Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Krowodrza jednak zostanie odcięta planowo, więc nie powinno się jej porównywać z sytuacją Pleszowa i ewentualnej awarii (zwłaszcza, że każdy ciąg musi być czasem wyremontowany i to normalne).
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej będzie tak tylko z powodu braku łuków Wielicka-Nowosądecka, nad czym osobiście również ubolewam.
Chodziło mi tylko o to, że Pleszów jest (przepraszam tamtejszych mieszkańców)
niczym w naszym mieście, i właściwie jeśli zostałby na kilkadziesiąt minut odcięty, to niemal nic się nikomu nie stanie - gorzej, jeśli działoby się to z wspomnianą Krowodrzą czy Bieżanowem. Tak więc uważam, że podnoszenie argumentu, że "coś może się zepsuć na al. Solidarności" jest robieniem z igły wideł - jest takie samo (niskie) prawdopodobieństwo, że coś sie zepsuje na Igołomskiej, i wtedy nawet przy sprawnym torowisku na Ptaszyckiego i Ujastek tramwaje do Pleszowa nie dojadą.
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Dołożenie czterech kursów na jednym ciągu podczas remontu innego ciągu nie jest niczym niezwykłym - tyle samo ma dołożony np. Cichy Kącik od czasu wyłączenia jednego z torów na pętli Salwator i nikt nie mówi, że przez to "20" należy pociąć do f~15 ...
Wiem, że nie jest to niczym niezwykłym, jednak sam podnosisz ten argument:
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 21:57
nie jest to mądrym pomysłem (zbytnie pokrywanie się z "21" i
przesyt na ciągu)
Chyba, że coś źle zrozumiałem - prosiłbym o sprostowanie
.
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Co do dublowania się tych linii - połączenie Starej Huty z Teatrem Słowackiego jest jednak dosyć ważne i zabranie "44" mogłoby sprawić spory tłok w "4" i "10" w szczycie.
Po pierwsze, nie widziałem nigdy dobrze zapełnionej "10" - w pomiarach nie ma żadnego kursu niezabieralnego, a większość oscyluje w granicach kilkudziesięciu (a ostatnio nawet kilkunastu) osób w 32m wagonie. Może tymczasowe zawieszenie "44" pozwoliłoby tej linii odzyskać dobre napełnienia?
Po drugie - niestety nasze miasto działa tak, że ludzie i tak wybiorą "4", więc nie odciążymy zbytnio tej linii
.
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Ponadto od września ruszyć mają kolejne agloekspresy, a jednym z nich ma być linia 337 do Nowego Kleparza. Warto może byłoby pasażerom tej linii przynajmniej w godzinach szczytu zapewnić stamtąd połączenie m.in. z całym ciągiem ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II?
To jest jedynie argument za przedłużeniem "337" gdzieś dalej niż do Nowego Kleparza. Zresztą - pasażerowie tej linii będą mogli się przesiąść na Bratysławskiej na "5"
.
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Wyraziłem się niejasno - chodziło mi o to, żeby w miejscu skrętu "149" w Giedroycia zawracać "716" z powrotem. Nie wiem czy jest to aktualnie wykonalne, ale sądzę, że przy Autosanach (większych napełnień "716" i tak może nie mieć) powinno być to możliwe do realizacji
.
Brzmi niegłupio, aczkolwiek wolałbym jednak 12m autobusy na "716" - skoro jeżdżą one do Chałupek, to tym bardziej powinny być na Ptaszyckiego
.
Bayer2003 pisze: ↑10 sie 2021, 22:57
Pewnie tak się skończy jeżeli budżet nie pozwoli na nic więcej, ale jednak powrót "44" był zapowiadany i mam nadzieję, że nie okaże się to jedynie pustą obietnicą.
Moim zdaniem przy remoncie Ptaszyckiego "44" nie ma prawa bytu - będzie przesyt między Kombinatem a Teatrem Słowackiego, a pasażerowie i tak wybiorą "4".
Kitek pisze: ↑10 sie 2021, 23:38
To ja proponuję (abstrahując od Waszych koncepcji), połączenie "49" z "16" przez Plac Centralny, czyli wydłużenie "49" przez Mogilską/JPII do PC a potem jak "16" do Mistrzejowic. Byłoby takie połączenie tylko szczytowo, ale wydaje się wystarczające i też taka linia zapewniłaby dodatkowe kursy na całym ciągu Mogilska/JPII pod nieobecność "44".
Bardzo podobna "49" już istniała, jak się to skończyło - wszyscy wiemy
.
impuls pisze: ↑11 sie 2021, 10:21
Niemniej dla ZTP dublowanie przez "10" linii "4" na trasie Kombinat (Kopiec W) - Teatr Słowackiego będzie pretekstem do tego aby zawiesić nadal "44" . Skrzętnie z tego skorzystają, ale faktycznie linia "44" będzie w obecnej postaci zbędną. "44" czy "49" kursują w szczycie a "16" jest również poza szczytem i razem tych linii nie połączą.
Pełna zgoda.
impuls pisze: ↑11 sie 2021, 10:21
W sumie macie rację, "22" może pozostać na Kopcu a "16" do Placu Centralnego przez Andersa a z powrotem przez al. JP2 i Bieńczycką. Tutaj problemem jest, że po tej samej trasie musiałaby okrążyć cały Plac aby wysadzić pasażerów.
Dlatego właśnie '16" jechałaby od al. Andersa do al. Jana Pawła - nie okrążałaby całego Placu, a jedynie jechałaby najkrótszą trasą
.
Kitek pisze: ↑11 sie 2021, 11:02
Jak zamkną pętlę Krowodrza Górka to i tak "44" zostanie zawieszone z racji braku możliwości zawracania na Dworcu Towarowym od strony Długiej ze względu na "7x", które będzie tym torem kursować.
Słuszny argument, który tym bardziej podważa obecność "44" (a już w ogóle łączenia jej z czymkolwiek) na czas remontu.
Kitek pisze: ↑11 sie 2021, 11:02
Ale wtedy "16" byłaby dostępna tylko w jedną stronę (Mistrzejowice - Plac Centralny) a w drugą dublowałaby "9" i "14" od Ronda Czyżyńskiego aż do samych Mistrzejowic wożąc tlen i na Os. Zgody w stronę Ronda Kocmyrzowskiego byłaby tylko jedna linia tramwajowa.
Czy os. Zgody w stronę Mistrzejowic generuje aż takie potoki? Nie wydaje mi się. Każdy inny przystanek byłby obsłużony
.