Re: Metro / premetro
: 23 sty 2024, 4:13
Jaki S-Bahn ty chcesz stworzyć po zwykłych torach kolejowych?
Taki jak stworzono w innych zachodnich miastach na bazie zwykłych torów kolejowych. Rezerwa, nasypy etc. infrastruktura są gotowe.
Nie, prawie nigdzie tak nie jest. Nie ma na to miejsca na zwykłych parach torów.outofrange pisze: 24 sty 2024, 13:16 Taki jak stworzono w innych zachodnich miastach na bazie zwykłych torów kolejowych. Rezerwa, nasypy etc. infrastruktura są gotowe.
Bardzo dobry artykuł, tak pod względem merytorycznym jak i co do przystępności tekstu.
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=19216 ... adek_obrad4. Informacja Prezydenta Miasta Krakowa na temat budowy metra w Krakowie – wraz z dyskusją
Potwierdzenie. Jutro rozpocznie się nowy sezon polityczny, w tym o krakowskim metrze i jego budowie - mającej się rozpocząć w 2028 roku:Cyjan pisze: 23 sie 2024, 10:26 W środę na RM Pan Prezydent ma punkt o metrze z dyskusją, nawet na początku
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=19216 ... adek_obrad
Źródło:W środę o godzinie 10 podczas powakacyjnej sesji Rady Miasta Krakowa prezydenta Krakowa Aleksander Miszalski ma zaprezentować plany dotyczące przygotowań do budowy metra. Wcześniej radnym oraz dziennikarzom dotychczasowe działania zaprezentuje dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich. To właśnie Łukasz Szewczyk od lat był odpowiedzialny za koordynowanie tematu podziemnego transportu. Po nim wypowiedzieć ma się prezydent Aleksander Miszalski oraz zastępca prezydenta Stanisław Mazur.
Waszym zdaniem metro czy premetro powinno się budować?Za proces budowy metra w Krakowie będzie odpowiedzialny wiceprezydent Stanisław Mazur. Aleksander Miszalski zapowiedział, że do sprawy trzeba podejść rozsądnie, bo na tę ważną inwestycję miasto wyda od 15 mld zł wzwyż.
W proponowanej formie, w sporej części pokrywającej się z trasami tramwajowymi, na pewno nie. Jeżeli miasto pozostanie w obecnym kształcie, sens miałoby metro przez ATW, jednak takich propozycji niestety nie ma. Najmądrzejsza byłaby budowa metra zamiast tramwaju przy okazji powstania gdzieś w Krakowie nowej dzielnicy na ~100 tysięcy mieszkańców, jednak to plany raczej odległe. Obecnie Kraków powinien skupić się na zakupie jak największej liczby ponad 40-metrowych tramwajów oraz wprowadzeniu bezwzględnych priorytetów dla nich na wszystkich skrzyżowaniach. Jest to koszt dużo mniejszy niż metro, a i tak rzekomo pieniędzy brakuje. Jak w takiej sytuacji w ogóle można mówić o metrze?