt. Po jakims czasie Newag przekazał ten tramwaj MPK w "wieczyste użytkowanie" i tak sobie jest tutaj w Krakowie. Pomimo wszystko wyszło na plus, gdyż dostaliśmy zupełnie za darmo(?) nowoczesny niskopodłogowy tramwaj.
Impuls Newagu jak i lokomotywy Dragon oraz Griffin doczekały się już 2 generacji.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 638
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 12 mar 2025, 16:14
tomek_m pisze: 12 mar 2025, 14:09
Co on się tak psuje, przez tyle lat co już jest w Krakowie nie potrafią go MPK wraz z Newagiem "dopracować"?
W temacie nie jestem ale sądzę że często się nie tyle ponadnadmiarowo psuje, co po prostu czeka się na części zamienne. Bo o ile posiadanie na magazynie części do 110 lajkoników, 74 bombardierów (czy również naszych krótszych serii) ma duży sens. Trzymanie magazynu dla jednej sztuki Nevelo - nie ma za bardzo sensu. Nie mówiąc już o tym, że to jest jedyny na świecie tramwaj Newagu, i nawet zamówienie części może być trudniejsze niż przy produktach innych producentów.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1169
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 13 mar 2025, 5:54
kucyk pisze: 12 mar 2025, 7:19
Rodzynek na krakowskich torach znowu od dobrych 2 tygodni nie widziany na mieście. Kolejna poważna usterka?

Mówisz i masz - dzisiaj wrócił na tory, kursuje standardowo na 10 (widać go w TTSS)

-
lukaszpdg
- Pomiarowiec
- Posty: 837
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: lukaszpdg » 13 mar 2025, 7:30
suchy pisze: 13 mar 2025, 5:54
Mówisz i masz - dzisiaj wrócił na tory, kursuje standardowo na 10 (widać go w TTSS)
Osobiście też widziany

-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2403
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 04 cze 2025, 21:51
Muszę to napisać bo już dłużej nie wytrzymam. Widzę, że od dłuższego czasu znowu nie kursuje krakowski rodzynek z Podgórza czyli tramwaj Newagu Nevelo. Odstawiony na boku na zajezdni bo uległ kolejnej awarii? A może już go nie ma w naszym mieście? Coś ktoś może wyjaśnić?

-
krzysiekkru
- Pasażer
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 sty 2021, 23:17
Post
autor: krzysiekkru » 05 cze 2025, 1:01
Raczej jakaś awaria. Stoi przed halą ze złożonym pantografem.
-
Kowalik
- Ekspert
- Posty: 530
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
Post
autor: Kowalik » 05 cze 2025, 14:05
Skrzypiąca sprawa z tym rodzynkiem. Chyba znów dłuższy postój go czeka.

-
fubukiers
- Znawca
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
-
Kontakt:
Post
autor: fubukiers » 05 cze 2025, 15:13
Nasz wiecznie testowany newag nevelo
-
mario
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 maja 2023, 18:59
Post
autor: mario » 10 cze 2025, 19:28
Dzisiaj stał bez tapicerki na fotelach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość