KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
I potwierdzenie - jeśli wrócą, to najprawdopodobniej na "52". Choć to może tym bardziej oznaczać, że nie wróci ~f=5
Re: KONSTAL 105N/Na
Z tego co mi wiadomo, f~5 zostało zastąpione na "52" przez f~7,5 już w grudniu 2019, czyli na długo przed koronakryzysem. Teraz, przede wszystkim ze względów finansowych nie ma raczej szans na powrót jakiejkolwiek linii do f~5, a nawet jeżeli tak się stanie, pierwsza w kolejce będzie zapewne "50". Co do Konstali - i bez potwierdzenia chyba wszyscy forumowicze myśleli, że są one przygotowywane przede wszystkim z myślą o "52", gdyż raczej każdy słyszał o napełnieniach na tej linii. W dalszym ciągu pozostaje pytanie, czy trójskładów zostanie połączonych tylko na tyle, żeby obsłużyły "52", czy może wszystkie dostępne stopiątki staną się ufokami i trafią także na inne linie, jednak "52" jest zdecydowanie priorytetem.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Na linii 52 przy f=10 jest 14 brygad, przy f=7,5 - 20 brygad. Obsadzając połowę brygad naprzemian z Pesami potrzeba będzie 7 lub 10 ufoków.
Po połączeniu wszystkich 105 Na i zachowaniu rezerwy można wystawić jeszcze co najmniej 6-9 trójskładów na inne linie.
Np. 24 przy f=15 ma 8 brygad.
Po połączeniu wszystkich 105 Na i zachowaniu rezerwy można wystawić jeszcze co najmniej 6-9 trójskładów na inne linie.
Np. 24 przy f=15 ma 8 brygad.
Re: KONSTAL 105N/Na
Na "52" przy 20 brygadach chyba nigdy proporcja wiedni i Pes nie była dokładnie pół na pół. Z obserwacji brygad na kmk.krakow.pl wynika, że np. w marcu 2020 jeździło 12/13 Pes i 7/8 wiedni. Mam nadzieję, że w przypadku powrotu trójskładów na "52", mimo wszystko będą one stanowić na tej linii mniejszość. Ponadto obecnie (wiem, są wakacje i rozdział taboru jest nieco inny) na "52" chyba codziennie jeździ jedna brygada 405N. Myślę, że wóz ten również mógłby zasilić "52" (nadaje się jeszcze na "4", ale jego pojawienie się na tej linii i tak "zwalnia" jedną Pesę). Moim zdaniem realnie przy trójskładach powinno być ich na "52" również 7/8 (zakładając f~7,5), jednak zakładam to tylko na podstawie danych z kmk, więc mogę się oczywiście mylić.ABC pisze: ↑23 lip 2020, 22:30 Na linii 52 przy f=10 jest 14 brygad, przy f=7,5 - 20 brygad. Obsadzając połowę brygad naprzemian z Pesami potrzeba będzie 7 lub 10 ufoków.
Po połączeniu wszystkich 105 Na i zachowaniu rezerwy można wystawić jeszcze co najmniej 6-9 trójskładów na inne linie.
Np. 24 przy f=15 ma 8 brygad.
Co do "24" - od września do marca dosyć często korzystałem z tej linii. Kurs niezabieralny wprawdzie nigdy się nie zdarzył, jednak dosyć ciasno zwykle tam było. Jestem zwolennikiem ewentualnych trójskładów również na "24", jednak warto byłoby znać opinie również pasażerów innych linii obsługiwanych dotychczas przed E1+c3. Myślę, że trójskłady (zakładając oczywiście połączenie w nie wszystkich Konstali) mogą (ale oczywiście nie muszą) przydać się na jakiejś innej linii bardziej niż na "24".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Na 50 potrzeba 12 Krakowiaków (przy f=7,5), na 4-ce 10 sztuk (przy f=15), a zwykle wyjeżdżało 29 Krakowiaków.
Więc zostaje 7 sztuk dla 52, a obsługa prawie co drugiego kursu niską chyba i tak jest akceptowalna?
Więc zostaje 7 sztuk dla 52, a obsługa prawie co drugiego kursu niską chyba i tak jest akceptowalna?
Ostatnio zmieniony 24 lip 2020, 11:03 przez ABC, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: KONSTAL 105N/Na
Akurat f~5 na "52" zniknęło przy rozpoczęciu remontu Krakowskiej.
Skąd akurat ta liczba Krakowiaków przy tej częstotliwości?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Na którejś z "krakowiakowych" linii jeszcze 405N pojedzie, więc 8/20 brygad będzie wówczas na "52" niskopodłogowych. Prawie połowa to nie jest, w końcu to aż 4 brygady różnicy, jednak z drugiej strony pojemność jest raczej ważniejsza niż niska podłoga. W końcu co z tego, że tramwaj będzie niskopodłogowy, skoro połowa pasażerów nie zmieści się do niego. Wracając do dyskusji o trójskładach, wynika z niej, że na "52" będzie ich potrzebnych aż 12. Nawet zakładając stworzenie 22 ufoków, po wzięciu 80% z tego (większej sprawności po konstrukcji z PRL-u nie można się spodziewać) wychodzi 17-18 trójskładów. Myślicie, że jest szansa sensownego posłania tych 5-6 wozów na jakąś inną linię, czy raczej rozsądniej będzie spiąć na tyle ufoków, żeby obsłużyły tylko "52", a niewielką ilość dwuskładów pozostawić?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Masz na myśli "4"? Na "50" ten wagon nie jeździ (a inny "krakowiakowych" linii nie znam).
Nie wiem czy nawet udałoby się stworzyć tyle trójskładów (o czym wspomniał Cukier). Nic na siłę, zrobić tyle trójskładów ile się da (żeby były sprawne) a resztę zostawić w dwuskładach.Bayer2003 pisze: ↑26 lip 2020, 18:19Wracając do dyskusji o trójskładach, wynika z niej, że na "52" będzie ich potrzebnych aż 12. Nawet zakładając stworzenie 22 ufoków, po wzięciu 80% z tego (większej sprawności po konstrukcji z PRL-u nie można się spodziewać) wychodzi 17-18 trójskładów. Myślicie, że jest szansa sensownego posłania tych 5-6 wozów na jakąś inną linię, czy raczej rozsądniej będzie spiąć na tyle ufoków, żeby obsłużyły tylko "52", a niewielką ilość dwuskładów pozostawić?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: KONSTAL 105N/Na
Chociażby "4". Chodziło mi głównie o to, że we wcześniejszych obliczeniach wagon ten był pomijany, a jednak dosyć często wyjeżdża on na linię i zawsze gdzieś tam stanowi jedną brygadę, co ważne jeżeli liczymy co do sztuki. Jako ciekawostkę dodam, że w internecie można znaleźć zdjęcia, nawet z blogu Kaszmira, gdy wagon ten jeździł na "50". Zdjęcia te przedstawiają jednak wóz w starym malowaniu, z numerem 4001 lub HX999. Kiedy ostatnio pojawił on się na tej linii - nie wiem, jednak w historii były już takie okresy, co nie jest raczej zbyt ważne w dyskusji o Konstalach (albo i jest, wszak z Konstali nasz 405N powstał).
Liczbą trójskładów, niezbędną do codziennych ich wyjazdów na "52" jest 15 (80% właśnie z tej liczby stanowi liczba 12). Moim zdaniem zdecydowaną większość z istniejących obecnie akwariów uda się w ufoki połączyć, jednak czy wszystkie - nie wiem. Moje pytanie dotyczy, co zrobić z ewentualną nadwyżką powyżej 15. Jak dla mnie należy dokładnie rozważyć dwa warianty, których nie da się wykluczyć:Kitek pisze: ↑26 lip 2020, 20:21Nie wiem czy nawet udałoby się stworzyć tyle trójskładów (o czym wspomniał Cukier). Nic na siłę, zrobić tyle trójskładów ile się da (żeby były sprawne) a resztę zostawić w dwuskładach.Bayer2003 pisze: ↑26 lip 2020, 18:19Wracając do dyskusji o trójskładach, wynika z niej, że na "52" będzie ich potrzebnych aż 12. Nawet zakładając stworzenie 22 ufoków, po wzięciu 80% z tego (większej sprawności po konstrukcji z PRL-u nie można się spodziewać) wychodzi 17-18 trójskładów. Myślicie, że jest szansa sensownego posłania tych 5-6 wozów na jakąś inną linię, czy raczej rozsądniej będzie spiąć na tyle ufoków, żeby obsłużyły tylko "52", a niewielką ilość dwuskładów pozostawić?
Wariant 1 (moim zdaniem mało prawdopodobny): Wagony bardzo niechętnie współpracują ze sobą i nie udaje się utworzyć nawet 15 ufoków. Jest ich za mało, żeby obsłużyć "52" taborem tylko 40m+. Co w takiej sytuacji? Tabor o największej pojemności na tej linii by się przydał, a dynamika E1+c3 - no cóż, nie pasuje trochę do idei KST.
Wariant 2 (dosyć prawdopodobny i taki głównie rozważam): Nie ma problemów technicznych z utworzeniem większej ilości niż 15 w pełni sprawnych ufoków. Czy nadwyżkę kilku trójskładów warto kierować na kolejną linię, wiedząc że nie pojawią się one na wszystkich jej brygadach, czy może lepiej z zasady stworzyć ich zaledwie 15, a resztę zostawić jako dwuskłady?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Ja uwzględniam Protrama w obliczeniach, gdyż jak wiadomo #915 stoi w Bydgoszczy i nie wiadomo kiedy wróci
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: KONSTAL 105N/Na
Hmm, z wypowiedzi ABC:
wynika, że wyjazd 29 Krakowiaków zakładamy bez #HG915. Pomijam już fakt, że wagon ten naprawiany jest zdecydowanie za długo. Ja wiem, że awaria była wprawdzie poważna, a uszkodzenia spore, jednak ponad 2 lata - chyba śmiało można wóz ten wpisać do księgi rekordów Guinnessa jako najdłużej naprawiany tramwaj na świecie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Kiedy rozpoczynaliśmy na forum dyskusję o trójskładach Konstali, wysłałem do ZTP pytanie dotyczące tego, czy ufoki (zakładając ich połączenie) będą eksploatowane tylko na "52", czy może też na innych liniach (np. "24"). Oto odpowiedź, którą dzisiaj otrzymałem:
Podsumowując - trójskłady (jeżeli w ogóle) tylko na "52". Dodatkowo wiadomo, że na "24" docelowo pojadą nowe STL. Co sądzicie o tej decyzji?
Podsumowując - trójskłady (jeżeli w ogóle) tylko na "52". Dodatkowo wiadomo, że na "24" docelowo pojadą nowe STL. Co sądzicie o tej decyzji?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Ciekawe, czy na linię 22 również planują STL.
O "dziewiątce" nie wspominam.
O "dziewiątce" nie wspominam.
Re: KONSTAL 105N/Na
Wszystko możliwe, STL będzie zresztą aż 50, a w większości mają one zastępować przecież E1+c3. Wątek dotyczy jednak tramwajów 105Na, więc o STL lepiej rozmawiać w wątku STL .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości