Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Bayer2003 » 10 sie 2021, 21:57

Nie chcąc robić offtopicu, zakładam nowy temat, kontynuując dyskusję z innego wątku.
impuls pisze: 10 sie 2021, 15:25 Ponadto na Kopcu na pętli są wprawdzie dwa tory ale tylko ze skrajnego można jechać w kierunku Kombinatu. Wprawdzie można objeżdżać pętlę ale cztery linie z jednego toru "4", "21", "22" i "44" to jest niemożliwe. Z tego względu mogą czasowo połączyć 16+22 przez Plac Centralny na czas remontu Ptaszyckiego.
Zapomniałeś o jednym istotnym fakcie - "21" i "44" na pętli Kopiec Wandy nigdy się nie zobaczą (ta pierwsza nie kursuje tam w godzinach tej drugiej), więc tak naprawdę mamy trzy linie, a nie cztery. Do tego remont Ptaszyckiego prawdopodobnie zakończy się już po remoncie Ujastek (w przypadku awarii na alei Solidarności Pleszów zostałby całkowicie odcięty), co przywróci "4" na Wzgórza, więc linie mamy dwie. W takim razie i "16" spokojnie by tam weszła, jednak nie jest to mądrym pomysłem (zbytnie pokrywanie się z "21" i przesyt na ciągu). Dobrym pomysłem nie jest też łączenie "16" z "22", ponieważ aleja Solidarności odczułaby już wtedy cięcie (zwłaszcza, że według Twojego pomysłu nie mieliby oni "44"). Moja propozycja na remont Ptaszyckiego jest następująca:

"4", "21", "22", "44" - stałe trasy
"10" - przez aleję Solidarności i Ujastek Mogilski
"16" skrócona do Placu Centralnego, gdzie zawracana (i tak jej przelot będzie krótszy niż wielu innych krakowskich linii)
"716" - zastępcza linia autobusowa Aleja Przyjaźni - Plac Centralny - Ptaszyckiego - Igołomska - Giedroycia (w tym miejscu zawraca linia "149"), powrót odwrotnie tą samą trasą, f~15

Przejrzyste i bez cięć - co sądzicie o tym pomyśle i czy potrafi ktoś zaproponować coś lepszego? Zachęcam do dyskusji (zwłaszcza, że remont coraz bliżej).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Tramwajolog14 » 10 sie 2021, 22:14


Bayer2003 pisze:"4", "21", "22", "44" - stałe trasy
"10" - przez aleję Solidarności i Ujastek Mogilski
"16" skrócona do Placu Centralnego, gdzie zawracana (i tak jej przelot będzie krótszy niż wielu innych krakowskich linii)
"716" - zastępcza linia autobusowa Aleja Przyjaźni - Plac Centralny - Ptaszyckiego - Igołomska - Giedroycia (w tym miejscu zawraca linia "149"), powrót odwrotnie tą samą trasą, f~15

Przejrzyste i bez cięć - co sądzicie o tym pomyśle i czy potrafi ktoś zaproponować coś lepszego? Zachęcam do dyskusji (zwłaszcza, że remont coraz bliżej).
Powiem szczerze, że miałem identyczny pomysł. Wydaje się on optymalny, bo w weekendy "16" będzie mogła spokojnie nie jeździć - nie będzie problemu z jakąś "22" do Hipokratesa. Jednocześnie wszystkie ważne relacje są zachowane. Z tego co widziałem, to "16" w stronę Mistrzejowic zbiera pasażerów dopiero od Palcu Centralnego właśnie. Nie wiem jak w drugą stronę, ale zakładam, że podobnie.

Rozważałem jeszcze opcję całkowitego zawieszenia "16" i zastąpienia jej na całej trasie przez "716". Byłoby to tańsze, ale czy lepsze? Z jednej strony jest zapewniony dojazd z Mistrzejowic do szpitala Żeromskiego (parę osób wspominało kiedyś o tej relacji), z drugiej strony autobus zatrzymuję się w innym miejscu niż tramwaj. Ale może to też dobrze, bo ułatwia to przesiadkę na autobusy. Co sądzicie?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2021, 22:14 przez Tramwajolog14, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: fistaszek » 10 sie 2021, 22:17

Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 21:57 ...remont Ptaszyckiego prawdopodobnie zakończy się już po remoncie Ujastek...
Nie byłbym tego taki pewny...
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 21:57 (w przypadku awarii na alei Solidarności Pleszów zostałby całkowicie odcięty)
Tylko przypomnę, że Pleszów ma np. 3,5 raza mniej kursów niż Krowodrza, która będzie odcięta w najbliższym czasie z powodu budowy tramwaju. Tak samo np. Bieżanów (tutaj 3 razy mniej), który też przy awarii na Kablu będzie całkowicie odcięty. Także moim zdaniem nie ma znaczenia, co w przypadku awarii na al. Solidarności, gdyż liczba kursów jest i tak śmieszna. Mam wrażenie że tutaj szukasz trochę dziury w całym - jakby awaria była na Igołomskiej to Pleszów też zostałby odcięty, niezależnie od tego ile różnych ścieżek jest dostępnych.
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 21:57 "4", "21", "22", "44" - stałe trasy
"10" - przez aleję Solidarności i Ujastek Mogilski
Dokładasz 4 kursy na al. Solidarności, w dodatku 3 linie dublują się od Kombinatu do Teatru Słowackiego ("4", "10", "44"). Nie warto byłoby na czas remontu zlikwidować choć jedną z nich (moim zdaniem wylecieć powinna "44")?
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 21:57 "16" skrócona do Placu Centralnego, gdzie zawracana (i tak jej przelot będzie krótszy niż wielu innych krakowskich linii)
Generalnie okej, lecz wiesz jak MPK traktuje takie końcówki...
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 21:57 "716" - zastępcza linia autobusowa Aleja Przyjaźni - Plac Centralny - Ptaszyckiego - Igołomska - Giedroycia (w tym miejscu zawraca linia "149"), powrót odwrotnie tą samą trasą, f~15
Z tego co wiem to "149" zawraca przy Lesisku, więc mógłbym prosić o rozrysowanie końcówki? Chyba że chcesz puścić "716" do Lesiska - ale to marnowanie wzkm :( .

Ja bym zrobił tak:

"10" - Łagiewniki - ... - Plac Centralny - al. Solidarności - Ujastek Mogilski - Igołomska - Pleszów
"16" - Mistrzejowice - ... - Plac Centralny, jak się nie da, to Mistrzejowice - ... - Plac Centralny - al. Jana Pawła II - Bieńczycka - al. Andersa - ... - Mistrzejowice
"44" - zawieszenie
"710" - Al. Przyjaźni - Ptaszyckiego - Igołomska - Pleszów (chyba, że da się nawrócić gdzieś wcześniej, to wtedy można nad czymś takim pomyśleć).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Bayer2003 » 10 sie 2021, 22:57

Tramwajolog14 pisze: 10 sie 2021, 22:14 Rozważałem jeszcze opcję całkowitego zawieszenia "16" i zastąpienia jej na całej trasie przez "716". Byłoby to tańsze, ale czy lepsze? Z jednej strony jest zapewniony dojazd z Mistrzejowic do szpitala Żeromskiego (parę osób wspominało kiedyś o tej relacji), z drugiej strony autobus zatrzymuję się w innym miejscu niż tramwaj. Ale może to też dobrze, bo ułatwia to przesiadkę na autobusy. Co sądzicie?
W teorii pewne plusy takie rozwiązanie ma, ale zastąpienie linii tramwajowej na całym odcinku linią autobusową, podczas gdy remont dotyczy tylko kilku przystanków jest mocno kontrowersyjne. Ponadto jak sam wspominasz, autobusy mają inne przystanki niż tramwaje, a "16" od Dunikowskiego do Placu Centralnego jeździ w takcie 7+8 z "21", co stanowi mocne połączenie tramwajowe pomiędzy nowohuckimi dzielnicami, więc niestety zastąpienie "16" przez autobus stanowiłoby dla tych pasażerów spore utrudnienie. Podsumowując - niestety więcej wad niż zalet.
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 22:17 Tylko przypomnę, że Pleszów ma np. 3,5 raza mniej kursów niż Krowodrza, która będzie odcięta w najbliższym czasie z powodu budowy tramwaju.
Krowodrza jednak zostanie odcięta planowo, więc nie powinno się jej porównywać z sytuacją Pleszowa i ewentualnej awarii (zwłaszcza, że każdy ciąg musi być czasem wyremontowany i to normalne).
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 22:17 Tak samo np. Bieżanów (tutaj 3 razy mniej), który też przy awarii na Kablu będzie całkowicie odcięty.
Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej będzie tak tylko z powodu braku łuków Wielicka-Nowosądecka, nad czym osobiście również ubolewam.
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 22:17 Dokładasz 4 kursy na al. Solidarności, w dodatku 3 linie dublują się od Kombinatu do Teatru Słowackiego ("4", "10", "44"). Nie warto byłoby na czas remontu zlikwidować choć jedną z nich (moim zdaniem wylecieć powinna "44")?
Dołożenie czterech kursów na jednym ciągu podczas remontu innego ciągu nie jest niczym niezwykłym - tyle samo ma dołożony np. Cichy Kącik od czasu wyłączenia jednego z torów na pętli Salwator i nikt nie mówi, że przez to "20" należy pociąć do f~15 ...

Co do dublowania się tych linii - połączenie Starej Huty z Teatrem Słowackiego jest jednak dosyć ważne i zabranie "44" mogłoby sprawić spory tłok w "4" i "10" w szczycie. Ponadto od września ruszyć mają kolejne agloekspresy, a jednym z nich ma być linia 337 do Nowego Kleparza. Warto może byłoby pasażerom tej linii przynajmniej w godzinach szczytu zapewnić stamtąd połączenie m.in. z całym ciągiem ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II?
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 22:17 Generalnie okej, lecz wiesz jak MPK traktuje takie końcówki...
Niedawne skierowanie "2" na Dajwór podczas remontu Lubicz daje jednak nadzieję, że dosyć nietypowe pętle mogą być podczas remontów wykorzystywane ;).
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 22:17 Z tego co wiem to "149" zawraca przy Lesisku, więc mógłbym prosić o rozrysowanie końcówki? Chyba że chcesz puścić "716" do Lesiska - ale to marnowanie wzkm :( .
Wyraziłem się niejasno - chodziło mi o to, żeby w miejscu skrętu "149" w Giedroycia zawracać "716" z powrotem. Nie wiem czy jest to aktualnie wykonalne, ale sądzę, że przy Autosanach (większych napełnień "716" i tak może nie mieć) powinno być to możliwe do realizacji ;).
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 22:17 "10" - Łagiewniki - ... - Plac Centralny - al. Solidarności - Ujastek Mogilski - Igołomska - Pleszów
"16" - Mistrzejowice - ... - Plac Centralny, jak się nie da, to Mistrzejowice - ... - Plac Centralny - al. Jana Pawła II - Bieńczycka - al. Andersa - ... - Mistrzejowice
"44" - zawieszenie
"710" - Al. Przyjaźni - Ptaszyckiego - Igołomska - Pleszów (chyba, że da się nawrócić gdzieś wcześniej, to wtedy można nad czymś takim pomyśleć).
Pewnie tak się skończy jeżeli budżet nie pozwoli na nic więcej, ale jednak powrót "44" był zapowiadany i mam nadzieję, że nie okaże się to jedynie pustą obietnicą.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Tramwajolog14 » 10 sie 2021, 23:06


Bayer2003 pisze:W teorii pewne plusy takie rozwiązanie ma, ale zastąpienie linii tramwajowej na całym odcinku linią autobusową, podczas gdy remont dotyczy tylko kilku przystanków jest mocno kontrowersyjne. Ponadto jak sam wspominasz, autobusy mają inne przystanki niż tramwaje, a "16" od Dunikowskiego do Placu Centralnego jeździ w takcie 7+8 z "21", co stanowi mocne połączenie tramwajowe pomiędzy nowohuckimi dzielnicami, więc niestety zastąpienie "16" przez autobus stanowiłoby dla tych pasażerów spore utrudnienie. Podsumowując - niestety więcej wad niż zalet.
Jedna wada, trzy zajęty :) . Myślę, że kwestie finansowe mogłby tu zaważyć, aczkolwiek brak wspólnych przystanków "21" i "716" byłby uciążliwy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Kitek » 10 sie 2021, 23:38

To ja proponuję (abstrahując od Waszych koncepcji), połączenie "49" z "16" przez Plac Centralny, czyli wydłużenie "49" przez Mogilską/JPII do PC a potem jak "16" do Mistrzejowic. Byłoby takie połączenie tylko szczytowo, ale wydaje się wystarczające i też taka linia zapewniłaby dodatkowe kursy na całym ciągu Mogilska/JPII pod nieobecność "44".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Adrian14 » 11 sie 2021, 8:59

Kitek pisze: 10 sie 2021, 23:38 To ja proponuję (abstrahując od Waszych koncepcji), połączenie "49" z "16" przez Plac Centralny, czyli wydłużenie "49" przez Mogilską/JPII do PC a potem jak "16" do Mistrzejowic. Byłoby takie połączenie tylko szczytowo, ale wydaje się wystarczające i też taka linia zapewniłaby dodatkowe kursy na całym ciągu Mogilska/JPII pod nieobecność "44".
To chyba prościej: 4, 21, 22 bez zmian, 16 połączyć z 44. 10 przez Solidarności.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: impuls » 11 sie 2021, 10:21

Bayer2003 masz rację, że czasowo "21" i "44" wymieniałyby się na Kopcu W. Niemniej dla ZTP dublowanie przez "10" linii "4" na trasie Kombinat (Kopiec W) - Teatr Słowackiego będzie pretekstem do tego aby zawiesić nadal "44" . Skrzętnie z tego skorzystają, ale faktycznie linia "44" będzie w obecnej postaci zbędną. "44" czy "49" kursują w szczycie a "16" jest również poza szczytem i razem tych linii nie połączą. W sumie macie rację, "22" może pozostać na Kopcu a "16" do Placu Centralnego przez Andersa a z powrotem przez al. JP2 i Bieńczycką. Tutaj problemem jest, że po tej samej trasie musiałaby okrążyć cały Plac aby wysadzić pasażerów. Zamiast linii zastępczej proponuję przedłużenie tymczasowe np. "152" lub "502" pod wiaduktem S7 jest możliwość nawrócenia. Pierwszy ostatni i pierwszy przystanek Fort Mogiła.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: damian_krk2 » 11 sie 2021, 10:41

impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21Zamiast linii zastępczej proponuję przedłużenie tymczasowe np. "152" lub "502" pod wiaduktem S7 jest możliwość nawrócenia. Pierwszy ostatni i pierwszy przystanek Fort Mogiła.
502 nie przedłużą bo punkt socjalny.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: impuls » 11 sie 2021, 10:57

damian_krk2 pisze: 11 sie 2021, 10:41
impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21Zamiast linii zastępczej proponuję przedłużenie tymczasowe np. "152" lub "502" pod wiaduktem S7 jest możliwość nawrócenia. Pierwszy ostatni i pierwszy przystanek Fort Mogiła.
502 nie przedłużą bo punkt socjalny.
"501" też ma na Bulwarowej "punkt socjalny" :lol: w postaci przenośnej toalety. Taką samą mogą ustawić w rejonie przystanku Fort Mogiła.

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: judash » 11 sie 2021, 10:57

Z tego co doszło do mnie "22" wydłużona do Pleszowa (za "10") a "16" z "10" mają być połączone, ale ile w tym prawdy? Może tyle co o 19:30 w TVP1.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Kitek » 11 sie 2021, 11:02

impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21 "44" czy "49" kursują w szczycie a "16" jest również poza szczytem i razem tych linii nie połączą.
Oj nie takie już zmiany tymczasowe były ;) Trzeba klecić z tego co jest. Jak zamkną pętlę Krowodrza Górka to i tak "44" zostanie zawieszone z racji braku możliwości zawracania na Dworcu Towarowym od strony Długiej ze względu na "7x", które będzie tym torem kursować.
impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21 a "16" do Placu Centralnego przez Andersa a z powrotem przez al. JP2 i Bieńczycką. Tutaj problemem jest, że po tej samej trasie musiałaby okrążyć cały Plac aby wysadzić pasażerów.
Ale wtedy "16" byłaby dostępna tylko w jedną stronę (Mistrzejowice - Plac Centralny) a w drugą dublowałaby "9" i "14" od Ronda Czyżyńskiego aż do samych Mistrzejowic wożąc tlen i na Os. Zgody w stronę Ronda Kocmyrzowskiego byłaby tylko jedna linia tramwajowa.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2021, 11:14 przez Kitek, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2021, 11:13

impuls pisze: 11 sie 2021, 10:57"501" też ma na Bulwarowej "punkt socjalny" :lol: w postaci przenośnej toalety. Taką samą mogą ustawić w rejonie przystanku Fort Mogiła.
"501" to Mobilis a niestety MPK jest traktowane "specjalnie". Zeszłoroczna zamiana końcówek "152" i "502" wynikała z punktu socjalnego - MPK po przejęciu "502" zażyczyło sobie takowy, na al. Przyjaźni, a Mobilis został ze "152" do placu Centralnego gdzie punktu brak. Kierowcy Mobilis byli wściekli, ja ich rozumiem.
judash pisze: 11 sie 2021, 10:57Z tego co doszło do mnie "22" wydłużona do Pleszowa (za "10") a "16" z "10" mają być połączone, ale ile w tym prawdy?
Też się zastanawiam czy nie pójdą w tę opcję. Ogólnie sensowna, tylko ma jedną wadę - Pleszów dostaje linię dalekosiężną w totalnie inną stronę niż "10". Jeśli większość tamtejszych pasażerów i tak jedzie do Huty albo potem się ponownie przesiada - ok. Jeśli jednak jadą do centrum (Dworzec / I obwodnica), to jednak taka zmiana jest wobec nich nie fair.
impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21Zamiast linii zastępczej proponuję przedłużenie tymczasowe np. "152" lub "502" pod wiaduktem S7 jest możliwość nawrócenia. Pierwszy ostatni i pierwszy przystanek Fort Mogiła.
Dla Ptaszyckiego "502" byłoby niezłą opcją jednak problemem jest wspomniany brak punktu socjalnego, a "152" z f20 to trochę mało, do tego łapie opóźnienia. Może opcją byłoby wydłużenie "152" + linia zastępcza "710" od pl. Centralnego do Bardosa, f20, skoordynowana ze "152". Jednak dalej opóźnienia "152" byłyby problemem, plus raczej stwierdzą że f10 to dużo. Dlatego raczej obstawiam tylko "710" z f15. A może nawet f15/20 bo wtedy będzie dało się ją skoordynować ze "174"?

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: fistaszek » 11 sie 2021, 11:33

Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Krowodrza jednak zostanie odcięta planowo, więc nie powinno się jej porównywać z sytuacją Pleszowa i ewentualnej awarii (zwłaszcza, że każdy ciąg musi być czasem wyremontowany i to normalne).
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej będzie tak tylko z powodu braku łuków Wielicka-Nowosądecka, nad czym osobiście również ubolewam.
Chodziło mi tylko o to, że Pleszów jest (przepraszam tamtejszych mieszkańców) niczym w naszym mieście, i właściwie jeśli zostałby na kilkadziesiąt minut odcięty, to niemal nic się nikomu nie stanie - gorzej, jeśli działoby się to z wspomnianą Krowodrzą czy Bieżanowem. Tak więc uważam, że podnoszenie argumentu, że "coś może się zepsuć na al. Solidarności" jest robieniem z igły wideł - jest takie samo (niskie) prawdopodobieństwo, że coś sie zepsuje na Igołomskiej, i wtedy nawet przy sprawnym torowisku na Ptaszyckiego i Ujastek tramwaje do Pleszowa nie dojadą.
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Dołożenie czterech kursów na jednym ciągu podczas remontu innego ciągu nie jest niczym niezwykłym - tyle samo ma dołożony np. Cichy Kącik od czasu wyłączenia jednego z torów na pętli Salwator i nikt nie mówi, że przez to "20" należy pociąć do f~15 ...
Wiem, że nie jest to niczym niezwykłym, jednak sam podnosisz ten argument:
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 21:57 nie jest to mądrym pomysłem (zbytnie pokrywanie się z "21" i przesyt na ciągu)
Chyba, że coś źle zrozumiałem - prosiłbym o sprostowanie ;) .
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Co do dublowania się tych linii - połączenie Starej Huty z Teatrem Słowackiego jest jednak dosyć ważne i zabranie "44" mogłoby sprawić spory tłok w "4" i "10" w szczycie.
Po pierwsze, nie widziałem nigdy dobrze zapełnionej "10" - w pomiarach nie ma żadnego kursu niezabieralnego, a większość oscyluje w granicach kilkudziesięciu (a ostatnio nawet kilkunastu) osób w 32m wagonie. Może tymczasowe zawieszenie "44" pozwoliłoby tej linii odzyskać dobre napełnienia?

Po drugie - niestety nasze miasto działa tak, że ludzie i tak wybiorą "4", więc nie odciążymy zbytnio tej linii :( .
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Ponadto od września ruszyć mają kolejne agloekspresy, a jednym z nich ma być linia 337 do Nowego Kleparza. Warto może byłoby pasażerom tej linii przynajmniej w godzinach szczytu zapewnić stamtąd połączenie m.in. z całym ciągiem ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II?
To jest jedynie argument za przedłużeniem "337" gdzieś dalej niż do Nowego Kleparza. Zresztą - pasażerowie tej linii będą mogli się przesiąść na Bratysławskiej na "5" ;) .
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Wyraziłem się niejasno - chodziło mi o to, żeby w miejscu skrętu "149" w Giedroycia zawracać "716" z powrotem. Nie wiem czy jest to aktualnie wykonalne, ale sądzę, że przy Autosanach (większych napełnień "716" i tak może nie mieć) powinno być to możliwe do realizacji ;) .
Brzmi niegłupio, aczkolwiek wolałbym jednak 12m autobusy na "716" - skoro jeżdżą one do Chałupek, to tym bardziej powinny być na Ptaszyckiego ;) .
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Pewnie tak się skończy jeżeli budżet nie pozwoli na nic więcej, ale jednak powrót "44" był zapowiadany i mam nadzieję, że nie okaże się to jedynie pustą obietnicą.
Moim zdaniem przy remoncie Ptaszyckiego "44" nie ma prawa bytu - będzie przesyt między Kombinatem a Teatrem Słowackiego, a pasażerowie i tak wybiorą "4".
Kitek pisze: 10 sie 2021, 23:38 To ja proponuję (abstrahując od Waszych koncepcji), połączenie "49" z "16" przez Plac Centralny, czyli wydłużenie "49" przez Mogilską/JPII do PC a potem jak "16" do Mistrzejowic. Byłoby takie połączenie tylko szczytowo, ale wydaje się wystarczające i też taka linia zapewniłaby dodatkowe kursy na całym ciągu Mogilska/JPII pod nieobecność "44".
Bardzo podobna "49" już istniała, jak się to skończyło - wszyscy wiemy ;) .
impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21 Niemniej dla ZTP dublowanie przez "10" linii "4" na trasie Kombinat (Kopiec W) - Teatr Słowackiego będzie pretekstem do tego aby zawiesić nadal "44" . Skrzętnie z tego skorzystają, ale faktycznie linia "44" będzie w obecnej postaci zbędną. "44" czy "49" kursują w szczycie a "16" jest również poza szczytem i razem tych linii nie połączą.
Pełna zgoda.
impuls pisze: 11 sie 2021, 10:21 W sumie macie rację, "22" może pozostać na Kopcu a "16" do Placu Centralnego przez Andersa a z powrotem przez al. JP2 i Bieńczycką. Tutaj problemem jest, że po tej samej trasie musiałaby okrążyć cały Plac aby wysadzić pasażerów.
Dlatego właśnie '16" jechałaby od al. Andersa do al. Jana Pawła - nie okrążałaby całego Placu, a jedynie jechałaby najkrótszą trasą ;) .
Kitek pisze: 11 sie 2021, 11:02 Jak zamkną pętlę Krowodrza Górka to i tak "44" zostanie zawieszone z racji braku możliwości zawracania na Dworcu Towarowym od strony Długiej ze względu na "7x", które będzie tym torem kursować.
Słuszny argument, który tym bardziej podważa obecność "44" (a już w ogóle łączenia jej z czymkolwiek) na czas remontu.
Kitek pisze: 11 sie 2021, 11:02 Ale wtedy "16" byłaby dostępna tylko w jedną stronę (Mistrzejowice - Plac Centralny) a w drugą dublowałaby "9" i "14" od Ronda Czyżyńskiego aż do samych Mistrzejowic wożąc tlen i na Os. Zgody w stronę Ronda Kocmyrzowskiego byłaby tylko jedna linia tramwajowa.
Czy os. Zgody w stronę Mistrzejowic generuje aż takie potoki? Nie wydaje mi się. Każdy inny przystanek byłby obsłużony :D .

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie remontu Ptaszyckiego

Post autor: Kitek » 11 sie 2021, 12:39

Kaszmir pisze: 11 sie 2021, 11:13 Też się zastanawiam czy nie pójdą w tę opcję. Ogólnie sensowna, tylko ma jedną wadę - Pleszów dostaje linię dalekosiężną w totalnie inną stronę niż "10".
Polemizowałbym, że w inną stronę: jednak "22" dociera do Podgórza i blisko ścisłego Centrum (przystanek Starowiślna). Oczywiście taki ruch odcina zupełnie od dojazdu do I obwodnicy, dlatego jest mocno kontrowersyjny.
Bayer2003 pisze: 10 sie 2021, 22:57 Co do dublowania się tych linii - połączenie Starej Huty z Teatrem Słowackiego jest jednak dosyć ważne i zabranie "44" mogłoby sprawić spory tłok w "4" i "10" w szczycie.
Jak będzie tylko 16 kursów/h na Mogilskiej w stronę Teatru Słowackiego to i tak będzie tłok.
fistaszek pisze: 11 sie 2021, 11:33 Bardzo podobna "49" już istniała, jak się to skończyło - wszyscy wiemy ;) .
W takim razie kolejna propozycja: połączenie "12" (jak wróci) z "16" przez Plac Centralny, ponieważ "12" ma zbliżone godziny funkcjonowania jak "16".
fistaszek pisze: 11 sie 2021, 11:33 Czy os. Zgody w stronę Mistrzejowic generuje aż takie potoki? Nie wydaje mi się. Każdy inny przystanek byłby obsłużony :D .
Jest tam Urząd Miasta i spore osiedle, to jednak generuje potoki ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości