Zabierzów, Krzeszowice

- Linie, trasy, rozkłady
Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 06 sie 2022, 23:46

Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:30 Liczba zabudowań.
Która jednak się nie przekłada na liczbę mieszkańców...
Dodatkowo w Karniowicach jest taki przybytek jak Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego, czy nie generuje on przypadkiem jakichś potoków?
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:30 Autobus do Bochenka nie jest "planowany i coraz bliższy realizacji" tylko sprawa ze strony urzędów umarła właściwie na czas nieokreślony - poczytaj sobie posty Roberta w temacie o Piaskach.
Tak, racja, z racji niewielkiej ilości czasu czytałem ten temat bardzo pobieżnie, widać zbyt bardzo.
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:30 Linia do Żabińca odpadła przede wszystkim przez zakorkowanie osiedla które przełożyło się na to, że byłaby ona nieopłacalna czasowo.
Dokładnie o to mi chodziło - brak infrastruktury dla sensownej trasy dla autobusu.
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:30 Podobnie kwestia autobusu do Wizjonerów/Tetmajera. Sprawa odłożona na czas nieokreślony, jeśli w ogóle jeszcze aktualna. Tam też wyszło, że zasadniczo połączenie będzie mieć niską opłacalność czasową.
No przecież dokładnie napisałem "był planowany"...
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:30 Dokładnie. Dziwne, że Zieleńczaninowi nie zajął się różnicami komunikacyjnymi, jakie wprowadził w Zielonkach "337". Nieraz naprawdę olbrzymimi...
Zacytuję post, na który odpowiadałeś.
Zieleńczanin pisze: 06 sie 2022, 12:57 Oczywiście zgadzam się, że te miejscowości powinny dostać lepszą ofertę.
I to podtrzymuję. Przy czym strzelam, że problemem we wzmocnieniu "267" jest finansowanie ze strony Skały, a "280" obsługując jako jedyna linia raptem jeden przystanek w Bibicach, cztery w Owczarach i jeden w Garliczce nie jest priorytetem. Osobiście uważam, że niegłupim pomysłem byłoby wydłużenie "227" do Owczar z Górnej Wsi i wydłużenie "287"/"247" do Bolenia przez Na Czekaj w Bibicach kosztem istnienia "280" (może warto to zaproponować gminie?).

Awatar użytkownika
Paulow
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Zabierzów

Post autor: Paulow » 07 sie 2022, 22:17

Liczba mieszkańców Zelkowa i Karniowic jest bardzo podobna - tak wynika m. in. z stron PKW z komisjami wyborczymi. Największym generatorem potoków dla 248 i 268 są zapewne Zabierzów i Bolechowice. Jak patrzę na nowe budownictwo na terenach wiejskich, gdzie w garażach są czasem po 2-3 samochody to wątpię, że i nawet autobus co 20-30 minut zachęciłby do korzystania jak musisz zawieźć szybko dziecko do szkoły, przedszkola, po drodze skoczyć do sklepu i rura do roboty :)

Ciekawe w tej dyskusji, że padło rozwiązanie autobusu przez centrum Nielepic, a lata temu mówiono, że "nie da się", bo wąska droga. Teoretycznie gdyby przekierować 258 przez Mydlniki po trasie 228 to może mógłby wtedy na tej linii jeździć mniejszy autobus, a dzięki temu od Nielepic skierować linię dalej do Rynku w Rudawie.

Można też uruchomić wewnętrzną linię Rudawa - Więckowice - Zabierzów - Modlniczka - Rząska - Centrum Handlowe Futura. Owszem nie ma wspólnych biletów z koleją, ale zaspokoi to jakieś wewnętrzne potrzeby i bywające przetłoczone 278.

Ja się dziwię, że taka Młynka, która ma około 300 mieszkańców, a może i mniej ma tak często autobus 238. Można by spokojnie część kursów skrócić do Rudawy lub gdyby Krzeszowice chciały to skierować do nich.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zabierzów

Post autor: Adrian14 » 07 sie 2022, 22:45

Ja też uważam, że 238 powinno się wyprostować i puścić do Krzeszowic, a 278 skrócić do Młynki.

Myślę, że 238 kończy w Mlynce właśnie dlatego żeby obsłużyć całą gminę. 278 powstało stosunkowo niedawno. A 238 od początku jeździła do Młynki. Wtedy też była to jedyna linia w tamtych okolicach.

Awatar użytkownika
Paulow
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Zabierzów

Post autor: Paulow » 07 sie 2022, 23:27

Z tego co rozumiem 278 musi jeździć do Krzeszowic, bo takie jest życzenie Zabierzowa i tylko Zabierzów za nią płaci - jest jakiś potok z okolic Rudawy w tamtą stronę.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Zabierzów

Post autor: yosujiro » 08 sie 2022, 1:00

Jest ciążenie wsi z rejonu Rudawy do Krzeszowic. 278 powstało na prośbę ich mieszkańców po likwidacji linii 21 KPPU. Tylko MPK wtedy twierdziło, że w Siedlcu gdzie bez problemu na linii 21 jeździł Berliet jest za wąsko dla 278 i zrobili mu wycieczkę na DK79.

Jakby Krzeszowice w końcu skruszyły swój beton i chciały się dorzucić, to jak dla mnie 278 mogłoby jeździć dokładnie jak dawne 21, czyli wjazd kieszeniowy do Radwanowic, potem przez Pisary i Siedlec do Krzeszowic (https://fotozajezdnia.pl/details.php?im ... afa68d72m5), a 238 wydłużyć do Krzeszowic nawet z tymi wjazdami kieszeniowymi do Rudawy i Młynki. Busiarstwo się praktycznie zwinęło z DK79 i ludzie wzięliby taką linię z ucałowaniem ręki, bo jak wiadomo pociągiem nie wszędzie da się dojechać, a nawet te kilka minut więcej na "skok w bok", to pestka jeżeli się można się dostać jak najbliżej miejsca docelowego.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Zabierzów

Post autor: Kierman » 08 sie 2022, 15:26

Miałem dziś 278 rano. Z obserwacji nikt z Krzeszowic nie jechał do Krakowa. Większość wysiadła w Rudawie i 2 osoby wysiadły przy Stadionie, aby przesiąść się w 238, które miało jechać chwilę po mnie i jest dużo szybsze. Tak naprawdę potok w kierunku Krakowa rozpoczął się w Brzezince/ Kobylanach i to raptem kilkanaście osób. W stronę Krzeszowic dopiero od Kobylan był potok kilku osób, które jechały do Rudawy lub Krzeszowic. Wniosek wyciągam taki, że ta linia to bardziej dowozówka na odcinkach Krzeszowice - Rudawa - Pisary - Radwanowice. Nikt o zdrowych zmysłach z tamtych rejonów nie pojedzie tą linią dalej, bo to zwykła wycieczka krajoznawcza jadąca naokoło wszystkiego jak tylko się da.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 08 sie 2022, 18:23

Linia 278 ma taką trasę, bo jak wspomniano - zapewnia wiele lokalnych relacji. Chociaż kto wie - relacje, które istniały wiele lat temu niekoniecznie dzisiaj muszą funkcjonować. Kiedyś na pewno były tłumy z okolic Rudawy do Krzeszowic na poniedziałkowe targowisko, a dzisiaj? Czy dużo osób z tej okolicy dojeżdża do szkół w Krzeszowicach jak dawniej, tego też nie wiadomo. Jednak raczej oczywistym jest, że linia ta nie stanowi dojazdu do Krakowa dla mieszkańców Krzeszowic, bo ci złapią jakiś bus lub po prostu pociąg. Gminie Krzeszowice najwyraźniej nie zależy na liniach KMK, bo szybki dojazd do Krakowa zapewniają im pociągi.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Zabierzów

Post autor: Michajlo » 08 sie 2022, 22:08

lolek-12 pisze:Linia 278 ma taką trasę, bo jak wspomniano - zapewnia wiele lokalnych relacji. Chociaż kto wie - relacje, które istniały wiele lat temu niekoniecznie dzisiaj muszą funkcjonować. Kiedyś na pewno były tłumy z okolic Rudawy do Krzeszowic na poniedziałkowe targowisko, a dzisiaj? Czy dużo osób z tej okolicy dojeżdża do szkół w Krzeszowicach jak dawniej, tego też nie wiadomo. Jednak raczej oczywistym jest, że linia ta nie stanowi dojazdu do Krakowa dla mieszkańców Krzeszowic, bo ci złapią jakiś bus lub po prostu pociąg. Gminie Krzeszowice najwyraźniej nie zależy na liniach KMK, bo szybki dojazd do Krakowa zapewniają im pociągi.
Zapewniam Cię że w zależności od pogody kursy w poniedziałek na targowisko po 7 z wiosek przez które przejeżdża "278" jak i kurs późniejszy czyli po godzinie "10" jest trochę załadowany ludźmi chcącymi dostać się na tzw "jarmark" w Krzeszowicach. To samo w roku szkolnym, jeżdżą uczniowie do szkół ponadpodstawowych w Krzeszowicach.
Przez wakacje linia ta ma mniejsze obłożenia jednak nadal niektóre kursy szczególnie z Bronowic są obładowane ludźmi wracającymi z pracy. Niestety ani Gmina Zabierzów ani sam przewoźnik tego problemu nie widzi co widać że ludzie jeżdżą jak sardynki upakowani.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: GoMeZz391 » 10 sie 2022, 9:11

lolek-12 pisze: 08 sie 2022, 18:23 Linia 278 ma taką trasę, bo jak wspomniano - zapewnia wiele lokalnych relacji. Chociaż kto wie - relacje, które istniały wiele lat temu niekoniecznie dzisiaj muszą funkcjonować. Kiedyś na pewno były tłumy z okolic Rudawy do Krzeszowic na poniedziałkowe targowisko, a dzisiaj? Czy dużo osób z tej okolicy dojeżdża do szkół w Krzeszowicach jak dawniej, tego też nie wiadomo. Jednak raczej oczywistym jest, że linia ta nie stanowi dojazdu do Krakowa dla mieszkańców Krzeszowic, bo ci złapią jakiś bus lub po prostu pociąg. Gminie Krzeszowice najwyraźniej nie zależy na liniach KMK, bo szybki dojazd do Krakowa zapewniają im pociągi.
Jako mieszkaniec miejscowości, przez którą 278 przyjeżdża, śmiało mogę stwierdzić, że w roku szkolnym kurs (w Brzezince) do Krzeszo o 7:25 ma dobre zapełnienie, a w szczególności poniedziałek, kurs do Krakowa 6:15 i 7:16 oraz kurs do Krzeszo o 16:09.
Cały czas mamy uczniów do Krzeszo do ZSP oraz LO, "babcie" na jarmark co tydzień.
Poza tymi kursami na całej trasie występują pojedyncze osoby, które korzystają z tej linii. Często występują relacje przesiadkowe 238 k. Młynka na 278 k. Bronowice oraz odwrotnie i to nie tylko z powodu szybszego przejazdu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 16 sie 2022, 10:26

Zieleńczanin pisze: 06 sie 2022, 23:46Przy czym strzelam, że problemem we wzmocnieniu "267" jest finansowanie ze strony Skały
E tam, zawsze są rozwiązania, po prostu wzmocnienie "267" nie było priorytetem. Z agloX, podobnie jak z wieloma innymi częstymi liniami miejskimi i aglo, nigdy nie będzie tak że każdy rejon dostaje sprawiedliwie. Tu nie o to chodzi. Chodzi o to, by zapewnić mocne połączenie na głównym ciągu, a potem linia może zawracać gdziekolwiek - albo od razu jak się będzie dało, albo jechać przy okazji do jednej ze wsi, pewnie tej gdzie jest miejsce do zawracania albo która ma największe potoki (niekoniecznie od razu bardzo duże).

Alternatywnym rozwiązaniem byłoby rozdzielanie linii na rzadsze, skoordynowane na wspólnej części, coś takiego jak planowano z "3x8" tylko na jeszcze drobniejszą skalę. Tylko to nie rozwiązuje problemu bo i tak zawsze będą rejony lepiej i gorzej obsłużone. Plus taka drobnica "3xx" nie będzie już tak zachęcająca dla pasażerów na głównym ciągu. Cztery skoordynowane linie f60 to jednak nie to samo co jedna f15.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów

Post autor: lolek-12 » 16 sie 2022, 19:02

W czasie zebrania wiejskiego w Brzeziu mieszkańcy ponowili wniosek o wydłużenie linii 230 w głąb Brzezia.

dominik920
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35

Re: Zabierzów

Post autor: dominik920 » 17 sie 2022, 17:35

lolek-12 pisze: 16 sie 2022, 19:02 W czasie zebrania wiejskiego w Brzeziu mieszkańcy ponowili wniosek o wydłużenie linii 230 w głąb Brzezia.
Ciekawe gdzie miałby 230 swoją pętlę końcową gdyby miał jechać w środek Brzezia, myślę że dużo lepszym rozwiązaniem dla Gminy Zabierzów byłoby zwiększenie częstotliwości na 268 wtedy zarówno mieszkańcy którzy są wgłąb Brzezia oraz mieszkańcy Karniowic mieliby więcej kursów, wystarczyłoby zrobić częstotliwość podobną do 230 a wtedy na pewno mieszkańcy byliby bardziej zadowoleni mając autobus raz na godzinę od przerw które obecnie pomiędzy niektórymi kursami wynoszą nawet powyżej 1,5 godziny, nie wspominając o weekendach kiedy kursów jest jeszcze mniej.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 17 sie 2022, 18:59

Przy dołożeniu odrobinę pieniędzy da się w miarę dobrze zgrać kursy 268 i 278, tak, aby mniej więcej jeździły co 1h. Przede wszystkim nie trzeba tak dużo dokładać kursów, a po prostu skrócić przerwy na 268, które niekiedy wynoszą po godzinie czasu. Rano po pracy wyślę proponowany rozkład i będę chciał pokazać go też w gminie Zabierzów. Podobnie chcę zrobić z 238 i 258, bo zakładam, że 3x8 prędko nie pojawią się.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Zabierzów

Post autor: tomek_m » 17 sie 2022, 19:41

dominik920 pisze: 17 sie 2022, 17:35 Ciekawe gdzie miałby 230 swoją pętlę końcową gdyby miał jechać w środek Brzezia
Może przy szkole w Brzeziu? Jest tam parking. Ewentualnie tu jeśli to nie prywatny teren.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 17 sie 2022, 21:08

tomek_m pisze: 17 sie 2022, 19:41 Może przy szkole w Brzeziu? Jest tam parking. Ewentualnie tu jeśli to nie prywatny teren.

Szkoła na bank nie zgodzi się. Najbliższa końcówka to Zabierzów Młyn lub Rynek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości