Dalej eksploatujmy je na brygadach 18-20 godzinnych, czy w soboty i niedziele... Niestety większość zadań "krótkich" ma Huta, więc chcąc nie chcąc Podgórze musi wystawiać uffoki na brygady "całodniowe"...
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Poprawcie mnie jeśli źle napiszę. Ale wydaje mi się, że 105N miały nagrzewanie stałe wzdłuż ścian w korytku z blachy. Tak miały 102Na. Jechałem w niedzielę nr 1 102N podczas parady w Poznaniu. I super ciepluteńko. Później podczas remontów wprowadzono te dmuchawy pod siedzeniami a korytka zlikwidowano w 105-ch. I efekt jest taki, że 105Na stały się najzimniejszymi tramwajami jakie znam. Otworzą się drzwi i całe ciepło ucieka. Przed chwilą ok. 20:22 widziałem ufoka na Rondzie G. dobrze zapełnionego. Ludzie się grzeją od ludzi. Ale czy o to chodzi. Będę prosić znajomych o pisanie o zmianę taboru na "52" lub jego ograniczenie do minimum składami 105Na. Szczególnie w zimie jest to bardzo uciążliwe.
Re: KONSTAL 105N/Na
Do tego motorniczy często zamykają drzwi dopiero jak mogą jechać, czyli jak ich przetrzyma czerwone światło na skrzyżowaniu (albo rozkład wyprzedzą) to się stoi z otwartymi.impuls pisze: ↑28 lis 2023, 21:23 Otworzą się drzwi i całe ciepło ucieka. Przed chwilą ok. 20:22 widziałem ufoka na Rondzie G. dobrze zapełnionego. Ludzie się grzeją od ludzi. Ale czy o to chodzi. Będę prosić znajomych o pisanie o zmianę taboru na "52" lub jego ograniczenie do minimum składami 105Na. Szczególnie w zimie jest to bardzo uciążliwe.
Natomiast zabrania ich z 52 nie widzę. No chyba że Pesy z 24 pójdą na nią. Dzisiaj w uffoku po 16 z Ruczaju do Centrum było 90% napełnienia, a zdaje się że Hucka cześć trasy ma napełnienia jeszcze większe.
Re: KONSTAL 105N/Na
Przy NG usuwali grzejniki przy ścianach na rzecz dmuchaw.impuls pisze: ↑28 lis 2023, 21:23 Poprawcie mnie jeśli źle napiszę. Ale wydaje mi się, że 105N miały nagrzewanie stałe wzdłuż ścian w korytku z blachy. Otworzą się drzwi i całe ciepło ucieka. Przed chwilą ok. 20:22 widziałem ufoka na Rondzie G. dobrze zapełnionego. Ludzie się grzeją od ludzi. Ale czy o to chodzi. Będę prosić znajomych o pisanie o zmianę taboru na "52" lub jego ograniczenie do minimum składami 105Na. Szczególnie w zimie jest to bardzo uciążliwe.
Szkoda pisać do ZTP. Najlepiej uderzyć do mediów, wystarczy kupić termometr i zrobić zdjęcie.
Albo otwieranie zbiorcze wszystkich drzwi na przystanku i czekanie na godzinę odjazdu.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
W sobotę dane mi było jechać w "cieplutkim Konstalku" #RZ273.
Niestety po godz 14:40 za przystankiem Stella-Sawickiego w wagonie zaczęły śmierdzieć palone hamulce do przystanku Czyżyny. Następnie po wymianie pasażerskiej znacznie się w tramwaju ochłodziło.
Idzie mróz czas zacząć jeździć w złomkach z koksownikiem.
Niestety po godz 14:40 za przystankiem Stella-Sawickiego w wagonie zaczęły śmierdzieć palone hamulce do przystanku Czyżyny. Następnie po wymianie pasażerskiej znacznie się w tramwaju ochłodziło.
Idzie mróz czas zacząć jeździć w złomkach z koksownikiem.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
-
- Ekspert
- Posty: 1963
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: KONSTAL 105N/Na
A ja jechałem w sobotę o 23 w RZ228, później przesiadłem się do RZ229 i w obu było ciepło i przyjemniebrovar pisze: ↑04 gru 2023, 17:07 W sobotę dane mi było jechać w "cieplutkim Konstalku" #RZ273.
Niestety po godz 14:40 za przystankiem Stella-Sawickiego w wagonie zaczęły śmierdzieć palone hamulce do przystanku Czyżyny. Następnie po wymianie pasażerskiej znacznie się w tramwaju ochłodziło.
Idzie mróz czas zacząć jeździć w złomkach z koksownikiem.
Re: KONSTAL 105N/Na
Przywracają no tory 105Na RZ217 po to, aby je wypatroszyć a inne stawiają na beton RZ209 w których nic wartościowego już nie ma.
Re: KONSTAL 105N/Na
Dotarła do mnie informacja że w składzie RZ234+RZ233 zamontowano wyświetlacze. Potwierdzi ktoś te doniesienia?
Re: KONSTAL 105N/Na
To z pewnością koniec pewnej ery w dziejach krakowskiej KM. W ramach "odzysku", przeniesiono wyświetlacze ze skasowanych składów wiedeńskich do pozostałych składów 105Na. Obecnie wszystkie krakowskie tramwaje posiadają wyświetlacze z linią i kierunkiem. Pierwszy w historii uffok z elektronicznymi tablicami wyjechał w grudniu 2022 roku (HZ264+HZ265+HZ260). Proces montażu wyświetlaczy w trójskładach zakończono odpowiednio w lutym 2023 w Zajezdni Nowa Huta oraz w październiku 2023 w Zajezdni Podgórze. Po przenosinach i unifikacji taboru wysokopodłogowego na jesieni Podgórze pozostawiło 4 składy 2x105Na, tylko jeden z nich pozostał z klasycznymi tablicami - RZ234+RZ233 (z rozpiętego uffoka). Pozostałe wagony w klasycznym wydaniu odstawiono do kasacji. Taki stan trwał do końca okresu "przed feriami". Obecnie i ten skład uzyskał elektroniczne wyświetlacze. Co do ich montażu, pojawia się wiele skrajnych opinii. Z jednej strony to pewien upgrade wykorzystujący pozostałe elementy ze skasowanych tramwajów, jednak pasażer wewnątrz tramwaju może dowiedzieć się jedynie o trzech najbliższych następnych przystankach. Jeśli chodzi o wygląd, to każdy ma swoje gusta, jednak mnie osobiście bardziej dla tych tramwajów pasowało tradycyjne wydanie. Spotkałem się też z komentarzami, że z zewnątrz dla np. osób słabowidzących duży numer linii nad reflektorem był ułatwieniem.
I jeszcze w ramach ciekawostki, od czasu wprowadzenia rozkładów na czas ferii zimowych, na miasto nie wyjechały następujące składy: RZ234+RZ233, RZ244+RZ245 oraz RZ237+RZ238+RZ230. Przepięcia, roszady - bardzo wątpię. Naprawy bieżące - najprawdopodobniejszy scenariusz.
I jeszcze w ramach ciekawostki, od czasu wprowadzenia rozkładów na czas ferii zimowych, na miasto nie wyjechały następujące składy: RZ234+RZ233, RZ244+RZ245 oraz RZ237+RZ238+RZ230. Przepięcia, roszady - bardzo wątpię. Naprawy bieżące - najprawdopodobniejszy scenariusz.
Re: KONSTAL 105N/Na
Krótki wątek kronikarski. Wszystkie wagony odstawione na jesień, które są jeszcze na terenie Zajezdni w Podgórzu, stoją w większości na betonie. Są wagony kompletnie zdekompletowane, są takie, które mają więcej zachowanych części. Jedyny wagon, który stoi na żeberku obok US to mocno wybrakowany RZ216 (jednak wszystkie nalepki z numerem ma zdjęte). Obok niego stoi też dawno nie widziany w ruchu liniowym RY826. Od ostatniego czasu z toru odstawczego zniknęły też długo stojące tam RZ251, RZ206 oraz RZ219.
Re: KONSTAL 105N/Na
Dla porządku
ogłosili nowy przetarg
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
ostatni przetarg został zrealizowany
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Czyli na betonie ze skasowanych w 2023 roku pozostanie RZ250, RZ251, RZ262, RZ269. Inne skasowane w 2023 roku 105Na zostały już wywiezione.
ogłosili nowy przetarg
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
ostatni przetarg został zrealizowany
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Czyli na betonie ze skasowanych w 2023 roku pozostanie RZ250, RZ251, RZ262, RZ269. Inne skasowane w 2023 roku 105Na zostały już wywiezione.
Re: KONSTAL 105N/Na
Czy mogę prosić o drobną pomoc w identyfikacji wagonów "na betonie"?
Stoją tam cztery wagony, w grupce trzech wagonów stoją RZ250 i RZ269, po lewej tego pierwszego i przed tym drugim jest trzeci wagon którego numerów nie widziałem. W odosobnieniu na wschód od tych wagonów stoi jakaś środkowa doczepa (Wnioskuję po zaślepionych światłach) z odklejonymi numerami.
Pod US stoją też trzy wagony, z czego chyba dwa (Na pewno jeden) w szynach żeberka. Pierwszym z nich jest RZ251, numerów drugiego nie widziałem (ani też nie stwierdziłem ich braku). Obok RZ251 bliżej ulicy Rzemieślniczej stoi jakiś wagon prowadzący, ale niestety też ma odklejone numery
Stoją tam cztery wagony, w grupce trzech wagonów stoją RZ250 i RZ269, po lewej tego pierwszego i przed tym drugim jest trzeci wagon którego numerów nie widziałem. W odosobnieniu na wschód od tych wagonów stoi jakaś środkowa doczepa (Wnioskuję po zaślepionych światłach) z odklejonymi numerami.
Pod US stoją też trzy wagony, z czego chyba dwa (Na pewno jeden) w szynach żeberka. Pierwszym z nich jest RZ251, numerów drugiego nie widziałem (ani też nie stwierdziłem ich braku). Obok RZ251 bliżej ulicy Rzemieślniczej stoi jakiś wagon prowadzący, ale niestety też ma odklejone numery
Re: KONSTAL 105N/Na
Nastąpiła zmiana i wagony RZ261 i RZ267 już wywieźli. Na betonie były i nadal pozostają RZ250, RZ262 i RZ269. Te z żeberka ze zdrapanymi numerami trafiły na beton RZ216 i RZ289 a RZ251 jeszcze o własnych siłach je przetaczał. Częściowo rozbebeszony GT8SU 3205 trafił na żeberko. Tak czy inaczej wszystkie wkrótce wywiozą, tylko musi pojawić się kolejny przetarg na odbiór odpadów.
Re: KONSTAL 105N/Na
Tu widzę opis sześciu wagonów, a na gruncie dzień wcześniej widziałem jeden wagon więcej. Rozumiem że doczepa obok RZ250, RZ269 (i domyślam się że ten trzeci którego numeru nie widziałem to RZ262) albo jest niezidentyfikowana, albo już pojechała?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości