Re: Zabierzów, Krzeszowice
: 21 kwie 2023, 21:09
Krzeszowice blokują. To jest podobna sytuacja jak ze Skalą. Faworyzowanie busiarzy.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Skala w ostatnim czasie przełamała lody. Ale takie 267 to kropla w morzu potrzeb. Linia do Skaly powinna jechać za główną drogą. Nie mówię, że 267 jest złe. Ale jak ktoś będzie chciał jechać ze Skały do Krakowa to i tak zapewne wybierze Busa bezpośrednio.miloszkasperczyk pisze: ↑21 kwie 2023, 23:31 Akurat ostatnio w Skale wzmocniono linie ALD oraz gmina szykuje się do wydłużenia 267 i 257 do Szczodrkowic, więc nie uważam żeby tam faworyzowano busiarzy.
Tu chyba chodzi o linie które przejeżdżają przez daną gminę. Wymieniona jest też linia rekreacyjna LR0 a Skała i Wielka Wieś za nią nie płacą.lolek-12 pisze: ↑24 kwie 2023, 11:33 Odpowiedź na interpelację ws. linii 228 do Zalasu oraz kosztach, jakie ponoszą gminy ościenne
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 9361166825
drugi link: http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 4-18_3.PDF
Potwierdza się, że gm. Krzeszowice nie dokłada nic do linii 278.
Ciekawe, że linia 300 jest wymieniona w gm. Liszki i Zabierzów. Oznacza to, że jednak coś dopłacają?
Podczas Sesji Rady Gminy Zabierzów w dniu 25 listopada 2022, na
której gościł Łukasz Franek, Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego
w Krakowie, zarówno radni, sołtysi i mieszkańcy uczestniczący w Sesji podkreślali utrudnienia dla mieszkańców wielu miejscowości, jakie
spowodowała likwidacja linii 208. Prosili też o zmiany przebiegu tras
na niektórych odcinkach oraz o częstsze kursowanie autobusów na terenie naszej gminy. Propozycje zmian na liniach przebiegających przez
gminę Zabierzów są obecnie dyskutowane przez ZTP i władze Gminy
Zabierzów. Odbyło się już kilka spotkań w sprawie uzgodnienia z Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie możliwości odnośnie wprowadzenia usprawnień kursowania autobusów na terenie gminy Zabierzów.
No tak, tylko w obu przypadkach oznaczałoby to pogorszenie warunków dojazdu dla pasażerów z Brzoskwini czy Nielepic, gdzie to jedyne połączenie. Skierowanie części szczytowych kursów do Morawicy oznaczałoby mniej kursów tamże, a jazda przez centrum Szczyglic to jednak wydłużanie podróży.lolek-12 pisze: ↑08 maja 2023, 9:14Minęło trochę czasu funkcjonowania wariantowych kursów 228 przez Szczyglice Dom Kultury. Tutaj trafiają się przypadkowi pasażerowie. Więcej osób korzysta w Balicach, Aleksandrowicach. W Morawicy różnie, czasem nikt nie jedzie. Moim zdaniem te kursy wariantowe są zbędne lub powinny zostać przesunięte na szczyt poranny. Natomiast Morawica Centrum mogłaby być obsługiwana większością kursów 228.
Rozumiem stanowisko ZTP, z drugiej strony... kmk do Frywałdu albo Zalasu? Można się rozmarzyć No i pociąg to jednak inna relacja niż autobus. Może kiedyś uda się wrócić do tematu. A przy okazji, skąd pochodzą te zdjęcia, podałbyś link do postu?
Mówimy o autobusie 228 Bronowice Małe - Chrosna, a nie 258. Linia 228 nie obsługuje Nielepic i Brzoskwini. Dla linii 228 miałem na myśli zmianę trasy podstawowej, aby większość kursów jadąca z/do Chrosny była przez Morawicę Centrum, a wybrane 3 w szczycie porannym i 3 w szczycie popołudniowym przez Szczyglice Dom Kultury (i te niekoniecznie muszą być skrócone do Morawicy). W południe one nie mają sensu.Kaszmir pisze: ↑09 maja 2023, 10:18 No tak, tylko w obu przypadkach oznaczałoby to pogorszenie warunków dojazdu dla pasażerów z Brzoskwini czy Nielepic, gdzie to jedyne połączenie. Skierowanie części szczytowych kursów do Morawicy oznaczałoby mniej kursów tamże, a jazda przez centrum Szczyglic to jednak wydłużanie podróży.
Chyba, żeby udało się wygospodarować dodatkowy wóz na więcej kursów, tak by odbyło się to bez strat dla Brzoskwini i Nielepic.
Proszę - link.A przy okazji, skąd pochodzą te zdjęcia, podałbyś link do postu?
Info: fp Mal-Busa:W związku z brakiem rentowności oraz brakiem zainteresowania władz Gmin informujemy, że od dnia 24 czerwca 2023 r. linia: Zalas - Kraków zostanie zlikwidowana.
Równocześnie dziękujemy wszystkim naszym Pasażerom ww. linii za zaufanie
W dalszym ciągu zapraszamy do wynajmu naszych autokarów turystycznych
W zasadzie to argument zawarty w ostatnim akapicie podlinkowanego pisma, ZTP może podnieść w każdej chwili dla każdej linii Aglomeracyjnej. KMK to komunikacja miejska. Połączenia z Krakowem niech sobie realizują poszczególne gminy w ramach funduszu autobusowego, albo Marszałek.