Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 wrz 2021, 22:05
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Nie mogłoby, ponieważ na "50" jest przez to aż 9 brygad obsadzonych tramwajami o długości 32m, które potencjalnie mogłyby trafić na inne linie. Ogólnie wykorzystanie Krakowiaków to obecnie 29/36 (9x4, 4x50, 16x52), więc takie raczej można zakładać. Gdyby na linii "52" kursowało osiem ufoków (liczę 8/10, z tym nowym ufokiem, który ponoć właśnie powstaje), na linii tej jeździłoby 11 brygad Krakowiaków (względnie jedna z nich mogłaby być Protramem 405N). Pięć obecnie nadmiarowych trafiłoby na linię "50", uwalniając pięć sztuk taboru 32m, który przez to mógłby trafić np. na połowę brygad linii "10" (podczas remontu Ptaszyckiego) . Obecnie trójskłady przechodzą pewnie jakieś naprawy, jednak za jakiś czas (może od 20.09) może być to już całkiem realny scenariusz.
Powinno wyjeżdżać jak najwięcej PES a jak najmniej uffoków (wtedy nawet nie rzucałyby się w oczy 3x105Na).
Ramka wyznacznikiem prestiżu linii.
Ograniczenie skansenu w Starej Hucie zawsze na plus.
Przypuszczam, że na "74" pójdą 2x105Na i będą tylko na tej linii oraz szczytowych brygadach "13".
Ale Huta ma teraz tylko 10 składów 105Na z czego do ruchu wyślą osiem. Jeśli skierują je na "74" to wtedy na "49" wyślą składy E1+c3.
Przyjmując zasadę, że co drugi kurs ma być niskopodłogowy, to zawsze można zrobić "3" i "18" w mix NGT8/EC, a zwolnione 32m posłać na co drugą "10" i "22".
One całe życie przechodzą naprawy, lata świetności tych tramwajów mamy za sobą, pora to zrozumieć. Jeśli tak bardzo zależy Ci na fotach, to pisz do ZTP o utworzenie linii muzealnej "52-bis" z samymi uffokami.
Jak pokazał wczorajszy dzień można wysyłać taką ilość Krakowiaków bez zabierania innym niskiej podłogi.
Kiedy zjara się w nich instalacja elektryczna
Chcesz powiedzieć, że inny typ tramwajów też ma sprawność techniczną na poziomie 55%?
Ty tak na poważnie? To rozwiązanie jest według mnie tak bez sensu, że aż zastanawiam się, czy nie był to jakiś ponury żart. Po co komu niskacz co pół godziny? Nikt tyle na przystanku nie będzie czekał, a Lajkoniki będą się tak naprawdę marnować, będąc po pół linii. Poza tym, moim zdaniem, każdy fragment powinien mieć linię w pełni niskopodłogową - a zarówno "3", jak i "18" spełniają tę funkcję na niektórych ciągach. Chodzi o to, że jeśli ktoś, na przykład ze względów zdrowotnych, potrzebuje niskopodłogowego tramwaju, to nie musi na niego czekać, tylko pierwszy tramwaj danej linii będzie dla niego odpowiedni. Jeśli - załóżmy - ktoś z Kapelanki potrzebuje się dostać do centrum, to wiedząc, że "18" jest w pełni niskopodłogowa, nie wybierze "52", a właśnie "18".
Ten dzień to jest odchył od normy - zazwyczaj wagony stoją na zajezdni, odbywając niezbędne testy, przeglądy, nierzadko będąc naprawiane... Eksploatując niskacze codziennie w takim procencie, może się okazać, że długofalowo odniesie to agonalny skutek, a Twoje ukochane Uffoki wyjadą na miasto w większej liczbie, jako te sprawniejsze.
To prawda, ale wtedy byłby 2x105Na tylko na dwóch liniach (w przypadku skierowania na "49" jednak można wysłać te pojedyncze sztuki "gdzieś") i nie "raczyliby się" nimi pasażerowie takich linii jak "11" czy "21". Z drugiej strony, ostateczne usunięcie Wiedni z przystanku Kabel też jest konieczne.
Prawda, tu też jest kwestia ostatecznego kształtu siatki i rozdziału taboru (czyli ile 2014N będzie niezbędnych na "50").
Czyli jeżeli na "10" trafi kilka Lajkoników to też będziesz psioczył?... Po maksymalizacji na "24" też był miks po 4 Krakowiaki i Wiednie i nikt tego nie kontestował
Na razie nie będzie żadnej niskiej linii na Piastów.
Tylko od kilku miesięcy bez przerwy toczą się dyskusje o awariach 3x105Na i nadal nie doprowadzono do sytuacji by chociaż kolejne dwa dni odbyły się bez awarii tego taboru (a przynajmniej tego należy wymagać).
Czyli już za tydzień/miesiąc otwarcie? Coś mnie ominęło
Policz sobie ile jest jeszcze wolnych wagonów 32m w obydwu Zajezdniach
Zwłaszcza, że nie korzystasz z "52" to co mnie pozostali obchodzą.
Istnieje: ostateczne porzucenie KM i kolejny wzrost samochodów na drogach.
Nie mam nic przeciwko, ale tylko w przypadku, jeśli inne linie są w pełni niskopodłogowe - a nie, jeśli dołożymy w zamian Wiednie na "3" lub "18". Parafrazując stare przysłowie - jak Lajkoniki będą do wszystkiego, to będą do niczego. Nikt przecież nie będzie czekał pół godziny na niskopodłogowy tramwaj, a do tego zepsujemy renomę linii w pełni niskopodłogowej. Naprawdę takie rozwiązanie wydaje Wam się lepsze?
A szkoda, bo skierowanie EU8N na "21" zamiast na "44" (czy tam "74") nic nie kosztuje, a z pewnością przyniosłoby wiele korzyści dla mieszkańców Huty.
Mówiłem akurat o nowoczesnych wagonach, co do których wymagacie wyjazdu ogromnej liczby codziennie. Sprawę Uffoków trzeba rozwiązać, ale ucieczka od problemu nie rozwiąże problemu (likwidacja/rozpięcie przyniesie inne problemy, o których pisałem wyżej).
Nie da się wskrzesić zezłomowanego wagonu - a po budowie tej linii przyda się jak najwięcej taboru 40+...
Chyba założyłeś różowe okulary . Linie "3", "9", "14" (zakładam że informacja z psmkms o skierowaniu na tę linię wyłącznie taboru 32m jest prawdziwa), "18", "24" i "50" to razem 67 brygad na 75 możliwych. Wykorzystanie - 89%. To całkiem sporo, zważywszy na to, że najbardziej niezawodne NGT6 wahają się mniej więcej w tych ramach wykorzystania. A jeszcze dokładając całkiem prawdopodobne szczytówki na "50", wykorzystanie wyniesie 96%! I gdzie są te wolne Lajkoniki?
Podaj mi dowolny przykład roszady taborowej taki, aby bilans był dodatni, wszystko wyrobiło i Uffoki zniknęły z "52", a dopiero potem zarzuć mi nieobiektywność. Przeanalizowałem kilkanaście wariantów, i wszędzie, nie wiedzieć czemu, bilans takiej zmiany wychodził mi ujemny - albo na zero, ale biorąc pod uwagę skrócenie ogólnej długości wagonów (z 40m zostaje 26m), nie uważam, aby rozwiązanie to się opłacało. Naprawdę, byłbym chętny poznać Twoje rozwiązanie - może to ja jestem głupi i źle kombinowałem...
To chyba nie jest najlepsze rozwiązanie...
Ja nie wrzucam Wiedni ani na "3" ani na "18"
Była "14" w 6x NGT8 i 4x E1+c3, więc "prawie" pół na pół.
Myślę, że EU8N nie będzie ani na "21" w całości ani na "74".
"Ogromnej liczby" czyli konkretnie ile?
To jest zbyt odległa perspektywa by wyrokować jaki tabor będzie potrzebny.
Mogę wiedzieć dlaczego liczysz 13x "50" w taborze 32m
Choćby użytkownik impuls pisał, że takowe są. A że śmiesz Jego kwestionować to podziwiam za odwagę...
Jeżeli wyszedł Ci "na zero" to też jest do przeżycia.
Ciągle straszycie, że nic nie wyrobi a jakoś wszystko daje radę.
Pisałem choćby wyżej by wypuszczać maksymalnie dużo Krakowiaków i minimalną ilość uffoków na "52" lub pisałem 2 miesiące temu o utworzeniu linii "42" z Łagiewnik do Os. Piastów przez Halę Targową.
Na szczęście sobie poradzę na tyle, że jak podjeżdża uffok to mogę go przepuścić i się nigdzie nie spóźnić Ale kilkadziesiąt tysięcy pozostałych pasażerów takiej dogodności nie ma i musi mieć z tyłu głowy, że może nie dojechać do celu na czas.
To tylko Twoja wyobraźnia, obserwacje pokazują coś zgoła odmiennego.
To proszę sobie utworzyć linie muzealną, a nie urządzać śmietnik na magistralnej linii.
Zrobiono, rano zepsuł się #RZ204
Proszę propozycja rozdysponowania taboru po przywróceniu "17" i "74"fistaszek pisze: ↑11 wrz 2021, 18:43 ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.