Moim zdaniem, oprócz oznaczenia i dobrej koordynacji zjazdów do zajezdni (jak już wspomnieli poprzednicy), wystarczy dłuższy tabor na nockach i ewentualnie dodanie 2-3 kursów wieczornych na linii "5" - myślę, że dojazd do Dworca Głównego mógłby być przydatny (zakładam, że na takie ME przyjeżdżają ludzie spoza Krakowa - poprawcie mnie, jeśli się mylę
).
Do tego dłuższy tabor na "128" i będzie git
.
Bayer2003 pisze: ↑09 sie 2021, 22:34
...rozkład powszedni w sobotę i niedzielę należy rozważyć - to tylko jeden weekend, a do Krakowa na ME może jednak przyjechać całkiem sporo ludzi.
Nie rozumiem po co miałaby być wzmocniona, dajmy na to, "21", dla turystów poruszających się między rynkiem, Dworcem a Areną. MAKSYMALNIE można wzmocnić do f~10 kilka linii ("1", "5", "10", "14", "52" w niedzielę), ewentualnie wyjątkowo dodać "44" na weekend. Natomiast dokładanie tylu bezsensownych kursów totalnie mija się z celem - i tak w weekend tramwaje jeżdżą bardziej puste niż pełne.
Jaky pisze: ↑09 sie 2021, 23:16
Przepraszam bardzo, a w czym pasażerowie 16 czy 17 byliby gorsi od 12, 44 czy 49.
W kwestii "16" się nie wypowiem, bo nie do końca mój rejon, ale jeśli chodzi o "17", to wątpię, żeby ktokolwiek jeździł z Tunelu czy Grzegórzeckiej na Maki przez Kalwaryjską
. Każdą inną relację zapewnia "19" lub "11" - stąd nie uważam, żeby "17" miała jakichkolwiek pasażerów - bardziej są to pasażerowie dwóch innych linii
.
Jaky pisze: ↑09 sie 2021, 23:16
Zdaję sobie sprawę, że będzie zwiększona potrzeba przewozowa na ciągach przy Tauron Arenie, ale nie powinno się zabierać jednym a dawać innym.
"17" jest zawieszona od wieków, więc w sumie nikomu nie zabierasz w tym przypadku (ale nie obrażę się jak wróci
).
ant_sm pisze: ↑10 sie 2021, 6:44
I ok, można dołożyć kilka kursów liniowych na wybranych liniach tramwajowych w kierunku centrum, żeby do około północy w kierunku centrum coś było przed liniami nocnymi, natomiast wszystko co ponad to powinno być realizowane przez wtyczki i zjazdy, które można dopasować tak, że przygotowany jest scenariusz zakończenia meczów po 5 setach i jak tak jest to go uruchamiamy i zjazdy robią dodatkowe kursy na liniach (poza oczywiście rezerwami, które wcześniej i tak stoją na Wieczystej).
Gdy TA było położone na zupełnym uboczu np. w okolicach Kombinatu, to linie dowozowe były konieczne, natomiat z racji na taką a nie inną lokalizację, to naprawdę w sytuacji ekstremalnej Stare Miasto jest w zasięgu dojścia pieszego, może nie mega komfortowego, ale nie stanowi to jakiego ogromnego problemu.
Pełna zgoda, choć wypadałoby zrobić odrobinę propagandy zamiast zmuszać ludzi do łażenia na nogach - ale też żeby tramwaje nie jeździły puste, trzeba to wypośrodkować
.