Zabierzów, Krzeszowice

- Linie, trasy, rozkłady
GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 11 sie 2023, 17:28

edek3253 pisze: 10 sie 2023, 22:12 Z tego dokumentu ciekawy fragment:

Tyle lat, pamiętam, że rynek budowali, później remont linii kolejowej i żeby nie zrobić pętli z prawdziwego zdarzenia.. bo takiej przy młynie w Zabierzowie uznać nie można w 2023 roku. Autobusy powinny mieć postój jak najbliżej peronów. Ciekawe, dlaczego utworzenie samej koncepcji jest "niezwykle trudne".

Prawa do gruntu.
PKP ma jakiś pas gruntów od torów, a aby zrobić pętlę, to trzeba podebrać od PKP część działki, jednakże od strony Młynu mamy dojazd od osiedla, a z drugiej strony OSiR, natomiast na Rynek, pod sam pałac GZ kto to widział dojeżdżać autobusem, a jak dobrze popatrzysz, to jest tam na tyle miejsca, ze autobus zrobi pętlę objezdną tam (naokoło Lewiatana).

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: sorig » 11 sie 2023, 17:36

Moim zdaniem teraz tam jest za ciasno, ale można zaadoptować miejsce po wyburzonym budynku (dawny adres: Wapienna 26) i tam zrobić pętlę z prawdziwego zdarzenia.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Scania_9640 » 11 sie 2023, 18:23

GoMeZz391 pisze: 11 sie 2023, 17:28 Prawa do gruntu.
PKP ma jakiś pas gruntów od torów, a aby zrobić pętlę, to trzeba podebrać od PKP część działki, jednakże od strony Młynu mamy dojazd od osiedla, a z drugiej strony OSiR, natomiast na Rynek, pod sam pałac GZ kto to widział dojeżdżać autobusem, a jak dobrze popatrzysz, to jest tam na tyle miejsca, ze autobus zrobi pętlę objezdną tam (naokoło Lewiatana).
Nie zmieści się raczej autobus obok lewiatana, jest tam bardzo ciasno i znaki obok.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: mkm3 » 11 sie 2023, 19:05

Teren kolejowy, a to nie kwestia się dogadać? Kraków chyba robił też takie rzeczy wspólnie z PKP.
sorig pisze: 11 sie 2023, 17:36 miejsce po wyburzonym budynku (dawny adres: Wapienna 26) i tam zrobić pętlę z prawdziwego zdarzenia.
Należałoby poszerzyć skrzyżowanie i przebudować drogę pod urząd gminy.
sorig pisze: 11 sie 2023, 17:36 Moim zdaniem teraz tam jest za ciasno,
Miejsce na nawrotkę techniczną zrobić gdzieś w głębi ulicy Działkowej lub w okolicach osiedla Sienkiewicza - np. zrobić możliwość objazdu osiedla (bez pasażerów), natomiast przystanek dla wsiadających/wysiadających bliżej skrzyżowania z Kolejową, obok przejścia podziemnego.

edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: edek3253 » 12 sie 2023, 11:29

Pamiętam jak jeździłem przez Zabierzów w czasach powstawania ratusza i rynku. Wtedy myślałem, a czemu nie zrobili parkingów pod płytą rynku, przecież idealny wjazd byłby od strony przejazdu pod wiaduktem kolejowym w poziomie -1. Wtedy na miejscu obecnego parkingu wzdłuż ekranów przy rynku można było urządzić dworzec autobusowy.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Scania_9640 » 12 sie 2023, 13:33

mkm3 pisze: 11 sie 2023, 19:05 Teren kolejowy, a to nie kwestia się dogadać? Kraków chyba robił też takie rzeczy wspólnie z PKP.

Należałoby poszerzyć skrzyżowanie i przebudować drogę pod urząd gminy.

Miejsce na nawrotkę techniczną zrobić gdzieś w głębi ulicy Działkowej lub w okolicach osiedla Sienkiewicza - np. zrobić możliwość objazdu osiedla (bez pasażerów), natomiast przystanek dla wsiadających/wysiadających bliżej skrzyżowania z Kolejową, obok przejścia podziemnego.
Osiedle Sienkiewicza to ciasne osiedle z dużą ilością aut, 12 metrowy autobus tam nie będzie miał gdzie nawrócić

edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: edek3253 » 12 sie 2023, 14:18

Scania_9640 pisze: 12 sie 2023, 13:33 Osiedle Sienkiewicza to ciasne osiedle z dużą ilością aut, 12 metrowy autobus tam nie będzie miał gdzie nawrócić
Miałem na myśli przebudowę tego układu z poszerzeniem i uporządkowaniem miejsc parkingowych. Obecną drogę wjazdową/wyjazdową zrobić jako wjazd, a na tyłach osiedla wyjazd.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 02 wrz 2023, 13:38

W Aleksandrowicach, od 06.09 będzie zamknięcie drogi na okres ok. 2 m-cy. Przez co nastąpi zmiana organizacji ruchu dla MPK.
ZDPK pisze: Na czas zamknięcia drogi powiatowej zostanie wyznaczony objazd drogą wojewódzką nr 774 oraz drogami powiatowymi nr 2189K, 2192K, przez Kryspinów, Cholerzyn i Morawicę.

Objazd dla zbiorowego transportu publicznego natomiast drogą gminną nr 601712K (ul. Tenczyńskich), drogą po południowej stronie MOP Morawica na A4 i istniejącym układem drogowym aż do drogi powiatowej nr 2192K w Morawicy.
Do przystanku Aleksandrowice Centrum po swoich dotychczasowych trasach, następnie ul. Tenczyńskich objazdem do przystanku Morawica Centrum i/lub DP 2121K do przystanku Morawica Szkoła, gdzie wracają na swoje stałe trasy.

Dla 209:
Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:
  • bez obsługi pozostaną przystanki: Morawica Szkoła i Morawica Krzyżówka;
  • przystanek końcowy Morawica Centrum dla kursów kończących trasę w Morawicy będzie zlokalizowany na drodze powiatowej nr 2192K za pętlą w Morawicy.
Dla 228:
Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:
  • bez obsługi pozostaną przystanki: Morawica Szkoła oraz Morawica Krzyżówka (tylko dla kursów realizowanych na trasie wariantowej do Morawicy Centrum);
  • przystanek Morawica Krzyżówka w kierunku Krakowa dla kursów realizowanych z Chrosny Pętli będzie zlokalizowany na drodze powiatowej nr 2192K;
  • przystanek Morawica Centrum końcowy dla kursów kończących trasę w Morawicy oraz przelotowy dla kursów realizowanych do Chrosny będzie zlokalizowany na drodze powiatowej nr 2192K za pętlą w Morawicy.
Dla 258:
Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:
  • przystanek Morawica Szkoła w obu kierunkach będzie zlokalizowany w tymczasowej lokalizacji na drodze powiatowej nr 2121K przed skrzyżowaniem z drogą w kierunku Nielepic;
  • dodatkowo będą obsługiwane przystanki Morawica Centrum i Morawica Krzyżówka;
  • przystanek Morawica Centrum w kierunku Nielepic będzie zlokalizowany na drodze powiatowej nr 2192K za pętlą w Morawicy, a w kierunku Krakowa na pętli;
  • przystanek Morawica Krzyżówka w kierunku Nielepic będzie zlokalizowany na drodze powiatowej nr 2121K, a w kierunku Krakowa na drodze powiatowej nr 2192K.

http://zdpk.krakow.pl/zdpk2/blog/2023/0 ... MBkwq3DIGQ

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/383-2023

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 04 wrz 2023, 20:19

Krótkie info, na temat obecnej sytuacji z KMK, na terenie GZ:
  • Obecnie siatka połączeń jest w trakcie analizy, uzgodnień i dokonywania korekt, więc co najmniej do końca roku nie będzie żadnych wzmocnień.
  • Linia 278, zostanie prawdopodobnie skrócona do Rudawy lub Radwanowic (brak dokładnych informacji), a w zamian, powstanie nowa linia do Krzeszowic z Zabierzowa spod Młyna lub PKP.
  • Jest w planach parking P+R w Rudawie przy PKP (od strony ul. Konińskiego), ale współpraca z PKP idzie topornie.
    Autobus dowożący do pociągu w Rudawie jest możliwy do zrealizowania (jedynie od strony ul. Kolejowej), ale jak na razie nie ma planów na taką linię.
Na koniec info dotyczące budowy obwodnicy Zabierzowa i związane z tymi utrudnienia:
  • Utrudnienia na w. Modlniczka od około połowy 2024 przez ok. 1,5 roku.
    Będzie korekta tras autobusów, jednak jak na razie za wcześnie o szczegóły tymczasowej organizacji ruchu.
Informacje na podstawie dyskusji na zebraniu wiejskim w Brzezince z przedstawicielem UGZ.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: mkm3 » 04 wrz 2023, 20:27

W Rudawie jeszcze raz powinni przebudować stację kolejową, do wiaduktu dobudować schody i windy coś w stylu estakady nad Kraków Płaszów, przystanki Zabierzów PKP przesunięte i byłby świetny dworzec przesiadkowy z MPK na kolej.

Adrian14
Ekspert
Posty: 814
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Adrian14 » 04 wrz 2023, 21:05

GoMeZz391 pisze: 04 wrz 2023, 20:19 Krótkie info, na temat obecnej sytuacji z KMK, na terenie GZ:
  • Obecnie siatka połączeń jest w trakcie analizy, uzgodnień i dokonywania korekt, więc co najmniej do końca roku nie będzie żadnych wzmocnień.
  • Linia 278, zostanie prawdopodobnie skrócona do Rudawy lub Radwanowic (brak dokładnych informacji), a w zamian, powstanie nowa linia do Krzeszowic z Zabierzowa spod Młyna lub PKP.
  • Jest w planach parking P+R w Rudawie przy PKP (od strony ul. Konińskiego), ale współpraca z PKP idzie topornie.
    Autobus dowożący do pociągu w Rudawie jest możliwy do zrealizowania (jedynie od strony ul. Kolejowej), ale jak na razie nie ma planów na taką linię.
Na koniec info dotyczące budowy obwodnicy Zabierzowa i związane z tymi utrudnienia:
  • Utrudnienia na w. Modlniczka od około połowy 2024 przez ok. 1,5 roku.
    Będzie korekta tras autobusów, jednak jak na razie za wcześnie o szczegóły tymczasowej organizacji ruchu.
Informacje na podstawie dyskusji na zebraniu wiejskim w Brzezince z przedstawicielem UGZ.
A nie lepiej byłoby 278 skrócić do Młynki bez jeżdżenia przez Radwanowice i Dłubie. Tam nie ma tak dużych potoków. Pewnie i tak zostanie wzmocniona. A 238 wydłużyć przez Dłubie do Radwanowic. Może nie wszystkimi kursami ale np co drugim?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 04 wrz 2023, 21:41

Adrian14 pisze: 04 wrz 2023, 21:05 A nie lepiej byłoby 278 skrócić do Młynki bez jeżdżenia przez Radwanowice i Dłubie. Tam nie ma tak dużych potoków. Pewnie i tak zostanie wzmocniona. A 238 wydłużyć przez Dłubie do Radwanowic. Może nie wszystkimi kursami ale np co drugim?
Gdzieś była propozycja 238 do Radwanowic, jednak pomysł odrzucony, przez "zbyt długą trasę".
A co do Kursowania przez Dubie, to z tego co widzę, problemem jest, to że są one w gm. Krzeszowice, która nie dopłaca do KMK.
Mieszkańcy okoliczni, mówią jak skracać do Radwanowic to z kursem przez Pisary i Dubie, gdyż chodzi o połączenie ze szkołą w Rudawie.

lolek-12
Specjalista
Posty: 463
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: lolek-12 » 07 wrz 2023, 17:11

Kolejne szczątkowe informacje w sprawie planowanych zmian w KMK na terenie gminy Zabierzów można wyczytać w protokole z zebrania wiejskiego w Więckowicach. Szkoda, że gmina nie publikuje tego zbiorczo do konsultacji. Tym bardziej, że na zabraniu w Więckowicach było... 5 mieszkańców!
https://bip.malopolska.pl/e,pobierz,get ... =undefined
10. informacja na temat komunikacji MPK na terenie Gminy Zabierzów z uwzględnieniem miejscowości Więckowice. Sołtys przekazał że, poniższe informacje należy traktować jako plan działania przyjęty do realizacji przez Gminę Kraków i Gminę Zabierzów.
Powód planowanych zmian:
1. Dążenie Gminy do zwiększenia częstotliwości kursowania linii autobusowych.
2. Stanowisko Zarządu Transportu Publicznego [ZTP], iż ww. zwiększenie ilości kursów (współfinansowane przez Kraków) winno być powiązane z optymalizacją istniejącej siatki połączeń, pod kątem ich efektywności w przewozie osób na linii Gmina Zabierzów -Gmina Kraków. ZTP nie jest zainteresowane utrzymywaniem linii mających znaczenie jedynie lokalne dla Gm. Zabierzów.

Planowane zmiany w zakresie obsługi wsi Więckowice:

1. Skrócenie linii autobusowej 278.
Zmiany obejmują :
• brak wjazdu linii 278 pod młyn w Zabierzowie (alternatywą ma być nowe linia GZ3, o której będzie mowa poniżej), autobusy będą poruszały się na wprost po ulicach Zielonej w Bolechowicach i Szlacheckiej w Brzeziu,

• zmieni się końcowy przebieg linii, tj. autobusy będą kursować obok osiedla w Rudawie, następnie poprzez Rynek w Rudawie, ul. Pisarskiego w Rudawie, ul. Krzeszowicką w Radwanowicach będą dojeżdżać do pętli w Radwanowicach i tam będą kończyć swój bieg. Linia 278 nie będzie kursować do Krzeszowic.

2. W dni powszednie ilość kursów linii 278 ma wzrosnąć do 23 sztuk na dzień.

3. Planowane jest uruchomienie nowej dodatkowej linii wewnętrznej, mającej zrekompensować skutki skrócenia linii 278. Linia ta będzie organizowana przez Gminę Zabierzów i nie będzie podlegać pod ZTP w Krakowie. Planowany przebieg linii: Zabierzów Młyn -Więckowice ul. Akacjowa (wymiennie z Kobylany Centrum) Brzezinka - Rudawa - Radwanowice - Pisary- Rudawa - droga krajowa nr 79 - Krzeszowice.

Planowane 16 kursów dziennie, z czego 8 przez Więckowice, ul. Akacjowa, 8 przez Kobylany Centrum. Na chwilę obecną nie ma pewności czy nastąpi integracja taryfowo-biletowa linii wewnętrznych z taryfami i biletami obowiązującymi w Krakowie.

4. Gmina przestanie dofinansowywać przewozy realizowane obecnie przez formę M-Bus i Mal-Bus. Przewoźnicy będą mogli nadal kursować po obecnych trasach, jednak bez wsparcia finansowego gminy. Sołtys Więckowic zauważył, że nie po to czynił starania aby organizować przystanek przy ul. Wesołej - w centrum Więckowic, aby nie było wjazdu do niego linii M-Bus, a co się z tym wiąże wyraził obawy o likwidację - czy też brak dotacji dla wspomnianego przewoźnika . Osoby szczególnie starsze - mają pieszo do pokonani sporą odległość aby dojść fizycznie do najbliższego przystanku który znajduje sięprz drodze powiatowej 2128K.

Planowany termin wprowadzenia zmian:
1. Nie wcześniej niż w pierwszym kwartale roku 2024.

Co nie jest niezbędne do wprowadzenia zmian:
1. Zapewnienie przez ZTP dodatkowego taboru oraz kierowców.
2. Zapewnienie środków finansowych dla planowanych zmian w budżecie Miasta Krakowa oraz budżecie Gminy Zabierzów.
Ciekawy również fragment z wolnych wniosków:
[Mieszkanieć - red.] poruszył kwestię autobusu MPK przez Więckowice (do centrum wsi) i powstania pętli autobusowej przy Krzyżu. Pan Sołtys wyjaśnił, że obecnie jest to nierealne z uwagi na to, że jest to wąska ulica i ul. Modrzewiowa musiałaby zostać poszerzona. Dodatkowo musi być zgoda Zarządu Transportu Miejskiego.

edek3253
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: edek3253 » 07 wrz 2023, 17:39

Jaki ma sens pomijanie Zabierzowa w przypadku linii 278? To byłaby już świetna dowozówka do pociągu, jeśli miałaby aż 23 kursy i obstawiam, że mieszkaniec Więckowic lub Brzezia mógłby podjechać do Zabierzowa i pociągiem znacznie szybciej znaleźć się w Krzeszowicach. GZ3 (dziwne oznaczenie...?) rozbijana na dwa warianty to mało atrakcyjna zapchajdziura po 278. Lepsza opcja to wydłużenie szczytowych 238 i zapewnienie przesiadki w Rudawie między 278/238.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 07 wrz 2023, 17:43

edek3253 pisze: 07 wrz 2023, 17:39 Jaki ma sens pomijanie Zabierzowa w przypadku linii 278? To byłaby już świetna dowozówka do pociągu, jeśli miałaby aż 23 kursy i obstawiam, że mieszkaniec Więckowic lub Brzezia mógłby podjechać do Zabierzowa i pociągiem znacznie szybciej znaleźć się w Krzeszowicach. GZ3 (dziwne oznaczenie...?) rozbijana na dwa warianty to mało atrakcyjna zapchajdziura po 278. Lepsza opcja to wydłużenie szczytowych 238 i zapewnienie przesiadki w Rudawie między 278/238.
Szczerze, to już lepsza twoja propozycja.
Jednak ja bym zamiast tworzyć jakieś dziwne GZ3, które być może nie będzie objęte jeszcze integracją taryfowo-biletową, już lepiej zwiększyć 278 do 20 kursów + dofinansowanie M-Busa i MalBusa, które dają możliwość sensownej komunikacji Niegoszowicom.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 23 gości