Bayer2003 pisze: 17 sie 2021, 12:13
Problem taki, że w systemie f~6/12 ilość brygad byłaby podobna, tylko wyleciałoby kilka linii. Pasażerowie tych zawieszonych przesiedliby się do pozostałych i tabor o największej pojemności ciągle byłby potrzebny (tylko być może w innym miejscu).
Już teraz mamy kilka linii, których zadaniem jest wzmacniać linię bazową. Linie które by zniknęły to w większości takie, które mogłyby już nie być potrzebne po zwiększeniu częstotliwości linii głównej. Dodatkowo istnieje możliwość łatwiejszej koordynacji między istniejącymi liniami, wskutek której miałbyś np. między Czerwonymi Makami a Stradomiem sztywny takt f~3 przez cały szczyt.
Kaszmir pisze: 17 sie 2021, 11:16
Kitek pisze: 17 sie 2021, 10:54Dlatego patrząc na rozkłady można stwierdzić, że system częstotliwości ~f=6/12 byłby lepszy (mniej a częściej).
Wydaje mi się, że system f7,5/15 (+ dwie linie f5) jest dobrym kompromisem między wysoką częstotliwością a utrzymaniem popularnych bezpośrednich relacji. Wariant 6/12 jest kuszący, jednak niestety wymagał już zabrania kilku popularnych linii. Np. w Hucie znikała "5", która jest najszybszym dojazdem do centrum dla Wzgórz Krzesławickich (zostawały "1" z f6 i "4" z f12). Podobnie w Borku Fałęckim znikała dość popularna "19" (zostawały "8" z f6 i "22" z f12
W sytuacji, kiedy siatki f~6/12 były analizowane masz rację, musiałyby poznikać takie linie jak "5" czy "19".
Jednak od tego czasu była maksymalizacja i liczba brygad w roku akademickim zwiększyła się do rekordowych 250. Kto wie czy nie będzie nawet więcej, pytanie czy ZTP po pandemii zamierza przywracać linie co 5 minut.
Dzisiaj, aby przejść na system f~6/12 bez większych utrudnień, wystarczyłoby nie przywracać linii "12", "17" czy "44". Problemem byłby Nowy Bieżanów, gdzie linię "13" trzeba byłoby osłabić do f~12 z dwóch powodów:
1. Ograniczona pojemność pętli na Bieżanowie, jeśli chcemy utrzymać większą liczbę kursów w stronę Estakady, linia "13" z f~6 niestety by się nie zmieściła.
2. Podaż z Bieżanowa w stronę centrum. Obecnie w ciągu godziny mamy 16 kursów. Naturalnie wręcz, wygląda że po zmianie siatki liczba powinna wynosić 15 kursów, a nie 20.
Inną obecnie mocną linią, której częstotliwość stałaby pod znakiem zapytania jest "1". Jednak uważam że jeśli ZTP miałoby w planach przywracanie linii kursujących co 5 minut w szczycie, to i na tą linię znalazłyby się brygady oraz fundusze.