Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Wojciech » 06 paź 2021, 21:58

Witam na forum po długiej przerwie. Po tramwajowym projekcie Trasy na czasy zarazy postanowiłem przyjrzeć się komunikacji autobusowej na północy miasta. W trakcie poniedziałkowej awarii mediów społecznościowych przeanalizowałem układ linii autobusowych na północy Krakowa oraz stworzyłem własny projekt uwzględniający transportową rewolucję, która z pewnością będzie miała miejsce.
Kilka słów wyjaśnień dot. projektu: użyte skróty: GN (Górka Narodowa) i GNW (Górka Narodowa Wschód) odnoszą się do istniejących pętli autobusowych. Skrót GNZ odnosi się do Górki Narodowej Zachód, przyszłej pętli autobusowo-tramwajowej. Wielokropek oznacza zachowanie istniejącej trasy lub jej fragmentu. A oto projekt (wraz z komentarzem) w całej okazałości:

"137", "154", "164", "297", "537", "637" - likwidacja,

"114": Chełmońskiego Pętla - ... - Rondo Grunwaldzkie - po trasie "164" - Piaski Nowe
"115": Po trasie "537" ze wszystkimi przystankami po drodze
"140": Radzikowskiego Osiedle - ... - Krowoderskich Zuchów - Krowodrza Górka
"144": Powrót do Prądnika Białego
"145": GNW - Meiera, Aleja 29 Listopada, Wita Stwosza - Dworzec Główny Wschód
"217": GNZ - ... - Węgrze Pętla
"247": GNZ - ... - Bibice Rynek, Bibice Kasztanowa - Zielonki Marszowiec Pętla
"250": GNZ - Aleja 29 Listopada, Węgrzce - po trasie "297" - Boleń Pętla
"257": GNZ - ... - Narama Remiza
"260": GNZ - Aleja 29 Listopada, Węgrzce, Dziekanowice, Batowice - ... - Pielgrzymowice Pętla
"267": GN - Bociana, Siewna - ... - Smardzowice Remiza
"270": GNZ - Aleja 29 Listopada, Węgrzce, Dziekanowice, Batowice - ... - Zastów Pętla/Pielgrzymowice Pętla
"277": GNZ - ... - Iwanowice Dworskie Pętla
"280": GNZ - ... - Owczary Pętla
"287": GN - Bociana, Siewna -... - Zielonki Marszowiec Pętla
"503": GNZ - Aleja 29 Listopada - ... - Nowy Bieżanów Południe
"917": GNZ - ... - Górna Wieś Pętla

Komentarz:

Linie "217", "247", "257", "277", "280" skracamy do najbliższej pętli tramwajowej, unikając w ten sposób korków na Alei 29 Listopada. Linie "250", "260" i "270" kierujemy do pętli tramwajowej, tak by pasażerowie mieli dostęp do bardziej niezawodnego środka transportu jaki jest tramwaj, również bez konieczności dwukrotnego kluczenia ulicą Strzelców. Linie "137" i "154", jako zdublowane przez tramwaj, zostają zlikwidowane. Linia "164" również zostanie zdublowana przez tramwaj w północnej części, natomiast jej rolę na południu przejmie "114". Pozostawiam bez zmian linie "169/469" - umożliwią dojazd tam, gdzie nie dociera tramwaj (m. in. Aleja 29 Listopada, Aleje Trzech Wieszczów czy Wola Duchacka), rekompensując również brak "164". Brak linii "297" zostanie zrekompensowany wydłużeniem "247" oraz nową trasą "250". Linie "267" i "287" skracamy do GN, umożliwiając przesiadkę na tramwaj oraz linie "169/469". Z kolei po zwolnieniu miejsca na Krowodrzy Górce, zostanie skierowana tam linia "140". Magistralna linia "503" z kolei ma obsługiwać nową pętlę GNZ, umożliwiając pasażerom z aglomeracji dojazd do Alei 29 Listopada, Alej Trzech Wieszczów i dalej na południe. W projekcie postanowiłem również rozwiązać dojazd z północy Krakowa do wschodniej strony Dworca. Linia "537" zostaje zastąpiona przez "115" i "145" - ta pierwsza na trasie z czerwca 2017. Byłaby jedyną linią na Kuźnicy Kołłątajowskiej, zapewniając dojazd tam, gdzie nie dojeżdża tramwaj (Aleja 29 Listopada). Z kolei linia "145" byłaby jedyną obsługującą pętlę GNW - tamtejsi pasażerowie z pewnością przyzwyczaili się do obecnych tam "137" i "503", byłaby więc pewnego rodzaju rekompensatą. Linia "115" przejęłaby tabor "537", z kolei "145" byłaby obsługiwana taborem standardowym. Na tym rozwiązaniu skorzystaliby pasażerowie południowej części Alei 29 Listopada, którym w czerwcu 2017 zabrano dojazd do wschodniej strony Dworca. A było ich całkiem sporo, m. in. studenci dojeżdżający z (ówczesnego) przystanku Uniwersytet Rolniczy do Uniwersytetu Ekonomicznego - obok dwóch akademików UR jest również jeden akademik UEK. Byłaby to również okazja do wzmocnienia tej relacji w weekendy, obecnie "537" jeździ zaledwie co godzinę. Co do komunikacji nocnej - jeżeli do GNZ zostanie skierowany tramwaj nocny, wówczas można skrócić "917" na tej samej zasadzie co na przykład "217". Pod rozwagę podaję również wydłużenie "904" (nieujęte w projekcie) z Prądnika Białego ulicami Pachońskiego, Siewną, Aleją 29 Listopada do GNZ, choć taka trasa wydawałaby się już mocno pokręcona.

Tyle ode mnie, wszelkie uwagi mile widziane.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: PiotrDeda » 07 paź 2021, 0:25

Trzy przemyślenia:
  • Wątpię w skrócenie "267" i "287". Dystansowo różnica niewielka, a jednak dojazd na Krowodrzę Górkę daje nieporównywalnie więcej możliwości przesiadek. Najlepsza trasa dla tych linii to po prostu przez nową Pachońskiego i Trasę Wolbromską do KG.
  • Wątpię też w zamianę linii "537" w "115" zachowując krótkie autobusy, będzie jeździć przepełniona nawet ze "145". Moim zdaniem jest prosty sposób na rozwiązanie tego – wystarczy zmienić końcówkę "169/469" (Piaski Wielkie/ZWD - ... - Siewna - po trasie "537" - Witkowice). Dojazd dla Witkowic zostanie wręcz wzmocniony i też jest przesiadka na tramwaj. Gdy pomiędzy obecnymi przystankami Słomczyńskiego i Natansona będzie tramwaj, a przystanek Siewna będzie obsługiwany przez "169/469" to nawet nie ma potrzeby autobusu na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
  • Może warto zostawić linię "137", ale przez Siewną (tj. przystanki Bociana) i ewentualnie z okrojoną częstotliwością? Nie zostawia się wtedy Bociana, Clepardii i Szpitala JPII bez prawie niczego, a w przyszłości można łatwo wydłużyć przez Meiera do Prądnika Czerwonego.

carver
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 07 paź 2021, 10:32

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: carver » 07 paź 2021, 10:49

Dwa komentarze:
  • brak linii na ul. Pradnickiej po likwidacji 164 - przy fakcie zawieszenia 132 mysle ze to nie przejdzie bo odcina sie cala ulice od komunikacji miejskiej. Moze warto by pomyslec nad przywroceniem 132 w celu zapewnienia obslugi ul. Pradnickiej?
  • obecna relacja 169/469 musi zostac na GN z tego wzgledu ze zapewnia dostep do Al.29 Listopada (nie pokrywa sie z tramwajem) oraz zapewnia dojazd do Placu Imbramowskiego (czesto wykorzystywany przez osoby starsze z osiedla Pradnik Bialy Wschod). Do rozwazenia czy w formie obecnego 169/469 czy jakas inna, nowa opcja. Jedna z propozycji mogloby byc wydluzenie 179 do GN (dojazd do DGZ zapewniony przez 304 z 1 przesiadka) wraz z likwidacja 169/469. Byc moze wtedy konieczne byloby znalezienie zastepstwa dla tej linii na poludniowym odcinku miasta.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Zieleńczanin » 07 paź 2021, 13:26

Wojciech pisze: 06 paź 2021, 21:58 "114": Chełmońskiego Pętla - ... - Rondo Grunwaldzkie - po trasie "164" - Piaski Nowe
Jestem za. Mocna linia Kamieńskiego - ROK bardzo na plus. Pytanie tylko, czy przy istnieniu "164" (wg mnie jej likwidacja jest wykluczona) ma ona sens aż do Piasków Nowych (może do Bonarki?).
"164" zlikwidować nie można, bo pozbawia to obsługi Żabiniec (na Szpitalu JP II i Lekarskiej nie ma u Ciebie żadnej linii). Powinno się ją za to skierować na Witkowice zamiast "537".
Wojciech pisze: 06 paź 2021, 21:58 "115": Po trasie "537" ze wszystkimi przystankami po drodze.
"145": GNW - Meiera, Aleja 29 Listopada, Wita Stwosza - Dworzec Główny Wschód
Rozważyłbym jedno, mocne "145" - "115" raczej nie wydoli w Autosanach, to raz, a dwa raczej straciłyby Witkowice (no chyba że fundujemy obu liniom f~15/30). "537" zastąpić w Witkowicach można inaczej ;)
Wojciech pisze: 06 paź 2021, 21:58 "140": Radzikowskiego Osiedle - ... - Krowoderskich Zuchów - Krowodrza Górka
Nie podoba mi się to. Raz, że tniemy jeszcze bardziej komunikację na Wybickiego, dwa, że odcinamy Radzikowskiego od centrum. Osobiście skierowałbym ją przez Bratysławską, jeśli chcemy ją na pewno skierować na KG.
Wojciech pisze: 06 paź 2021, 21:58 "247": GNZ - ... - Bibice Rynek, Bibice Kasztanowa - Zielonki Marszowiec Pętla
Ta "247" kończy trochę w środku niczego. Proponuję następującą trasę:
"247" - KG - Łokietka - Zielonki Zięby - Galicyjska - Marszowiec - Bibice Kościuszki - GNZ.
Zapewni ona dojazd do centrum gminy z Węgrzc i Bibic, co jest notabene powodem trasy "297".
Wojciech pisze: 06 paź 2021, 21:58 "250": GNZ - Aleja 29 Listopada, Węgrzce - po trasie "297" - Boleń Pętla
"260": GNZ - Aleja 29 Listopada, Węgrzce, Dziekanowice, Batowice - ... - Pielgrzymowice Pętla
"270": GNZ - Aleja 29 Listopada, Węgrzce, Dziekanowice, Batowice - ... - Zastów Pętla/Pielgrzymowice Pętla
"260/270" zostawiłbym na obecnej trasie - do GNZ jest zauważalnie dalej, szczególnie dla Michałowic jazda "260" byłaby dziwna.
"250" skierowałbym jednak z Prądnika Czerwonego do Dziekanowic, aby obsłużyć je jakkolwiek (bo tego u Ciebie nie ma wcale), z kolei po podanej przez Ciebie trasie skierowałbym "297", wydłużając ją do Os. Piastów - zapewnia to połączenie Węgrzc z Hutą ;)
Tam gdzie nie skomentowałem, nie mam żadnych zastrzeżeń :)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: damian_krk2 » 07 paź 2021, 13:59

Jeśli chcesz skierować "164" do Witkowic, to trzeba na nią skierować tabor 12m.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Zieleńczanin » 07 paź 2021, 20:20

damian_krk2 pisze: 07 paź 2021, 13:59 Jeśli chcesz skierować "164" do Witkowic, to trzeba na nią skierować tabor 12m.
O, a to dlaczego? Nie nawróci w Witkowicach?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: damian_krk2 » 07 paź 2021, 20:50

Zieleńczanin pisze: 07 paź 2021, 20:20
damian_krk2 pisze: 07 paź 2021, 13:59 Jeśli chcesz skierować "164" do Witkowic, to trzeba na nią skierować tabor 12m.
O, a to dlaczego? Nie nawróci w Witkowicach?
Nie sądzę by z łatwością nawrócił.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Kaszmir » 07 paź 2021, 21:02

damian_krk2 pisze: 07 paź 2021, 20:50Nie sądzę by z łatwością nawrócił.
Dlaczego? Dożynkowa -> Witkowicka to szerokie skrzyżowanie, a Witkowicka -> Zielone Wzgórze i Zielone Wzgórze -> Dożynkowa to łuki o kącie ponad 90 stopni.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: tomta1 » 07 paź 2021, 21:21

To przejedźcie się kiedyś Zielonym Wzgórzem pomiędzy Dożynkową a wyjazdem ze szpitala. Jak tam jest kolejka pojazdów jadących z Zielonego Wzgórza na Dożynkową, to Autosan ma problem z przejazdem tego krótkiego odcinka. A jak w kolejce stoi dostawczak, to bez zjazdu poza jezdnię nie ma jak przejechać. Jak ktoś jedzie do Witkowic, to czasem bardziej opłaca mu się wysiąść na wcześniejszym przystanku i się przejść, bo jak na Zielonym Wzgórzu (co istotne: w przeciwnym kierunku!) trafi się kolejka pojazdów, to z buta będzie szybciej.

Z tym szerokim skrzyżowaniem Dożynkowa/Zielone Wzgórze (albo Witkowicka, bo w sumie nie wiem gdzie formalnie się kończą te ulice, opis na Guglu może być niepoprawny) to też nie jest tak fajnie. Zobacz sobie na geometrię pionową (zarówno Dożynkowa, jak i Zielone Wzgórze mają spadki), jak i poziomą (Zielone Wzgórze jest na łuku, a do tego z uwagi na kąt przecięcia z Dożynkową i wynikającą stąd widoczność, linia zatrzymania w kierunku do Dożynkowej jest wysunięta dość daleko na skrzyżowanie).

No i przede wszystkim pętla ma bardzo małą pojemność – 24 m długości krawędzi peronu, czyli dwie solówki na styk albo 1 przegub. Więcej fizycznie się nie zmieści. Do tego doliczmy brak punktu socjalnego, brak możliwości wyrównania rozkładu jazdy… ta pętla nadaje się tylko na dowozówkę do bardziej przyzwoitej pętli. Osobiście myślałem coś o dowozówce z Witkowic przez tramwaj do Górki Narodowej Wschód, ale tam też nie ma przyzwoitej pętli.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: PiotrDeda » 08 paź 2021, 0:00

Wysłać co drugi kurs do Marszowca zamiast "287" i po problemie.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Kitek » 11 paź 2021, 19:16

Na pewno pomysły likwidujące całkowicie "164" lub "169/469" bez odpowiedniej rekompensaty odpadają na starcie - dlaczego mieszkańcy południowych dzielnic i pasażerowie wzdłuż ATW mają mieć mniej kursów do dyspozycji tylko dlatego, że na północy miasta otworzą tramwaj :?:
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Wojciech » 12 paź 2021, 20:39

Dziękuję za uwagi i komentarze. Odniosę się do kilku z nich:
carver pisze: 07 paź 2021, 10:49 Dwa komentarze:
  • brak linii na ul. Pradnickiej po likwidacji 164 - przy fakcie zawieszenia 132 mysle ze to nie przejdzie bo odcina sie cala ulice od komunikacji miejskiej. Moze warto by pomyslec nad przywroceniem 132 w celu zapewnienia obslugi ul. Pradnickiej?
  • obecna relacja 169/469 musi zostac na GN z tego wzgledu ze zapewnia dostep do Al.29 Listopada (nie pokrywa sie z tramwajem) oraz zapewnia dojazd do Placu Imbramowskiego (czesto wykorzystywany przez osoby starsze z osiedla Pradnik Bialy Wschod). Do rozwazenia czy w formie obecnego 169/469 czy jakas inna, nowa opcja. Jedna z propozycji mogloby byc wydluzenie 179 do GN (dojazd do DGZ zapewniony przez 304 z 1 przesiadka) wraz z likwidacja 169/469. Byc moze wtedy konieczne byloby znalezienie zastepstwa dla tej linii na poludniowym odcinku miasta.
Wiara w pozostawienie "132" wśród Forumowiczów jest niewielka. Też jej nie podzielam :lol: Niemniej jednak, na ulicy Prądnickiej zostaje "337" (niewspomniane w projekcie, gdyż nie zakłada on zmiany trasy). Również linie "169"/"469" pozostają bez zmian.

Odniosę się w całości do wypowiedzi Zieleńczanina, bez zagnieżdżania cytatów: Prądnicka nie zostaje bez obsługi - zostaje tam "337". Linia "164" wówczas naprawdę jest bardzo mocno zdublowana albo przez tramwaj, albo przez "169"/"469". Od Ronda Grunwaldzkiego zostałaby zastąpiona przez wydłużoną "114". Co do "140" - tu masz rację, można tę trasę zaplanować inaczej, np. od Azorów do przystanku Łobzów SKA, a dalej po trasie "102" do Krowodrzy Górki. Pomysł na "247" podoba mi się i wykorzystam go w kolejnej wersji projektu. Co do "250" - w projekcie obsługuje Dziekanowice, np. przystanek "Dziekanowice Batowice SKA" czy też "Dziekanowice Kapliczka" - tak, jak obecnie "297". Przetrasowałem je do GNZ, by pasażerowie mogli przesiąść się na tramwaj jadący najszybszą drogą do centrum, a nie przez całe miasto (jak z Os. Piastów, które odległościowo jest najbliżej Dziekanowic i Zastowa), czy też na autobusy z Ronda Barei. Linia "260" z kolei zapewnia międzygminną komunikację między Węgrzcami, Książniczkami, Młodziejowicami i kilkoma innymi miejscowościami. W kwestii "115" - jaki masz inny pomysł na obsługę Witkowic?
Kitek pisze: 11 paź 2021, 19:16 Na pewno pomysły likwidujące całkowicie "164" lub "169/469" bez odpowiedniej rekompensaty odpadają na starcie - dlaczego mieszkańcy południowych dzielnic i pasażerowie wzdłuż ATW mają mieć mniej kursów do dyspozycji tylko dlatego, że na północy miasta otworzą tramwaj :?:
Wzdłuż ATW od niedawna jeździ "307", wkrótce dołączy "310". Na forum czytałem o możliwych korkach autobusowych na ATW. Ciąg ten zalicza wzmocnienia, więc wycięcie jednej linii nie zrobi dużej różnicy. Na południu "164" miałoby zostać zastąpione przez "114".
PiotrDeda pisze: 07 paź 2021, 0:25 Trzy przemyślenia:
  • Wątpię w skrócenie "267" i "287". Dystansowo różnica niewielka, a jednak dojazd na Krowodrzę Górkę daje nieporównywalnie więcej możliwości przesiadek. Najlepsza trasa dla tych linii to po prostu przez nową Pachońskiego i Trasę Wolbromską do KG.
  • Wątpię też w zamianę linii "537" w "115" zachowując krótkie autobusy, będzie jeździć przepełniona nawet ze "145". Moim zdaniem jest prosty sposób na rozwiązanie tego – wystarczy zmienić końcówkę "169/469" (Piaski Wielkie/ZWD - ... - Siewna - po trasie "537" - Witkowice). Dojazd dla Witkowic zostanie wręcz wzmocniony i też jest przesiadka na tramwaj. Gdy pomiędzy obecnymi przystankami Słomczyńskiego i Natansona będzie tramwaj, a przystanek Siewna będzie obsługiwany przez "169/469" to nawet nie ma potrzeby autobusu na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
  • Może warto zostawić linię "137", ale przez Siewną (tj. przystanki Bociana) i ewentualnie z okrojoną częstotliwością? Nie zostawia się wtedy Bociana, Clepardii i Szpitala JPII bez prawie niczego, a w przyszłości można łatwo wydłużyć przez Meiera do Prądnika Czerwonego.
Skoro ze wzmocnieniami w autobusach "115"/"145" ma być tłok, to strach pomyśleć jak jest obecnie w "537" bez wzmocnień :mrgreen: No a poważnie - przeguby na Witkowicach raczej się nie zmieszczą. Gdzie Twoim zdaniem powinno wówczas kończyć "137"?

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: pjetrek » 12 paź 2021, 21:33

Ciężko liczyć, że Prądnicka zostaje z obsługą linii 337, skoro ta linia pomija właściwe wszystkie przystanki na tej ulicy... nie licząc tylko Szpitala (który i tak ma obsługę tramwajową).
Linia 140 kręcąca się w kółko po osiedlu? Kto miałby z niej korzystać? Wszak jej zadaniem jest dowóz do Kleparza i bliżej centrum...

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Zieleńczanin » 13 paź 2021, 8:32

Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 Odniosę się w całości do wypowiedzi Zieleńczanina, bez zagnieżdżania cytatów:
Nie no, nie przesadzajmy ;) cytaty są jak najbardziej ok, jeśli cytuje się tylko fragment odpowiedzi i nie przesadza z zagnieżdżaniem :)
Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 Prądnicka nie zostaje bez obsługi - zostaje tam "337".
Przede wszystkim "337" jest przewidziane na Trasę Wolbromską, co było powiedziane nawet w komunikacie o tej linii.
Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 Co do "140" - tu masz rację, można tę trasę zaplanować inaczej, np. od Azorów do przystanku Łobzów SKA, a dalej po trasie "102" do Krowodrzy Górki.
Nie musi jechać po trasie "102" - może pojechać wzdłuż tramwaju między Bratysławską a KG ;)
Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 Co do "250" - w projekcie obsługuje Dziekanowice, np. przystanek "Dziekanowice Batowice SKA" czy też "Dziekanowice Kapliczka" - tak, jak obecnie "297". Przetrasowałem je do GNZ, by pasażerowie mogli przesiąść się na tramwaj jadący najszybszą drogą do centrum, a nie przez całe miasto (jak z Os. Piastów, które odległościowo jest najbliżej Dziekanowic i Zastowa), czy też na autobusy z Ronda Barei.
Obecnie Dziekanowice obsługiwane są przez "297", gdyż zbytnio nie ma innej opcji kosztującej w miarę podobnie. Po otwarciu GNZ mamy okazję to zmienić ;)
A na Rondzie Barei będzie tramwaj w bliskiej przyszłości, rok, może dwa po otwarciu tramwaju na Górkę Narodową.
Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 Linia "260" z kolei zapewnia międzygminną komunikację między Węgrzcami, Książniczkami, Młodziejowicami i kilkoma innymi miejscowościami.
Z drugiej strony jest to dość mocno okrężna trasa, dlatego też bym ją zostawił na Prądniku. Szczególnie że krótsza trasa oznacza więcej kursów w tych samych kosztach :)
Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 W kwestii "115" - jaki masz inny pomysł na obsługę Witkowic?
Mój pomysł na "164" został wykluczony ze względu na pętlę w Witkowicach. Jednakże tu chciałbym przedstawić propozycję wydłużenia "164" do Witkowic, ale z nawrotką nie na obecnej pętli, a na rondzie nad S52. Wystarczyłoby wybudować zatokę + jakieś zaplecze socjalne (tu lub ewentualnie na Piaskach Nowych).
Wojciech pisze: 12 paź 2021, 20:39 Skoro ze wzmocnieniami w autobusach "115"/"145" ma być tłok, to strach pomyśleć jak jest obecnie w "537" bez wzmocnień :mrgreen:
Nie jest źle, ale ta linia nie zbiera pasażerów jadących z Al. 29 Listopada w kierunku DGW.

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Tancin » 14 paź 2021, 16:32

Zieleńczanin pisze: 13 paź 2021, 8:32 Mój pomysł na "164" został wykluczony ze względu na pętlę w Witkowicach. Jednakże tu chciałbym przedstawić propozycję wydłużenia "164" do Witkowic, ale z nawrotką nie na obecnej pętli, a na rondzie nad S52. Wystarczyłoby wybudować zatokę + jakieś zaplecze socjalne (tu lub ewentualnie na Piaskach Nowych).
O, a co się stało z dotychczasową "budą" przy pętli Piaski Nowe?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości