Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Kitek » 29 lip 2021, 13:15

Zieleńczanin pisze: 29 maja 2021, 22:06 Ewentualnie można myśleć o jakichś hybrydach "17" i "44" czy "5" i "19" - ale uważam, że to słabe pomysły, ze względu na komplikacje przy ich wdrażaniu.
Akurat połączenie "5" i "19" na Mogilskim jest możliwe - już kiedyś była taka linia zastępcza. Realnym wydaje się połączenie "18" z "3" oraz "5" z "19" i do tego zostawienie "50" na Dworcu Towarowym (jak się zmieści tam "17" to też) a "44" wysłać na inną końcówkę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Bayer2003 » 29 lip 2021, 21:36

Kitek pisze: 29 lip 2021, 13:15 Realnym wydaje się połączenie "18" z "3" oraz "5" z "19" i do tego zostawienie "50" na Dworcu Towarowym (jak się zmieści tam "17" to też) a "44" wysłać na inną końcówkę.
Ze zmieszczeniem się na Dworcu Towarowym "50" i "17" może być ciężko - od strony Tunelu pętla ta ma zaledwie jeden tor, który normalnie więcej niż 8 p/h nie przyjmuje (dwie linie i 12 p/h mogłoby już prowadzić do zajechań). Ponadto pytanie gdzie w takiej sytuacji skierować "44"? Na Bronowice Małe szansa niewielka (pasażerowie chcieliby potem pozostania tej linii tam), a Cichy Kącik też raczej odpada ("44" musiałaby tam współdzielić tor z "6", która nie ma własnego toru na Kurdwanowie). Jedynym rozwiązaniem jest Dajwór, jednak to specyficzna pętla i nie wiadomo czy zostanie podjęta decyzja o skierowaniu tam "44" (będzie to jednak remont dłuższy niż ostatnie zamknięcie Lubicz, kiedy na Dajwór pojechała "2"). Osobiście na czas tego długiego remontu mam inną propozycję układu linii - o wiele prostszą i opierającą się na hybrydach, a konkretnie:

"50": Kurdwanów - Dworzec Towarowy f~5/7,5/10/10
"74": Czerwone Maki - jak "17" - Starowiślna - Poczta Główna - Westerplatte - Lubicz - Rondo Mogilskie - jak "44" - Kopiec Wandy f~15/-/-/-
"75": Wzgórza Krzesławickie - jak "5" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki f~15/15/20/20
"78": Czerwone Maki - jak "18" - Dworzec Towarowy - jak "3" - Nowy Bieżanów f~7,5/7,5/20/20

Problemem pozostaje obsługa tunelu - 8 p/h mogłoby tam trochę niedomagać, dlatego postanowiłem linię "50" przywrócić do częstotliwości kursowania f~5 w szczycie (oszczędności i tak byłyby spore). Ewentualnie linię "74" można byłoby skierować przez Długą i Tunel, jednak nie wiem czy trasa ta nie byłaby już zbytnio pokręcona.

Kolejną (równie ważną) sprawą jest organizacja zastępczej komunikacji autobusowej podczas tego remontu. Ma ktoś może jakiś pomysł lub typy dotyczące tej kwestii?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Zieleńczanin » 29 lip 2021, 23:15

Osobiście uważam, że nie ma sensu robić dość karkołomnego połączenia "18" z "3" - równie dobrze można ją połączyć z "50". Zrobiłbym to tak:
"5", "17", "18", "19", "44", "50" - zawieszone
"3" - skrócenie do Dworca Towarowego;
"10" - wydłużenie do Borku (rekompensata za zmianę trasy "19", tak aby nie trzeba było kluczyć przez Plac Bohaterów Getta);
"74" - Czerwone Maki - Brożka - Kalwaryjska - Krakowska - Westerplatte - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Al. Solidarności - Kopiec Wandy, szczytówka z f~15 - przejęcie ról "17" i "44", synchronizacja z "10";
"75" - Łagiewniki - Starowiślna - Westerplatte - Długa - Tunel - Al. Jana Pawła II - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie, f~15/15/20/20 - rekompensata za "19" (przyznaję, dość mierna) i za "5";
"78" - Czerwone Maki - po trasie "18" - Kamienna - Tunel - po trasie "50" - Kurdwanów, f~7,5/7,5/10/10, co drugi kurs przy weekendowym f~10 na trasie Kurdwanów - Dworzec Towarowy - połączenie "18" z "50".

Plusem projektu jest z pewnością zastąpienie każdej linii w jakiś sposób. Niestety trochę to kuleje w przypadku "19", której główne potoki nie zostaną raczej zaspokojone przez "75" ze względu na bardzo okrężną trasę. Mam też wątpliwości co do przepustowości Westerplatte - dokładam tam 8/h w szczycie. Mam nadzieję, że poza tym wszystko gra :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Bayer2003 » 30 lip 2021, 15:21

Zieleńczanin pisze: 29 lip 2021, 23:15 Mam nadzieję, że poza tym wszystko gra :)
Niestety projekt ten ma jeszcze pewne wady, które mogą być dla pasażerów uciążliwe. Największa z nich to zabranie zarówno "17", jak i "19" z Hali Targowej, czym pozbawiasz jej połączenia z całym południem miasta. Ponadto z Hali Targowej do Ronda Mogilskiego w Twoim projekcie z trzech linii zostaje jedna - kursująca od poniedziałku do piątku "12". W weekendy z kolei Hala Targowa zostaje tylko z dwoma liniami ("1" oraz "22") i 6 p/h, co jest zdecydowanie za dużym cięciem dla tego przystanku. Niestety, ale "19" (albo to co z niej powstanie) musi pozostać na Hali Targowej żeby pasażerowie nie odczuli zbyt dużej straty.
Zieleńczanin pisze: 29 lip 2021, 23:15 Osobiście uważam, że nie ma sensu robić dość karkołomnego połączenia "18" z "3" - równie dobrze można ją połączyć z "50".
W teorii tak, jednak "3" i "18" mają dokładnie ten sam tabor, a około połowa brygad "50" to jednak Krakowiaki. Łącząc "3" z "18" na linii takiej kursowałyby NGT8, STL oraz 126N (jeżeli wróci), a przy połączeniu "18" z "50" byłyby to NGT8, STL oraz 2014N. Efekt takiego rozwiązania byłby raczej wiadomy - na trasie "18" Krakowiaki jeździłyby napełnione słabo, a na trasie "50" przeważający tabor 32m (Krakowiaki byłyby może na średnio co czwartej brygadzie tego tasiemca) mógłby już czasem niedomagać. Niestety, ale z przyczyn taborowych połączenie "18" właśnie z "3", a nie z "50" wydaje się jedyną słuszną opcją.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Kaszmir » 30 lip 2021, 18:54

Bayer2003 pisze: 29 lip 2021, 21:36a Cichy Kącik też raczej odpada ("44" musiałaby tam współdzielić tor z "6", która nie ma własnego toru na Kurdwanowie).
E tam. Jak trzeba było to na Cichym Kąciku mieściły się nawet cztery linie. Tym bardziej, że "44" to szczytówka.
Bayer2003 pisze: 29 lip 2021, 21:36Problemem pozostaje obsługa tunelu - 8 p/h mogłoby tam trochę niedomagać, dlatego postanowiłem linię "50" przywrócić do częstotliwości kursowania f~5 w szczycie (oszczędności i tak byłyby spore).
Nie wyobrażam sobie by Tunel został teraz tylko z jedną linią - nieważne jak częsta, to wciąż tylko jedna linia, oferująca ograniczony wachlarz połączeń.
Zieleńczanin pisze: 29 lip 2021, 23:15 "5", "17", "18", "19", "44", "50" - zawieszone
"3" - skrócenie do Dworca Towarowego;
"10" - wydłużenie do Borku (rekompensata za zmianę trasy "19", tak aby nie trzeba było kluczyć przez Plac Bohaterów Getta);
"74" - Czerwone Maki - Brożka - Kalwaryjska - Krakowska - Westerplatte - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Al. Solidarności - Kopiec Wandy, szczytówka z f~15 - przejęcie ról "17" i "44", synchronizacja z "10";
"75" - Łagiewniki - Starowiślna - Westerplatte - Długa - Tunel - Al. Jana Pawła II - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie, f~15/15/20/20 - rekompensata za "19" (przyznaję, dość mierna) i za "5";
"78" - Czerwone Maki - po trasie "18" - Kamienna - Tunel - po trasie "50" - Kurdwanów, f~7,5/7,5/10/10, co drugi kurs przy weekendowym f~10 na trasie Kurdwanów - Dworzec Towarowy - połączenie "18" z "50".
Wg mnie całkiem ok, choć ma swoje wady. "74" jako zastępstwo "44" raczej by się nie sprawdziło, bo jadąc do Huty nie miałoby przy I obwodnicy żadnego wspólnego przystanku z "4". No i linie dość pokrętne, choć przy takim remoncie chyba tego nie da się uniknąć ;)

"10" może zostawić, a "75" do Borku? Przy takiej długości trasy parę przystanków i tak nie robi różnicy, a jednak zachowamy połączenie Borek - Starowiślna. Do przemyślenia.

No i sam bym raczej połączył "18" z "3", nie z "50" - odpada problem kursów wariantowych, czy konieczności cięcia "50" w szczycie (jeśli wróci do f5).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Bayer2003 » 30 lip 2021, 19:19

Kaszmir pisze: 30 lip 2021, 18:54 E tam. Jak trzeba było to na Cichym Kąciku mieściły się nawet cztery linie. Tym bardziej, że "44" to szczytówka.
Jeżeli faktycznie tak jest to byłby to chyba najlepszy pomysł na rozwiązanie kwestii "44".
Kaszmir pisze: 30 lip 2021, 18:54 Nie wyobrażam sobie by Tunel został teraz tylko z jedną linią - nieważne jak częsta, to wciąż tylko jedna linia, oferująca ograniczony wachlarz połączeń.
Chodziło mi głównie o to, żeby pasażerowie z Tunelu mieli możliwość częstego dojazdu do najbliższego punktu przesiadkowego, jakim jest Rondo Mogilskie. Wiadomo, że najlepiej byłoby skierować na Dworzec Towarowy "5", "17", "19" i "50", jednak pętla ta na pewno nie pomieści 20 p/h, więc stąd taka moja propozycja.
Kaszmir pisze: 30 lip 2021, 18:54 "10" może zostawić, a "75" do Borku? Przy takiej długości trasy parę przystanków i tak nie robi różnicy, a jednak zachowamy połączenie Borek - Starowiślna. Do przemyślenia.
Też pasażerowie z Borku raczej będą woleli niskopodłogowy tabor z "75" niż składy wiedeńskie z linii "10", więc zdecydowanie słuszna uwaga ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii w czasie zamknięcia trasy na Krowodrzę Górkę

Post autor: Scania_9640 » 12 paź 2021, 23:30

Patrząc na obecną sytuację na Krowodrzy, jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądać KM za tramwaje. Ja osobiście nie widzę miejsca dla 7xx bo ta pętla już jest dopchana do granic możliwości, jedynie co mi przyszło do głowy, to że przystanki początkowe dla tej linii zrobią na ulicy Krowoderskich Zuchów. Częstotliwość też pewnie będzie wysoka, obstawiam minimum F3 w szczycie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości