Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2023, 9:25

sorig pisze: 30 lip 2023, 20:58A właśnie, wiadomo co się stanie z "337" po otwarciu w pełni całego układu związanego z tramwajem na Górkę Narodową i Trasą Wolbromską?
Na jednym z wiosennych spotkań z mieszkańcami, było tak:
„337”: Nowa trasa, w obie strony: Nowy Kleparz – Prądnicka – Bratysławska – Prądnicka – Opolska – Trasa Wolbromska – Glogera – … – Owczary Pętla. Układ przystanków jest jeszcze ustalany, mieszkańcy Prądnika Białego postulowali zatrzymywanie się linii przy Szpitalu Jana Pawła II i ZTP ma ten pomysł rozważyć.
https://krabok.wordpress.com/2023/04/22 ... ompendium/

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: pjetrek » 02 sie 2023, 9:46

Ooo to nie wiedziałem... niby szpital to ważny punkt i dobrze, żeby autobus go obsłużył. Jednak co wtedy zostanie z tej "przyspieszoności" skoro na całej trasie będzie pomijał 3-4 przystanki...

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Wojciech » 11 sie 2023, 21:30

Wojciech pisze: 06 paź 2021, 21:58 (...) "164", (...) - likwidacja,
"114": Chełmońskiego Pętla - ... - Rondo Grunwaldzkie - po trasie "164" - Piaski Nowe
No i wyszło na moje - z tym, że to "114" zlikwidowano, a "164" się uchowa :lol:

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Zorza Polarna » 13 sie 2023, 21:35

"184": Prądnik Czerwony - ... - Starowiślna, Dietla, Konopnickiej, Kamieńskiego, Malborska, Trybuny Ludów, Łużycka, Witosa, Halszki, Stojałowskiego - Os. Kurdwanów
Czyli powrót na trasę sprzed marca 2017. Propozycja dość kontrowersyjna, choć wg mnie korzyści przeważają nad wadami tego rozwiązania.
Pomysł osobiście popieram, lecz ja sądze że ZTP nie zgodziłoby się na tą trasę a powód to ul. Dietla
(zauważ, że w momencie skrócenia jej trasy zmieniono ilość pasów na dietla) a nawet jakby sie zgodzili, puszczenie tam 184 wiąże się z ogromnymi korkami co moim zdaniem nie ma sensu, jednak jest wyjście z tej sytuacji.... Stworzenie pasa A+T na odc ul. Dietla do Hali Targowej (tzn wylanie asfaltu od mostu Grunwaldzkiego do Hali targowej, tam gdzie go nie ma ). Miałoby to wiele zalet nie tylko dla ww. linii ale również dałoby nowe możliwości utworzenia jakiegoś nowego połączenia czy w momencie tworzenia tam objazdów nie tworzyłyby się zatory na ulicy.

Reasumując:

Pomysł cudny ale tylko w przypadku jaki przedstawiłem, inaczej to nie wyjdzie.
Kobierzyn im my <3

suchy
Ekspert
Posty: 775
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: suchy » 13 sie 2023, 22:26

Zorza Polarna pisze: 13 sie 2023, 21:35 Stworzenie pasa A+T na odc ul. Dietla do Hali Targowej (tzn wylanie asfaltu od mostu Grunwaldzkiego do Hali targowej, tam gdzie go nie ma ). Miałoby to wiele zalet nie tylko dla ww. linii ale również dałoby nowe możliwości utworzenia jakiegoś nowego połączenia czy w momencie tworzenia tam objazdów nie tworzyłyby się zatory na ulicy.
Tam nie da się tylko "wylać asfalt" - trzeba byłoby w tym celu przebudować całe torowisko na takie z płyt betonowych (jak np. na Królewskiej) albo zbudować betonową podbudowę z przykręcanymi do niej szynami (jak na Długiej). A to byłby pewnie koszt z kilkadziesiąt milionów.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Zorza Polarna » 14 sie 2023, 14:39

suchy pisze: 13 sie 2023, 22:26 Tam nie da się tylko "wylać asfalt" - trzeba byłoby w tym celu przebudować całe torowisko na takie z płyt betonowych (jak np. na Królewskiej) albo zbudować betonową podbudowę z przykręcanymi do niej szynami (jak na Długiej). A to byłby pewnie koszt z kilkadziesiąt milionów.
Zważając, że z czasem i ten odcinek torowiska nada się do wymiany (bo będzie wyeksploatowany) to przyszłościowo miasto mogłoby nad tym pomyśleć. Jednak zgodzę się będzie to drogie ale zalet będzie z tego więcej niż wad i lepiej żeby wydało na taką inwestycje niż playkrakow.
Kobierzyn im my <3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości