Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów
Mamy już nowe rozkłady. Jak dobrze liczę to na 238 przybyły aż 4 kursy. 218 faktycznie częściej. Dochodzi całodzienna dodatkowa brygada. W sumie tak sobie pomyślałem, że mogli zrobić kursy skrócone do Burowa i puścić tą linię jeszcze częściej tak żeby zyskały Szczyglice i ewentualnie Mydlniki.
Re: Zabierzów
Najnowsze stanowisko ZTP ws. GZ i upierniczenia 208...
Zdanie klucz
"[...]że z przeprowadzonych obserwacji wynika, iż tylko około 10% pasażerów korzystających z tej linii przemieszcza się w relacji z aglomeracji krakowskiej."
Zdanie klucz
"[...]że z przeprowadzonych obserwacji wynika, iż tylko około 10% pasażerów korzystających z tej linii przemieszcza się w relacji z aglomeracji krakowskiej."
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... SbeTY8ckolZTP pisze: W nawiązaniu do informacji ws. zmian na m.in. linii 208 chcielibyśmy wyjaśnić, że z przeprowadzonych obserwacji wynika, iż tylko około 10% pasażerów korzystających z tej linii przemieszcza się w relacji z aglomeracji krakowskiej.
Dojazd do Kraków Airport zapewnia linia 300 z Ronda Grunwaldzkiego lub Koleje Małopolskie z Dworca Głównego, Bronowic oraz Mydlnik, gdzie przy regularnych przejazdach koszt biletu miesięcznego to ok. 130 zł w relacji Kraków Główny – Kraków Airport. Podczas przeprowadzanych ostatnio obserwacji, sprawdzaliśmy również pozostałe linie autobusowe z Zabierzowa, Młynki oraz Krzeszowic. Kontrola w terenie wykazała większe napełnienie na liniach autobusowych takich jak 218 oraz 238, które właśnie dzięki rezygnacji z linii 208 zostaną wzmocnione z korzyścią dla mieszkańców Gminy Zabierzów. Dodatkowo w przypadku zwiększonych możliwości operacyjnych miejskiego operatora KMK, będziemy chcieli w przyszłości wzmocnić takie linie jak 268 czy 278, które równie są mocno obciążone. Jesteśmy w tym temacie w stałym kontakcie z Gminą Zabierzów.
Ponadto, wstrzymujemy się z wydłużeniem linii 300 do Nowego Kleparza, z uwagi na planowane wprowadzenie odpowiedniego biletu dedykowanego na lotnisko oraz dopasowania oferty do faktycznych potrzeb przewozowych mieszkańców związanych z nową usługą do Kraków Airport.
Re: Zabierzów
Licząc w kierunku aglo -> miasto:
Na "218" przybędzie 57 kursów tygodniowo (dp 9, sob 6, św 6)
Na "238" przybędzie 25 kursów tygodniowo (dp 5)
Z "208" znika 127 kursów tygodniowo (dp 19, sob 17, św 15)
Zatem znika 127, a przybędzie 82. Gdzie jest brakujące 45 kursów?
Na "218" przybędzie 57 kursów tygodniowo (dp 9, sob 6, św 6)
Na "238" przybędzie 25 kursów tygodniowo (dp 5)
Z "208" znika 127 kursów tygodniowo (dp 19, sob 17, św 15)
Zatem znika 127, a przybędzie 82. Gdzie jest brakujące 45 kursów?
Re: Zabierzów
Tak z innej beczki, to chyba ktoś zapomniał, że zatoczka przy Na Błonie ma ograniczoną pojemność, a przy częstszym 218 będzie jeszcze gorzej niż obecnie, gdzie często dwa autobusy są zmuszone stać na ulicy w czasie oczekiwania na odjazd.
Re: Zabierzów
Jest stanowisko UGZ ws. wprowadzanych zmian:
oraz jeszcze informacja lotniska
- Najpierw propozycja skrócenia 208 do Bronowic - braki kadrowe
- Potem propozycja likwidacji 208, wraz z zwiększeniem częstotliwości na 218 i 238
- ZTP w informacji przesłanej do gminy, twierdzi że lotnisko nie chce współfinansować autobusu
- W celu utrzymania gwarancji zwiększenia częstotliwości kursowania linii 218 i 238 Urząd Gminy Zabierzów zmuszony był zaakceptować pełen pakiet zmian
- Termin wprowadzania zmian nie był konsultowany z Urzędem Gminy Zabierzów.
https://www.facebook.com/GminaZabierzow ... uuFrnzozvlUGZ pisze:W odpowiedzi na pojawiające się w mediach społecznościowych informacje dotyczące reorganizacji siatki połączeń autobusowych w miejscowości Szczyglice i Rząska - Podkamycze, w ramach której ZTP Kraków zakomunikował m.in. likwidację linii autobusowej 208, wyjaśniamy:
Prace nad projektem reorganizacji połączeń autobusowych trwały od lutego 2022 r. do września 2022 r. W toku prowadzonych rozmów Urząd Gminy Zabierzów wziął pod uwagę zaproponowaną koncepcję programu "Agloekspress", opinię szkół podstawowych funkcjonujących na terenie naszej Gminy oraz uwagi mieszkańców pojawiające się w trakcie zebrań wiejskich, a dotyczące w głównej mierze zwiększenia częstotliwości kursowania linii 218.
W pierwszym, proponowanym projekcie zmian, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie poinformował Urząd Gminy Zabierzów o planowanym skróceniu trasy linii 208 do przystanku Bronowice Małe. Jako powód zmian podano problem z zapewnieniem odpowiedniej ilości kierowców zatrudnionych u Operatora trasy. Pismo miało charakter informacyjny, nie zakładało możliwości opiniowania przez Urząd Gminy Zabierzów. W kolejnej koncepcji, na podstawie zaprezentowanych analiz ZTP Kraków zakomunikował likwidację linii 208, powiązaną ze zwiększeniem ilości kursów linii 218. W ocenie ZTP Kraków, tego typu rozwiązanie miało by zagwarantować realizację postulatów mieszkańców Gminy Zabierzów artykułowanych w trakcie zebrań wiejskich, przy jednoczesnej gwarancji utrzymania zbliżonej częstotliwości kursowania autobusów przez miejscowość Szczyglice oraz Rząska - Podkamycze. Stanowisko ZTP Kraków wynikało dodatkowo z zapowiedzi wstrzymania finansowania linii 208 przez Kraków Airport.
W dniu 14 listopada 2022 r. do wiadomości Urzędu Gminy Zabierzów wpłynęło pismo ZTP Kraków, kierowane do MPK Kraków S.A. informujące o wdrożeniu planowanych zmian polegających m.in. na likwidacji linii 208, przy jednoczesnym zwiększeniu częstotliwości kursów linii 218. Urząd Gminy Zabierzów otrzymał również pismo w sprawie wyrażenia zgody na nowy rozkład jazdy linii 218 i 238, przy jednoczesnej likwidacji linii 208. W celu utrzymania gwarancji zwiększenia częstotliwości kursowania linii 218 i 238 Urząd Gminy Zabierzów zmuszony był zaakceptować pełen pakiet zaproponowanych zmian, w tym likwidację linii 208. Termin wprowadzania zmian nie był konsultowany z Urzędem Gminy Zabierzów.
W chwili obecnej ZTP Kraków deklaruje, iż nie wycofa proponowanych zmian, a opublikowany komunikat ma charakter decyzji ostatecznej.
oraz jeszcze informacja lotniska
https://www.facebook.com/KrakowAirport/ ... RysEY6NSClKraków Airpirt pisze: Informacja dla pasażerów
Decyzją Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, linia aglomeracyjna 208 zostaje zlikwidowana od dnia 19.11.2022 roku.
Z/do lotniska będą kursować dwie linie dzienne 300, 209 oraz linia nocna 902.
Więcej
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... dnNrtm_Zz4
Re: Zabierzów
Przeliczyłem - zmiany oznaczają ubytek ok. 47 tys. wzkm rocznie, co przekłada się na cięcia w wysokości ponad 400 tysięcy zł rocznie. Nie dziw więc, że ludzie protestują - czują, że są robieni w bambuko. Poniżej wrzucam dokładne wyliczenia - jeśli ktoś ma siły, niech je sprawdzi.
Warto też zwrócić uwagę, że "218" będzie miało f60 w weekendy tylko od 7 do 18, w pozostałych porach dalej f120. "208" ma jednak więcej kursów, a przecież teraz też jest "218". Czyli Rząska zamiast autobusu z f60 i drugiego z f120, będzie miała tylko jeden z f60 w środku dnia i f120 rano/wieczorami. Mega degradacja.
--------
Wyliczenia:
Długość tras (kółko Krk - Aglo - Krk)
208: 33.4 km (16.6 + 16.8)
218: 39.7 km (19.9 + 19.8)
238: 42.7 km (21.5 + 21.2)
300: 15.3 km (liczę tylko w stronę lotniska, bo tylko taki kurs dojdzie)
Kursy - ubytek
208: w każdą stronę po 127 (dp 19 / sob 17 / św 15)
Kursy - przybędzie
218: w każdą stronę po 57 (dp 9 / sob 6 / św 6)
238: z Krk 20 (dp 4), do Krk 25 (dp 5), średnio liczę 22.5 na kółko
300: z Krk 7 (dp 1 / sob 1 / św 1)
Różnica wzkm:
208: -127 * 33.4 = -4242 km
218: + 57 * 39.7 = +2263 km
238: + 22.5 * 42.7 = + 961 km
300: + 7 * 15.3 = + 107 km
Łącznie -911 km tygodniowo, ok. -47000 km rocznie, uwzględniając stawkę 8.61 zł / km na aglo MPK, daje to ok. 7800 zł tygodniowo, rocznie ok. 400-410 tys. zł
Warto też zwrócić uwagę, że "218" będzie miało f60 w weekendy tylko od 7 do 18, w pozostałych porach dalej f120. "208" ma jednak więcej kursów, a przecież teraz też jest "218". Czyli Rząska zamiast autobusu z f60 i drugiego z f120, będzie miała tylko jeden z f60 w środku dnia i f120 rano/wieczorami. Mega degradacja.
--------
Wyliczenia:
Długość tras (kółko Krk - Aglo - Krk)
208: 33.4 km (16.6 + 16.8)
218: 39.7 km (19.9 + 19.8)
238: 42.7 km (21.5 + 21.2)
300: 15.3 km (liczę tylko w stronę lotniska, bo tylko taki kurs dojdzie)
Kursy - ubytek
208: w każdą stronę po 127 (dp 19 / sob 17 / św 15)
Kursy - przybędzie
218: w każdą stronę po 57 (dp 9 / sob 6 / św 6)
238: z Krk 20 (dp 4), do Krk 25 (dp 5), średnio liczę 22.5 na kółko
300: z Krk 7 (dp 1 / sob 1 / św 1)
Różnica wzkm:
208: -127 * 33.4 = -4242 km
218: + 57 * 39.7 = +2263 km
238: + 22.5 * 42.7 = + 961 km
300: + 7 * 15.3 = + 107 km
Łącznie -911 km tygodniowo, ok. -47000 km rocznie, uwzględniając stawkę 8.61 zł / km na aglo MPK, daje to ok. 7800 zł tygodniowo, rocznie ok. 400-410 tys. zł
Re: Zabierzów
W tej cenie, to byśmy już mieli zrealizowane nasze postulaty z petycji o wzmocnienia....Kaszmir pisze: ↑17 lis 2022, 11:57 Przeliczyłem - zmiany oznaczają ubytek ok. 47 tys. wzkm rocznie, co przekłada się na cięcia w wysokości ponad 400 tysięcy zł rocznie. Nie dziw więc, że ludzie protestują - czują, że są robieni w bambuko. Poniżej wrzucam dokładne wyliczenia - jeśli ktoś ma siły, niech je sprawdzi.
Warto też zwrócić uwagę, że "218" będzie miało f60 w weekendy tylko od 7 do 18, w pozostałych porach dalej f120. "208" ma jednak więcej kursów, a przecież teraz też jest "218". Czyli Rząska zamiast autobusu z f60 i drugiego z f120, będzie miała tylko jeden z f60 w środku dnia i f120 rano/wieczorami. Mega degradacja.
--------
Wyliczenia:
Długość tras (kółko Krk - Aglo - Krk)
208: 33.4 km (16.6 + 16.8)
218: 39.7 km (19.9 + 19.8)
238: 42.7 km (21.5 + 21.2)
300: 15.3 km (liczę tylko w stronę lotniska, bo tylko taki kurs dojdzie)
Kursy - ubytek
208: w każdą stronę po 127 (dp 19 / sob 17 / św 15)
Kursy - przybędzie
218: w każdą stronę po 57 (dp 9 / sob 6 / św 6)
238: z Krk 20 (dp 4), do Krk 25 (dp 5), średnio liczę 22.5 na kółko
300: z Krk 7 (dp 1 / sob 1 / św 1)
Różnica wzkm:
208: -127 * 33.4 = -4242 km
218: + 57 * 39.7 = +2263 km
238: + 22.5 * 42.7 = + 961 km
300: + 7 * 15.3 = + 107 km
Łącznie -911 km tygodniowo, ok. -47000 km rocznie, uwzględniając stawkę 8.61 zł / km na aglo MPK, daje to ok. 7800 zł tygodniowo, rocznie ok. 400-410 tys. zł
Witaj w Krakowie...
Re: Zabierzów
Kompromisem w tej sytuacji byłoby:
* skrócenie 208 do Bronowic Małych - zachowanie dojazdów pracowniczych
* zwiększenie częstotliwości 218 tyko na odcinku Bronowice Małe - Burów - w zamian za odcięcie Szczyglic i Balic od centrum Krakowa
* dodatkowe kursy na liniach 238, 248, 268 i 278
* skrócenie 208 do Bronowic Małych - zachowanie dojazdów pracowniczych
* zwiększenie częstotliwości 218 tyko na odcinku Bronowice Małe - Burów - w zamian za odcięcie Szczyglic i Balic od centrum Krakowa
* dodatkowe kursy na liniach 238, 248, 268 i 278
Re: Zabierzów
Dokładnie! Takim 208, to nawet turyści by podjechali do tramwaju, który przecież jedzie do centrum. 218 również zgoda, nie potrzeba wzmocnień na odcinku Kleszczów - Zabierzów. Wzmocnienie tych 4 linii bardzo potrzebne. A 300 skoro bez wzmocnień częstotliwości, to przeguby.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Zabierzów
Skrócenie "208" do Bronowic Małych było przerabiane w latach 00 XXI w, frekwencja była tak powalająca że w zupełności do obsługi by wystarczył Smart albo Fiat 126p. Więc po skróceniu i tak linia byłaby do odstrzału w niedługim czasie.
Re: Zabierzów
To było chyba przed 2008 rokiem. W tym czasie okolica się mocno zmieniła - nowe zabudowania. A jeśli rzeczywiście w tej okolicy są pracownicy lotniska lub firm położonych w jego bliskim sąsiedztwie to mieliby zapewniony dojazd do pracy.
Re: Zabierzów
218 wesoło wozi powietrze w Kochanowie. To co? Za miesiąc likwidacja połowy kursów?
Re: Zabierzów
Lepiej było skrócić część kursów do Burowa i dzięki temu zagęścić kursy na odcinku Bronowice - Burów. Nawet Mydlniki by skorzystały.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości