Kierowcy i pasażerowie sobie chwalą nowe MANy w Gorzowie Wielkopolskim, to samo w Gdynii, wszystko zależy jak dba przedsiębiorstwo i taka prawdaabuk pisze: ↑14 gru 2021, 18:08Dalej są beznadziejne, nic się w tej kwestii nie zmieniło. Latające plastiki to już standardy nowych produktów MAN-a.damian_krk2 pisze: ↑14 gru 2021, 16:17Nie ma co porównywać produktów MANa z 2000 roku do produktów z 2021
[MAN Lion's Intercity LE 13] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Te z lat 2000 jeszcze gdzieniegdzie jeżdżą, to że MPK trafiła się gorsza seria nie oznacza że ze wszystkimi od początku były problemy.damian_krk2 pisze: ↑14 gru 2021, 16:17 Nie ma co porównywać produktów MANa z 2000 roku do produktów z 2021
A to jest jeszcze jakiś producent, który z tego nie słynie? 3 lata temu przyjechały Citaro i od początku były głosy że to już nie ten Mercedes co kiedyś. Na IV generacji wszędzie wiesza się psy, o Autosanie nie ma co wspominać.
Byłoby bardzo fajnie gdyby MAN to wygrał. Ktoś próbował liczyć punkty czy nie stracą na czymś?
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Nie wiem co zaproponował MAN, ale jeżeli jest to Intercity LE to na pewno stracą punkty za hybrydę, bo nie była ona wymagana. Mogą na tym stracić aż 5 punktów.pasazer_mobilisu pisze: ↑14 gru 2021, 20:18Te z lat 2000 jeszcze gdzieniegdzie jeżdżą, to że MPK trafiła się gorsza seria nie oznacza że ze wszystkimi od początku były problemy.damian_krk2 pisze: ↑14 gru 2021, 16:17 Nie ma co porównywać produktów MANa z 2000 roku do produktów z 2021A to jest jeszcze jakiś producent, który z tego nie słynie? 3 lata temu przyjechały Citaro i od początku były głosy że to już nie ten Mercedes co kiedyś. Na IV generacji wszędzie wiesza się psy, o Autosanie nie ma co wspominać.
Byłoby bardzo fajnie gdyby MAN to wygrał. Ktoś próbował liczyć punkty czy nie stracą na czymś?
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Ale przecież napęd hybrydowy jest mile widziany, nie stracą za to, a wręcz zyskają.pasazer_mobilisu pisze: ↑14 gru 2021, 20:18Te z lat 2000 jeszcze gdzieniegdzie jeżdżą, to że MPK trafiła się gorsza seria nie oznacza że ze wszystkimi od początku były problemy.damian_krk2 pisze: ↑14 gru 2021, 16:17 Nie ma co porównywać produktów MANa z 2000 roku do produktów z 2021A to jest jeszcze jakiś producent, który z tego nie słynie? 3 lata temu przyjechały Citaro i od początku były głosy że to już nie ten Mercedes co kiedyś. Na IV generacji wszędzie wiesza się psy, o Autosanie nie ma co wspominać.
Byłoby bardzo fajnie gdyby MAN to wygrał. Ktoś próbował liczyć punkty czy nie stracą na czymś?
Ja wstępnie liczyłem, i jeśli faktycznie dadzą Intercity LE 12 lub 13 to MAN powinien wygrać z solarisem, bo zaoferuje więcej siedzeń i będzie dłuższy, a to jest punktowane. Dobrze by było gdyby miał też asystenta ruchu i tempomat bo za to jest 6pkt.
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
No, ale według strony MAN Truck & Bus to Intercity LE będzie najwcześniej hybrydowe w I kwartale 2023 roku. Nie cichną też głosy, że Solaris zaproponował zwykłego LE bez napędu hybrydowego.
Na zweryfikowanie tego trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, bo na razie na stronie KTR jest tylko, że są dwie oferty i nie ma żadnych konkretów.
Na zweryfikowanie tego trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, bo na razie na stronie KTR jest tylko, że są dwie oferty i nie ma żadnych konkretów.
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Można żałować, że Volvo nie wystartowało.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
MAN wystartował z Intercity LE 13
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Jeśli to prawda to:
3 Długość autobusu - 2 pkt dla MANa
7 Wyposażenie autobusu w napęd hybrydowy - 0 dla obu kandydatów
1 Okres gwarancji całopojazdowej - ?
2 Liczba siedzących miejsc pasażerskich w autobusie - ?
4 Wyposażenie autobusu w systemy bezpieczeństwa - ?
5 Efektywna szerokość pierwszych drzwi. Minimalna szerokość pierwszych drzwi – 800 mm
6 Moment maksymalny silnika - ?
8 Sposób otwierania drzwi - ?
Nie znalazłem szerokości drzwi, w całej reszcie każdy z producentów może dostać 0 lub max punktów w zależności od tego co zaoferowali.
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Jeśli Solaris dał Urbino 12 LE to ma 41 miejsc siedzących, a Intercity 13 ma mieć ich ponad 50 więc tu też punktuje znacznie.pasazer_mobilisu pisze: ↑15 gru 2021, 12:26Jeśli to prawda to:
3 Długość autobusu - 2 pkt dla MANa
7 Wyposażenie autobusu w napęd hybrydowy - 0 dla obu kandydatów
1 Okres gwarancji całopojazdowej - ?
2 Liczba siedzących miejsc pasażerskich w autobusie - ?
4 Wyposażenie autobusu w systemy bezpieczeństwa - ?
5 Efektywna szerokość pierwszych drzwi. Minimalna szerokość pierwszych drzwi – 800 mm
6 Moment maksymalny silnika - ?
8 Sposób otwierania drzwi - ?
Nie znalazłem szerokości drzwi, w całej reszcie każdy z producentów może dostać 0 lub max punktów w zależności od tego co zaoferowali.
Zastanawiam się tylko czy MAN nie zostanie odrzucony na starcie za to, że jest za wysoki względem tego co było w przetargu, chyba że podnieśli wysokość dopuszczalną autobusu.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Tyle miał ten testowy, który był w Krakowie. Według strony Solarisa do 12 LE są w stanie zmieścić 49 miejsc (tylko nie wiem przy jakiej rzeźni o ile w ogóle), a full punktów jest już za 47.Scania_9640 pisze: ↑15 gru 2021, 14:20 Jeśli Solaris dał Urbino 12 LE to ma 41 miejsc siedzących, a Intercity 13 ma mieć ich ponad 50 więc tu też punktuje znacznie.
No i tu się zaczynają jaja, bo w żadnym dokumencie nie zmieniono kryterium maksymalnej wysokości. Więc albo MAN zapomniał ile wysokości ma ich model albo ktoś wyżej wrzucił fake newsa, a w ofercie znalazło się Lions City/Lions City LE.Scania_9640 pisze: ↑15 gru 2021, 14:20 Zastanawiam się tylko czy MAN nie zostanie odrzucony na starcie za to, że jest za wysoki względem tego co było w przetargu, chyba że podnieśli wysokość dopuszczalną autobusu.
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
I po co się tak tym wszystkim Panie/ Panowie jarać? Ja nigdy nie przykładam się do tych przetargów bo wiem z góry, że to jest dużo wcześniej ukartowane kto ma odpaść a kto ma być zwycięzcą.
Tak jest zawsze w przypadku Krakowa i naszego MPK.
Stety lub niestety.
Tak jest zawsze w przypadku Krakowa i naszego MPK.
Stety lub niestety.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2021, 18:06 przez kucyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
Jest zwiększona o 1 cm — do 3,36 m, ale z tego co kojarzę, to nowy MAN ma 3,425 m.Scania_9640 pisze: ↑15 gru 2021, 14:20 [..] Zastanawiam się tylko czy MAN nie zostanie odrzucony na starcie za to, że jest za wysoki względem tego co było w przetargu, chyba że podnieśli wysokość dopuszczalną autobusu.
Wysokość pojazdów
GoMeZz391 pisze: ↑20 lis 2021, 15:30 Są kolejne zestawy odpowiedzi, a w nich się dowiemy, że zamawiający zmienił wymiary pojazdów, minimalną ilość miejsc siedzących, czas na realizację zamówienia.
Zwiększono wysokość pojazdu o 1 cm, czyli do 3,36 m.
Minimalna liczba miejsc siedzących ma wynosić 37 pełnowymiarowych miejsc.
Maksymalny czas dostawy do 8 m-cy od podpisania umowy.
GoMeZz391 pisze: ↑21 lis 2021, 13:49Jedynie Solaris, Volvo lub Mercedes mi przychodzą do głowy.pasazer_mobilisu pisze: ↑20 lis 2021, 17:11Czyli szansa na to że ktoś się załapie na te wymagania rośnie. Masz jakieś przypuszczenia komu ten 1cm i ilość miejsc nie pasowały?
[...]
Nowy Man nie łapie się, gdyż ma 3425 mm (3,425 m), o Iveco nowym nie posiadam danych, dokładnych. A na Scanię czy Irizara to nawet nie liczę, bo cena będzie z 2 razy ponad możliwości KTRa.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
I z pewnością wiedziałeś, że przetargi w ostatnich latach wygrają Volvo i Karsan? A w tramwajach raz wygra Pesa, a za drugim razem trzeba się jej będzie pozbyć w sądzie?
No o tym pisałeś i to wiemy tylko to jest sporo za mało żeby MAN się zmieścił Swoją drogą szkoda że KTR nie chciało się wrzucać zaktualizowanych dokumentów, gdy zmieniali wymogi.
Re: [POWTÓRKA] 10 autobusów hybrydowych standardowych - KrakTransRem - 27.07.2021/20.10.2021
To skoro wiesz, to z pewnością dysponujesz dowodami, więc powinieneś złożyć do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Chyba że wcale nie masz dowodów i tak sobie tylko trollujesz?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość