Strona 6 z 6
Re: Newag 126N Nevelo
: 12 mar 2025, 15:46
autor: Ankin
Scania_9640 pisze: 12 mar 2025, 15:35
To jest prototyp to nie ma co się dziwić
Z perspektywy lat od momentu kiedy ww. prototyp został zbudowany, wiadomo już co tak naprawdę Newag chce osiągnąć przez jego eksploatację?
Od momentu powstania Nevelo, sztandardowy wręcz produkt Newagu jakim jest EZT Impuls, doczekał się już drugiej wersji.
Lokomotywy też znajdują nabywców na rynku, a segment tramwajowy jakby umarł śmiercią naturalną wraz z wyjazdem na tory ww. rodzynka...
Re: Newag 126N Nevelo
: 12 mar 2025, 16:05
autor: tomek_m
Ankin pisze: 12 mar 2025, 15:46
Z perspektywy lat od momentu kiedy ww. prototyp został zbudowany, wiadomo już co tak naprawdę Newag chce osiągnąć przez jego eksploatację?
Raczej nic. Była to taka jednorazowa przygoda Newagu aby zobaczyć czy "umią w tramwaje" Dostali dofinansowanie z jakiegoś programu na ten projekt. Po jakims czasie Newag przekazał ten tramwaj MPK w "wieczyste użytkowanie" i tak sobie jest tutaj w Krakowie. Pomimo wszystko wyszło na plus, gdyż dostaliśmy zupełnie za darmo(?) nowoczesny niskopodłogowy tramwaj.
Impuls Newagu jak i lokomotywy Dragon oraz Griffin doczekały się już 2 generacji.
Re: Newag 126N Nevelo
: 12 mar 2025, 16:14
autor: Ydhflx
tomek_m pisze: 12 mar 2025, 14:09
Co on się tak psuje, przez tyle lat co już jest w Krakowie nie potrafią go MPK wraz z Newagiem "dopracować"?
W temacie nie jestem ale sądzę że często się nie tyle ponadnadmiarowo psuje, co po prostu czeka się na części zamienne. Bo o ile posiadanie na magazynie części do 110 lajkoników, 74 bombardierów (czy również naszych krótszych serii) ma duży sens. Trzymanie magazynu dla jednej sztuki Nevelo - nie ma za bardzo sensu. Nie mówiąc już o tym, że to jest jedyny na świecie tramwaj Newagu, i nawet zamówienie części może być trudniejsze niż przy produktach innych producentów.
Re: Newag 126N Nevelo
: 13 mar 2025, 5:54
autor: suchy
kucyk pisze: 12 mar 2025, 7:19
Rodzynek na krakowskich torach znowu od dobrych 2 tygodni nie widziany na mieście. Kolejna poważna usterka?

Mówisz i masz - dzisiaj wrócił na tory, kursuje standardowo na 10 (widać go w TTSS)

Re: Newag 126N Nevelo
: 13 mar 2025, 7:30
autor: lukaszpdg
suchy pisze: 13 mar 2025, 5:54
Mówisz i masz - dzisiaj wrócił na tory, kursuje standardowo na 10 (widać go w TTSS)
Osobiście też widziany

Re: Newag 126N Nevelo
: 04 cze 2025, 21:51
autor: kucyk
Muszę to napisać bo już dłużej nie wytrzymam. Widzę, że od dłuższego czasu znowu nie kursuje krakowski rodzynek z Podgórza czyli tramwaj Newagu Nevelo. Odstawiony na boku na zajezdni bo uległ kolejnej awarii? A może już go nie ma w naszym mieście? Coś ktoś może wyjaśnić?

Re: Newag 126N Nevelo
: 05 cze 2025, 1:01
autor: krzysiekkru
Raczej jakaś awaria. Stoi przed halą ze złożonym pantografem.
Re: Newag 126N Nevelo
: 05 cze 2025, 14:05
autor: Kowalik
Skrzypiąca sprawa z tym rodzynkiem. Chyba znów dłuższy postój go czeka.

Re: Newag 126N Nevelo
: 05 cze 2025, 15:13
autor: fubukiers
Nasz wiecznie testowany newag nevelo
Re: Newag 126N Nevelo
: 10 cze 2025, 19:28
autor: mario
Dzisiaj stał bez tapicerki na fotelach.
Re: Newag 126N Nevelo
: 09 wrz 2025, 20:28
autor: krakus
W najbliższym czasie Nevelo powinien wrócić do ruchu liniowego.
Re: Newag 126N Nevelo
: 12 wrz 2025, 17:48
autor: michal49944
Rodzynek wczoraj powrócił na miasto na 10-05, ale jeździł tylko od rana. Dzisiaj jeździ na razie cały czas od samego rana, również na 10-05. Także chyba wrócił na dobre. Miejmy nadzieję, że tym razem wytrzyma dłużej bez długich przerw.

Re: Newag 126N Nevelo
: 17 wrz 2025, 18:17
autor: pabloskrak
Co w nim się tak najczęściej psuje że jeździ w kratkę.
Re: Newag 126N Nevelo
: 17 wrz 2025, 21:49
autor: michal49944
pabloskrak pisze: 17 wrz 2025, 18:17
Co w nim się tak najczęściej psuje że jeździ w kratkę.
Z nim jest taki problem, że jak cokolwiek się stanie albo nawet po jakimś okresie użytkowania jakąś część trzeba wymienić to nową, to czas oczekiwania potrafi być naprawdę długi, gdyż jest tylko jedna sztuka i MPK nie trzyma nie wiadomo ilu części dla jednego tramwaju i trzeba czekać na dostawę z fabryki.
Co innego gdy MPK ma kilkadziesiąt pojazdów danego modelu to trzymanie każdej części na zapas ma zdecydowany sens.