Strona 7 z 7
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 22 lis 2024, 23:36
autor: kot_feliks
A MPK ma obowiązek odpowiadać na wnioski o dostęp do informacji publicznej? To nie musi iść formalnie do urzędu, a dopiero urząd ew. wyciągnie takie info z MPK?
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 22 lis 2024, 23:54
autor: anonim_048
Jazda bez trzymanki na pełnych obrotach. Chyba pojęcie "nieopłacalne" stanowi jakąś barierę nie do przeskoczenia dla inicjatora całego larum. Świata nie zbawisz, wiedeńczyka nie skasujesz, a kula ziemska kręcić się będzie nadal. Naprawdę czasami warto dać sobie spokój zamiast drążyć dziurę w całym.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 26 lis 2024, 21:50
autor: judash
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 26 lis 2024, 22:34
autor: Ydhflx
Ciekawe fragmenty, pokazujące jak bardzo niektórzy radni (żeby nie mówić: wszyscy) znają się na komunikacji
Czy jest gotowy plan całkowitego odejścia od wysokopodłogowych tramwajów na
rzecz taboru w 100% niskopodłogowego?
No, pani radna lekko popłynęła xD Ilostan taboru w 100% niskopodłogowego wynosi obecnie 1 sztuka (Newag).
Tramwaje wysokopodłogowe są nie tylko trudno dostępne (lub nawet całkowicie
niedostępne) dla osób starszych, mających problemy z poruszaniem się, osób z
wózkami czy na wózkach inwalidzkich. Mają również mniejszą pojemność, co
znacząco obniża komfort jazdy, szczególnie w okresie letnim, gdy dodatkowo
dochodzą problemy z niewydolnością systemów klimatyzujących.
Trójskłady jeżdżą na 52 dokładnie dlatego że mają dużą pojemność, ale co ja tam wiem... Gdyby ta pani miała nieprzyjemność jechać w godzinach szczytu niskopodłogowym Stadlerem na 52, albo w ogóle 'częsciowo niskopodłogową' rezerwą, to następnym razem by się cieszyła z Konstali
"Niewydolność systemów klimatyzujących" jest o tyle ciekawym stwierdzeniem, że żaden niskopodłogowy tramwaj w Krakowie takowego nie posiada w ogóle, tak samo zresztą jak niektóre niskopodłogowe. Niewydolne to są systemy grzewcze w Konstalach, bo całe ciepło ucieka przez dziury i nieszczelności (a nie daj Boże tramwaj jest przed czasem na przystanku, i motorniczy czeka na odjazd z otwartymi drzwiami, przy np. -10). Szczególnie ciekawe że pani radna na to nie zwróciła uwagi biorąc pod uwagę obecną porę roku i pogodę - może by o tym problemie wiedziała, jakby tymi tramwajami jeździła...
PS Dobrze jednak że taka interpelacja powstała, skasowanie tramwaju niskopodłogowego to jednak coś co wymaga ze strony MPK wyjaśnienia.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 05 gru 2024, 9:16
autor: judash
Przyszła odpowiedź do radnej ws. HK458. Jak zawsze, bez konkretnych liczb i wyliczeń, jedynie ogólnikowo, że naprawa była nieopłacalna. Szczegóły na bip.krakow.pl
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 05 gru 2024, 9:57
autor: Kaszmir
Ponawiamy prośbę o dodawanie linków. Dla kogoś to zwykłe wklejenie kawałka tekstu, a innym oszczędzi to minuty spędzone na niepotrzebnym szukaniu.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 06 paź 2025, 20:26
autor: goracygreg
Jako iż od 11 października nie będą potrzebne dwukierunkowe tramwaje na 1 to jaka jest szansa, że niezmodernizowane N8 zostaną wycofane z eksploatacji?
Re: MAN DÜWAG N8S/C
: 07 paź 2025, 7:52
autor: Pokrzywa
1 i 5 na czas podłączania sieci prawdopodobnie wyląduje na Elektromontażu korzystając z mijanki, czyli wciąż z tym samym taborem tak jak to było wcześniej - przynajmniej do faktycznego otwarcia Wzgórz około 1 XI, potem się zobaczy co MPK wykombinuje i jak bardzo lubi pasażerów
