Strona 24 z 32

Re: KONSTAL 105N/Na

: 22 kwie 2023, 19:48
autor: Carol75
Bayer2003 pisze: 22 kwie 2023, 18:38 ... EU8N i N8S powinno się w takiej sytuacji skierować na "21" i "16", nie wiem czemu MPK tego nie robi.
N8S niech lepiej nie kierują na "21", bo jak były na tej linii, to nie było dnia, żeby któryś nie miał awarii i jak akurat trafiło na miedzy szczyt to zależnie od dnia robiła się dziura na 60 lub 80 minut. Rezerwa rzadko w razie awarii zaczyna od Pleszowa, włącza się albo od Kopca Wandy, Kombinatu a nawet i od placu Centralnego w kierunku os. Piastów, w kierunku Pleszowa jest już lepiej. W każdym razie ten typ wagonów mnie kojarzy się wyłącznie z ciągłymi awariami. EU8N bardzo rzadko się psują i naprawdę trzeba mieć pecha żeby trafić na awarię EU8N. N8S zupełnie odwrotnie. Także może na "16" niech sobie jeżdżą, ale na "21" lepiej żeby ich nie było.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 22 kwie 2023, 20:49
autor: impuls
Zastanawiam się, czy teraz na Dworcu Towarowym zmieszczą się dwa Wiedeńczyki na "44" i "13". Mogą być jakieś zmiany w przydziale brygad od poniedziałku.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 22 kwie 2023, 21:10
autor: Bayer2003
Carol75 pisze: 22 kwie 2023, 19:48 N8S niech lepiej nie kierują na "21", bo jak były na tej linii, to nie było dnia, żeby któryś nie miał awarii i jak akurat trafiło na miedzy szczyt to zależnie od dnia robiła się dziura na 60 lub 80 minut. Rezerwa rzadko w razie awarii zaczyna od Pleszowa, włącza się albo od Kopca Wandy, Kombinatu a nawet i od placu Centralnego w kierunku os. Piastów, w kierunku Pleszowa jest już lepiej. W każdym razie ten typ wagonów mnie kojarzy się wyłącznie z ciągłymi awariami. EU8N bardzo rzadko się psują i naprawdę trzeba mieć pecha żeby trafić na awarię EU8N. N8S zupełnie odwrotnie. Także może na "16" niech sobie jeżdżą, ale na "21" lepiej żeby ich nie było.
N8S chyba każdemu kojarzą się z awariami, z drugiej strony jednak "21" to linia kursująca chyba najbliżej zajezdni w razie konieczności jakiejś podmiany. Na "16" jednak ten typ by się sprawdził - więcej niż jednego dodatkowego egzemplarza i tak wysłać się nie da póki naprawiony nie zostanie HK458. EU8N jednak, jak piszesz, są bardzo mało awaryjne i spokojnie mogłyby sprawić, że z linii "16" i "21" zniknęłyby tramwaje wiedeńskie. Decyzji MPK niestety nie da się zrozumieć.
impuls pisze: 22 kwie 2023, 20:49 Zastanawiam się, czy teraz na Dworcu Towarowym zmieszczą się dwa Wiedeńczyki na "44" i "13". Mogą być jakieś zmiany w przydziale brygad od poniedziałku.
Wykorzystanie NGT6 jest niskie - w teorii mogłyby one zastąpić wiedeńskie brygady. Jest to realne tym bardziej z tego względu, że z "13" i tak od poniedziałku wylatuje jedna brygada (będzie 7 całodziennych i 7 szczytówek obydwóch szczytów), do tego zmiany zajdą także na liniach "4" (9 brygad), "24" (7 brygad) i "8" (12 brygad). W związku z tym z "24" prawdopodobnie całkowicie znikną 33-metrowce, które mogą pojawić się w większej ilości na "8" lub "9", zastępując właśnie NGT6 (do tego skrócenie "8" również zwolni 3 NGT6). Na "13" mix 3xKonstal i 11xNGT6 jest więc jak najbardziej realny ;).

PS. Może ostatnie posty należy przenieść do tematu o rozdziale taboru?

Re: KONSTAL 105N/Na

: 23 kwie 2023, 9:11
autor: impuls
Dodam, że Podgórze znowu przejmie kolejne dwie "20" oraz jedną "24" a Huta weźmie "14". I tak linia "14" będzie w całości z Huty a "24" wyłącznie z Podgórza. Podgórze traci jedną "4" więc może wysłać 7 x 24, 1 x 4, 3 x 52. No i znowu zwalniają się kolejne EU8N. Czy tym razem zastąpią jaki tabor wysokopodłogowy? Mam tu na myśli brygady składów 105Na głównie na "21" i "49".

Re: KONSTAL 105N/Na

: 23 kwie 2023, 9:58
autor: Bayer2003
impuls pisze: 23 kwie 2023, 9:11 Dodam, że Podgórze znowu przejmie kolejne dwie "20" oraz jedną "24" a Huta weźmie "14". I tak linia "14" będzie w całości z Huty a "24" wyłącznie z Podgórza. Podgórze traci jedną "4" więc może wysłać 7 x 24, 1 x 4, 3 x 52. No i znowu zwalniają się kolejne EU8N. Czy tym razem zastąpią jaki tabor wysokopodłogowy? Mam tu na myśli brygady składów 105Na głównie na "21" i "49".
Czemu tak zależy Ci na tym "49"? To linia szczytowa i Konstale bez problemu mogą tam jeździć przynajmniej do oddania Meissnera, kiedy to prawdopodobnie zostanie ona przedłużona i dostanie całotygodniowy rozkład. Priorytetem powinno być dziś wprowadzenie eunuchów na "21" oraz "16", gdzie zresztą potoki pasażerskie wcale nie są małe (zobacz pomiary napełnień "16"). Oczywiście z "21" ten Konstal też powinien zniknąć, jednak tylko jeżeli cała linia stałaby się niskopodłogowa.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 23 kwie 2023, 14:10
autor: Michajlo
Bayer2003 pisze: N8S chyba każdemu kojarzą się z awariami, z drugiej strony jednak "21" to linia kursująca chyba najbliżej zajezdni w razie konieczności jakiejś podmiany. Na "16" jednak ten typ by się sprawdził - więcej niż jednego dodatkowego egzemplarza i tak wysłać się nie da póki naprawiony nie zostanie HK458. EU8N jednak, jak piszesz, są bardzo mało awaryjne i spokojnie mogłyby sprawić, że z linii "16" i "21" zniknęłyby tramwaje wiedeńskie. Decyzji MPK niestety nie da się zrozumieć.
Wykorzystanie NGT6 jest niskie - w teorii mogłyby one zastąpić wiedeńskie brygady. Jest to realne tym bardziej z tego względu, że z "13" i tak od poniedziałku wylatuje jedna brygada (będzie 7 całodziennych i 7 szczytówek obydwóch szczytów), do tego zmiany zajdą także na liniach "4" (9 brygad), "24" (7 brygad) i "8" (12 brygad). W związku z tym z "24" prawdopodobnie całkowicie znikną 33-metrowce, które mogą pojawić się w większej ilości na "8" lub "9", zastępując właśnie NGT6 (do tego skrócenie "8" również zwolni 3 NGT6). Na "13" mix 3xKonstal i 11xNGT6 jest więc jak najbardziej realny ;).

PS. Może ostatnie posty należy przenieść do tematu o rozdziale taboru?
Ale mimo wszystko obecnie na "1" dają dość często radę wyjeździć to co muszą. Wiadomo zdarzają się awarie ale GT8 też padają. Więc czy są dalej tak bardzo awaryjne, kłóciłbym się Obrazek

Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka


Re: KONSTAL 105N/Na

: 29 kwie 2023, 22:31
autor: impuls
RZ204 ex 811 i RZ220 ex 743 już na betonie totalnie rozbebeszone czekają na wywóz na złom.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 30 kwie 2023, 21:36
autor: tomta1
Zgodnie z tym, co już kilka dni temu przewinęło się przez to forum, dziś Michał Wojtaszek potwierdza, że ze stanu został skreślony #HZ258+HZ259, czyli jeden z dwóch najmłodszych składów (z 1992 roku, obok wagonów #HZ255 i #HZ256, jadących co prawda razem, ale z doczepionym kolegą jako trójskład).

Re: KONSTAL 105N/Na

: 01 maja 2023, 14:41
autor: impuls
tomta1 pisze: 30 kwie 2023, 21:36 Zgodnie z tym, co już kilka dni temu przewinęło się przez to forum, dziś Michał Wojtaszek potwierdza, że ze stanu został skreślony #HZ258+HZ259, czyli jeden z dwóch najmłodszych składów (z 1992 roku, obok wagonów #HZ255 i #HZ256, jadących co prawda razem, ale z doczepionym kolegą jako trójskład).
W 1992 r. dostarczono 8 wagonów. Dwa już dawno skasowano, z dwóch dawne 450 i 454 zrobiono Protrama. Konkretnie to praktycznie tylko z ich wózków oraz wózków wagonu 920. Zatem skasowano dwie najmłodsze 105-i. Pozostały już tylko te dwie 105-i z 1992 roku o których wspomniałeś. W Podgórzu pewnie też zrobią teraz roszadę ze 105-ami. Najbardziej prawdopodobne, że zamienią w ufoku RZ219 za RZ213. RZ209 i RZ213 pójdą do piachu.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 02 maja 2023, 10:30
autor: Bayer2003
impuls pisze: 01 maja 2023, 14:41 W Podgórzu pewnie też zrobią teraz roszadę ze 105-ami. Najbardziej prawdopodobne, że zamienią w ufoku RZ219 za RZ213. RZ209 i RZ213 pójdą do piachu.
Warto pamiętać, że RZ219 wcale nie jest w lepszym stanie niż RZ213 i na pewno jako "lokomotywa" ufoka nie sprawdzi się lepiej. Ponadto w Podgórzu w dużo bardziej opłakanym stanie są składy E1+c3, które na pewno będą miały priorytet kasacji. Oczywiście w teorii jest możliwe przepięcie i utworzenie składów RZ219+RZ235+RZ236 oraz RZ213+RZ209, jednak moim zdaniem przyniosłoby to więcej szkód niż pożytku (obserwując codziennie TTSS można zresztą zauważyć, że skład RZ219+RZ209 wyjeżdża na "13" najrzadziej, rzadziej od trzech pozostałych składów).

Re: KONSTAL 105N/Na

: 02 maja 2023, 22:41
autor: impuls
RZ219 jest w lepszym stanie, bo był w TR w tamtym roku. Miał min. porządny remont wózków. O tym pisałem już kiedyś. A na "13" może wreszcie na brygady szczytowe zaczną wysyłać też NGT6.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 06 cze 2023, 0:12
autor: brovar
Rano przed rozpoczęciem pracy padł #RZ231, w godzinach popołudniowych wyjechał na linię z małym ubytkiem.
Obrazek

Re: KONSTAL 105N/Na

: 14 cze 2023, 21:47
autor: Bayer2003
W artykule o kolejnej dostawie (https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie) PSMKMS pisze:
Tym razem na mieście nie zobaczymy już najpewniej składu 105Na - HZ284+HZ289, który niedawno uczestniczył w kolizji.
Szkoda prawdopodobnej kasacji tego składu, pomimo swojego stanu był lepszy niż wszystkie tramwaje wiedeńskie, jednak jednocześnie na pewno jego naprawa powypadkowa nie jest już opłacalna.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 14 cze 2023, 22:27
autor: impuls
W historii taborowej były przypadki wyratowania wagonów bardzo zdeformowanych jak i po drobiazgu kasowanych. Jeśli był okres braku taborowego to bardzo szanowano każdy wagon. Gdy była nadwyżka, to leciały wagony dopiero co po remoncie. Pamiętam gt6 o numerze 195 którego pół roku remontowano w Podgórzu, wyjechał i go skasowano. Podobnie było ze składem 105-ek w starej numeracji 770+771. Odremontowali, wymalowali i skasowali. Nawet po TR 102-i wychodziły po czym w krótkim odstępie czasu - kasacja. Teraz mamy okres nadwyżki. Drugą sprawą jest rocznik i czasem przebieg kilometrów, czyli kartoteka wagonu. Wspomnę ostatnią sytuację. Kolizję RZ204 i później kolizję RZ237. Jednak RZ237 odratowano bo był młodszym wagonem a skasowano RZ220 bo był starszym, choć kolizji nie miał. Wspomniany HZ284 to najstarszy wagon we flocie MPK i dlatego dużych szans nie ma na powrót. Ale cuda w MPK się zdarzają.

Re: KONSTAL 105N/Na

: 20 cze 2023, 20:12
autor: Krakowianin
Od wczoraj mamy skład #HZ261+HZ289