Strona 1 z 8

[MAN Lion's Intercity LE 13] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021

: 27 lip 2021, 13:10
autor: damian_krk2
KrakTransRem ogłosił przetarg na wyprodukowanie i leasing na 8 lat 10 autobusów hybrydowych o długości 12-metrów. Termin składania ofert do 24.08.2021 do godziny 10:00

https://ktr-krakow.ezamawiajacy.pl/pn/k ... 46/details

Re: Przetarg (KTR) na 10 autobusów hybrydowych

: 27 lip 2021, 14:36
autor: yosujiro
Chyba auta na aglomerację, bo układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0 i dopuszczenie stopnia za drugimi drzwiami.

Re: Przetarg (KTR) na 10 autobusów hybrydowych

: 27 lip 2021, 16:41
autor: damian_krk2
Pewnie znów Solaris 🙄

Re: Przetarg (KTR) na 10 autobusów hybrydowych

: 27 lip 2021, 17:45
autor: pasazer_mobilisu
8. Autobus ma być wyposażony w hak holowniczy(plus gniazdo elektryczne) umożliwiający ciągnięcie przyczepy.
A to do czego im potrzebne?
Stałym wyposażeniem autobusu winne być półki bagażowe nad siedzeniami pasażerskimi.
To również ciekawe.
1. Długość pojazdu : 11,8 – 13,5 m;
2. Szerokość pojazdu: 2,55 m;
3. Wysokość maksymalna pojazdu: 3,35 m
5. Liczba miejsc siedzących: min 40 pełnowymiarowych miejsc;
Sporo miejsc, ale też autobus może być dłuższy niż zwykle.
2. Dopuszcza się tylko stopnie w podłodze za drugimi drzwiami.
b. Fotele wysokie, miękkie z podłokietnikami (tylko dla siedzeń skrajnych od strony przejścia)
c. Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa odpowiadające lokalizacji miejsca,
Robi się niemal luksusowo :D

Termin: 6 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria oceny: 70% cena, 30% kryteria techniczne na które składają się:
1. Gwarancja (min. 36 miesiący, max ocena za 54 i więcej miesięcy) - 4pkt.
2. Miejsca siedzące (min. 40 miejsc, max ocena za 46 i więcej miejsc) - 4pkt.
3. Długość (do 12,5m brak punktów, dłuższy autobus 2 punkty) - 2 pkt.
4. Aktywny tempomat i asystent kontroli prawej strony - 6 pkt.
5. Szerokość pierwszych drzwi (min. 800mm, max ocena za 1100mm) - 3 pkt.
6. Moment maksymalny silnika (min. za 1000 Nm, max ocena za 1400 Nm) - 3 pkt.
7. Napęd hybrydowy - 6 pkt.
8. Otwieranie drzwi (zero za otwieranie do środka, 2 za wszystkie odskokowo przesuwne, 3 za środkowe odskokowo przesuwne) - 3pkt.

Re: Przetarg (KTR) na 10 autobusów hybrydowych

: 27 lip 2021, 17:50
autor: yosujiro
Co do haka, to obstawiam przyczepy rowerowe, w Gdańsku cieszą się ogromną popularnością.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 02 sie 2021, 20:27
autor: Piwko Wielkie
Z tymi przyczepami i układem "aglomeracyjnym", to pewnie będą autobusy na linie rekreacyjne.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 02 sie 2021, 20:36
autor: damian_krk2
Piwko Wielkie pisze: 02 sie 2021, 20:27 Z tymi przyczepami i układem "aglomeracyjnym", to pewnie będą autobusy na linie rekreacyjne.
Pewnie poza sezonem będą jeździć na aglomeracji bez przyczep, a w sezonie na LRx

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 02 sie 2021, 20:43
autor: damian_krk2
Ktoś ma jakieś typy, co może wygrać? Podobno Solaris nie spełnia wymogów.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 02 sie 2021, 22:27
autor: pasazer_mobilisu
damian_krk2 pisze: 02 sie 2021, 20:43 Ktoś ma jakieś typy, co może wygrać? Podobno Solaris nie spełnia wymogów.
Bo?

Volvo, MAN, VDL Citea. Citaro według informacji ze strony ma za mało miejsc.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 02 sie 2021, 23:14
autor: damian_krk2
pasazer_mobilisu pisze: 02 sie 2021, 22:27
damian_krk2 pisze: 02 sie 2021, 20:43 Ktoś ma jakieś typy, co może wygrać? Podobno Solaris nie spełnia wymogów.
Bo?

Volvo, MAN, VDL Citea. Citaro według informacji ze strony ma za mało miejsc.
Tak pisze na starym PKK, że Solaris i reszta czołowych producentów. Podobno kwalifikuje się tylko VDL, ale kto łudzi że VDL wystartuje w Polsce. Dlatego pytam, czy ktoś ma zestawienie co spełnia wymogi

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 03 sie 2021, 11:04
autor: pasazer_mobilisu
damian_krk2 pisze: 02 sie 2021, 23:14 Tak pisze na starym PKK, że Solaris i reszta czołowych producentów. Podobno kwalifikuje się tylko VDL
To prawda jeśli weźmiemy pod uwagę konstrukcje LE i jeśli ten wymóg max. jednego stopnia zostanie utrzymany.
Nie wiem czy w normalnej 12 LF Solaris zmieści 40 miejsc. Do elektrycznych gimbusów tyle weszło, ale w nich nie ma rzeźni.

Zmiana terminu składania ofert na 2021-09-07 10:00

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 03 sie 2021, 21:15
autor: GoMeZz391
pasazer_mobilisu pisze: 02 sie 2021, 22:27 [...]
Bo?

Volvo, MAN, VDL Citea. Citaro według informacji ze strony ma za mało miejsc.
Wymiary nam preszkadzają.
Na pewno standardowe podwozie Solarisa Urbino nie łapie się na wymiary.

Siedzenia to nie problem, można trochę dołożyć zawsze, zamiast półtoraków dać 2 i już zyskujemy.
Natomiast co do wymiarów jest wiele pojazdów które spełniają założenia długości, lecz im dalej idziemy tym gorzej z ceną takiego pojazdu.
Solaris Urbino LE/LF12 mają po równe 12 metrów; MAN ma 12,2 metra; Scania 12/12,7/13,7 metrów; VDL jedynie Nowa Citea LF/LE 12,2, LE 13,5 metrów; MB 12,13/12,2/13,2 metrów; Setra 12,33/13,04 metrów; Volvo 7900 12, 8900 12/13 metrów 2 osiowy lub 13,7 metrów na 3 osiach; Autosan tylko 12 metrów; Carrosserie HESS 12/13,5 metrów; Carrocera Castrosua 12 lub 13 metrów; Irizar 12,05/12,754; Iveco 12/13 metrów.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 03 sie 2021, 22:44
autor: pasazer_mobilisu
GoMeZz391 pisze: 03 sie 2021, 21:15 Na pewno standardowe podwozie Solarisa Urbino nie łapie się na wymiary.
Na który wymiar się nie łapie?
GoMeZz391 pisze: 03 sie 2021, 21:15 Solaris Urbino LE/LF12 mają po równe 12 metrów; MAN ma 12,2 metra; Scania 12/12,7/13,7 metrów; VDL jedynie Nowa Citea LF/LE 12,2, LE 13,5 metrów; MB 12,13/12,2/13,2 metrów; Setra 12,33/13,04 metrów; Volvo 7900 12, 8900 12/13 metrów 2 osiowy lub 13,7 metrów na 3 osiach; Autosan tylko 12 metrów; Carrosserie HESS 12/13,5 metrów; Carrocera Castrosua 12 lub 13 metrów; Irizar 12,05/12,754; Iveco 12/13 metrów.
Tylko którzy z tych producentów mogą się pofatygować i złożyć ofertę? Obstawiam Solaris, MAN, Volvo. Setra 416 w krakowskiej komunikacji to by było coś pięknego.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 04 sie 2021, 13:30
autor: GoMeZz391
pasazer_mobilisu pisze: 03 sie 2021, 22:44
GoMeZz391 pisze: 03 sie 2021, 21:15 Na pewno standardowe podwozie Solarisa Urbino nie łapie się na wymiary.
Na który wymiar się nie łapie?

[...]
Długość pojazdu na minimalne załapie się, lecz to będzie bez punktów ;)

P.S.
W domyśle chodziło mi o długość, od której są punkty w przetargu.
pasazer_mobilisu pisze: 03 sie 2021, 22:44 [...]
Tylko którzy z tych producentów mogą się pofatygować i złożyć ofertę? Obstawiam Solaris, MAN, Volvo. Setra 416 w krakowskiej komunikacji to by było coś pięknego.
Ofertę to jedynie według mnie złoży Solaris, MAN, Volvo i Mercedes.
A prywatnie chętnie bym zobaczył taką Setre MultiClass 400 LE czy też Irizara i3, ale to tylko marzenia raczej nikłe do spełnienia w KMK.

Re: 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021

: 04 sie 2021, 17:23
autor: pasazer_mobilisu
GoMeZz391 pisze: 04 sie 2021, 13:30 W domyśle chodziło mi o długość, od której są punkty w przetargu.
Ale to są tylko 2 punkty, we wszystkich innych kryteriach można to odrobić z nawiązką. 6 punkty za napęd hybrydowych dostaje się za hybrydę typu np. BH080 czy za "miękką" typu płaszowskie C2 też?
GoMeZz391 pisze: 04 sie 2021, 13:30 Ofertę to jedynie według mnie złoży Solaris, MAN, Volvo i Mercedes.
4 oferty to i tak dość optymistycznie. Kiedy ostatnio w jakimś krakowskim przetargu było tyle ofert? Setrę wymieniłem wcześniej po kropce jako osobną myśl, że fajnie by było ale w cuda nie wierzę.