Zabierzów, Krzeszowice
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Zabierzów
Ja kolegę Parówczaka zrozumiałem tak, że powinno się dostosować częstotliwość pociągów do ilości lotów w danych godzinach, przykładowo jeśli w ciągu dnia co chwilę coś ląduje i startuje to niech SKA jeździ co 20 minut albo i częściej, ale w godzinach 1:00-5:00 jeżeli nie ma wtedy lotów to pociąg może jeździć co godzinę albo wcale.
Przy obecnym rozkładzie od 18:15 SKA jeździ już tylko raz na godzinę, a przylotów jest jeszcze wtedy sporo. Kto będzie chciał czekać godzinę na pociąg jeśli chwilę wcześniej w godzinę przyleciał z odległego o kilkaset kilometrów Berlina?
Przy obecnym rozkładzie od 18:15 SKA jeździ już tylko raz na godzinę, a przylotów jest jeszcze wtedy sporo. Kto będzie chciał czekać godzinę na pociąg jeśli chwilę wcześniej w godzinę przyleciał z odległego o kilkaset kilometrów Berlina?
Re: Zabierzów
A jak przy zakupie biletu jednorazowego odróżnić mieszkańca od turysty? Na podstawie dowodu osobistego? I tylko mieszkaniec Krakowa czy z gmin ościennych również? To oczywiście powinno zaistnieć, gdyż stacja Kraków Lotnisko jest też punktem przesiadkowym dla osób wybierających 209.
Re: Zabierzów
Dlaczego przy zakupie? Bilety w pociągach są sprawdzane w większości przypadków. Przy kontroli wystarczy okazać Kartę Krakowską jako dowód na zameldowanie w Krakowie. Turyści naturalnie nie będą posiadać takiej Karty, więc ulga by ich nie dotyczyła.Paulow pisze: ↑07 gru 2022, 8:16 A jak przy zakupie biletu jednorazowego odróżnić mieszkańca od turysty? Na podstawie dowodu osobistego? I tylko mieszkaniec Krakowa czy z gmin ościennych również? To oczywiście powinno zaistnieć, gdyż stacja Kraków Lotnisko jest też punktem przesiadkowym dla osób wybierających 209.
Re: Zabierzów
Otóż mniej więcej to. Jednak nocne kursy też muszą być. Może zdarzyć się opóźniony lot, który przyleciał o 1:30. A także pasażerowie wylotów o 6 rano, też mogą chcieć dojechać na terminal 2-3h wcześniej. Obecna sytuacja żeby pociąg jeździł co godzinę, gdy jeszcze w planie jest 6 godzin przylotów, oraz 4 godziny odlotów jest niedopuszczalna.pasazer_mobilisu pisze: ↑06 gru 2022, 18:01 Ja kolegę Parówczaka zrozumiałem tak, że powinno się dostosować częstotliwość pociągów do ilości lotów w danych godzinach, przykładowo jeśli w ciągu dnia co chwilę coś ląduje i startuje to niech SKA jeździ co 20 minut albo i częściej, ale w godzinach 1:00-5:00 jeżeli nie ma wtedy lotów to pociąg może jeździć co godzinę albo wcale.
Przy obecnym rozkładzie od 18:15 SKA jeździ już tylko raz na godzinę, a przylotów jest jeszcze wtedy sporo. Kto będzie chciał czekać godzinę na pociąg jeśli chwilę wcześniej w godzinę przyleciał z odległego o kilkaset kilometrów Berlina?
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Zabierzów
Opcje są imho dwie:Paulow pisze: ↑07 gru 2022, 8:16 A jak przy zakupie biletu jednorazowego odróżnić mieszkańca od turysty? Na podstawie dowodu osobistego? I tylko mieszkaniec Krakowa czy z gmin ościennych również? To oczywiście powinno zaistnieć, gdyż stacja Kraków Lotnisko jest też punktem przesiadkowym dla osób wybierających 209.
(1) Specjalna taryfa na lotnisko (bilety jednorazowe), ale na linii tej obowiązują również bilety miesięczne KMK na całej długości, bez dopłat;
(2) Specjalna taryfa na lotnisko, ale dla posiadaczy aktualnej KK obowiązują bilety miejskie;
Prościej się chyba nie da
Re: Zabierzów
Czy nagranie spotkania jest dostępne online?
Re: Zabierzów
Tak wycięty fragment jest tutaj https://www.facebook.com/forumzabierzow ... 4340885947 , a oryginalnie pochodzi ze strony https://esesja.tv/transmisja/32154/xlv- ... 2022-r.htm
Re: Zabierzów
Tak mnie dziś naszło na przemyślenia dotyczące komunikacji w Zabierzowie. Oczywiście to luźna myśl, ale postanowiłem się nią z wami podzielić:
218 rozdzielić na 208 i 218, które jeździłyby co drugim kursem obecnej 218.
218: Bronowice M. - Zabierzów Mlyn (jak obecnie).
208: Bronowice M. Kleszczów (tak jak 218), a dalej w Kochanowie w lewo przez Psary, Dłubie do Radwanowic.
238: Bronowice M. - Młynka/Krzeszowice DA (do Młynki nie ma potrzeby by autobus jeździł co 30/40min. A wystarczy, że wyciągnie się z rozkładu te kursy do Krzeszowic aby utworzyć podobny takt do obecnego 278. Chyba, że są fundusze na częściej.
Dzięki temu 278 trochę skorygować i skrócić do Rudawy Rynek. Co pozwoliłoby jednej brygadzie uzyskać takt równo co 2h, lub tak jak teraz dwie brygady dałoby autobus co 1h. Ewentualnie przerzucić tą brygadę na 268 i wydłużyć przez Kobylany do Będkowic.
A co do Lotniska jeśli faktycznie są pracownicy z rejonu Bronowic, Szczyglic, Zabierzowa którzy nie mają jak się dostać to może utworzyć kilka kursów wariantowych w godzinach zmian do przystanku Balice Medweckiego (zawrotka na rondzie), oczywsicie bez wjazdu bezpośrednio pod terminal, tak żeby przypadkiem nie kusić turystów .
To takie luźne przemyślenia, może ktoś z was ma jakieś inne ciekawsze pomysły. Pytanie co z tym agloexpresem, ale skoro temat ucichł to może lepiej wzmocnić i uporządkować to co jest obecnie.
218 rozdzielić na 208 i 218, które jeździłyby co drugim kursem obecnej 218.
218: Bronowice M. - Zabierzów Mlyn (jak obecnie).
208: Bronowice M. Kleszczów (tak jak 218), a dalej w Kochanowie w lewo przez Psary, Dłubie do Radwanowic.
238: Bronowice M. - Młynka/Krzeszowice DA (do Młynki nie ma potrzeby by autobus jeździł co 30/40min. A wystarczy, że wyciągnie się z rozkładu te kursy do Krzeszowic aby utworzyć podobny takt do obecnego 278. Chyba, że są fundusze na częściej.
Dzięki temu 278 trochę skorygować i skrócić do Rudawy Rynek. Co pozwoliłoby jednej brygadzie uzyskać takt równo co 2h, lub tak jak teraz dwie brygady dałoby autobus co 1h. Ewentualnie przerzucić tą brygadę na 268 i wydłużyć przez Kobylany do Będkowic.
A co do Lotniska jeśli faktycznie są pracownicy z rejonu Bronowic, Szczyglic, Zabierzowa którzy nie mają jak się dostać to może utworzyć kilka kursów wariantowych w godzinach zmian do przystanku Balice Medweckiego (zawrotka na rondzie), oczywsicie bez wjazdu bezpośrednio pod terminal, tak żeby przypadkiem nie kusić turystów .
To takie luźne przemyślenia, może ktoś z was ma jakieś inne ciekawsze pomysły. Pytanie co z tym agloexpresem, ale skoro temat ucichł to może lepiej wzmocnić i uporządkować to co jest obecnie.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Przede wszystkim to 218 nie jest potrzebne na całej trasie wszystkimi kursami, i na obecną chwilę jest to marnowanie pieniędzy i wozokilometrów.Adrian14 pisze: ↑14 gru 2022, 1:06 Tak mnie dziś naszło na przemyślenia dotyczące komunikacji w Zabierzowie. Oczywiście to luźna myśl, ale postanowiłem się nią z wami podzielić:
218 rozdzielić na 208 i 218, które jeździłyby co drugim kursem obecnej 218.
218: Bronowice M. - Zabierzów Mlyn (jak obecnie).
208: Bronowice M. Kleszczów (tak jak 218), a dalej w Kochanowie w lewo przez Psary, Dłubie do Radwanowic.
238: Bronowice M. - Młynka/Krzeszowice DA (do Młynki nie ma potrzeby by autobus jeździł co 30/40min. A wystarczy, że wyciągnie się z rozkładu te kursy do Krzeszowic aby utworzyć podobny takt do obecnego 278. Chyba, że są fundusze na częściej.
Dzięki temu 278 trochę skorygować i skrócić do Rudawy Rynek. Co pozwoliłoby jednej brygadzie uzyskać takt równo co 2h, lub tak jak teraz dwie brygady dałoby autobus co 1h. Ewentualnie przerzucić tą brygadę na 268 i wydłużyć przez Kobylany do Będkowic.
A co do Lotniska jeśli faktycznie są pracownicy z rejonu Bronowic, Szczyglic, Zabierzowa którzy nie mają jak się dostać to może utworzyć kilka kursów wariantowych w godzinach zmian do przystanku Balice Medweckiego (zawrotka na rondzie), oczywsicie bez wjazdu bezpośrednio pod terminal, tak żeby przypadkiem nie kusić turystów .
To takie luźne przemyślenia, może ktoś z was ma jakieś inne ciekawsze pomysły. Pytanie co z tym agloexpresem, ale skoro temat ucichł to może lepiej wzmocnić i uporządkować to co jest obecnie.
Co do 238 to uważam to za zły pomysł, bo ta linia jest zapchana i nie ma po co dodawać jej kolejnych pasażerów i jeszcze bardziej dopychać.
Do lotniska powinna docierać normalna linia, tak żeby pasażerowie / pracownicy mieli dobry dojazd, a nie jak jest teraz.
Re: Zabierzów
Ostatni lot „208”
https://krabok.wordpress.com/2022/12/13 ... i-lot-208/
Nawiązując do artykułu - czy lotnisko wydało jakąkolwiek opinię w tej sprawie?
A co do petycji - poszła tylko do gminy czy też lotnisko i ZTP?
https://krabok.wordpress.com/2022/12/13 ... i-lot-208/
Nawiązując do artykułu - czy lotnisko wydało jakąkolwiek opinię w tej sprawie?
A co do petycji - poszła tylko do gminy czy też lotnisko i ZTP?
Re: Zabierzów
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Skoro KMŁ i lotnisko się dogadało i nie chce MPK na terenie lotniska, by nie zabierało stamtąd pasażerów, to czy linia 208, aby zapewnić dojazd do pracy oraz mieszkańców Szczyglic do Bronowic nie mogłaby po prostu jechać z Bronowic Małych obok lotniska powiedzmy do ronda przy Olszanica Bory? Ustawić przystanki na feldze przy drodze obok lotniska, tak by nie wjeżdżało na jego teren oraz by pracownicy mogli wsiadać i wysiadać przy lotnisku. Wilk syty i owca cała. A trochę utarłoby ZTP z MPK nosa chciwym zarządcom lotniska i KMŁ.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów
Poszła do ZTP, Lotniska, Gminy, i do prezydenta, zastępcy prezydenta i do Pana Gibałymkm3 pisze: ↑14 gru 2022, 11:58 Ostatni lot „208”
https://krabok.wordpress.com/2022/12/13 ... i-lot-208/
Nawiązując do artykułu - czy lotnisko wydało jakąkolwiek opinię w tej sprawie?
A co do petycji - poszła tylko do gminy czy też lotnisko i ZTP?
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Zabierzów
Tak sobie rozkminialiśmy ostatnio jak dojechać na lotnisko, wylot ok 7:30. I co? I....
(a) opcja I - KMK + SKA -> ok 5:50 -> 6:25
D2D jakaś 5:40 -> 6:25 - ok. 45 min.
Trzeba wstać ok. 5tej, podejść na przystanek, czas jazdy ok 35 minut + potencjalne spóźnienie kolejki, cena 2x17 +2x4 = 42 pln
(b) opcja II - taxi -> wyjazd po 6tej spod domu, czas przejazdu ok. 25 min.
Wstaliśmy pól godziny później, nigdzie nie chodziliśmy, cena... 48 pln.
Czy ktoś o zdrowych zmysłach jadąc w min. 2 os, nie w środku dnia, pojedzie tą kolejką?
(a) opcja I - KMK + SKA -> ok 5:50 -> 6:25
D2D jakaś 5:40 -> 6:25 - ok. 45 min.
Trzeba wstać ok. 5tej, podejść na przystanek, czas jazdy ok 35 minut + potencjalne spóźnienie kolejki, cena 2x17 +2x4 = 42 pln
(b) opcja II - taxi -> wyjazd po 6tej spod domu, czas przejazdu ok. 25 min.
Wstaliśmy pól godziny później, nigdzie nie chodziliśmy, cena... 48 pln.
Czy ktoś o zdrowych zmysłach jadąc w min. 2 os, nie w środku dnia, pojedzie tą kolejką?
Re: Zabierzów
Cena za bilet jest z kosmosu. Powinna być normalna taryfa.
Re: Zabierzów
Nie od dziś wiadomo, że według zarządców transportu na lotnisko przybywają wyłącznie turyści. Według ZTP, KMŁ i władz miasta oraz województwa jedynymi pasażerami komunikacji publicznej tamże są osoby, które przyleciały do Krakowa, wsiadają w pociąg do hotelu w centrum i być może tak samo wrócą, spragnieni wrażeń.
Przed 5-6 laty zdarzało mi się na samolot zwykle dojeżdżać na lotnisko KM. Nawet pociągiem kilka razy. Później było to "252".
Od 2019 roku wybiłem to sobie z głowy - i tak jak Wy uważam, że połączenie czasu dojazdu KM, ceny i jej dostępności jest totalnie absurdalne. Podróż służbowa trwa zwykle do dwóch dni, wylot między 6-7, powrót około 22:30-23:15. Samoloty zawsze są pełne. Ciekaw jestem kto porusza się zbiorkomem, skoro ja na przykład mam takie alternatywy:
- TAM: pobudka ok. 3:30, żeby złapać autobus o 4 i turlać się ponad godzinę / POWRÓT: na 22:15 zwykle się nie uda, więc czekanie do ~23:10-23:15 (a jak nie, to dopiero nocny o północy), przyjazd koło północy do domu
- własne auto: dojazd ok. 20 minut obwodnicą..., więc pobudka spokojnie godzinę później, powrót do domu 60 minut szybciej
Koszty? Ok, na biletach przeważnie 12-16 zł (zależy czy w godzinie da się wyrobić na przesiadce). Ale jeśli parking Orange kosztuje za dwie doby 60 zł, to przynajmniej dla mnie zdecydowanie na tak biorąc pod uwagę, że w każdą stronę jestem elastyczny i zyskuję godzinę bez mała... Kolejki nawet nie biorę pod uwagę, bo sam koszt dojechania do niej i zapłaty za nią wynosi niemal tyle, co parking:-P
Przed 5-6 laty zdarzało mi się na samolot zwykle dojeżdżać na lotnisko KM. Nawet pociągiem kilka razy. Później było to "252".
Od 2019 roku wybiłem to sobie z głowy - i tak jak Wy uważam, że połączenie czasu dojazdu KM, ceny i jej dostępności jest totalnie absurdalne. Podróż służbowa trwa zwykle do dwóch dni, wylot między 6-7, powrót około 22:30-23:15. Samoloty zawsze są pełne. Ciekaw jestem kto porusza się zbiorkomem, skoro ja na przykład mam takie alternatywy:
- TAM: pobudka ok. 3:30, żeby złapać autobus o 4 i turlać się ponad godzinę / POWRÓT: na 22:15 zwykle się nie uda, więc czekanie do ~23:10-23:15 (a jak nie, to dopiero nocny o północy), przyjazd koło północy do domu
- własne auto: dojazd ok. 20 minut obwodnicą..., więc pobudka spokojnie godzinę później, powrót do domu 60 minut szybciej
Koszty? Ok, na biletach przeważnie 12-16 zł (zależy czy w godzinie da się wyrobić na przesiadce). Ale jeśli parking Orange kosztuje za dwie doby 60 zł, to przynajmniej dla mnie zdecydowanie na tak biorąc pod uwagę, że w każdą stronę jestem elastyczny i zyskuję godzinę bez mała... Kolejki nawet nie biorę pod uwagę, bo sam koszt dojechania do niej i zapłaty za nią wynosi niemal tyle, co parking:-P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości