Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

RoversKrk97
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58

Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: RoversKrk97 » 09 sie 2021, 17:22

Witam! Jak sądzicie. Czy podczas Mistrzostw Europy w siatkówce, które już niebawem, będzie wzmocniona komunikacja miejska pod Tauron Areną poprzez jakieś specjalne linie? Czy zapewne tylko dodatkowe kursy poszczególnych linii?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: damian_krk2 » 09 sie 2021, 17:31

Wg mnie fundamentem powinno być skierowanie taboru przegubowego na linie 128, 124, 424.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: Bayer2003 » 09 sie 2021, 18:57

damian_krk2 pisze: 09 sie 2021, 17:31 Wg mnie fundamentem powinno być skierowanie taboru przegubowego na linie 128, 124, 424.
To koniecznie, a do tego:
- wydłużenie godzin kursowania linii "4", "5", "9", "10", "12", "44", "49" oraz "52" do godziny 1:00 następnego dnia
- tabor 32m (w niektórych przypadkach mogą być E1+c3) na "5", "12", "44" i "49"
- tabor 40m+ i przynajmniej f~30 na linii "62" (większość pasażerów trzeba starać się skierować na przystanek TAKW, jednak z pewnością nie wszyscy posłuchają, a przewieść trzeba każdego), kursowanie linii "62" we wszystkie dni mistrzostw
- rozkład z dni powszednich w dniach 4.09 i 5.09 (przynajmniej na liniach tramwajowych i autobusowych kursujących blisko Areny)
RoversKrk97 pisze: 09 sie 2021, 17:22 Witam! Jak sądzicie. Czy podczas Mistrzostw Europy w siatkówce, które już niebawem, będzie wzmocniona komunikacja miejska pod Tauron Areną poprzez jakieś specjalne linie? Czy zapewne tylko dodatkowe kursy poszczególnych linii?
W jakiekolwiek specjalne linie (zarówno tramwajowe jak i autobusowe) z tej okazji osobiście wątpię. Może na to po prostu zabraknąć taboru (zarówno tramwajowego jak i autobusowego), a większość dni mistrzów to jednak zwykłe dni powszednie i nie można w tych dniach osłabiać oferty komunikacyjnej innym mieszkańcom. Pewne roszady taborowe (zarówno w przypadku tramwajów jak i autobusów) i wydłużenie godzin kursowania to raczej wszystko co można zrobić.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: pasazer_mobilisu » 09 sie 2021, 19:10

damian_krk2 pisze: 09 sie 2021, 17:31 Wg mnie fundamentem powinno być skierowanie taboru przegubowego na linie 128, 124, 424.
Na te 2 ostatnie dałoby radę wysłać SU18e? Zmieszczą się pod ładowarką, nie będą wystawać, baterie dadzą radę itd?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: damian_krk2 » 09 sie 2021, 19:19

pasazer_mobilisu pisze: 09 sie 2021, 19:10
damian_krk2 pisze: 09 sie 2021, 17:31 Wg mnie fundamentem powinno być skierowanie taboru przegubowego na linie 128, 124, 424.
Na te 2 ostatnie dałoby radę wysłać SU18e? Zmieszczą się pod ładowarką, nie będą wystawać, baterie dadzą radę itd?
Nic się nie stanie jak przez tydzień na x24 zawitają spaliny

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: pasazer_mobilisu » 09 sie 2021, 19:39

damian_krk2 pisze: 09 sie 2021, 19:19 Nic się nie stanie jak przez tydzień na x24 zawitają spaliny
Oczywiście że nic się nie stanie, ale takie ME 2021 to świetna okazja na eko propagandę.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: damian_krk2 » 09 sie 2021, 19:40

pasazer_mobilisu pisze: 09 sie 2021, 19:39
damian_krk2 pisze: 09 sie 2021, 19:19 Nic się nie stanie jak przez tydzień na x24 zawitają spaliny
Oczywiście że nic się nie stanie, ale takie ME 2021 to świetna okazja na eko propagandę.
169 też niby jest eko. A tak naprawdę nie dość, że na szczytowych brygadach jeżdżą najstarsze przeguby w Krakowie to na całodziennych nie ma dnia powszedniego bez spaliny

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: ant_sm » 09 sie 2021, 21:48

Bayer2003 pisze: 09 sie 2021, 18:57 To koniecznie, a do tego:
- wydłużenie godzin kursowania linii "4", "5", "9", "10", "12", "44", "49" oraz "52" do godziny 1:00 następnego dnia
- tabor 32m (w niektórych przypadkach mogą być E1+c3) na "5", "12", "44" i "49"
- tabor 40m+ i przynajmniej f~30 na linii "62" (większość pasażerów trzeba starać się skierować na przystanek TAKW, jednak z pewnością nie wszyscy posłuchają, a przewieść trzeba każdego), kursowanie linii "62" we wszystkie dni mistrzostw
- rozkład z dni powszednich w dniach 4.09 i 5.09 (przynajmniej na liniach tramwajowych i autobusowych kursujących blisko Areny)
Poleciałeś po bandzie. Skoro piszesz takie rzeczy to chyba nigdy nie byłeś na meczu siatkówki w TA czy na jakimś innym wydarzeniu.
Ostatni mecz na ME zaczyna się o 20:30, więc w zależności od liczby setów skończy się około 22-23, ludzie na przystanku zaczną się pojawiać około 20 minut po jego zakończeniu. Wzmacnianie linii aż do 1 w nocy to marnotrawstwo w czystej postaci biorac pod uwagę, że nie przewidzisz ile setów będzie zagranych. Wzmacnianie 62 czy rozkad powszedni w weekendy to też marnotrawstwo. Przygotowanie rezerw i ewentualne zgranie kursów zjazdowych jak mecz skończy się po 5 setach będzie zupełnie wystarczające.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: damian_krk2 » 09 sie 2021, 21:57

ant_sm pisze: 09 sie 2021, 21:48

Poleciałeś po bandzie. Skoro piszesz takie rzeczy to chyba nigdy nie byłeś na meczu siatkówki w TA czy na jakimś innym wydarzeniu.
Ostatni mecz na ME zaczyna się o 20:30, więc w zależności od liczby setów skończy się około 22-23, ludzie na przystanku zaczną się pojawiać około 20 minut po jego zakończeniu. Wzmacnianie linii aż do 1 w nocy to marnotrawstwo w czystej postaci biorac pod uwagę, że nie przewidzisz ile setów będzie zagranych. Wzmacnianie 62 czy rozkad powszedni w weekendy to też marnotrawstwo. Przygotowanie rezerw i ewentualne zgranie kursów zjazdowych jak mecz skończy się po 5 setach będzie zupełnie wystarczające.
Oczywiście do tego przeguby na x24 i 128

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: Bayer2003 » 09 sie 2021, 22:34

ant_sm pisze: 09 sie 2021, 21:48 Ostatni mecz na ME zaczyna się o 20:30, więc w zależności od liczby setów skończy się około 22-23, ludzie na przystanku zaczną się pojawiać około 20 minut po jego zakończeniu. Wzmacnianie linii aż do 1 w nocy to marnotrawstwo w czystej postaci biorac pod uwagę, że nie przewidzisz ile setów będzie zagranych.
Załóżmy jednak 5 setów, czyli koniec o 23:00. Ludzie na przystanku zaczną się pojawiać o 23:20, jednak zanim przyjdą ostatni to trochę minie. W okolicach godziny 1:00 linie miałyby być już na swoich końcówkach, czyli ostatnie kursy z TAKW w okolicach godziny 0:30. Chyba aż takie głupie to jednak nie jest ;).
ant_sm pisze: 09 sie 2021, 21:48 Wzmacnianie 62 czy rozkad powszedni w weekendy to też marnotrawstwo.
Z "62" trochę może i mnie poniosło, ale rozkład powszedni w sobotę i niedzielę należy rozważyć - to tylko jeden weekend, a do Krakowa na ME może jednak przyjechać całkiem sporo ludzi. Jeżeli z budżetem byłby duży problem to może oczywiście nie być on pełen - linie takie jak "16" czy "17" mogłyby być zawieszone, a "12", "44" i "49" mogłyby wykonywać swoje kursy od godzin szczytu wieczornego, pomijając całkowicie szczyt poranny.
ant_sm pisze: 09 sie 2021, 21:48 Przygotowanie rezerw i ewentualne zgranie kursów zjazdowych jak mecz skończy się po 5 setach będzie zupełnie wystarczające.
Niestety nie. Pojemność Tauron Areny na mistrzostwach ma wynieść 15 tysięcy osób. Załóżmy, że 10 tysięcy z nich będzie chciało skorzystać z komunikacji miejskiej. Dziennie mamy dwa mecze (w pierwszy dzień nawet trzy), więc przewieść trzeba będzie 20 tysięcy osób na Arenę oraz 20 tysięcy osób z Areny. Skupmy się jednak na jednym meczu i przewiezieniu dziesięciu tysięcy pasażerów w jedną stronę. Pojemność przegubowego autobusu to około 170 osób (przy czym mamy w takim przypadku sporego glonojada i nikt do takiego autobsusu nie wsiądzie, nowsze normy podają około 130 osób). Pojemność niskopodłogowego tramwaju 32m to 225 osób. E1+c3 realnie zapewne podobnie. Krakowiak 2014N to 284 osoby (3x105Na zapewne również podobnie). Do przewiezienia wszystkich pasażerów potrzeba więc dodatkowych 35 Krakowiaków napełnionych na tyle, że dla żadnych innych pasażerów nic już nie zostanie. Chcąc uzyskać bardziej cywilizowane warunki i pozostawienie miejsca także pozostałym pasażerom, kursów które należy dodać wychodzi całkiem sporo i można to uzyskać w zasadzie tylko poprzez wzmocnienia pewnych linii - zarówno godzinowo, jak i taborowo.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: Jaky » 09 sie 2021, 23:16

Bayer2003 pisze: 09 sie 2021, 22:34 Załóżmy jednak 5 setów, czyli koniec o 23:00. Ludzie na przystanku zaczną się pojawiać o 23:20, jednak zanim przyjdą ostatni to trochę minie. W okolicach godziny 1:00 linie miałyby być już na swoich końcówkach, czyli ostatnie kursy z TAKW w okolicach godziny 0:30. Chyba aż takie głupie to jednak nie jest ;).
Ostatnie kursy według mnie powinny odjeżdżać gdzieś między 0:00 a 0:20, bo każdy kto planuje wracać KM o północy na pewno da radę dotrzeć w godzinę na przystanek.
Bayer2003 pisze: 09 sie 2021, 22:34 Z "62" trochę może i mnie poniosło, ale rozkład powszedni w sobotę i niedzielę należy rozważyć - to tylko jeden weekend, a do Krakowa na ME może jednak przyjechać całkiem sporo ludzi. Jeżeli z budżetem byłby duży problem to może oczywiście nie być on pełen - linie takie jak "16" czy "17" mogłyby być zawieszone, a "12", "44" i "49" mogłyby wykonywać swoje kursy od godzin szczytu wieczornego, pomijając całkowicie szczyt poranny.
Przepraszam bardzo, a w czym pasażerowie 16 czy 17 byliby gorsi od 12, 44 czy 49. Zdaję sobie sprawę, że będzie zwiększona potrzeba przewozowa na ciągach przy Tauron Arenie, ale nie powinno się zabierać jednym a dawać innym. Takie pomysły imo nie powinny być brane pod uwagę. Natomiast wzmocnienia 12, 44 czy 49 owszem. Rozumiem też, że podałeś to w znaczeniu "gdyby brakło pieniędzy w budżecie", ale nie zapominaj, że mówisz o mieście, które wprowadza rozkłady powakacyjne już od połowy sierpnia ;)
Bayer2003 pisze: 09 sie 2021, 22:34 Niestety nie. Pojemność Tauron Areny na mistrzostwach ma wynieść 15 tysięcy osób. Załóżmy, że 10 tysięcy z nich będzie chciało skorzystać z komunikacji miejskiej. Dziennie mamy dwa mecze (w pierwszy dzień nawet trzy), więc przewieść trzeba będzie 20 tysięcy osób na Arenę oraz 20 tysięcy osób z Areny. Skupmy się jednak na jednym meczu i przewiezieniu dziesięciu tysięcy pasażerów w jedną stronę. Pojemność przegubowego autobusu to około 170 osób (przy czym mamy w takim przypadku sporego glonojada i nikt do takiego autobsusu nie wsiądzie, nowsze normy podają około 130 osób). Pojemność niskopodłogowego tramwaju 32m to 225 osób. E1+c3 realnie zapewne podobnie. Krakowiak 2014N to 284 osoby (3x105Na zapewne również podobnie). Do przewiezienia wszystkich pasażerów potrzeba więc dodatkowych 35 Krakowiaków napełnionych na tyle, że dla żadnych innych pasażerów nic już nie zostanie. Chcąc uzyskać bardziej cywilizowane warunki i pozostawienie miejsca także pozostałym pasażerom, kursów które należy dodać wychodzi całkiem sporo i można to uzyskać w zasadzie tylko poprzez wzmocnienia pewnych linii - zarówno godzinowo, jak i taborowo.
Te 10tys osób nie powędruje przecież na jeden przystanek. Część pójdzie na Aleję Pokoju, część na Wieczystą, jeszcze inni wsiądą w x24, 128, do tego jak sam przyznałeś wyżej będzie to jakiś dłuższy przedział czasowy, więc nie wszyscy na raz.
A może warto pomyśleć np. o wykorzystaniu pętli Wieczysta do zebrania kilku Krakowiaków, które wyjadą jako kursy dodatkowe na 4 czy 52 w momencie zakończenia meczu...

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: ant_sm » 10 sie 2021, 6:44

Bayer2003, tym co piszesz potwierdzasz tylko, że nigdy nie byłeś na meczu siatkówki w TA i próbujesz wymyśleć koło od nowa nie mając pojęcia jak to wszystko funkcjonuje. Przy okazji najbliższego ME polecam się wybrać.
Bilet jest ważny na jeden dzień meczowy, a nie jeden mecz, więc na każdy mecz nie jedzie 15 tys i nie wraca 15 tys osób tylko jest to w ujęciu całego dnia. Biorąc pod uwagę to co się dzieje w okolicach Plazy, M1 czy Wieczystej na moje oko 2/3 kibiców są to przyjezdni spoza Krakowa i nie mają ochoty korzystać z KMK, bo po meczu wracają od razu do domu. Jak w danym dniu mecz Polaków jest drugi, to około 1/4-1/3 kibiców pojawia się też na pierwszym. Jak będą kibice zagranicy na pierwszym meczu, to większość z nich nie zostanie na mecz Polski tylko wróci wcześniej. Więc realnie z KMK skorzysta może 1/3 kibiców. I jeszcze weźmy pod uwagę, że to jest opcja maksymalna, a Polacy grają w kilka dni, więc wątpię, żeby każdy dzień był obłożony na full, na pewno mocno obłożone będą weekendy, dni robocze już mniej.
I ok, można dołożyć kilka kursów liniowych na wybranych liniach tramwajowych w kierunku centrum, żeby do około północy w kierunku centrum coś było przed liniami nocnymi, natomiast wszystko co ponad to powinno być realizowane przez wtyczki i zjazdy, które można dopasować tak, że przygotowany jest scenariusz zakończenia meczów po 5 setach i jak tak jest to go uruchamiamy i zjazdy robią dodatkowe kursy na liniach (poza oczywiście rezerwami, które wcześniej i tak stoją na Wieczystej).
Gdy TA było położone na zupełnym uboczu np. w okolicach Kombinatu, to linie dowozowe były konieczne, natomiat z racji na taką a nie inną lokalizację, to naprawdę w sytuacji ekstremalnej Stare Miasto jest w zasięgu dojścia pieszego, może nie mega komfortowego, ale nie stanowi to jakiego ogromnego problemu.

Co do x24 i 128 mam mieszane uczucia. Na 128 przeguby mogą być, chociaż ludzie skorzystają z nich bardziej przy dojeździe niż powrocie. Plus przed meczami są dość duże korki w okolicy więc będą opóźnione. Na x24 wydaje mi się że nie ma potrzeby wysyłania przegubów.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2021, 6:50 przez ant_sm, łącznie zmieniany 2 razy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: Kitek » 10 sie 2021, 10:03

Zależy też czy będą dodatkowe połączenia kolejowe nocą czy nie (np. ze Śląska czy z Warszawy). Zresztą, pełna Arena będzie tylko na meczach Polska - Serbia i Polska - Ukraina (ze względu na fakt, że Ukraińców jest wielu w Krakowie). Na pozostałych spotkaniach (zwłaszcza, że to faza grupowa i niezbyt atrakcyjni rywale) tłumów nie będzie. Wystarczy przygotować rezerwy w kierunku Centrum (zarówno autobusy jak i tramwaje) a w stronę Huty i tak są ostatnie kursy i zjazdy do Zajezdni, więc to wystarczy ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Komunikacja podczas ME 2021 w siatkówce mężczyzn (Kraków)

Post autor: fistaszek » 10 sie 2021, 17:33

Moim zdaniem, oprócz oznaczenia i dobrej koordynacji zjazdów do zajezdni (jak już wspomnieli poprzednicy), wystarczy dłuższy tabor na nockach i ewentualnie dodanie 2-3 kursów wieczornych na linii "5" - myślę, że dojazd do Dworca Głównego mógłby być przydatny (zakładam, że na takie ME przyjeżdżają ludzie spoza Krakowa - poprawcie mnie, jeśli się mylę ;) ).

Do tego dłuższy tabor na "128" i będzie git :D .
Bayer2003 pisze: 09 sie 2021, 22:34 ...rozkład powszedni w sobotę i niedzielę należy rozważyć - to tylko jeden weekend, a do Krakowa na ME może jednak przyjechać całkiem sporo ludzi.
Nie rozumiem po co miałaby być wzmocniona, dajmy na to, "21", dla turystów poruszających się między rynkiem, Dworcem a Areną. MAKSYMALNIE można wzmocnić do f~10 kilka linii ("1", "5", "10", "14", "52" w niedzielę), ewentualnie wyjątkowo dodać "44" na weekend. Natomiast dokładanie tylu bezsensownych kursów totalnie mija się z celem - i tak w weekend tramwaje jeżdżą bardziej puste niż pełne.
Jaky pisze: 09 sie 2021, 23:16 Przepraszam bardzo, a w czym pasażerowie 16 czy 17 byliby gorsi od 12, 44 czy 49.
W kwestii "16" się nie wypowiem, bo nie do końca mój rejon, ale jeśli chodzi o "17", to wątpię, żeby ktokolwiek jeździł z Tunelu czy Grzegórzeckiej na Maki przez Kalwaryjską :lol: . Każdą inną relację zapewnia "19" lub "11" - stąd nie uważam, żeby "17" miała jakichkolwiek pasażerów - bardziej są to pasażerowie dwóch innych linii ;) .
Jaky pisze: 09 sie 2021, 23:16 Zdaję sobie sprawę, że będzie zwiększona potrzeba przewozowa na ciągach przy Tauron Arenie, ale nie powinno się zabierać jednym a dawać innym.
"17" jest zawieszona od wieków, więc w sumie nikomu nie zabierasz w tym przypadku (ale nie obrażę się jak wróci :D ).
ant_sm pisze: 10 sie 2021, 6:44 I ok, można dołożyć kilka kursów liniowych na wybranych liniach tramwajowych w kierunku centrum, żeby do około północy w kierunku centrum coś było przed liniami nocnymi, natomiast wszystko co ponad to powinno być realizowane przez wtyczki i zjazdy, które można dopasować tak, że przygotowany jest scenariusz zakończenia meczów po 5 setach i jak tak jest to go uruchamiamy i zjazdy robią dodatkowe kursy na liniach (poza oczywiście rezerwami, które wcześniej i tak stoją na Wieczystej).
Gdy TA było położone na zupełnym uboczu np. w okolicach Kombinatu, to linie dowozowe były konieczne, natomiat z racji na taką a nie inną lokalizację, to naprawdę w sytuacji ekstremalnej Stare Miasto jest w zasięgu dojścia pieszego, może nie mega komfortowego, ale nie stanowi to jakiego ogromnego problemu.
Pełna zgoda, choć wypadałoby zrobić odrobinę propagandy zamiast zmuszać ludzi do łażenia na nogach - ale też żeby tramwaje nie jeździły puste, trzeba to wypośrodkować :D .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości