Lw25 pisze: 09 lip 2021, 17:21
Czemu zawsze i widać to też wyżej, jest 8 Krakowiaków na zajezdniach. Czasem jest to 4+4, czasem 3+5, czasem 2+6, ale zawsze 8 stoi.
Czasem stoi 7, czasem 6, ale niestety zwykle jest to 8. Wiem, że zawsze trzymają jakąś rezerwę, jednak moim zdaniem przynajmniej 30/36 powinno codziennie wyjeżdżać.
Lw25 pisze: 09 lip 2021, 17:21
EU8N chyba max to 32/40
Wrócą linie "17" i "44", wróci i wysokie wykorzystanie EU8N (prawdopodobnie na tyle wysokie, że znikną one z "21", jednak do tego potrzebna jest wyższa sprawność dwukierunkowych N8).
Lw25 pisze: 09 lip 2021, 17:21
GT8 21/27 (może da się 22/28, skoro jeden doszedł?)
Podobnie jak w przypadku EU8N - GT8x trafią na "17" i "12" po wejściu z powrotem normalnych rozkładów. Ich wykorzystanie mogłoby spokojnie wynieść nawet 24/28, jeżeli tylko wszystkie byłyby już po remoncie.
Adrian14 pisze: 09 lip 2021, 21:38
105Na ma jeden plus nad wszystkimi innymi wozami. Potrzeba UFA to spinamy 3x105, potrzeba 26m spinamy 2x105 i trzeba by zrobić solo to też by dało radę. Wiem wiem, w Krakowie jest zakaz, ale też istnieje taka możliwość.
26m w Krakowie jest aż nadmiar i moim zdaniem ich ilość zdecydowanie przekracza zapotrzebowanie (32m przydałyby się m.in. na "8", "13", czy resztę brygad "14", gdzie obecnie jeździ krótszy tabor). Co do solówek - po co? Byłyby one za małe na wszystkie linie tramwajowe (no może poza "16", gdzie zresztą też nie byłbym zwolennikiem ich kierowania). Solówki Konstali są idealne w mniejszych miastach - w Elblągu czy niektórych miastach GOP. Do Krakowa nie nadają się one w ogóle i nawet brak zakazu by tego nie zmienił.
Adrian14 pisze: 09 lip 2021, 21:38
Ale myślę, że spokojnie można by pospinać więcej 3x105, a zwolnione Pesy przekierować na inne linie np. 50. Zaś wolne Stadlery na uzupełnienie braków na 9.
Pomysł w teorii dobry, ale wtedy "52" miałaby przynajmniej 12 brygad ufokowych. Nie mam nic przeciwko temu, jednak przy obecnej awaryjności ufoków jest to niedopuszczalne (codziennie z 7 lub 8 obecnie wyjeżdżających padają przynajmniej dwa). Najpierw trzeba przywrócić obecne trójskłady do akceptowalnej sprawności, a dopiero potem można myśleć o kolejnych (chyba, że zamiast padających ufoków chcemy ciągle kilka brygad GT8N na tej linii, ale od tego to już chyba lepsze te Lajkoniki na "50").
Lw25 pisze: 10 lip 2021, 9:47
Takie możliwości daje też nowoczesny tabor, ale ZTP i MPK nie są wybitnie tym zainteresowane.
Niestety, jednoprzestrzenność stała się pewnym dogmatem, przysłaniającym rozsądne myślenie. Nie oszukujmy się, Konstale 105Na nie zostaną zastąpione ani przez Lajkoniki, ani przez Tiny (mają otworzyć się nowe odcinki sieci, a więc ilość brygad trzeba będzie zwiększyć). Wyeliminuje je dopiero następny przetarg, który na razie nawet nie został ogłoszony i nie wiadomo w ogóle kiedy nastąpi (obecnie mamy jednak czasy kryzysu, więc może trochę to potrwać). Mam nadzieję, że zostanie w nim zamówiony jakiś inny tabor niż kolejne niskacze 32m. Najlepszym rozwiązaniem (z myślą o Azorach) byłyby dwukierunkowe wagony 20-22m, które dałoby się łączyć podwójnie w składy 40m+, jednak czy osoby decyzyjne pójdą tą drogą - osobiście wątpię.