Strona 9 z 32

Re: KONSTAL 105N/Na

: 09 paź 2020, 8:03
autor: lukaszpdg
Adrian14 pisze: 14 wrz 2020, 11:03 A czy ktoś wie co się stało z HZ275+HZ276?
Dostał nowe wyświetlacze od R&G, są następne przystanki takie jak w EU8N czy w E1+c3.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 09 paź 2020, 8:57
autor: Kaszmir
lukaszpdg pisze: 09 paź 2020, 8:03Dostał nowe wyświetlacze od R&G, są następne przystanki takie jak w EU8N czy w E1+c3.
Czyżby to potwierdzało, że ten skład - a zatem i 105Na ogólnie - ma szansę zostać z nami na dłużej?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 09 paź 2020, 10:38
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 09 paź 2020, 8:57 Czyżby to potwierdzało, że ten skład - a zatem i 105Na ogólnie - ma szansę zostać z nami na dłużej?
Na to wygląda, w końcu były przetargi na części do Konstali. Dodatkowo, krążą wieści, że są one remontowane i dba się o nie (wiadomo, coś tam wytną, ale spora liczba składów zostanie ;)).

Re: KONSTAL 105N/Na

: 09 paź 2020, 15:25
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 09 paź 2020, 10:38 [...]
Na to wygląda, w końcu były przetargi na części do Konstali. Dodatkowo, krążą wieści, że są one remontowane i dba się o nie (wiadomo, coś tam wytną, ale spora liczba składów zostanie ;)).
W bezpłatnym egzemplarzu "Dwutygodnika Kraków.pl", którego internetową wersję można znaleźć tutaj: https://www.krakow.pl/zalacznik/370689 zauważyłem niedawno wywiad z Rafałem Świerczyńskim, prezesem zarządu MPK (strona 9). Najbardziej zaciekawił mnie w nim następujący fragment:
RŚ: Przede wszystkim znacząco zwiększy się liczba niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. W czerwcu 2020 r. na liniach regularnych zaczęły kursować pierwsze nowoczesne wagony Lajkonik, produkowane przez firmę Stadler. Zapewniają nie tylko komfortową podróż, ale także są przyjazne dla środowiska, m.in. dzięki zastosowaniu w nich systemu rekuperacji umożliwiającego wykorzystywanie energii wytwarzanej podczas hamowania. W sumie do Krakowa trafi 50 takich wagonów, w tym dwa wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km. A to nie koniec, bo przecież MPK podpisało już kontrakt z firmą Stadler na dostawę kolejnych 35 nowoczesnych tramwajów. Co ważne, podpisana przy tej okazji umowa ramowa daje MPK możliwość zamówienia dodatkowych 25 takich samych pojazdów w przyszłości. To oznacza, że mieszkańcy Krakowa będą mogli już wkrótce podróżować niemal wyłącznie wagonami z niską podłogą. Pojazdy z tym udogodnieniem będą bowiem stanowić ok. 90 proc. całego taboru tramwajowego. Znacząco zwiększy się także liczba tramwajów wyposażonych w klimatyzację. MPK podejmuje bowiem próby montowania takich urządzeń w wagonach starszego typu.
Wynika z niego, że nawet po dostawie 50 STL oraz 60 STL2 w ruchu pozostanie 10% tramwajów wysokopodłogowych. Nawet zakładając 300 sztuk ogółu ilostanu, oznacza to 30 składów lub trójskładów, czyli 60-90 pojedynczych wagonów. Strona internetowa MPK podaje, że obecnie w eksploatacji jest 66 pojedynczych stopiątek. Moim zdaniem jasno wynika z tego, że nie ma w planach złomowania 105Na w najbliższym czasie, a i niewielka część E1+c3 będzie prawdopodobnie musiała pozostać jeszcze przez kilka lat.

mod. Gz391
Edycja na podstawie: Art. 2 §2 regulaminu forum PKK. Zachęcam do skracania do minimum cytatów.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 17 lis 2020, 18:02
autor: Łukasz
Kilka składów "105Na" dostaje w spadku po wiedeńcach wyświetlacze.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 17 lis 2020, 20:08
autor: Bayer2003
Łukasz pisze: 17 lis 2020, 18:02 Kilka składów "105Na" dostaje w spadku po wiedeńcach wyświetlacze.
Są wśród nich składy potrójne, czy tylko podwójne? Przyznam, że na "52" wyświetlacze by się przydały (teoretycznie jest to jednak linia KST)?

PS. Wspomniałeś o wyświetlaczach, wiesz może co z modułami GPS? Trochę wiedeńców zostało już skasowanych, a wśród NGT6 oraz Krakowiaków dalej całkiem sporo wozów z niesprawnym nadajnikiem.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 18 lis 2020, 17:10
autor: Kitek
Uścislając co podają na forum wieżowców:
#275+276 dostał wyświetlacze od E1 i jakieś odświeżenie, teraz w hali jest 270+271, także stozłomki jeszcze się czymią.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... /page-1444

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 11:53
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 18 lis 2020, 17:10
#275+276 dostał wyświetlacze od E1 i jakieś odświeżenie, teraz w hali jest 270+271, także stozłomki jeszcze się czymią.
Dziś HZ270+HZ271 na "13", ma ktoś może zdjęcia jak prezentuje się z wyświetlaczami?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 12:20
autor: impuls
Od jutra o jedną 105-ę mniej na stanie w Podgórzu, info na podstawie taboru MPK

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 12:37
autor: Bayer2003
impuls pisze: 19 lis 2020, 12:20 Od jutra o jedną 105-ę mniej na stanie w Podgórzu, info na podstawie taboru MPK
Prawdopodobnie chodzi o któryś wagon ze składu RZ213+RZ212 lub RZ216+RZ217 (składy te są niewidoczne w TTSS od kilku dni, a były już wcześniej odstawione i przywrócone zostały wyłącznie z powodu rekordowej liczby brygad). Kasacja taka oznacza jednak, że w zajezdni pozostanie jeden bezsensowny wagon solo - idealny, żeby przypiąć go do jakiegoś dwuskładu i stworzyć siódmy trójskład (jeżeli jest to technicznie możliwe). Widząc, co czasami się dzieje z podgórskimi ufokami (awaria trzech trójskładów w jednym dniu), taka rezerwa zdecydowanie by się przydała.

PS. Widząc tą wiadomość raczej jest już pewne, że podgórskie 2x105Na nie będą obsługiwać wszystkich szczytówek "13", nawet po powrocie do ~250 brygad.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 13:58
autor: impuls
Powstał ufok stały RZ213+RZ235+RZ236 zlikwidowano elektronik, lusterka itp. w 235. A skoro MPK zdjęło z ilostanu jedną 105-ę to pewnie chodzi o RZ212.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 14:40
autor: Bayer2003
impuls pisze: 19 lis 2020, 13:58 Powstał ufok stały RZ213+RZ235+RZ236 zlikwidowano elektronik, lusterka itp. w 235. A skoro MPK zdjęło z ilostanu jedną 105-ę to pewnie chodzi o RZ212.
Bardziej spodziewałem się zdjęcia z ilostanu RZ213 niż RZ212 (ten pierwszy jest o 4 lata starszy), jednak być może stan techniczny wskazywał właśnie na taką decyzję (z tego co pamiętam z "13", cały ten skład generalnie nie był najlepszy, nie bez powodu kiedyś został już odstawiony). W każdym razie cieszy powstanie kolejnego trójskładu, a likwidacja elektroniki w RZ235 może świadczyć o tym, że będą tak one połączone do końca swojej eksploatacji. Każdy skład 40m+ przy obecnych częstotliwościach na najbardziej obciążonych liniach cieszy i mam nadzieję, że jeszcze kilka takowych powstanie wraz z dostawami kolejnych Lajkoników.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 18:21
autor: Krakowianin
Bayer2003 pisze: 19 lis 2020, 11:53 [...]
Dziś HZ270+HZ271 na "13", ma ktoś może zdjęcia jak prezentuje się z wyświetlaczami?
Wspomniany skład nie ma wyświetlaczy, tylko tablicę.

mod. Gz391
Edycja na podstawie: Art. 2 §2 regulaminu forum PKK. Zachęcam do skracania do minimum cytatów.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 20:06
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 19 lis 2020, 11:53 [...]
Dziś HZ270+HZ271 na "13", ma ktoś może zdjęcia jak prezentuje się z wyświetlaczami?
Ja widziałem dzisiaj kilka razy ten skład na "13" i nie widziałem na nim żadnych wyświetlaczy. Piękne brednie ktoś próbuje wciskać. :lol:

mod. Gz391
Edycja na podstawie: Art. 2 §2 regulaminu forum PKK. Zachęcam do skracania do minimum cytatów.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 19 lis 2020, 20:18
autor: Jamnik
kucyk pisze: 19 lis 2020, 20:06Piękne brednie ktoś próbuje wciskać.
Jakie brednie??? Kolega pewnie po prostu pomylił skład i od razu brednie... ehh. :oops: