Strona 7 z 41

Re: KONSTAL 105N/Na

: 04 wrz 2020, 8:14
autor: Łukasz
Ja jakoś wolałem dawne numery Konstali, wtedy kojarzylem praktycznie każdy wóz. W Hucie najstarsze które są 105tki?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 04 wrz 2020, 9:02
autor: impuls
HZ284+HZ285 z 1984 roku

Re: KONSTAL 105N/Na

: 11 wrz 2020, 18:29
autor: Lw25
#RZ231 dostał zamienniki świateł?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 14 wrz 2020, 11:03
autor: Jelczyk
A czy ktoś wie co się stało z HZ275+HZ276?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 12:42
autor: Bayer2003
W TTSS jako "52" widoczne były dziś RZ204 oraz HZ290. Od pierwszego z nich wprawdzie niedawno został odczepiony RZ239, więc bardzo prawdopodobne jest dołączenie do niego któregoś z dwuskładów (wnioskując z TTSS osobiście obstawiam RZ237+RZ238). Dziwi i jednocześnie cieszy jednak pojawienie się w systemie jako "52" HZ290. Jeżeli faktycznie był to test ufoka, oznaczałoby to że zajezdnia Nowa Huta zabrała się nareszcie za łączenie trójskładów, że połączy ich przynajmniej dwa (po połączeniu jednego zostałaby nieprzydatna solówka, więc należałoby ją gdzieś dopiąć) oraz że zobaczymy wkrótce nietypowego ufoka ze 105Nb na czele. Są to same dobre przypuszczenia i mam nadzieję, że się sprawdzą, chociaż niestety każde dwa ufoki zmniejszają o jeden ilostan składów, więc przy połączeniu większej ich liczby mogą już powstawać drobne problemy z ilością taboru przy ~250 brygadach.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 13:11
autor: lukaszpdg
Przecież RZ239 jest w składzie 231+232.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 13:48
autor: yosujiro
Tak w Gdańsku rozwiązano problem nie mieszczenia się ostatnich drzwi w trójskładach na niektórych przystankach ObrazekObrazek

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 15:00
autor: Kaszmir
yosujiro pisze: 15 wrz 2020, 13:48Tak w Gdańsku rozwiązano problem nie mieszczenia się ostatnich drzwi w trójskładach na niektórych przystankach
To mi przypomina rozwiązanie londyńskie, gdzie metro było tak zatłoczone że dołożyli dodatkowy wagon do składów na wybranych liniach. Jednak przez to nie mieszczą się one na niektórych peronach i wtedy właśnie pojawia się komunikat, że "ostatnie (czasem pierwsze) drzwi się nie otworzą".

Swoją drogą, pamiętacie krakowskie GT6? Tam tak samo było zasłonięte ostatnie, trzecie skrzydło ostatnich drzwi :) Trochę da się to dostrzec na tym zdjęciu, z bloga https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... lipca.html

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 15:14
autor: Lw25
Kaszmir pisze: 15 wrz 2020, 15:00
yosujiro pisze: 15 wrz 2020, 13:48Tak w Gdańsku rozwiązano problem nie mieszczenia się ostatnich drzwi w trójskładach na niektórych przystankach
To mi przypomina rozwiązanie londyńskie, gdzie metro było tak zatłoczone że dołożyli dodatkowy wagon do składów na wybranych liniach. Jednak przez to nie mieszczą się one na niektórych peronach i wtedy właśnie pojawia się komunikat, że "ostatnie (czasem pierwsze) drzwi się nie otworzą".

Swoją drogą, pamiętacie krakowskie GT6? Tam tak samo było zasłonięte ostatnie, trzecie skrzydło ostatnich drzwi :) Trochę da się to dostrzec na tym zdjęciu, z bloga https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... lipca.html
Wyobraziłem sobie sytuację, że muszą przejść do kolejnego wagonu, ale Londyn chyba nie ma aż tylu składów o otwartych przejściach międzywagonowych. :lol:
Akurat GT6 miały tą przewagę nad 105N, że miały fotokomórki, więc mogli te drzwi zostawić. ;) No chyba, że wyłączyła je z użycia jeszcze Norymberga.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 18:56
autor: Jelczyk
HZ290 na 52 jeździł jako wtyczka lub rezerwa. Widziałem go z tabliczką H02.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 21:29
autor: impuls
Obecnie poza pięcioma rezerwami w dzień powszedni jest dodatkowo pięć wtyczek, trzy z Podgórza i dwie z huty obsługiwane przez wiednie, konstale EU8N i NGT6. Różnica polega na tym, że wtyczki wykonują dodatkową pracę pomiędzy brygadami, gdzie przewiduje się zwiększoną potrzebę w godzinach szczytu. Oznaczone są T-01 - T-03 Podgórze lub H-01, H-02 Huta. HZ290, HZ246, HZ248, HZ273, RZ242, RZ244 to pierwsze wagony składów z wyświetlaczami które w pierwszej kolejności są brane do obsługi rezerw i wtyczek. Nie są brane pod uwagę przy tworzeniu ufoków.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 21:42
autor: Bayer2003
impuls pisze: 15 wrz 2020, 21:29 Obecnie poza pięcioma rezerwami w dzień powszedni jest dodatkowo pięć wtyczek, trzy z Podgórza i dwie z huty obsługiwane przez wiednie, konstale EU8N i NGT6. Różnica polega na tym, że wtyczki wykonują dodatkową pracę pomiędzy brygadami, gdzie przewiduje się zwiększoną potrzebę w godzinach szczytu. Oznaczone są T-01 - T-03 Podgórze lub H-01, H-02 Huta. HZ290, HZ246, HZ248, HZ273, RZ242, RZ244 to pierwsze wagony składów z wyświetlaczami które w pierwszej kolejności są brane do obsługi rezerw i wtyczek. Nie są brane pod uwagę przy tworzeniu ufoków.
Z tego co słyszałem, wtyczki miały istnieć jako wsparcie przy przeciążeniu linii f~10/20. Wiesz może, czy przy f~7,5/15 w dalszym ciągu będą one utrzymane?

Co do ufoków - wiadomo, że wszystkich stopiątek połączyć się w ten sposób nie da, ponieważ znacznie zmniejszyłoby to ogólną liczbę pociągów gotowych do wyjechania na miasto. Szkoda jednak, że zrezygnowano akurat z łączenia w ufoki tych składów - mają one wyświetlacze, często wagony 105NaD oraz są po prostu w (przynajmniej wizualnie) lepszym stanie technicznym. Osobiście jestem za łączeniem w trójskłady właśnie takich wagonów, a gorsze egzemplarze swoje miejsce powinny znaleźć jako rezerwa/wtyczka, a za kilka lat niestety trafić na złom (niektóre naprawdę wyglądają, jakby już długo miały nie wytrzymać :/).

Re: KONSTAL 105N/Na

: 15 wrz 2020, 23:00
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 21:42 Szkoda jednak, że zrezygnowano akurat z łączenia w ufoki tych składów - mają one wyświetlacze
I właśnie przez te wyświetlacze są najlepszymi Konstalami na rezerwy/wtyczki bo nie trzeba w nich wozić 300 (?) tablic.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 16 wrz 2020, 8:39
autor: Kaszmir
Lw25 pisze: 15 wrz 2020, 15:14Wyobraziłem sobie sytuację, że muszą przejść do kolejnego wagonu, ale Londyn chyba nie ma aż tylu składów o otwartych przejściach międzywagonowych. :lol:
Haha nie :D Zamknięte pozostają po prostu ostatnie (pierwsze) drzwi, wszystkie pozostałe w skrajnym wagonie otwierają się normalnie.
Lw25 pisze: 15 wrz 2020, 15:14Akurat GT6 miały tą przewagę nad 105N, że miały fotokomórki, więc mogli te drzwi zostawić. ;) No chyba, że wyłączyła je z użycia jeszcze Norymberga.
Pamięć może mnie zawodzić bo byłem wtedy jeszcze dzieckiem, jednak wydaje mi się że na początku to trzecie skrzydło miały czynne, zdaje się że raz mijałem GT6 które je otworzyło na przystanku. Czemu zablokowali? Może był problem z widocznością - motorniczy chyba nie widział tych drzwi w ogóle w lusterku, mógł nie widzieć ruchu pasażerów koło nich itd.

Niemniej szkoda. Zawsze chciałem wsiąść tym trzecim skrzydłem 8-)

Re: KONSTAL 105N/Na

: 16 wrz 2020, 9:51
autor: mkm3
Ten gdański pomysł nie jest taki zły i może rzeczywiście to byłoby dobre rozwiązanie na składy 2xGT8S?