Scania_9640 pisze: ↑24 lip 2022, 13:38
Ty sobie poczytaj na temat przepustowości danych szlaków i ogólnie kolei a później się wypowiadaj. Sam Dyrektor Franek mówił, że ta linia jest na granicy przepustowości i wyższa częstotliwość nie wchodzi w grę. Twój rozkład który podałeś wyżej możesz wyrzucić do kosza.
Wyobraź sobie, że agloexpresy chciałoby większość mieszkańców z różnych części gminy. M.in. Balice, Brzoskwinia, Zelków czy Radwanowic.
Ciekawi mnie, skąd bierzesz dane. Zresztą skoro jesteś taki mądry i znasz się doskonale na kolei, to oświeć mnie. Powiedz, jakie są wymagane bufory przed i po IC na tej linii kolejowej. Bo z tego co mi wiadomo, generalnie jest to 5-6 minut przed i po takim pociągu.
Nie dziwi mnie, że agloexpresów chciałby Zelków, który dostałby "348". Balice tak czy siak mają niezłą ofertę i są daleko od linii kolejowej do Krzeszowic, więc agloekspresy ich prawdopodobnie totalnie nie obchodzą, jeśli nie jadą południem gminy. A co do Radwanowic czy Brzoskwini - już wierzę, że mieszkańcy wolą mieć żenującą ofertę, aby dwie wioski dalej były agloekspresy. Co mi z częstej linii, która jeździ 4 kilometry dalej?
Scania_9640 pisze: ↑24 lip 2022, 13:38
Pociąg raptem wygrywa o 2min w szybkości na trasie z Rudawy do Alej. Przy czym nie zawsze tak jest, bo nie wszystkie pociągi jeżdżą w 15min z Rudawy do Kraków Łobzów + trzeba się jeszcze przesiąść a autobusami dojechałbyś bezpośrednio. A linie 2x8 dużych korków nie mają w porównaniu do chociażby linii z Zielonek.
Kaszmir pisze: ↑26 lip 2022, 12:14
Co do Twoich obliczeń czasu przejazdu do Alej, jedyne co wykazałeś to że... agloX wygrywa. Sam przecież policzyłeś, że czasy przejazdu są porównywalne (46 a 48 minut to żadna różnica, zwłaszcza że założyłeś sztywne czasy typu 7 minut dojścia do stacji itd.), tymczasem jedno oferuje bezpośredni dojazd, a drugie wymaga dwóch przesiadek. Czyli kto może, wybierze agloX.
Pociąg wygrywa nawet w relacji obsługiwanej agloekspresem bezpośrednio. Do takiego Kleparza różnica wynosi już 9 minut na korzyść pociągu. Już nie mówiąc o sytuacji, w której jedzie się z miejscowości nieobsługiwanej pociągiem.
Zresztą znaczna część gminy po prostu NIE BĘDZIE mogła wybrać agloekspresu, bo będzie mieć do niego odległość rzędu kilku kilometrów. A na wzmocnienie linii peryferyjnych i istnienie dwóch agloekspresów pieniędzy nie ma.
Scania_9640 pisze: ↑24 lip 2022, 13:38
Zrób ankietę własną i przekonasz się jak bardzo się mylisz i co naprawdę ludzie chcą w naszej gminie.
Jeśli Ty robiłeś, to przedstaw swoje wyniki. Bo w tym momencie wypowiadasz się, jakbyś był jedynym obiektywnym głosem całej gminy Zabierzów.
ant_sm pisze: ↑24 lip 2022, 23:00
Nie wiem dlaczego zakładasz że SKA jest jedynym zbawieniem dla Aglomeracji. Weź pod uwagę, że jazda pociągiem w Twoim wariancie to dwie przesiadki, a dobrze wiemy, że ludzie nie chcą się przesiadać, a jak już to maksymalnie jeden raz. Więc jestem pewny, że jeśli ktoś będzie miał do wyboru agloexpres do którego nawet będzie musiał podejść kilka minut i pociąg z linią dowodową oraz przesiadką to chociaż szybciej będzie pociągiem to wybierze autobus bo będzie bezpośrednio. I nawet jeśli autobus będzie łapał opóźnienie to doświadczenie pokazuje, że z pociągami jest dokładnie to samo, bo te regionalne są w niższym priorytecie niż TLK czy IC, które lubią łapać opóźnienie.
Agloekspres jest bezpośrednim połączeniem jedynie dla części gminy i jedynie do Alej i Czarnowiejskiej. Z drugiej strony, przy jeździe na przykład na Politechnikę pociąg jest bezpośredni, a autobus to przesiadka. Tyle, że zyskiem pociągu jest to, że nawet z dwoma przesiadkami jest szybszy niż autobus. A myślę, że osoby jadące spoza trasy agloekspresu też chciałyby mieć częstsze połączenie, które przy uruchomieniu dwóch nowych częstych linii jest po prostu nierealne.
Pociągi z pewnością czasem łapią opóźnienie, ale z reguły nie jest ono większe niż kilka minut. A w szczycie autobus złapie je zawsze, więc tutaj pociąg wygrywa.
ant_sm pisze: ↑24 lip 2022, 23:00
Po pierwsze wybrałeś interpretację dla siebie najlepszą, bo Niepołomice to nie tylko samo miasto, ale gmina w której są miejscowości mające dostęp do kolei tak samo jak w przypadku gminy Zabierzów gdzie część miejscowości ma a część nie.
Jestem absolutnie przekonany, że "301" nie powstałoby, gdyby nie to, że na końcu trasy ma spore miasto jakim są Niepołomice. W gminie Niepołomice pociąg jedzie raczej obrzeżami, a gminę Zabierzów przecina przez samo centrum.
ant_sm pisze: ↑24 lip 2022, 23:00
Po drugie Wieliczka jest miastem powiatowym i porównywanie samej liczby mieszkańców jest bez sensu, dlatego że sporo celów podróży jest w samej Wieliczce i mieszkańcy nie mają potrzeby przemieszczać się do Krakowa w przeciwieństwie do Gminy Zabierzów. Lepszym byłoby porównanie liczby podróży do Krakowa, ale chyba takich danych nie ma, przynajmniej aktualnych.
Porównuję liczbę mieszkańców, bo to jest wskaźnik, według którego porównanie ma jakiś sens. No i też trzeba wziąć pod uwagę przesiadki w obu przypadkach, wszak w Wieliczce są WST i ALD, a w Zabierzowie zapewne byłyby dowozówki do kolei.
Niezaprzeczalnie lepiej byłoby porównać liczbę podróży.
Kaszmir pisze: ↑26 lip 2022, 12:14
Doświadczenia z innych gmin wskazują, że agloX są hitem i aglomeracja na nie czekała. Tam gdzie jest pociąg, świetnie się z nim uzupełniają, a nie konkurują - pociąg jest dobry w dojeździe do Dworca Głównego (i innych miejsc gdzie ma przystanki), natomiast agloX obsługują Aleje.
Rzeczywiście, agloekspresy pojechały do wielu miejscowości innych niż Wieliczka, gdzie są pociągi. Tak dokładnie to do dwóch, z czego Staniątek to raczej bym nie liczył jako że "301" jest po drugiej stronie wioski. Rzeczywiście, może tam się świetnie uzupełniają, ale głównym potokiem "301" są Niepołomice. A poza tym żadna miejscowość nie ma jednocześnie agloekspresów i kolei, więc nie rozumiem stwierdzenia, że agloekspresy uzupełniają pociąg.
Kaszmir pisze: ↑26 lip 2022, 12:14
Km to zawsze sztuka kompromisu. W obrębie miasta też często można by spytać "po co rozwijać magistralne linie, kiedy wiele rejonów wciąż nie ma autobusu albo ma go raz na godzinę?"
Tak, tyle że z jakiej racji Karniowice nie zasługują na agloekspres, skoro są tuż obok Zelkowa, który jest tej samej wielkości? Dlaczego Kobylany mają mieć 6 kursów dziennie w weekendy?
Wyobraź sobie, że masz w mieście dwa osiedla o praktycznie tej samej liczbie mieszkańców leżące tuż obok siebie. Z jakiej racji jedno ma mieć kilkukrotnie lepszą ofertę od drugiego?
Kaszmir pisze: ↑26 lip 2022, 12:14
Busy to nie to samo i piszę to bo sam przez parę lat musiałem z nich korzystać. Są ciasne, jeżdżą jak chcą, w święta w ogóle nie wiadomo czy przyjadą. No i dla osób niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami całkowicie odpadają. Zresztą z perspektywy Krakowa też to robi różnicę - zapychają ciągi (np. na Alejach), zaniżają standardy komunikacyjne. Naprawdę wolałbyś chmarę busów do Wieliczki zamiast "301" i "304"?
Tak, busy to nie to samo. Ale z dwojga złego naprawdę wolę, aby przez DK79 jeździły busy, niż żeby prawie cała północ gminy wisiała na "278" z żenującym rozkładem. To już nie zaniża standardu komunikacyjnego?
Oczywiście, że nie wolałbym chmary busów do Wieliczki i Niepołomic, ale tu jest inna sytuacja, gdyż te miejscowości są kilkukrotnie większe niż Zabierzów. Zresztą w jaki sposób "338" do Młynki wyeliminuje busy do Krzeszowic?
Kaszmir pisze: ↑26 lip 2022, 12:14
Pamiętajmy też, że szykują się ograniczenia we wjazdach kopciuchów do centrum, które mogą wyeliminować sporo busów. Myślę, że Kraków nie chce zostawić mieszkańców aglomeracji na lodzie.
Ale pasażerów z Pisar, Radwanowic, Brzezinki, Kobylan, Karniowic, Ujazdu, Brzezia, Brzoskwini, Nielepic czy Więckowic na lodzie już można zostawić. Co tam, czterogodzinna przerwa w kursowaniu linii w weekendy to wspaniała oferta.
Kaszmir pisze: ↑26 lip 2022, 12:14
Zgadzam się z większością przedmówców i trochę nie rozumiem upierania się Zieleńczanina przeciwko agloX do Zabierzowa.
Nie jestem przeciwny agloekspresom. Jestem przeciwny zapewnianiu części gminy dobrej, nawet bardzo dobrej oferty, kiedy reszta będzie dalej mieć tragiczny zbiorkom.