sorig pisze: 27 sty 2022, 16:29
Kaszmir pisze: 27 sty 2022, 16:00
Kawiory natomiast mają jeszcze jadące w tę samą stronę "144" i mocne "194" (wzmocnione przy okazji wydłużenia do Pod Fortem).
Tylko w jedną stronę. Miałem na myśli głównie przystanek w kierunku Widoku.
Hm, dalej troszkę nie rozumiem bo "144" i "194" zatrzymują się na Kawiorach w obie strony?
sorig pisze: 27 sty 2022, 16:29To studenci i uczniowie stanowią większość w autobusach aglomeracyjnych. W związku z tym bezpośredni potok z aglomeracji na pewno jest większy na Miasteczko, niż do biurowców na Przybyszewskiego.
Przystanek "Miasteczko Studenckie" to głównie akademiki. Studenci z aglo dojeżdżają raczej na wydziały niż do akademików kolegów

Tu ważniejszy jest przystanek "Czarnowiejska" i ew. "Chopina". Pierwszy będzie, drugi można rozważyć. Acz zawsze można się przesiąść na Bronowicach SKA i podjechać kilkoma innymi liniami.
yosujiro pisze: 27 sty 2022, 21:11Rozumiem, że przesiadki bolą? Wystarczy wysiąść na Czarnowiejskiej i chwilkę poczekać. Rozumiem jakby 144 i 194 jeździły raz na pół godziny, ale i tak większość studentów z rejonu Miasteczka i Bronowic wysiada właśnie tam, a moim zdaniem nie da się zapewnić każdemu bezprzesiadkowej podróży, a i tak mam wrażenie, że akurat w tamtym kierunku samo bezpośrednie 173 w zupełności wystarczy. Często widziałem 114 w ciągu dnia i szczerze powiem, że na AGH było już pustawe.
No właśnie ja też do końca nie rozumiem tę dyskusję. Zwłaszcza że "114" powstało ledwie parę lat temu. Przed 2018 było tylko "173", a teraz będzie "173" i jeszcze "310" na połowie przystanków. Plus od Kawiorów "144" oraz "194" które ma kursów więcej niż kiedykolwiek.
A tak jak wspomniano, od czasu skrócenia "114" ma mniejsze zapełnienia. Niektórzy twierdzą, że jest ważne jako połączenie w stronę R. Grunwaldzkiego. Mijam go popołudniu na Konopnickiej i wozi garstkę ludzi, w każdą stronę. Jeśli jest ważne, to czemu nie jest?
To też nie jest tak, że każdy kto jedzie "114" z np. R. Ofiar Katynia, koniecznie musi jechać tą linią. Wiele osób po prostu podjeżdża czymkolwiek co podjedzie pierwsze do AGH lub do Alej. Obecnie jest więcej kursów w stronę Jubilatu ("114", "173") niż N. Kleparza ("501") więc to one przewożą więcej osób.
Pamiętam, jak przed otwarcie torowiska na Pawiej też były głosy, że jak to zostawiać z KG tylko jedną linię do Długiej i Basztowej, gdzie to pomieszczą się ci wszyscy pasażerowie? A jednak okazało się, że ci wszyscy pasażerowie nie jechali tam bo chcieli, tylko takie było jedyne dostępne połączenie. I jedna linia z KG na Długą spokojnie wyrobiła. Zresztą to samo było jak zamieniano "34" w "50"
Jeszcze zrozumiałbym, gdyby po prostu planowano zamienić "114" w "310", faktycznie dla pasażerów z odcinka krakowskiego byłaby to strata. Jednak jest planowana rekompensata i dodatkowe kursy. Poczekajmy aż zostaną opublikowane szczegóły.