KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
W kwestii Ufoków jestem jednomyślny z LLoanem. Też na ten temat wypowiadałem się wielokrotnie w różnych wątkach. Połączono chyba odgórnie kilka zestawów a mechanicy się tylko głowią jak mają funkcjonować. Nie funkcjonują i funkcjonować nie będą. Z różnych względów 20 godzin pracy, brak niskiej podłogi, zimne w zimie, brak klimy w lecie, brak napraw głównych od lat itd. nie nadają się na główne linie magistralne. Te awaryjne powinny być rozpięte w miarę dostaw nowych wagonów Stadlera II. W tej ilości nie dotrwają do 2026 roku, co najmniej. Bo przecież przetargu nie ogłoszono a procedura trwa bardzo długo zanim się nowe wagony pojawią. Wszelkie pomysły z dodatkowymi liniami, niestety wobec poważnego kryzysu z brakiem środków na komunikację uważam że na dziś nie są możliwe do zrealizowania. Na dziś zastosowałbym dwa rozwiązania w miarę dostaw i wprowadzania nowych Stadlerów. Ograniczenie do co drugiej brygady na linii "24" obsługi Pesą a wolne Krakowiaki skierować do obsługi "52". Pozostałe brygady na linii "24" wagony niskopodłogowe 32 metrowe. W rozkładzie jazdy linii "52" uwzględnić takie brygady, których odjazdy są zawsze co 7 min. z pętli. I spróbować wysłać na jedną dwie brygady Stadlery. Brygady które mają wyjazdy co 8 min. obowiązkowo Pesa a mieszane co 7-8 min pozostałe ufoki. Zmniejszyć ilostan ufoków na zajezdniach do 6 po trzy na zajezdnię. I kierować do ruch na "52" po dwa ufoki z każdej zajezdni.
Re: KONSTAL 105N/Na
Słuchajcie nim się wypowiem na temat przez Was dyskutowany, chciałbym się odnieść do wypadku sprzed dwóch lat.
Wracamy do sprawy. Jak widać pasażer walczy o swoje.
A tak mówi rozporządzenie...
PT:
RZ234+RZ235+RZ236
RZ237+RZ238+RZ239
RZ231+RZ232+RZ233
PH:
HZ255+HZ256+HZ257
HZ258+HZ259+HZ260
HZ278+HZ279+HZ280
https://gazetakrakowska.pl/wpadl-pod-tr ... 1-17216563brovar pisze: ↑05 mar 2021, 15:21 Mężczyzna został przytrzaśnięty przez drzwi w tramwaju linii "52", prowadzący nie spojrzał w lusterko i odjechał z miejsca zdarzenia ciągnąć przez chwile faceta. Motorniczy jadący za nim z linii "21" zobaczył człowieka i zaczął udzielać pomocy.
MPK wypłaci rodzinie odszkodowanie za kochane trójskłady.
Wracamy do sprawy. Jak widać pasażer walczy o swoje.
Do zdarzenia doszło 4 marca 2021 r. około godziny 19.30 na ul. Piasta Kołodzieja na Przystanku Kleeberga linii tramwajowej 52. Leszek Kolebuk wysiadał z wagonika tramwaju, gdy drzwi przytrzasnęły mu lewą rękę. Mężczyzna chwilę biegł razem z odjeżdżającym pojazdem, ale w końcu wpadł pod koła.
Konstal ma blokady przed rozruchem? To dlatego MPK po tym zdarzeniu naprędce montowało światełka na końcu trzeciego wagonu.Biegły przeprowadził eksperyment, który wskazał, że zamontowane czujniki zamontowane nie blokują rozruchu pojazdu, jeśli przeszkoda znajdująca się w drzwiach ma średnicę mniejszą niż 30 milimetrów. Prawnicy Kolebuka wskazują, że średnica obwodu jego ręki ma 45-47 mm, bo mężczyzna wykonywał zawód murarza i ma solidnie zbudowane ręce. Blokada drzwi powinna więc zadziałać, ale tak się nie stało, tramwaj ruszył.
A tak mówi rozporządzenie...
Rozsądne podejście, popieram.siła przytrzaśnięcia pasażera w drzwiach nie powinna przekraczać 150 N, po czym powinno nastąpić całkowite otwarcie drzwi; dopuszcza się chwilowe przekroczenie wielkości siły przytrzaśnięcia do wartości 300 N;
8) umieszczenie odwzorowującego przeszkodę sprawdzianu o przekroju 60 mm × 40 mm, krótszym bokiem w płaszczyźnie poziomej pomiędzy płatami drzwi w trakcie ich zamykania, powinno powodować otwarcie drzwi lub zadziałanie blokady ruszenia;
Z moich obserwacji bez żadnych roszad na "52" może być 13 brygad (9 + 4). Obecnie każda zajezdnia zostawia po jednym 2014N na rezerwę. W tym tygodniu taka sytuacja miała miejsce, że jeździł nadprogramowy Krakowiak z dwóch zajezdni.LLoan pisze: ↑22 mar 2023, 19:08 Co dalej z trójskładami?
Chciałbym poruszyć dosyć istotną kwestię ws. uffoków. Ich awarie są niestety codziennością, czego wynikiem jest zastępowanie ich przez krótkie, 26m rezerwy, które nierzadko nie zabierają wszystkich chętnych pasażerów na 52. Osobiście jestem wielkim miłośnikiem wytworów z Konstala, jednak o wagony te w Krakowie nigdy specjalnie nie dbano, czego wynikiem jest ich wysokie zużycie. Postanowiłem spojrzeć na sprawę z nieco innej, niż miłośniczej perspektywy.
Czas najwyższy poukładać te klocki.impuls pisze: ↑23 mar 2023, 0:01 W kwestii Ufoków jestem jednomyślny z LLoanem. Też na ten temat wypowiadałem się wielokrotnie w różnych wątkach. Połączono chyba odgórnie kilka zestawów a mechanicy się tylko głowią jak mają funkcjonować. Nie funkcjonują i funkcjonować nie będą.[...]
[...]Zmniejszyć ilostan ufoków na zajezdniach do 6 po trzy na zajezdnie. I kierować do ruch na "52" po dwa ufoki z każdej zajezdni.
PT:
RZ234+RZ235+RZ236
RZ237+RZ238+RZ239
RZ231+RZ232+RZ233
PH:
HZ255+HZ256+HZ257
HZ258+HZ259+HZ260
HZ278+HZ279+HZ280
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
Pomysł ściągnięcia PES z "24" i w zamian poprawy częstotliwości mi się podoba Wspominałem tu na forum, że sugerowaliśmy kilkukrotnie w ZTP linię wzmacniającą "24" (numer roboczy "7", jak dawna "siódemka" z Kurdwanowa). Trasa Kurdwanów - Wielicka - Starowiślna - Poczta Gł. i potem gdziekolwiek. Wstępnie proponowaliśmy przez Pl. Wszystkich Świętych i Filharmonię by po wyremontowaniu Salwatora, mogła tam wrócić trzecia linia przy jednoczesnym utrzymaniu relacji Filharmonia - CK ("6" do CK, "7" do Salwatora albo na odwrót). Acz "7" do DT i skierowanie "44" w stronę T. Bagatela też super
W ZTP są przychylni takiej trasie "7" (do Poczty Gł.), acz rzecz oczywiście rozchodzi się o kasę. Pojemność pętli na Kurdwanowie to sprawa drugorzędna, choć też na pewno do sprawdzenia.
Będziemy naciskać dalej - nie jest to sprawa szybka, jednak nawet gdyby miało to zajęć wiele miesięcy, warto naciskać. Wcześniej czy później, może się uda.
Inna sprawa, że po wydłużeniu "50" do Górki Narodowej, PESy mogą tam być wręcz koniecznością... czy Miasto planuje jakoś rozwiązać problem z odcinkiem do Borku Fałęckiego?
W ZTP są przychylni takiej trasie "7" (do Poczty Gł.), acz rzecz oczywiście rozchodzi się o kasę. Pojemność pętli na Kurdwanowie to sprawa drugorzędna, choć też na pewno do sprawdzenia.
Będziemy naciskać dalej - nie jest to sprawa szybka, jednak nawet gdyby miało to zajęć wiele miesięcy, warto naciskać. Wcześniej czy później, może się uda.
Inna sprawa, że po wydłużeniu "50" do Górki Narodowej, PESy mogą tam być wręcz koniecznością... czy Miasto planuje jakoś rozwiązać problem z odcinkiem do Borku Fałęckiego?
Re: KONSTAL 105N/Na
Do tego grona dołożyłbym również "18", ponieważ po wydłużeniu do Górki Narodowej będzie to jedyna (chyba że coś jeszcze?) linia do ścisłego centrum miasta. Obecnie nie ma potrzeby bo z KG mamy do centrum dwie mocne linie, natomiast potem może być już nieco inaczej. A przy założeniu, że do GN pojadą "18", "50" i może "19" to w tej sytuacji kto wie, czy i "18" nie będzie kolejnym kandydatem na tabor 40+ i czy nie będą potrzebne kolejne dłuższe wozy na szybko w postaci kolejnych uffoków...
Re: KONSTAL 105N/Na
Pasażerowie od "7" przez cały ciąg Starowiślnej woleliby przywrócenie bezpośredniego połączenia ciągu kurdwanowskiego z Koroną, jednak byłaby to niestety opcja nieznacznie droższa (chociaż na pewno znacznie lepsza od tego co proponujesz). Mam nadzieję, że docelowo wygra rozsądek i potrzeby pasażerów zostaną wzięte pod uwagę.Kaszmir pisze: ↑23 mar 2023, 10:39 Pomysł ściągnięcia PES z "24" i w zamian poprawy częstotliwości mi się podoba Wspominałem tu na forum, że sugerowaliśmy kilkukrotnie w ZTP linię wzmacniającą "24" (numer roboczy "7", jak dawna "siódemka" z Kurdwanowa). Trasa Kurdwanów - Wielicka - Starowiślna - Poczta Gł. i potem gdziekolwiek. Wstępnie proponowaliśmy przez Pl. Wszystkich Świętych i Filharmonię by po wyremontowaniu Salwatora, mogła tam wrócić trzecia linia przy jednoczesnym utrzymaniu relacji Filharmonia - CK ("6" do CK, "7" do Salwatora albo na odwrót). Acz "7" do DT i skierowanie "44" w stronę T. Bagatela też super
W ZTP są przychylni takiej trasie "7" (do Poczty Gł.), acz rzecz oczywiście rozchodzi się o kasę. Pojemność pętli na Kurdwanowie to sprawa drugorzędna, choć też na pewno do sprawdzenia.
Będziemy naciskać dalej - nie jest to sprawa szybka, jednak nawet gdyby miało to zajęć wiele miesięcy, warto naciskać. Wcześniej czy później, może się uda.
Co do pojemności pętli na Kurdwanowie - dodatkowa szczytówka raczej by się tam zmieściła bez większych problemów (oczywiście pod warunkiem zapewnienia jakichś postojów na drugiej pętli).
Również jestem zdania, że po przedłużeniu linii tabor ponad 40-metrowy na "18" i "50" będzie koniecznością. Z tego względu należy zrezygnować z planów zakupu jakichkolwiek tramwajów 26-metrowych oraz 33-metrowych i zakupić 60 egzemplarzy taboru najdłuższego (jeżeli będą one przyzwoitej jakości, powinny wystarczyć do pełnego obsadzenia tych dwóch linii, zastąpienia ufoków oraz dopełnienia "24"). Niestety nawet jeżeli zmiana planów taborowych nastąpi, dostawy ruszą najwcześniej w 2026 roku. Do tego czasu pasażerowie będą jeździli na glonojada, a władze będą miały czas na poprawienie działania wadliwej podstacji.Karol1994 pisze: ↑23 mar 2023, 15:05 Do tego grona dołożyłbym również "18", ponieważ po wydłużeniu do Górki Narodowej będzie to jedyna (chyba że coś jeszcze?) linia do ścisłego centrum miasta. Obecnie nie ma potrzeby bo z KG mamy do centrum dwie mocne linie, natomiast potem może być już nieco inaczej. A przy założeniu, że do GN pojadą "18", "50" i może "19" to w tej sytuacji kto wie, czy i "18" nie będzie kolejnym kandydatem na tabor 40+ i czy nie będą potrzebne kolejne dłuższe wozy na szybko w postaci kolejnych uffoków...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
A może na początek najprostszym rozwiązaniem byłoby SKRÓCENIE godzin kursowania 105tek na mieście wyłącznie do godzin szczytowych (tak jak na 13 czy 49) - czyli w przypadku linii 52 nastąpiłaby zamiana brygad z Pesami (105tki wyjazdy około 6-7, koniec pracy około 20-21, w zamian za to Pesy całodniowe od 4 - 24)?LLoan pisze: ↑22 mar 2023, 19:08 Pociągi składające się z dwóch wagonów 105Na (2x105Na) wyjeżdżające na brygady szczytowe linii 13, 44 czy 49 lub kursujące po krótszych trasach - 6 i 21 radzą sobie całkiem nieźle i zazwyczaj przejeżdżają całe zaplanowane zadanie. Tymczasem 3x105Na kursują na długiej, dosyć wymagającej trasie, po 20 godzin na dobę (od 4 rano do 00:00) i dzień bez awarii choć jednego składu jest rzadkością.
Zawsze to kilka godzin więcej czasu przed wyjazdem/po zjeździe, żeby usprawnić ewentualne awarie na dzień kolejny. A jak to zrobić, gdy 105tka zjeżdża do zajezdni np. 0:30, a wyjazd ma o 4:30?
Re: KONSTAL 105N/Na
Może wbrew pozorom do KG wcale nie powinna być wydłużona "50"? Jest na tyle popularna, że jak jest mowa powyżej nie pomieści dodatkowych pasażerów.
Być może rozsądne będzie skierowanie do KG linii "18", "3" (wszystkimi kursami) oraz linii "5"? "18" oraz "3" zapewnią dojazd do centrum z obu jego stron, do tego "3" w okolice dworca. "5" natomiast poprowadzi do Ronda Mogilskiego i Huty. Dzięki temu też ZTP nie mógłby jej tak lekką ręką zawieszać.
Jeśli "5" będzie cieszyć się zbyt dużą frekwencją, to można je docelowo wzmocnić do f=7,5. Hucie i Wzgórzom wzmocnienie swoją drogą się należy, a i po otwarciu Meissnera sporo kursów tam trafi i mocniejsza "5" powinna przejąć ich rolę w połączeniu z Czyżynami czy Rondem Kocmyrzowskim.
Być może rozsądne będzie skierowanie do KG linii "18", "3" (wszystkimi kursami) oraz linii "5"? "18" oraz "3" zapewnią dojazd do centrum z obu jego stron, do tego "3" w okolice dworca. "5" natomiast poprowadzi do Ronda Mogilskiego i Huty. Dzięki temu też ZTP nie mógłby jej tak lekką ręką zawieszać.
Jeśli "5" będzie cieszyć się zbyt dużą frekwencją, to można je docelowo wzmocnić do f=7,5. Hucie i Wzgórzom wzmocnienie swoją drogą się należy, a i po otwarciu Meissnera sporo kursów tam trafi i mocniejsza "5" powinna przejąć ich rolę w połączeniu z Czyżynami czy Rondem Kocmyrzowskim.
Re: KONSTAL 105N/Na
Linia 5 w takim kształcie nie miałaby większego sensu. Dużo szybciej będzie do Huty czy nawet Czyżyn autobusem. Pozostała część trasy 5 nie generuje natomiast jakichś dużych potoków. Dodatkowo, dla osób jadących z dworca na GN to połowa tramwajów byłaby sprzed dworca, druga połowa z tunelu. Moim zdaniem duży minus. Samo to jest moim zdaniem wystarczającym argumentem przeciwko.fysztof pisze: ↑23 mar 2023, 17:16 Może wbrew pozorom do KG wcale nie powinna być wydłużona "50"? Jest na tyle popularna, że jak jest mowa powyżej nie pomieści dodatkowych pasażerów.
Być może rozsądne będzie skierowanie do KG linii "18", "3" (wszystkimi kursami) oraz linii "5"? "18" oraz "3" zapewnią dojazd do centrum z obu jego stron, do tego "3" w okolice dworca. "5" natomiast poprowadzi do Ronda Mogilskiego i Huty. Dzięki temu też ZTP nie mógłby jej tak lekką ręką zawieszać.
Jeśli "5" będzie cieszyć się zbyt dużą frekwencją, to można je docelowo wzmocnić do f=7,5. Hucie i Wzgórzom wzmocnienie swoją drogą się należy, a i po otwarciu Meissnera sporo kursów tam trafi i mocniejsza "5" powinna przejąć ich rolę w połączeniu z Czyżynami czy Rondem Kocmyrzowskim.
Jednocześnie, dublowałoby się 18 z 3 w roli dojazdu do centrum. A również brak 50 bardzo by obciął połączenie z R. Mogilskim z f~5 do f~15, i zabrał połączenie z Zabłociem i r. Grzegórzeckim.
Moim zdaniem dawanie linii na nieoptymalne trasy "bo ludzie się nie mieszczą" to jest absurd. MPK powinno jak najszybciej kupić długie tramwaje, albo (a w zasadzie również) należy wzmocnić obecne linie (24 co 7,5min by nie potrzebowało 40m, być może również 4 jeśli 44->Bronowice i 14->BM, być może 52 z f~5 (ale tu podobno blokuje pseudopętla na Makach - z którą nic się nie robi...).
Re: KONSTAL 105N/Na
No właśnie, ja też popieram całym sercem taką dodatkową "7". Najchętniej bym widział ją przez Starowiślną i do DT właśnie, by wyszedł jeden naprawdę mocny ciąg.Kaszmir pisze: ↑23 mar 2023, 10:39 Pomysł ściągnięcia PES z "24" i w zamian poprawy częstotliwości mi się podoba Wspominałem tu na forum, że sugerowaliśmy kilkukrotnie w ZTP linię wzmacniającą "24" (numer roboczy "7", jak dawna "siódemka" z Kurdwanowa). Trasa Kurdwanów - Wielicka - Starowiślna - Poczta Gł. i potem gdziekolwiek. Wstępnie proponowaliśmy przez Pl. Wszystkich Świętych i Filharmonię by po wyremontowaniu Salwatora, mogła tam wrócić trzecia linia przy jednoczesnym utrzymaniu relacji Filharmonia - CK ("6" do CK, "7" do Salwatora albo na odwrót). Acz "7" do DT i skierowanie "44" w stronę T. Bagatela też super
Dokładnie tak...Bayer2003 pisze: ↑23 mar 2023, 15:39 Również jestem zdania, że po przedłużeniu linii tabor ponad 40-metrowy na "18" i "50" będzie koniecznością. Z tego względu należy zrezygnować z planów zakupu jakichkolwiek tramwajów 26-metrowych oraz 33-metrowych i zakupić 60 egzemplarzy taboru najdłuższego (jeżeli będą one przyzwoitej jakości, powinny wystarczyć do pełnego obsadzenia tych dwóch linii, zastąpienia ufoków oraz dopełnienia "24"). Niestety nawet jeżeli zmiana planów taborowych nastąpi, dostawy ruszą najwcześniej w 2026 roku. Do tego czasu pasażerowie będą jeździli na glonojada, a władze będą miały czas na poprawienie działania wadliwej podstacji.
Re: KONSTAL 105N/Na
Lepiej oddać co zabrano i przywrócić połączenie z Koroną - wielu pasażerów uniknie przesiadki, a jadącym z ciągu kurdwanowskiego chociażby na TS ta minuta więcej czasu przejazdu nie powinna przeszkadzać. Oczywiście o sam przystanek Starowiślna taka linia mogłaby zahaczyć (a nawet jest to wskazane, tramwaj w relacji Krakowska - Dietla również byłby ciekawym połączeniem).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
#RZ213 w środkowej części wagonu ma wybrzuszenie w podłodze. Do tego przy hamowaniu odgłosy wysypanego wiadra żelastwa.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
Huckie składy 105-ek zażynają na maksa. W dni powszednie wszystkie siedem składów jest na 100% wykorzystywana (21-01, 44-01, 44-02, "49" 02,03,04,05). Nie mają oddechu na większy przegląd. Tymczasem wykorzystanie EU8N/N8C spadło do 31/46 a N8S jest niskie 2/6.
Re: KONSTAL 105N/Na
Weź jednak pod uwagę, że z tych siedmiu brygad aż sześć to brygady szczytowe. Z dwojga złego lepsze Konstale od składów wiedeńskich. EU8N i N8S powinno się w takiej sytuacji skierować na "21" i "16", nie wiem czemu MPK tego nie robi.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości