kucyk pisze: 18 lip 2021, 9:42
Ale ja się nie bawię w prognozowanie taboru od września. Może się okazać, że będą rządowe obostrzenia i komunikacja będzie rzadziej kursować. Już teraz są prognozy, że 4 fala pandemii to przełom sierpnia i września br.
Każda kolejna fala coraz mniej wpłynie na potoki, jednak osobiście również uważam, że na prognozy za wcześnie. Nie wiadomo ile Lajkoników przyjedzie i co zostanie skasowane, a bez pewności co do tych dwóch rzeczy to nie sposób czegokolwiek się domyślić.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48
Kasacja RZ216+RZ217 jeszcze nie jest pewna, przynajmniej w najbliższym czasie.
Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (
viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48
Tempo dostaw i wprowadzeń wagonów jest teraz bardzo szybkie 3 na tydzień. Dostawy mają zakończyć się na przełomie lipca i sierpnia. Do 16.08.21 jak najbardziej wszystkie mogą być w ruchu.
Sam jestem pod wrażeniem i jeżeli takie tempo się utrzyma to jak najbardziej jest to możliwe, jednak nie ma pewności czy tak się stanie - słyszałem, że ostatni Stadler (RY839) nie jest jeszcze nawet wyprodukowany.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48
N8S jeśli przeglądniesz brygady w historii był dzień z wykorzystaniem 10 wagonów.
Zdarzyło się, jednak był to epizod dosyć krótki. Ponadto N8S są coraz starsze, jeżeli nie zostaną zmodernizowane to z roku na rok będzie coraz gorzej.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48
Ostatnio też pojawiały się takie dni gdy w ruchu był HK460, HK461 i niewidoczny w systemie HK462.
HK460 wyjeżdża jednak dosyć rzadko, podobnie jak HK462 (niewidoczny w systemie, jednak kiedy na "21" są trzy inne niskacze to wiadomo, że go nie ma). HK461 faktycznie jakoś się trzyma, jednak jego stan jest dość marny i często trafiają mu się mniejsze lub większe awarie. Poza tym trzema wagonami trzech brygad nie obsłużymy. HK457 już wkrótce dobije do miesiąca postoju w zajezdni, HK458 to ponad pięć miesięcy. Rozbity HK459 jest w TR, zobaczymy co z nim zrobią

.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48
Tylko wagony się często psują i są zastępowane przez EU8N. Ale jak jest maksymalne wykorzystanie to wtedy wszystkie trupy uzdrawiają do ruchu.
Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
kucyk pisze: 18 lip 2021, 9:42
Prognoza Impulsa zawsze się w połowie sprawdza.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13
Nawet w 90% się zdarzało, że się sprawdzała
To akurat prawda, jednak rozdział taboru na pewnych liniach jest pewien (jak np. E1+c3 na "10"), a największych niewiadomych to zwykle nawet
impulsowi nie udało się przewidzieć.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13
Pozostawię to bez komentarza... Jeżeli dla Ciebie wymiana E1+c3 na STL (i to nie na wszystkich brygadach) jest marnowaniem...
Nie uważam tak, jednak sądzę że STL powinny trafić na pozostałe brygady "14". Tak bardzo na tym forum narzeka się na słabą ofertę na ciągu bronowickim, jednak NGT6 na tej linii niestety wszyscy jakoś zaakceptowali. Gdyby dokonać wymiany taboru między tymi liniami (w prognozie
impulsa oczywiście) to na część brygad "22" trafiłyby NGT6 (na zachętę można dać tam egzemplarze klimatyzowane, których z tego co wiem ma stopniowo przybywać), a "14" byłaby obsadzona wyłącznie STL. Liczba E1+c3 pozostałaby taka sama, więc trochę nie rozumiem Twojego zarzutu.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13
Najlepiej byłoby gdyby wywiązano się z początkowych deklaracji i skierować te wagony na "52", zamiast raczyć pasażerów praktycznie codziennie "rezerwą - niespodzianką".
Najlepiej byłoby gdyby tabor złączony specjalnie na potrzeby "52" (ufoki) został przywrócony do takiej sprawności, żeby rezerw GT8N nie trzeba było tam posyłać

. Będzie teraz miesiąc na ogarnięcie trójskładów, zobaczymy czy coś z nimi zrobią.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13
Gdyby był kryzys to nie byłoby mocnych rozkładów do połowy lipca i zapowiedzi KM ponad 100% normy jesienią.
Mocne rozkłady do połowy lipca były akurat marnotrastwem i widać, że był to błąd (tramwaje miały podczas tych trzech tygodni napełnienia słabe). Nie oznacza to jednak, że pieniędzy jest nieskończenie wiele i jeżeli gdzieś da się zaoszczędzić na brygadach to na pewno tak się stanie.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13
Na pewno najbliższy czas będzie bardzo ciekawy i uważnie obserwowany.
To prawda, jednak nie wiadomo czemu skupiamy się na tym co za miesiąc, skoro pewne zmiany będą widoczne już od jutra (wejście częstotliwości f~10/20). Jakiego rozdziału taboru tramwajowego się spodziewacie już za kilkanaście godzin?
