Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 14 lip 2021, 10:21
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Też sądzę, że przynajmniej jeszcze jedna (a może więcej brygad) pójdzie do Huty.
Czy przez to, że "4" będzie jeździć do Kopca Wandy nie będzie jednej brygady mniej?
Czyli powrót do sytuacji z września/października.
Mam nadzieję, że tak się stanie i wylecą wagony GT8N z brygad szczytowych.
Liczę, że będzie jednak więcej GT8N na tej linii (może GT8C skoro linia obsługuje Tunel )
W ubiegłym roku było 6 brygad na tej linii i jedna "17" poza szczytem kursowała jako "19". Może wrócą do tego pomysłu
Nie wiem czy wagony GT8N będą wystarczające do obsługi potoku tej linii.
Jak wspomniałem, nie wierzę, że będzie 50 Lajkoników wpisanych na stan w ciągu miesiąca stąd nadal będą wyłącznie E1+c3.
Tutaj spodziewam się być może "wyrównania" obsługi i po 4 wagony wystawi każda z Zajezdni.
Na początku lutego rysowała się tendencja, że na "44" docelowo będą wyłącznie EU8N.
Wierzę, że będzie 12 Krakowiaków i 7 uffoków
Rezerwa wiedeńska byłaby bardzo przydatna.
Na "8" było 16 brygad. No chyba, że się coś ostatnio pozmieniało...impuls pisze:8 15 x RP
Tak, też mnie to zastanawiało, ale jestem przekonany, że "8" miała 16 brygad. Może to kwestia długości postojów?maszynista pisze:To dziwne bo "13" ma 15 brygad i dłuższy czas przejazdu między końcówkami niż "8".
"8" miała 16 brygad jak jeździła przez Starowiślną podczas remontu Krakowskiej.Tramwajolog14 pisze: ↑17 lip 2021, 17:44Tak, też mnie to zastanawiało, ale jestem przekonany, że "8" miała 16 brygad. Może to kwestia długości postojów?maszynista pisze:To dziwne bo "13" ma 15 brygad i dłuższy czas przejazdu między końcówkami niż "8".
Prognoza ciekawa, jednak osobiście wątpię, że będzie to tak wyglądać.
Twoje przewidywania częściowo już się nie sprawdziły, ponieważ odstawiony został skład RZ216+RZ217. Wiem, że był to chyba najgorszy Konstal w Podgórzu, jednak wobec ich deficytu w tej zajezdni nie powinien on moim zdaniem zostać odstawiony. Niestety, ale przewidzieć niewiele się da i nie wiadomo też ile poleci E1 oraz c3.
86% raczej nie jest żadną magiczną barierą - w przypadku niektórego taboru założyć można więcej (we wrześniu/październiku 2020 tramwaje NGT6, NGT8 oraz 3x105Na miały wyższe wykorzystanie), a niektóry (N8, 2014N) nigdy tyle nie osiągnie. Traktować tą granicę należy raczej luźno .
Niestety już wiadomo, że tak się nie stanie - jak już pisałem, RZ216+RZ217 niestety odstawiony . Nie wiem jak oni sobie wyobrażają obsługę "13" od 16 sierpnia, jednak mam nadzieję, że nie zakończy się na GT8x (który to tabor niestety osoby decyzyjne chcą kierować na tą linię już od 2018 roku).
Wysyłanie RF na tą linię jest ryzykowne - od września (a na pewno od października) może być tam trochę ciasno w takim taborze.
Prędzej uwierzę w płaskość Ziemi niż w to, że trzy dwukierunkowe N8 będą w stanie codziennie kursować na "21" (obecnie nawet jedna sztuka nie wyjeżdża codziennie). Na przynajmniej jednej z tych trzech brygad będzie dopuszczenie EU8N lub ewentualnie 2x105Na/E1 solo.
Zamiast marnować Lajkoniki na "22" (gdzie przy istnieniu "12" wystarczyłyby nawet 26m), lepiej zmienić trochę rozdział brygad na niektórych liniach (np. "18") między zajezdniami i trzy Lajkoniki skierować na podgórskie brygady "14". Obawiam się, że w październiku w NGT6 będzie na tej linii niestety ciasno.
Jak ostatnio "44" kursowała, zapowiadali tam dążenie do wszystkich brygad niskowejściowych, więc wątpię w pojawienie się tam Konstali.
Popieram, napełnienia "49" nawet obecnie nie są małe, więc większy tabor się tam przyda .
Co z Newagiem (bo widzę, że jego istnienia nie założyłeś)? Powróci on wkrótce z Nowego Sącza, czy może to koniec jego kilkuletnich testów w Krakowie?
GT8C byłyby dobrym pomysłem (mniejsza szansa samozapłonu), jednak pytanie czy ktoś pomyśli o tym, skoro od kilkunastu lat nie potrafią odróżnić NGT6/1 od reszty NGT6.
Na pewno wrócą - mamy kryzys, więc wszędzie gdzie można będą szukali oszczędności.
Szczerze to też mam wrażenie, że Impuls ma w tym jednak trochę większe doświadczenie.
Na podstawowej trasie jest 15 brygad.
Przecież impuls nie jest prorokiem
Pozostawię to bez komentarza... Jeżeli dla Ciebie wymiana E1+c3 na STL (i to nie na wszystkich brygadach) jest marnowaniem...
Najlepiej byłoby gdyby wywiązano się z początkowych deklaracji i skierować te wagony na "52", zamiast raczyć pasażerów praktycznie codziennie "rezerwą - niespodzianką".
Ale warto o tym wspomnieć
Gdyby był kryzys to nie byłoby mocnych rozkładów do połowy lipca i zapowiedzi KM ponad 100% normy jesienią.
Nawet w 90% się zdarzało, że się sprawdzała
Na pewno najbliższy czas będzie bardzo ciekawy i uważnie obserwowany.
Każda kolejna fala coraz mniej wpłynie na potoki, jednak osobiście również uważam, że na prognozy za wcześnie. Nie wiadomo ile Lajkoników przyjedzie i co zostanie skasowane, a bez pewności co do tych dwóch rzeczy to nie sposób czegokolwiek się domyślić.
Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
Sam jestem pod wrażeniem i jeżeli takie tempo się utrzyma to jak najbardziej jest to możliwe, jednak nie ma pewności czy tak się stanie - słyszałem, że ostatni Stadler (RY839) nie jest jeszcze nawet wyprodukowany.
Zdarzyło się, jednak był to epizod dosyć krótki. Ponadto N8S są coraz starsze, jeżeli nie zostaną zmodernizowane to z roku na rok będzie coraz gorzej.
HK460 wyjeżdża jednak dosyć rzadko, podobnie jak HK462 (niewidoczny w systemie, jednak kiedy na "21" są trzy inne niskacze to wiadomo, że go nie ma). HK461 faktycznie jakoś się trzyma, jednak jego stan jest dość marny i często trafiają mu się mniejsze lub większe awarie. Poza tym trzema wagonami trzech brygad nie obsłużymy. HK457 już wkrótce dobije do miesiąca postoju w zajezdni, HK458 to ponad pięć miesięcy. Rozbity HK459 jest w TR, zobaczymy co z nim zrobią .
Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
To akurat prawda, jednak rozdział taboru na pewnych liniach jest pewien (jak np. E1+c3 na "10"), a największych niewiadomych to zwykle nawet impulsowi nie udało się przewidzieć.
Nie uważam tak, jednak sądzę że STL powinny trafić na pozostałe brygady "14". Tak bardzo na tym forum narzeka się na słabą ofertę na ciągu bronowickim, jednak NGT6 na tej linii niestety wszyscy jakoś zaakceptowali. Gdyby dokonać wymiany taboru między tymi liniami (w prognozie impulsa oczywiście) to na część brygad "22" trafiłyby NGT6 (na zachętę można dać tam egzemplarze klimatyzowane, których z tego co wiem ma stopniowo przybywać), a "14" byłaby obsadzona wyłącznie STL. Liczba E1+c3 pozostałaby taka sama, więc trochę nie rozumiem Twojego zarzutu.
Najlepiej byłoby gdyby tabor złączony specjalnie na potrzeby "52" (ufoki) został przywrócony do takiej sprawności, żeby rezerw GT8N nie trzeba było tam posyłać . Będzie teraz miesiąc na ogarnięcie trójskładów, zobaczymy czy coś z nimi zrobią.
Mocne rozkłady do połowy lipca były akurat marnotrastwem i widać, że był to błąd (tramwaje miały podczas tych trzech tygodni napełnienia słabe). Nie oznacza to jednak, że pieniędzy jest nieskończenie wiele i jeżeli gdzieś da się zaoszczędzić na brygadach to na pewno tak się stanie.
To prawda, jednak nie wiadomo czemu skupiamy się na tym co za miesiąc, skoro pewne zmiany będą widoczne już od jutra (wejście częstotliwości f~10/20). Jakiego rozdziału taboru tramwajowego się spodziewacie już za kilkanaście godzin?
Każda kolejna fala coraz bardziej będzie wpływać na potoki, gdyż potencjalni pasażerowie będą poszukiwać innych form podróży.
Dlatego powinien zostać wycofany.Bayer2003 pisze: ↑18 lip 2021, 18:35 Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
Fala remontów + przyjazd nowych wagonów sprawi, że będzie to problem niszowyBayer2003 pisze: ↑18 lip 2021, 18:35Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
Tobie też się nie udało, więc się nie czepiaj...
Ale nie ma ich na tyle by każdemu dogodzić.
Na razie cały jeden ma klimatyzację.
Najlepiej to byłoby ten tabor wycofać
Ciekawe co
Generalizujesz...
Rozdział od jutra będzie zdecydowanie różny od tego co będzie za miesiąc.
Daj mu odejść.Bayer2003 pisze: ↑18 lip 2021, 18:35 Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
Konstale młodsze też się nie robią, mają konstrukcję z papieru, a i tak chciałbyś każdego przywrócić do ruchu.
Z Konstalami jest dokładnie to samo, a nawet gorzejBayer2003 pisze: ↑18 lip 2021, 18:35 Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
Ich się nie da ogarnąć. Problem z jakością i awaryjnością Konstalów z rozruchem typu PCC jest mniej więcej od zerżnięcia Tatry T1 po co najmniej wywalenie kradzionej aparatury i wsadzenie w XXI wieku nowoczesnej, a i to się nie zawsze udaje. Jak sobie wyobrażasz "ogarnięcie trójskładów"? Jesteśmy ostatnim miastem, które nadal je eksploatuje, bo są z nimi wiecznie problemy.