Wykorzystanie Lajkoników nie jest jeszcze bardzo małe (w przeciwieństwie do np. EU8N). Problemem jest to, że jeżdżą one nie tam gdzie powinny ("52", "24"), ponieważ MPK postanowiło skasować składy ponad 40-metrowe. Oczywiście cztery egzemplarze na "9" z pewnością dałoby się jeszcze posłać, jednak patrząc globalnie jest to jeden z mniejszych problemów w polityce taborowej MPK (chociaż zapewne nie dla pasażerów "9", która w NGT6 jednak bywa przepełniona).kucyk pisze: ↑03 paź 2023, 15:55 Kasacja tego rodzaju złomu czy innego jest dla ciebie niezrozumiała? Ja nie mam tutaj problemu i żadnych zastrzeżeń.
Dla mnie niezrozumiałą decyzją jest trzymanie na terenie zajezdni aby się opalać ok. 20 Lajkoników które powinne w większej ilości kursować normalnie na liniach.
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
To jest normalne i tak zawsze było, że stary wycofywany tabor w pierwszej kolejności zdejmowano z linii ważnych magistralnych. Tak się stało w przypadku E1+c3, że już zdjęto je z linii ważnych (52, 3, 9, 10, 22). To samo muszą zrobić z ufokami na "52". Stopniowo je będą zmniejszać aż do całkowitego wycofania z tej linii. Przyszłość 105Na to szczytowe brygady "13"-i i ewentualnie "72" w składach. Ilość awarii składów trzywagonowych była przerażająca. Przy ośmiu brygadach ufokowych trzy rezerwy na linii to była norma. Nawet wprowadzono 7 rezerwę przed wakacjami w DP. Obecnie mechanicy cały czas w Podgórzu grzebią przy 105-ch, aby ich trochę uratować przed agonią. Muszą też zliczyć pasażerów na "52". I to będzie dzień prawdy już wkrótce, czy same Stadlery na linii sobie poradzą. Jeśli nie będzie wielkiej zadymy, to przyszłość taborowa na "52" to Krakowiaki i w lekkiej mniejszości Lajkoniki. 105-i znikną z tej linii.
Re: KONSTAL 105N/Na
105Na numery oryginalne (obecne). Numery wagonów, które zostały od najstarszych do najmłodszych. Numeracja oryginalna od 701 wzwyż przybyły do zajezdni Podgórze, do 499 do zajezdni Nowa Huta.
Rocznik 1985
798 (RZ275), 816 (RZ209), 817 (RZ276), 827 (RZ213), 833 (RZ219), 841 (RZ226), 489 (RZ264),
491 (RZ265),
Rocznik 1986
850 (RZ278), 876 (RZ242), 877 (RZ243),
Rocznik 1988
913 (RZ273), 923 (RZ279), 924 (RZ280), 925 (RZ228), 926 (RZ229), 927 (RZ230), 929 (RZ231),
930 (RZ232), 932 (RZ234), 933 (RZ233),
Rocznik 1989
939 (RZ235), 940 (RZ236), 936 (RZ237), 937 (RZ238), 938 (RZ239), 943 (RZ244), 944 (RZ245),
402 (RZ246), 403 (RZ247), 405 (RZ257), 407 (RZ260)
Rocznik 1992
445 (RZ255), 446 (RZ256),
Do Krakowa sprowadzono 40 wagonów 105Na w 1987 roku. Ale pominięto NG tego rocznika i w większości wagony skasowano lub sprzedano do GOP. W zamian sprowadzano shrot. Dlatego nie ma ani jednej 105Na z 1987 roku.
Rocznik 1985
798 (RZ275), 816 (RZ209), 817 (RZ276), 827 (RZ213), 833 (RZ219), 841 (RZ226), 489 (RZ264),
491 (RZ265),
Rocznik 1986
850 (RZ278), 876 (RZ242), 877 (RZ243),
Rocznik 1988
913 (RZ273), 923 (RZ279), 924 (RZ280), 925 (RZ228), 926 (RZ229), 927 (RZ230), 929 (RZ231),
930 (RZ232), 932 (RZ234), 933 (RZ233),
Rocznik 1989
939 (RZ235), 940 (RZ236), 936 (RZ237), 937 (RZ238), 938 (RZ239), 943 (RZ244), 944 (RZ245),
402 (RZ246), 403 (RZ247), 405 (RZ257), 407 (RZ260)
Rocznik 1992
445 (RZ255), 446 (RZ256),
Do Krakowa sprowadzono 40 wagonów 105Na w 1987 roku. Ale pominięto NG tego rocznika i w większości wagony skasowano lub sprzedano do GOP. W zamian sprowadzano shrot. Dlatego nie ma ani jednej 105Na z 1987 roku.
-
- Znawca
- Posty: 115
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ231+232+239 dostał wyświetlacze, co oznacza że zostały już tylko 2 ufoki z 'blachami'
Re: KONSTAL 105N/Na
W tym oba niepewne, szczególnie ten z RZ213. Ten wagon powinien iść do kasacji, RZ226 też nie jest najlepszy.anonim_048 pisze: ↑11 paź 2023, 14:37 RZ231+232+239 dostał wyświetlacze, co oznacza że zostały już tylko 2 ufoki z 'blachami'
Dzisiaj oficjalnie ogłosili zmniejszenie ilości 105Na o dziesięć wagonów. Te które zostały wymieniłem w poprzednim poście.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ226+RZ228+RZ229 też otrzymał wyświetlacze. Dzisiaj na "52" jeszcze kursuje ostatni ufok tablicowy RZ213+RZ235+RZ236. Od poniedziałku może być różnie. Skład ten otrzyma też elektroniczne wyświetlacze lub zostanie rozpięty. Zachęcam do pożegnalnych fotek.
Re: KONSTAL 105N/Na
A dlaczego miałby zostać rozpięty? Przecież MPK zapowiadało na samym początku (w poście, w którym informowali o przenosinach wagonów), że zostanie 8 ufoków i 5 podwójnych składów - i dokładnie tyle ich obecnie jest na stanie:
We flocie krakowskiego przewoźnika pozostało już tylko 8 składów potrójnych wagonów 105Na oraz 5 składów podwójnych 105Na. Wszystkie będą stacjonować tylko w zajezdni tramwajowej Podgórze.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... _[0][quote]
Re: KONSTAL 105N/Na
Wyświetlacze dostają, ale wcale w lepszej kondycji nie są.
Wczoraj #RZ231 skończył służbę przed czasem. Potem dziwne, że ludzie wolą swoje auta, niż niepewny transport.
Co do #RZ213+RZ235+#RZ236, to w ubiegłą środę przejeżdżając przez jezdnie przy Rondzie Grunwaldzkim -> Huta, z ostatniego wagonu poleciały iskry spod wózka.
Wczoraj #RZ231 skończył służbę przed czasem. Potem dziwne, że ludzie wolą swoje auta, niż niepewny transport.
Co do #RZ213+RZ235+#RZ236, to w ubiegłą środę przejeżdżając przez jezdnie przy Rondzie Grunwaldzkim -> Huta, z ostatniego wagonu poleciały iskry spod wózka.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
-
- Ekspert
- Posty: 976
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: KONSTAL 105N/Na
Obstawiam, że jednak ludzie nie wybierają aut dlatego, że na '52' jeździ uffok, który czasem się psuje, zamiast np. krótszego lajkonika / NGT8...
Re: KONSTAL 105N/Na
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/koliz ... 53357.html
Ciekawe czy go wyklepią? RZ237 przywrócili w tym roku po kolizji, ale RZ204 nie.
Ciekawe czy go wyklepią? RZ237 przywrócili w tym roku po kolizji, ale RZ204 nie.
Re: KONSTAL 105N/Na
Przecież wagon nie jest rozwalony doszczętnie - obstawiam co najwyżej pogięty zgarniacz, nieco obdrapanej farby i stłuczony klosz od lampyimpuls pisze: ↑13 paź 2023, 22:31 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/koliz ... 53357.html
Ciekawe czy go wyklepią? RZ237 przywrócili w tym roku po kolizji, ale RZ204 nie.
Zapewne w przyszłym tygodniu wyjedzie ponownie po szybkim malowaniu wałkiem
Re: KONSTAL 105N/Na
Z tej perspektywy na poważne uszkodzenia to nie wygląda i tak jak przedmówca spodziewam się, że RZ234 wróci. RZ204 był jednak mocniej puknięty. Wydaje się, że w oczekiwaniu na lepsze czasy, jako rezerwa, pozostał wagon 105NaD RZ251, który jako jedyny z wycofanych składów ostał się na żeberku od Rzemieślniczej i nie został wykolejony na beton.impuls pisze: ↑13 paź 2023, 22:31 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/koliz ... 53357.html
Ciekawe czy go wyklepią? RZ237 przywrócili w tym roku po kolizji, ale RZ204 nie.
Re: KONSTAL 105N/Na
Przecież w innym wątku piszą, że wczoraj jeszcze normalnie po kolizji jeździł i woził pasażerów. Więc w czym macie problem?
Re: KONSTAL 105N/Na
Nie RZ251 jako jeden z pierwszych został wysłany na beton, tylko ten obok toru żeberka a nie na placu. Dodatkowo panowie mechanicy już z niego "pożyczyli" sobie trochę części. Jedynym z dziesięciu oficjalnie zdjętych ze stanu 105Na którego nie ma na betonie jest RZ206. Nie wiem co się z nim stało. Jeśli wagon jest zdjęty z inwentarza to już nie wraca. Ale były takie przypadki strasznie rzadko. Dotyczyły np. b4 które zdjęto z T4 a później przywrócono do gt6.
Re: KONSTAL 105N/Na
Na wieżowcach donoszą, że dzisiaj skład RZ226+RZ228+RZ229 wyjechał z wyświetlaczami, co miałoby oznaczać koniec tablicowych ufoków.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości