Strona 7 z 7

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 27 wrz 2024, 22:21
autor: michal49944
Parking przy przystanku na Złocieniu z decyzją, choć bez pieniędzy. Tramwaju nie będzie jeszcze długo
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/parki ... 58380.html
Parking Park&Ride ma powstać pomiędzy torami kolejowymi a ulicami Złocieniową i Sucharskiego, a więc po stronie Bieżanowa, a nie Złocienia. Przygotowania do tej inwestycji trwają już od kilku lat i znów stało się tak, że miasto nie zdążyło z zapewnieniem infrastruktury towarzyszącej przed uruchomieniem nowego przystanku kolejowego.
Z oficjalnej odpowiedzi miasta można się dowiedzieć, że opracowanie dodatkowego wariantu linii na Złocień, wzdłuż ul. Domagały, odsunęło w czasie uzyskanie decyzji środowiskowej dla przedłużenia linii z Małego Płaszowa, co obecnie jest planowane na 2025 rok. Natomiast nabór wniosków do unijnego finansowania w ramach programu już się zakończył. Bez decyzji środowiskowej zadanie nie mogło zostać zakwalifikowane.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 27 wrz 2024, 23:00
autor: Ghghgh123
W konsultacjach społecznych przeprowadzonych w 2022 roku zdecydowana większość mieszkańców oceniła aktualne połączenia komunikacji miejskiej jako złe lub bardzo złe.
Oczywiście popsucie synchronizacji 125 i 425 (195), pogorszenie punktualności 125, nie robienie nic z regularnym przestawianiem brygad lub wypadanie kursów na 163, nie poprawi sytuacji.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 19 lis 2024, 11:37
autor: daniel09
– Nie wycofuje się, ale analizuje dostępne możliwości. Jaka jest sytuacja finansowa miasta nie należy z tego robić tajemnicy, to po pierwsze. Po drugie, ponieważ nie ma na razie tramwaju, trzeba ułatwić korzystanie z kolei. Tak czy siak trzeba to zrobić, bo stanie się to dużo szybciej i niedrogo. I do tego potem uzgodnić częstotliwość kursowania. Bo po co obiecywać dzisiaj, że to się zbuduje? Nawet gdyby były pieniądze, to w tej kadencji tego prezydent nie zrobi. To jest niewykonalne. Poza tym, to jest linia, która już teraz jest w kolizji z wydanymi pozwoleniami na budowę hal – argumentował.
Zadziwiające, że przy tak dużej inwestycji, jak budowa linii tramwajowej, pozwolenia na budowę hal kolidują z planami infrastrukturalnymi. Czy takich projektów nie powinno się koordynować na wcześniejszym etapie?

Brak spójności w planowaniu to strata czasu, pieniędzy i zaufania mieszkańców. Może czas przemyśleć procedury, zanim podejmie się kolejne decyzje?

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 19 lis 2024, 11:48
autor: kucyk
daniel09 pisze: 19 lis 2024, 11:37 Zadziwiające, że przy tak dużej inwestycji, jak budowa linii tramwajowej, pozwolenia na budowę hal kolidują z planami infrastrukturalnymi. Czy takich projektów nie powinno się koordynować na wcześniejszym etapie?

Brak spójności w planowaniu to strata czasu, pieniędzy i zaufania mieszkańców. Może czas przemyśleć procedury, zanim podejmie się kolejne decyzje?
Skąd ten cytat? :shock:

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 19 lis 2024, 14:20
autor: Kojak
daniel09 pisze: 19 lis 2024, 11:37 Zadziwiające, że przy tak dużej inwestycji, jak budowa linii tramwajowej, pozwolenia na budowę hal kolidują z planami infrastrukturalnymi. Czy takich projektów nie powinno się koordynować na wcześniejszym etapie?

Brak spójności w planowaniu to strata czasu, pieniędzy i zaufania mieszkańców. Może czas przemyśleć procedury, zanim podejmie się kolejne decyzje?
Może i jest koordynowane, ale jak się to mówi poprawną polszczyzną są :disklajmery:. Szczególnie jak ktoś kogoś przekonał w wiadomy sposób, żeby jednak dać pozwolenie na budowę itp
Dlatego jestem zdania, że urzędnicy powinni odpowiadać majątkiem osobistym.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 19 lis 2024, 14:22
autor: Kierman
Wystarczyłyby przepisy z II RP. Skończyłoby się rujnowanie ludziom czy przedsiębiorstwom życia przez niekompetencje i błędy urzednicze

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 19 lis 2024, 15:00
autor: kbieniu7
Kojak pisze: 19 lis 2024, 14:20 Dlatego jestem zdania, że urzędnicy powinni odpowiadać majątkiem osobistym.
Obawiam się, że to raczej skończy się brakiem chęci do podejmowania jakichkolwiek decyzji, zwłaszcza jakichś niestandardowych. Raczej jeszcze większym szukaniem du*ochronów. Ale to OT.

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 19 lis 2024, 23:36
autor: kot_feliks
Odpowiadać majątkiem osobistym, mieć doświadczenie w danej dziedzinie, a do tego jeszcze najlepiej zarabiać jak najmniej :roll: :mrgreen:

Problem w urzędach jest bardzo prosty - najczęściej nierynkowe zarobki w stosunku do tematyki, jaką się ktoś zajmuje. Co skutkuje tym, że sensownych osób jest stosunkowo mało, a jeśli takie są (a są i są również tutaj na forum), to najczęściej są to osoby, które się zwyczajnie interesują daną dziedziną i po prostu tę pracę lubią.

I o ile obecne zarobki mogą być ok. "w okienku", o tyle dla osoby, która zajmuje się np. inwestycjami, raczej nie do końca przyciągną tych najlepszych (chyba, że ktoś się tym interesuje, lubi tę pracę itd.)

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 02 gru 2024, 14:36
autor: daniel09
kucyk pisze: 19 lis 2024, 11:48 Skąd ten cytat? :shock:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/parki ... 58380.html

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

: 05 sty 2025, 21:41
autor: daniel09
Słyszałem coś w radiu, że na 2025 w budżecie mają być przeznaczone jakieś środki na linię, czy ktoś ma może jakąś informację o tym?