- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5813
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 09 sie 2021, 10:30
Sprawa węzła przesiadkowego na os. Piastów utknęła w miejscu
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/spraw ... 42147.html w miejscu obecnej pętli tramwajowej miałby powstać drugi parking P&R, nieco mniejszy od tego przy węźle. Mniej więcej na tej wysokości linia tramwajowa byłaby przeprowadzona na drugą stronę ul. Piasta Kołodzieja.
W połowie lipca pojawiła się nowa informacja w tej sprawie: postępowanie odwoławcze zostało zawieszone, ponieważ potrzebne jest uaktualnienie i uzupełnienie danych w raporcie oddziaływania inwestycji na środowisko. Co to oznacza w praktyce dla mieszkańców oczekujących możliwości szybkiego dojazdu do centrum Krakowa? – Dla inwestycji oznacza to wstrzymanie dalszych prac do czasu wyjaśnienia powyższej sprawy przez GDOŚ – stwierdza Kamil Popiela z biura prasowego urzędu miasta.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5813
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 8:46
Trwa rozbudowa układu drogowego w Batowicach
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... batowicach W pobliże powstającego ronda przedłużona ma być bowiem linia tramwajowa z pętli Osiedle Piastów. Jednocześnie powstanie tu pętla autobusowa. Dodatkowo, projektowany jest przystanek kolejowy, tak aby zapewnić pełny węzeł przesiadkowy. Ponadto, rozważane jest przedłużenie ulicy Powstańców do Gustawa Morcinka.
To przedłużenie niewątpliwie się przyda. Ciekawostka: mapy
google oraz
targeo już oznaczyły ten odcinek jako Powstańców, acz ciężko to uznać za drogę - tam jest jedynie klepisko.
Budowa pętli autobusowe przy węźle też oczywiście na plus. Inna sprawa, że wybudowano sporo budynków na wschód od pętli "os. Piastów", dojście jest dość długie i tam też przydałby się autobus.
-
Mr. Passenger
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Post
autor: Mr. Passenger » 24 sty 2022, 11:54
Jeśli rzeczywiście do nowego węzła zostanie przedłużony tramwaj to chyba będzie pierwszy przypadek, w którym linia tramwajowa będzie kończyć swoją trasę na granicy administracyjnej miasta
-
sudione
- Pasażer
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52
Post
autor: sudione » 24 sty 2022, 17:39
Rozważane jest?
Przecież budowa (nawet nie remont) wschodniej części ul Powstańców wraz z drogą rowerową to podstawa dla mieszkańców Zesławic/Kantorowic żeby dostać się w cywilizowanych warunkach do najbliższego przystanku kolejowego (budowanego
) "Osiedle Piastów PKP". Dodatkowo warto wspomnieć o dwóch rzeczach:
- prawdopodobnie nie zostanie odbudowany przystanek kolejowy Zesławice (mało kto wie, że w ogóle coś takiego istniało), a przydałoby się ze względu na agresywną rozbudowę m.in. Raciborowic
- Marcin Hyła (Miasta Dla Rowerów) przygotował w 2019-tym roku koncepcję Velo Dłubnia w swoim "Studium podstawowych tras rowerowych Krakowa" ->
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=124360 i pięknie to by się scaliło z w/w ul. Powstańców
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5813
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 17:43
sudione pisze: ↑24 sty 2022, 17:39- prawdopodobnie nie zostanie odbudowany przystanek kolejowy Zesławice (mało kto wie, że w ogóle coś takiego istniało)
O, a gdzie był zlokalizowany?
-
brovar
- Specjalista
- Posty: 474
- Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05
Post
autor: brovar » 24 sty 2022, 18:30
Kaszmir pisze: ↑24 sty 2022, 17:43
O, a gdzie był zlokalizowany?
W Raciborowicach za Dłubnią, na linii kolejowej w kier Zastowa.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5813
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 sty 2022, 18:49
O, czyli najbliżej osiedla jak się da. Szkoda, że już go nie ma, dla Zesławic byłaby to świetna opcja dojazdu. Kiedy go zlikwidowano?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 654
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 25 sty 2022, 18:11
A czegoś się spodziewał, proponując realizację zadania:
- na terenie niepozostającym we władaniu Krakowa,
- na terenie położonym w ogóle poza jego granicami administracyjnymi,
- a do tego strasznie drogiego?
-
sudione
- Pasażer
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52
Post
autor: sudione » 26 sty 2022, 15:51
tomta1 pisze: ↑25 sty 2022, 18:11
A czegoś się spodziewał, proponując realizację zadania:
- na terenie niepozostającym we władaniu Krakowa,
- na terenie położonym w ogóle poza jego granicami administracyjnymi,
- a do tego strasznie drogiego?
To, że projekt zostanie odrzucony byłem pewien (właśnie z tych powodów o których pisałeś). Cel był inny:
1. Zaakcentować potrzebę takiego przystanku w tej okolicy.
Żadne opracowanie/studium/masterplan nie uwzględnia tego przystanku.
2. Zostawienie śladu w internecie żeby się można było do tego odwoływać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], obserwator i 20 gości