Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów
Już widzę jak coś przedłużą. 172 czy 572 do Mydlnik nie chcą, a coś innego będą tworzyć. Zresztą tu napisali, że kierowców nie ma. Cała ta sytuacja z 208 wygląda jakby ktoś z KMŁ przyszedł i "kazał" zlikwidować popularny autobus ze świadomością, że nie będą ludzie chcieli płacić 17 zł za SKA1. Logicznie, że za zabranie 208 to linia 300 jeździłaby co 20 minut. Wygląda na to, że 252 też nie wróci, skoro zrobiono taki cyrk z 208.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Zabierzów
Myślę że lobbing ze strony Kolei Małopolskich był...mkm3 pisze: ↑03 gru 2022, 12:46 Już widzę jak coś przedłużą. 172 czy 572 do Mydlnik nie chcą, a coś innego będą tworzyć. Zresztą tu napisali, że kierowców nie ma. Cała ta sytuacja z 208 wygląda jakby ktoś z KMŁ przyszedł i "kazał" zlikwidować popularny autobus ze świadomością, że nie będą ludzie chcieli płacić 17 zł za SKA1. Logicznie, że za zabranie 208 to linia 300 jeździłaby co 20 minut. Wygląda na to, że 252 też nie wróci, skoro zrobiono taki cyrk z 208.
Jeśli myślą o specjalnym bilecie lotniskowym to sądzę że linia 252 jest już "w piachu".
Re: Zabierzów
300 jest lepszą linią dla turystów w tym rejonie niż 252 do Lotniska. Na trasie przez Wolę Justowską dla mieszkańców został 192 wydłużony do Borów z możliwością przesiadki do 300. Gdyby ktoś np. dojeżdżał do pracy na lotnisku. Poza tym numer 252 powinien wrócić do Pleszowa na trasę do Czulic. A po 208 została pustka. Na analogicznej zasadzie np 189 powinien zawracać w Mydlnikach jako ostatni przystanek w mieście. A na trasie np Bronowice - Lotnisko powinien jeździć jedną brygadą lokalny 208. I nawet gdyby turyści z niego korzystali, to tylko do najbliższej linii tramwaju. Wtedy kolej miałaby swój monopol na dojazd do Dworca.
Re: Zabierzów
Przecież początkowo ZTP planowało wydłużyć "300" do N. Kleparza. Przeliczyłem i taka zmiana dziennie oznaczała dodatkowe 208 ( ) km, rocznie wydatek ponad 800 tys. zł. Obecnie jest 400 tys. zł na minus czyli początkowo zmiany miały wyjść na plus, na ok. 400 tys. zł (a to, że były nieprzemyślane, to inna sprawa). Pieniądze zatem są.Zieleńczanin pisze: ↑25 lis 2022, 15:24No ale co ma ZTP zrobić? Wyczarować pieniądze? Rozmnożyć brygady przez podział tudzież pączkowanie?
A wzkm prawdopodobnie zniknęły w kieszeni lotniska, które przecież do "208" dopłacało i to niemało.
Naprawdę, trudno mi oczekiwać od ZTP, żeby brać pieniądze w zasadzie znikąd.
Na "196" były już zarezerwowane brygady z wrześniowych cięć, wtedy mówiono o tym. I właściwie wystarczyły 3 brygady bo 2 są ściągnięte ze "116".damian_krk2 pisze: ↑26 lis 2022, 20:34Autobus według mnie już jest wykorzystany: Linia 196 w DP-5 brygad, a w DS 4.
Do tego pociąg kursuje z zawrotnym f30, a po godz. 18 nawet f60. Jak można nie lubić takiej fantastycznej oferty?tomaszep42 pisze: ↑03 gru 2022, 11:49Fajnie że mamy pociąg do lotniska ale jaka jest różnica w cenie biletu w porównaniu z 208...
I jeszcze pocięte "139".tomaszep42 pisze: ↑03 gru 2022, 11:49A ten ciąg już stracił - wyleciało 114 a 310 to żadna rekompensata (rzadziej zwłaszcza w weekend, pomija połowę przystanków) a teraz jeszcze 208...
Na odwrót. "252" przynajmniej zahaczało o Aleje, skąd jest o rzut beretem do I obwodnicy (np. do części hoteli). A "300" kończy dociera do r. Grunwaldzkiego. Dla turystów "292" > "252" > "300". Linia "300" jest dobra dla mieszkańców południa Krakowa, lecz dla turystów czy mieszkańców północy to fatalna oferta.
Świetna zamiana - mieli bezpośredni autobus (dawniej f20, potem f30), a teraz przesiadka między linią f40 (warianty "192") a linią f30 ("300"). Efekt? Pracownicy chodzą z przystanku "Olszanica Bory" na lotnisko piechotą, już kilka osób o tym pisało. Takie to świetne połączenie im zapewniono.
Nie, bo łatwiej zapamiętać że "171/271" są parą niż "171/252".
Re: Zabierzów
Żeby i pracownicy od północnych okolic lotniska nie mieli tak dobrze to im zabrano 208. Świetne rozwiązanie. A jakie jest prawdziwe i sensowne uzasadnienie tego, że 792 (192) dojeżdża tylko do Borów?
Pamiętam przy rozbudowie linii kolejowej mówiono o docelowej częstotliwości kursowania pociągów na lotnisko nawet co 15-20 minut. Te plany to już nieaktualne?
Wydłużanie bez sensu, pchanie linii w kolejne korki. Chyba, że po remoncie Królowej Jadwigi 300 skierują przez Wolę Justowską - wtedy ominie ten felerny odcinek na Konopnickiej.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Zabierzów
Z Lotniska nie powinny wszystkie linie jeździć w jedno miejsce różnymi trasami. Potrzebny jest jakiś rozstrzał w terenie. W idealnym świecie powinien być pociąg dopasowany do rozkładu lotów (nawet co 15-20 min) do centrum. Oczywiście w normalnej cenie. Silna linia na południe dowożąca do tramwaju. Np 300 co 20 min. służąca głównie turystom. A także lokalna linia na północ służąca mieszkańcom. Np 208 co 30 min. do Bronowic dowożąca również do tramwaju.Kaszmir pisze: ↑03 gru 2022, 16:20
Na odwrót. "252" przynajmniej zahaczało o Aleje, skąd jest o rzut beretem do I obwodnicy (np. do części hoteli). A "300" kończy dociera do r. Grunwaldzkiego. Dla turystów "292" > "252" > "300". Linia "300" jest dobra dla mieszkańców południa Krakowa, lecz dla turystów czy mieszkańców północy to fatalna oferta.
Re: Zabierzów
I dotychczas taki rozstrzał właśnie był: "208" w stronę Szczyglic i Mydlnik, "252/292" do Woli Justowskiej, "209" do Aleksandrowic, Kryspinowa i Bielan.
A teraz: Szczyglice i Mydlniki bez dojazdu do lotniska, Wola Justowska tak samo. Do "209" też przecież parę miesięcy temu były przymiarki by zmienić mu trasę, jednak się wstrzymali.
Nie. Dopasowanie do lotów to sprawdza się na lotniskach gdzie coś przylatuje co dwie godziny. W Balicach masz po kilka przylotów na godzinę, nie ma sensu niczego koordynować bo ani nie ma jak, a do tego opóźnienia i odbiór bagażu i tak wszystko rozsynchronizują.
Zresztą przykład - przyloty dzisiaj, między 18 a 19:
18:10 LONDYN Oczekiwany 18:35
18:15 BRUKSELA Oczekiwany 18:34
18:45 MEDIOLAN Oczekiwany 18:35
18:45 EINDHOVEN Oczekiwany 18:37
18:55 SZTOKHOLM Oczekiwany 18:46
https://www.krakowairport.pl/pl/pasazer ... a/przyloty
"300" nie służy turystom - mało kto chce się przesiadać w drodze do hotelu. Wybiorą pociąg albo taxi.
Powinno być tak - niech SKA zbiera turystów po te kilkanaście zł za osobę, natomiast dla mieszkańców powinien być bilet w normalnej cenie. Plus połączenia autobusowe: lokalne (do Mydlnik, i Bronowic, Woli Justowskiej, Kryspinowa i Bielan) oraz jedno główne dla mieszkańców którzy mają daleko do pociągu - koniecznie obsługujące rejon Alej.
Re: Zabierzów
Chodziło mi o dopasowanie częstotliwości pociągów do częstotliwości lotów, a nie konkretnych przylotów i odlotów.
Tylko niepotrzebnie turyści byli nimi wożeni albo przez wszystkie pnie drzew na wąskiej Al. Kasztanowej, albo przez wszystkie płoty posesji na wąskich drogach Szczyglic. Tam powinny być dawno zmienione miejscami 252 ze 152 oraz 208 z 228. Tylko teraz to już nie ma czego zamieniać
- 208 do Bronowic Małych jako lokalny dla Szczyglic, Mydlnik.
- 279 zamiast 300 do Salwatora lub Podwawelskiego jako lokalny dla Kryspinowa, Bielan.
- 288 jako nowe wydanie 208 i trasa na Aleje do Nowego Kleparza przez Wolę Justowską, Piastowską, Czarnowiejską.
Tylko niepotrzebnie turyści byli nimi wożeni albo przez wszystkie pnie drzew na wąskiej Al. Kasztanowej, albo przez wszystkie płoty posesji na wąskich drogach Szczyglic. Tam powinny być dawno zmienione miejscami 252 ze 152 oraz 208 z 228. Tylko teraz to już nie ma czego zamieniać
Świetny pomysł! Tylko czy lobbowanie tego w ZTP coś da? Obawiam się że obecnie nie bardzo. PKP też powinno wtedy honorować jakiś bilet mieszkańca, może ten zintegrowany z sieciowką KMK? Gdyby miał ją ktoś na I strefę, to wtedy na zwykłym bilecie na II strefę powinien dojechać do lotniska. A mając sieciowkę na II strefę to już w jej cenie. A turyści, faktycznie, niech płacą po 21 zł za pociąg. Wtedy autobusy zostawić jako obsługujące mieszkańców gmin bardziej niż turystów. Czyli może taki układ linii z lotniska?
Powinno być tak - niech SKA zbiera turystów po te kilkanaście zł za osobę, natomiast dla mieszkańców powinien być bilet w normalnej cenie. Plus połączenia autobusowe: lokalne (do Mydlnik, i Bronowic, Woli Justowskiej, Kryspinowa i Bielan) oraz jedno główne dla mieszkańców którzy mają daleko do pociągu - koniecznie obsługujące rejon Alej.
- 208 do Bronowic Małych jako lokalny dla Szczyglic, Mydlnik.
- 279 zamiast 300 do Salwatora lub Podwawelskiego jako lokalny dla Kryspinowa, Bielan.
- 288 jako nowe wydanie 208 i trasa na Aleje do Nowego Kleparza przez Wolę Justowską, Piastowską, Czarnowiejską.
Re: Zabierzów
Nie do końca rozumiem co masz na myśli. Co to jest częstotliwość lotów w przypadku Balic?
Re: Zabierzów
No są przyloty między 8 rano, a północą. Oraz odloty między 6 rano a 21. Są godziny zmian pracowników lotniska. Należy tak ułożyć rozkład pociągów żeby nie jeździły puste gdy nie są potrzebne, a przeładowane w godzinach lotniskowego szczytu. Który niekoniecznie odpowiada szczytowi na drogach. Oraz zadbać o nocne kursy, które też są wymagane w takim układzie rozkładu lotów.
Re: Zabierzów
A może linia 200 Bronowice Małe - Szczyglice - Kraków Airport - Olszanica - Chełm - Cracovia? Gdyby projekt 702 upadł to byłoby połączenie Mydlnik z Wolą, poza tym oczekiwane wzmocnienie 139 od Bronowic do Mydlnik i odzyskane połączenia pracownicze.
Re: Zabierzów
Absolutnie nie było takiego tematu ze strony KM.
Re: Zabierzów
Dalej nie do końca rozumiem. Jak wspomniałem, koordynację stosuje się na lotniskach gdzie jest kilka samolotów dziennie. Wtedy autobus/pociąg dowozi na odlot i odwozi po przylocie, czekając w przypadku ew. spóźnień. Jest to też możliwe dlatego, że na takich lotniskach zwykle w danej chwili kolejka do odprawy / bramek jest kolejką złożoną z pasażerów jednego połączenia więc da się w miarę oszacować ile zajmie przejście.
Tymczasem w Balicach (jak i każdym innym ruchliwym lotnisku) masz kilka odlotów na godzinę, tak samo kilka przylotów, do tego w nieregularnych odstępach, plus niemała część opóźniona. Na lotnisku są pasażerowie wielu różnych lotów, do tego ktoś przyjdzie godzinę przed lotem, a ktoś trzy, więc te kolejki się zmieniają. Na samą odprawę bagażu raz czekasz 5 minut, a raz 30.
Do tego SKA obsługuje nie tylko lotnisko, lecz i inne potoki, m.in. z Mydlnik, południa miasta czy Wieliczki. Musi mieć więc regularny rozkład.
A tu w praktyce - wczorajsze przyloty i odloty w godz. 18-20:
Przyloty:
18:10 LGW Wylądował 18:33
18:15 CRL Wylądował 18:38
18:45 BGY Wylądował 18:42
18:45 EIN Wylądował 18:36
18:55 ARN Wylądował 18:46
19:15 ALC Wylądował 19:08
19:15 NCL Wylądował 18:54
19:35 MAN Wylądował 19:26
Odloty:
17:40 BRI Wystartował 18:35
17:40 BGO Wystartował 18:13
17:45 LTN Wystartował 17:54
17:55 EDI Wystartował 18:11
18:40 DTM Wystartował 18:44
18:40 FRA Wystartował 18:40
19:00 NYO Wystartował 19:28
19:10 BVA Wystartował 19:36
19:20 TRF Wystartował 19:39
19:25 EIN Wystartował 19:30
Jak tu coś z tym zsynchronizować? Oczywiście, jeśli masz jakąś propozycję, to napisz. Tylko niech będą to konkretne godziny przyjazdów/odjazdów pod te samoloty, nie ogólniki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości