Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kitek » 28 wrz 2021, 21:58

Inspirując się niniejszym tekstem, postanowiłem założyć nowy wątek:
Wiadukt kolejowy przy Hali Targowej zostanie wyburzony
Zgodnie z dzisiejszymi zapowiedziami, prace mają rozpocząć się w ciągu kilku tygodni. Nowy obiekt powstanie do końca przyszłego roku, natomiast cała inwestycja miałaby się zakończyć w 2023 roku. Wyburzanie dotychczasowego wiaduktu i stawianie nowego na pewno będzie wiązać się z utrudnieniami dla krakowian. Konieczne będzie bowiem wstrzymanie ruchu tramwajów w ciągu ulicy Grzegórzeckiej i to na wiele tygodni. Szczegóły w tym zakresie poznamy zapewne wkrótce.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -wyburzony

Zastanawia mnie jak Wy widzicie komunikację tramwajową podczas tego zamknięcia ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Tramwajolog14 » 29 wrz 2021, 9:58

Jeśli Lubicz i Westerplatte przyjęłyby 48 kursów/h to wystarczyłoby "17" i "19" dać na Westerplatte i Pawią, a "1" i "22" na Westerplatte i Lubicz. A autobus zastępczy (np. "719") mógłby jechać ze Starowiślnej przez Grzegórzecką do Ronda Mogilskiego, albo nawet do DGW, jeśli jest tam miejsce. F=7,5 byłoby idealne, aby skoordynować go z "17+19".

Ale 48 poc/h na jednym odcinku to bardzo dużo, więc aby to ograniczyć, to można "jedynce" dać f=15 i zrobić "71" po trasie "1", ale przez estakadę? Na około, ale inaczej tego nie widzę. No chyba, żeby takie "71" puścić przez tunel i Długą, ale wtedy odcinek Filharmonia - Starowiślna traci kursy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 29 wrz 2021, 10:35

Obstawiam że autobus zastępczy będzie skoordynowany ze "184", podobnie jak teraz "716" jest ze "174". Pytanie ile będzie mieć kursów/h bo skoro brakuje wozów, to mogą zdecydować się po prostu na 4 kursy/h, tak by wypadkowo było f7,5 ("184" co drugim kursem). Jeśli starczy na 8 kursów/h, to wypadkowo wyjdzie f5 ("184" co trzecim kursem).

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: pjetrek » 29 wrz 2021, 12:42

Tramwajolog14 pisze: 29 wrz 2021, 9:58 Jeśli Lubicz i Westerplatte przyjęłyby 48 kursów/h to wystarczyłoby "17" i "19" dać na Westerplatte i Pawią, a "1" i "22" na Westerplatte i Lubicz. A autobus zastępczy (np. "719") mógłby jechać ze Starowiślnej przez Grzegórzecką do Ronda Mogilskiego, albo nawet do DGW, jeśli jest tam miejsce. F=7,5 byłoby idealne, aby skoordynować go z "17+19".

Ale 48 poc/h na jednym odcinku to bardzo dużo, więc aby to ograniczyć, to można "jedynce" dać f=15 i zrobić "71" po trasie "1", ale przez estakadę? Na około, ale inaczej tego nie widzę. No chyba, żeby takie "71" puścić przez tunel i Długą, ale wtedy odcinek Filharmonia - Starowiślna traci kursy.
A gdyby tak "17" od Starowiślnej przez Pocztę, plac WW Świętych do Salwatora, jako wzmocnienie "1"? Wszak "17" i tak jest szczytowa...
A w zamian za to "1/71" przez Bagatelę, Długą i Tunel...

Chyba, że tu "pomoże" czwarta fala wirusa i jakieś ograniczenia w km... Wtedy wszystko się powinno zmieścić 8-)

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Michajlo » 29 wrz 2021, 13:31

pjetrek pisze:
Tramwajolog14 pisze: 29 wrz 2021, 9:58 Jeśli Lubicz i Westerplatte przyjęłyby 48 kursów/h to wystarczyłoby "17" i "19" dać na Westerplatte i Pawią, a "1" i "22" na Westerplatte i Lubicz. A autobus zastępczy (np. "719") mógłby jechać ze Starowiślnej przez Grzegórzecką do Ronda Mogilskiego, albo nawet do DGW, jeśli jest tam miejsce. F=7,5 byłoby idealne, aby skoordynować go z "17+19".

Ale 48 poc/h na jednym odcinku to bardzo dużo, więc aby to ograniczyć, to można "jedynce" dać f=15 i zrobić "71" po trasie "1", ale przez estakadę? Na około, ale inaczej tego nie widzę. No chyba, żeby takie "71" puścić przez tunel i Długą, ale wtedy odcinek Filharmonia - Starowiślna traci kursy.
A gdyby tak "17" od Starowiślnej przez Pocztę, plac WW Świętych do Salwatora, jako wzmocnienie "1"? Wszak "17" i tak jest szczytowa...
A w zamian za to "1/71" przez Bagatelę, Długą i Tunel...

Chyba, że tu "pomoże" czwarta fala wirusa i jakieś ograniczenia w km... Wtedy wszystko się powinno zmieścić 8-)
Tylko czy torowisko na Salwator wytrzyma kilka kursów więcej, bo jak wiemy jest blisko się wykończenia. A remont dopiero w następnym roku. A nikt nie chce by wprowadzili zakazy taborowe i puszczać tam tylko E1+C3

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 29 wrz 2021, 14:26

Więcej kursów nie pomieści bo jedna pętla została wyłączona z użytku, nie bez przyczyny "6" trafiła na Cichy Kącik. Scenariuszy wg mnie jest kilka.

+12 kursów/h na Lubicz raczej się nie zmieści, więc albo rozdzielą "1" na "1/71", albo skierują "22" przez estakadę, albo oba. "19" przez Westerplatte wydaje się być sensowna, acz mogą też pokusić się o estakadę. Nie jestem pewny losów "17". Na Westerplatte w latach 2013-2015 było 36 kursów/h, obecnie jest 24 więc rezerwa olbrzymia.

Zastanawiam się też, czy na skoro obecnie na Salwatorze jest 12 kursów/h (8 x "1", 4 x "2"), to czy dałoby się - przy odpowiedniej koordynacji - skierować tam trzy linie z f15? Wtedy można by tymczasowo przywrócić "6" na Salwator.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Michajlo » 29 wrz 2021, 14:41

Kaszmir pisze:Więcej kursów nie pomieści bo jedna pętla została wyłączona z użytku, nie bez przyczyny "6" trafiła na Cichy Kącik. Scenariuszy wg mnie jest kilka.

+12 kursów/h na Lubicz raczej się nie zmieści, więc albo rozdzielą "1" na "1/71", albo skierują "22" przez estakadę, albo oba. "19" przez Westerplatte wydaje się być sensowna, acz mogą też pokusić się o estakadę. Nie jestem pewny losów "17". Na Westerplatte w latach 2013-2015 było 36 kursów/h, obecnie jest 24 więc rezerwa olbrzymia.

Zastanawiam się też, czy na skoro obecnie na Salwatorze jest 12 kursów/h (8 x "1", 4 x "2"), to czy dałoby się - przy odpowiedniej koordynacji - skierować tam trzy linie z f15? Wtedy można by tymczasowo przywrócić "6" na Salwator.
Trzecia pętla została wyłączona na stałe czy tymczasowo?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 29 wrz 2021, 14:46

Michajlo pisze: 29 wrz 2021, 14:41Trzecia pętla została wyłączona na stałe czy tymczasowo?
Druga pętla. Wyłączona tymczasowo, w związku z bardzo złym stanem torów. Wróci pewnie dopiero po remoncie, który ma ruszyć w przyszłym roku.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kitek » 29 wrz 2021, 15:36

Kaszmir pisze: 29 wrz 2021, 14:26 +12 kursów/h na Lubicz raczej się nie zmieści, więc albo rozdzielą "1" na "1/71"
Tylko jaka trasa dla "71"? Żeby zrekompensować liczbę kursów w Tunelu (przy zakładanym braku "17" i "19" tamże) pasowałaby trasa od Ronda Grzegórzeckiego przez Tunel do Dworca Towarowego.
Kaszmir pisze: 29 wrz 2021, 14:26 albo skierują "22" przez estakadę
Jakoś nie wyobrażam sobie "22", żeby od D-S jechała przez całą Starowiślną i potem przez Estakadę do Ronda Grzegórzeckiego. Strasznie długi tasiemiec. "19" przez Estakadę jest bardziej sensowna ;)
Kaszmir pisze: 29 wrz 2021, 14:26Nie jestem pewny losów "17".
Pasowałoby, żeby została jednak.
Kaszmir pisze: 29 wrz 2021, 14:26Zastanawiam się też, czy na skoro obecnie na Salwatorze jest 12 kursów/h (8 x "1", 4 x "2"), to czy dałoby się - przy odpowiedniej koordynacji - skierować tam trzy linie z f15? Wtedy można by tymczasowo przywrócić "6" na Salwator.
Jakby się zmieściła "6" to super opcja :D
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 29 wrz 2021, 15:47

Kitek pisze: 29 wrz 2021, 15:36Tylko jaka trasa dla "71"? Żeby zrekompensować liczbę kursów w Tunelu (przy zakładanym braku "17" i "19" tamże) pasowałaby trasa od Ronda Grzegórzeckiego przez Tunel do Dworca Towarowego.
Dw. Towarowy to sensowna propozycja, tylko wtedy na bank nie zmieści się tam "17", a i z "19" może być ciasno (dwie linie całodzienne na jednym torze).
Kitek pisze: 29 wrz 2021, 15:36Jakoś nie wyobrażam sobie "22", żeby od D-S jechała przez całą Starowiślną i potem przez Estakadę do Ronda Grzegórzeckiego. Strasznie długi tasiemiec. "19" przez Estakadę jest bardziej sensowna ;)
Trochę (za duży) skrót myślowy popełniłem ;) Jeśli "22" przez estakadę, to wtedy pewnie wymiana tras: "19" przez Kapelankę, "22" przez Kalwaryjską. "19" pewnie jest lepszą opcją, acz wtedy wszystkie trzy linie z al. Pokoju ("1", "14", "22") będą jechać tak samo - przez r. Mogilskie, Lubicz, T. Słowackiego.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kitek » 01 paź 2021, 23:26

Kaszmir pisze: 29 wrz 2021, 15:47 Dw. Towarowy to sensowna propozycja, tylko wtedy na bank nie zmieści się tam "17", a i z "19" może być ciasno (dwie linie całodzienne na jednym torze).
Biorąc pod uwagę, że część kursów "3" poza szczytem kończy na Towarowym to ta opcja odpada.
Kaszmir pisze: 29 wrz 2021, 15:47 Trochę (za duży) skrót myślowy popełniłem ;) Jeśli "22" przez estakadę, to wtedy pewnie wymiana tras: "19" przez Kapelankę, "22" przez Kalwaryjską. "19" pewnie jest lepszą opcją, acz wtedy wszystkie trzy linie z al. Pokoju ("1", "14", "22") będą jechać tak samo - przez r. Mogilskie, Lubicz, T. Słowackiego.
Pomysł ciekawy ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 01 paź 2021, 23:58

Kitek pisze: 01 paź 2021, 23:26Biorąc pod uwagę, że część kursów "3" poza szczytem kończy na Towarowym to ta opcja odpada.
Może tymczasowo by się zmieściła, to głównie kwestia ułożenia przerw dla motorniczych. Ewentualnie może na zewnętrznym torze by się zmieściła, razem z "74"? Tor od strony Długiej jest w końcu dłuższy ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kitek » 03 paź 2021, 22:46

Kaszmir pisze: 01 paź 2021, 23:58 Może tymczasowo by się zmieściła, to głównie kwestia ułożenia przerw dla motorniczych. Ewentualnie może na zewnętrznym torze by się zmieściła, razem z "74"? Tor od strony Długiej jest w końcu dłuższy ;)
Jest to jakieś rozwiązanie.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Haleje
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2021, 10:49

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Haleje » 04 paź 2021, 17:38

Uważam, że pchanie wszystkich linii "grzegórzeckich" w Westerplatte i Lubicz (po 48 kursów/h w szczycie wg wariantu kierowania 1 i 22 przez Westerplatte, Lubicz i 17,19 przez Westerplatte) spowoduje systematyczne opóźnienia na liniach 3,4,10,14,20,24,52,74 + 124/424,152,502. Od siebie proponuję następujący układ tras, dzięki któremu na Lubicz i Westerplatte przybędą jedynie 4kursy/h, między Rakowicką a rondem Mogilskim liczba kursów może pozostać bez zmian (Patrz linia 74).
1 Salwator -...- Filharmonia - Teatr Bagatela - Teatr Słowackiego - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie-...-Wzgórza Krzesławickie. Osłabienie do f15 w dni robocze.
71 Wzgórza Krzesławickie -...- po trasie "1",- Rondo Grzegórzeckie - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy - Stary Kleparz -Teatr Bagatela - Filharmonia - Salwator. Kursy tylko w szczycie co 15 min.
2 i 17 -> zawieszone. Uruchomienie w tym miejscu 72
72 Salwator -Filharmonia - PWŚ - Poczta Główna - Starowiślna - Dajwór / w godzinach szczytu po trasie "17" na Czerwone Maki P+R. f z Salwatoru na Dajwór analogiczna do linii "2", na Ruczaj do "17"
22 Kopiec Wandy-...-Rondo Grzegórzeckie - Lipska - Dworzec Płaszów Estakada - Podgórze SKA - Korona - Łagiewniki - Borek Fałęcki
19 Borek Fałęcki - Łagiewniki - Borsucza - Kapelanka - Rondo Grunwaldzkie - Stradom - Starowiślna - Poczta Główna - Teatr Słowackiego - Politechnika - Dworzec Towarowy
74 Mistrzejowice-..- Lubicz -Cmentarz Rakowicki
124/424 W weekendy lub codziennie:
Osiedle Podwawelskie-..-Lubicz- Rakowicka- Cmentarz Rakowicki-..-TAKW/Ugorek
- W zamian na CR można pokierować 74, albo 124/424 całotygodniowo lub wyłącznie w weekendy przez Rakowicką, gdy nie będzie kursować 74. I tak z licznych obserwacji na 74 nie ma za dużych potoków w centrum I jego brak od przystanku Lubicz na Stary Kleparz bez większego trudu udźwigną 1, 4,14,20 oraz busy.
- faktem jest, że mniej tramwajów będzie kursować tunelem, lecz brak 19 częściowo rekompensuje 71 + 19 będzie bez zmian łączyć Dworzec z Borkiem Fałęckim..tyle że przez Kapelankę (za 22) i Pawią.
- z Placu Bohaterów Getta zostajemy tylko z 3 i 24 poza szczytem. Niby fatalnie to wygląda, lecz sąsiednio mamy 22 z Limanowskiego, a od Św. Wawrzyńca 72.
- niestety układ pozbawia bezpośrednie połączenie Kapelanka - Aleja Pokoju, Huta. Rekompensatą będzie lepszy tabor przez przekierowanie 19, oraz możliwa przesiadka przy Teatrze Słowackiego do 1 i 14 na Aleję Pokoju z tego samego przystanku, oraz 4 do Huty (od strony Basztowej)
Czekam na opinie, dodatkowe uwagi, ew. pochwały dotyczące mego pomysłu

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia ul. Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 04 paź 2021, 18:01

Na Westerplatte byłyby 44 kursy/h przy skierowaniu "1", "17/19" i "22". Nie 48. I może nawet by się zmieściły, wszak niejeden ciąg ma tyle lub więcej. Jak wspomniałem, na Westerplatte od 2013 do 2015 było 36 kursów/h, a możliwe że w czasie objazdów nawet więcej.

Większym problemem jest zatem Lubicz. Choć i na Lubicz pewna rezerwa jest bo "52" jest obecnie przycięte, podobnie jak "502". Czyli obecnie jest -6 kursów/h.

"124/424" musi jechać przez r. Mogilskie bo to najważniejszy punkt przesiadkowy na trasie. Gdy ostatnio były jakieś podobne roszady, to "124/424" jechało ... - Pilotów - Cm. Rakowicki - Rakowicka - UE - R. Mogilskie - Lubicz - ... i taka trasa wg mnie jest jedyną możliwą, gdyby zaszła potrzeba skierowania linii na Rakowicką.

Takie "71" jest wg mnie problematyczne bo wobec dłuższego czasu przejazdu, zajeżdżałoby się z "1" na Salwatorze. A tam jest tylko jeden tor i koordynacja kursów jest ważna.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości