STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Dzisiaj również przybył do Krakowa kolejny (11 już) Lajkonik serii II. To wagon #HY 707.
Przez cały dzień cisza w tym temacie na forum.
Potwierdzenie tej informacji:
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajkonik-ii
Przez cały dzień cisza w tym temacie na forum.
Potwierdzenie tej informacji:
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajkonik-ii
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Czy Lajkoniki II posiadają wyświetlacz z brygadówką? Bo dziś jadąc HY703 nie widziałem brygadówki.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Nie posiadają. Od samego początku ich puszczenia na linie tak jest - było to już pisane na forum. Również nie mają tego bocznego, małego wyświetlacza z numerem linii.
Dziwne to wszystko, pytanie tylko dlaczego?
Mnie się te boczne małe kwadraciki podobają.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Z tego co wiem, to ponoć Stadler sobie o nich zapomniał
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Oj tam taki drobiażdżek, równie dobrze mogli zapomnieć o automacie biletowym albo o zadajniku jazdy dla motorniczego A tak serio to myślałem, że przy takich zamówieniach istnieje coś takiego jak "kontrola wewnętrzna", gdzie zanim się wyśle pojazd do klienta, to chodzi jakiś chłop z check-listą i sprawdza, czy wszystkie wymagane elementy wyposażenia są zamontowane.
Pytanie zasadnicze również - skoro sobie jakimś cudem "zapomnieli" albo w ogóle zamówić tych wyświetlaczy u producenta / albo zamówili ale zapomnieli zamontować - to czy wogóle pamiętali o tym, żeby POPROWADZIĆ INSTALACJE do nich? Żeby się nagle nie okazało, że trzeba będzie wyłączyć wagony z użytku na kilka-kilkanaście tygodni, żeby rozbebeszyć pierwszy człon, pozakładać kable zasilające, podpiąć je do odpowiednich komputerów, itp itd.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Może po prostu rozliczą to w kosztach i ich nie będzie. Zostaną dalej czarne tabliczki brygadówkę
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Śmichy chichy, ale czarne tabliczki brygadowe są takie, że od razu widać, co to za brygada. Z wyświetlaczowymi różnie bywa - często bywają nieczytelne.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Ale normalnemu pasażerowi do niczego nie jest ona potrzebna. Bardziej motorniczym, aczkolwiek w Krakowie brygady jeżdżą w większości po kolei. Dziwię się, że w autobusach nie ma tabliczek.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
No w EU wyświetla się numer brygady taki jaki wpisze motorniczy. A że numer linii przypisuje się z automatu to wychodzą takie kwiatki.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Tak jak napisał Adrian - takie coś ma miejsce w wagonach EU bo tam motorniczy ręcznie wpisuje nr linii oraz brygady w sterowniku R&G (możesz wpisać sobie np. 18-99 i też ci brygadówka to wyświetli). A robią to być może po to, żeby odróżnić się od wagonów dziennych.damian_krk2 pisze: ↑17 gru 2022, 0:52 Albo zwłaszcza w przypadku nocek zamiast np 62-04 wyświetla się 52-64 lub zamiast 69-01 mamy 18-69.
W przypadku Bombardierów sterowanie wyświetlaczami oraz brygadówką odbywa się z Trapeza - i tutaj musisz wpisać poprawny numer linii oraz brygady (czyli np. pracujesz jako 69-02). A jeśli realizujesz jeszcze wcześniej jakiś kurs na linii dziennej (np 18), to komputer sam z automatu podmieni napis na brygadówce - i pokaże 18-02.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Po pierwsze nie wiem po co ustawiać 52-64 jak można ustawić od razu 64-01 i tak się odróżniasz od reszty. Po drugie nie wydaje mi się żeby Bombardiery miały Trapeze. Wydaje mi się że mają sterownik Siemensa. I nawet w tym Trapeze jeśli masz powiedzmy 18+69 to nie wpisujesz najpierw 1802 i potem 6902 tylko od razu 6901 i wszystkie kursy po kolei normalnie są.suchy pisze: ↑17 gru 2022, 9:19 Tak jak napisał Adrian - takie coś ma miejsce w wagonach EU bo tam motorniczy ręcznie wpisuje nr linii oraz brygady w sterowniku R&G (możesz wpisać sobie np. 18-99 i też ci brygadówka to wyświetli). A robią to być może po to, żeby odróżnić się od wagonów dziennych.
W przypadku Bombardierów sterowanie wyświetlaczami oraz brygadówką odbywa się z Trapeza - i tutaj musisz wpisać poprawny numer linii oraz brygady (czyli np. pracujesz jako 69-02). A jeśli realizujesz jeszcze wcześniej jakiś kurs na linii dziennej (np 18), to komputer sam z automatu podmieni napis na brygadówce - i pokaże 18-02.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
No właśnie się nie da. Numer linii będzie zawsze ten na której obecnie linii wykonujesz kurs. Natomiast numer porządkowy możesz wpisać który chcesz w przypadku EU, a w pozostałych pociągnie z trapeza. Dlatego jak masz łączenie z 52, a masz 62-01 to dają 52-01, pokrywasz się z rodzimą brygadą. Stąd często się stosuje wyróżnienia 52-99, 52-64.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Siemens = Trapeze. Gdy sterownik Siemensa - mówimy o tym - się uruchamia, to wyświetla się na nim logo Trapeze.damian_krk2 pisze: ↑17 gru 2022, 10:09 Po drugie nie wydaje mi się żeby Bombardiery miały Trapeze. Wydaje mi się że mają sterownik Siemensa.
Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Przyjechał 12 Lajkonik, tym razem #RY877.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość