Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice

- Linie, trasy, rozkłady
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 18 lut 2022, 14:58

Cieszę się, że kolejny radny zajmie się "114". Jak widać, pomimo że ludzie siedzą cicho na Facebooku, to jest powód, aby "114" wróciła, zważywszy że od poniedziałku wracają szkoły i będzie dużo więcej osób w komunikacji miejskiej. :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 18 lut 2022, 15:26

bartm pisze: 18 lut 2022, 14:24Z tego, co mi wiadomo, to radny Kosek już się sprawą zajmuje (konkretnie - przywróceniem 114).
bartm pisze: 18 lut 2022, 14:24Dziś rano jechałem 511, na odcinku Chełmońskiego Pętla-Miasteczko Studenckie AGH w sumie wsiadło do niego 6-8 osób, więc kolejny krok ZTP to wycięcie 511 - bo przecież nikt tym nie jeździ. Zresztą to takie typowe, było 114 do Pod Fortem, to go skrócili, zmniejszyły się potoki, to poszedł do piachu..
Dla mnie to wszystko to trochę demagogia. Radny walczy bo takie zadanie radnego - jak mu napiszą mieszkańcy "proszę oddać linię x" to wysyła pismo do ZTP "proszę oddać linię x". Nieważne jaka jest sytuacja, analiza ekonomiczna itd. Jakby tego nie zrobił, to zaraz mieszkańcy by się oburzyli "wybraliśmy go naszymi głosami, a nam nie pomaga!" I nie jest to uwaga w stronę tego konkretnego radnego, tylko ogólna - tak to działa.

Jakbym jutro napisał do radnych Grzegórzek "proszę oddać linię 7 z Dąbia na Towarowy" to zaraz by poszło pismo do ZTP "proszę oddać linię 7!" Nieważne, że jeździła pusta, nieważne że została zastąpiona innymi. Trzeba działać dla ludu.

Zresztą, dla mnie to fenomen jak radni udają działanie. ZTP dokonuje trudnych wyborów bo ma skończony budżet. A kto ustala budżet? Radni! Jakby radny Y chciał naprawdę pomóc, to by zapytał ZTP "ile potrzebujecie byśmy przeznaczyli w budżecie, by wróciła linia x?"

"114" wg mnie nie wróci. Powodów jest wiele, główny jest taki że linia po prostu zmieniła numerek na "310" które pokrywa ją w 95%. Choć przyczyn jest więcej.

Nie zrozum mnie źle, w całości sympatyzuję z Wami na Chełmońskiego i mogę pomóc w walkach. Jednak wg mnie nie tędy droga - walka o "114" zajmie czas, potem okaże się że i tak nie wraca. A w tym czasie można już walczyć o realne zmiany, np. wspomniane przez Ciebie wieczorne kursy "511" , ew. opisaną przeze mnie zamianę końcowych tras "501" i "511".

Nie rozumiem też czemu piszesz o cięciu "511", skoro nie ma takich planów. Co więcej, z tego co rozmawiałem z urzędnikami, linia jest przyszłościowa i raczej będzie dalej wzmacniana. Choćby ze względu na Stoki, gdzie staje się głównym połączeniem. Generalnie już miała dostać kursy w międzyszczycie, jednak problemem jest pojemność pętli na Stokach. Tam trzeba będzie przemyśleć co zrobić z układem "182/511". Niemniej gdybyś kazał mi obstawiać jedną linię, która najprędzej zyska kursy w następnych latach, postawiłbym pewnie na "511".

Tym bardziej, że od Chełmońskiego aż do Wiślickiej "511" i "501" tworzą takt, kursując średnio co 7,5 minuty. To już nie są dwa osobne autobusy, to jedna linia która po prostu rozdziela się na końcu w Hucie. Mocne połączenie na wzór linii tramwajowych.
bartm pisze: 18 lut 2022, 14:24Jeśli chodzi o zamianę 501 i 511, to ja byłbym zwolennikiem (o czym chyba już wspominałem) wzmocnienia 501 w szczycie do f=10 i puszczeniu go po trasie 511, oraz zostawienia tego potworka 511 na Przybyszewskiego. Ale chyba Mobilis nie bardzo ma czym takie coś obsłużyć.
Jak wspomniałem, "501" i "511" są skoordynowane. Opisane przez Ciebie zmiany pogorszyłyby podróż między Hutą a centrum, bo "501" z f10 i "511" z f15 nie dałoby się skoordynować.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 23 lut 2022, 11:45

Trochę mnie nie zrozumiałeś.
Po 1. chodziło mi o to, że skoro 511 na odcinku Przybyszewskiego - Chełmońskiego Pętla jeździ prawie puste, to ZTP stwierdzi, że nie będzie go wzmacniał, bo i po co, a w konsekwencji pewnie będzie skrócone, bo po co utrzymywać autobus, który wozi powietrze w głównej mierze.

Piszesz o takcie do Huty - fajnie, tylko po co? Z rejonów Chełmońskiego do Wiślickiej znacznie lepiej jest jechać 172/572, więc bez sensu kolejny autobus do Huty moim zdaniem.

Co do 501, to chodziło mi o wywalenie 511 z Chełmońskiego, a zamiast tego puszczenie 501 co 10 min przez Piaskową.
Moim zdaniem obecne 511 na Chełmońskiego jest zupełnie niepotrzebne, i w tym tygodniu nie widziałem w nim więcej, niż 10 osób (na odcinki MS AGH -> Chełmońskiego Osiedle, w godzinach szczytu (ok. 16).

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: damian_krk2 » 23 lut 2022, 12:07

bartm pisze: 23 lut 2022, 11:45 Trochę mnie nie zrozumiałeś.
Po 1. chodziło mi o to, że skoro 511 na odcinku Przybyszewskiego - Chełmońskiego Pętla jeździ prawie puste, to ZTP stwierdzi, że nie będzie go wzmacniał, bo i po co, a w konsekwencji pewnie będzie skrócone, bo po co utrzymywać autobus, który wozi powietrze w głównej mierze.

Piszesz o takcie do Huty - fajnie, tylko po co? Z rejonów Chełmońskiego do Wiślickiej znacznie lepiej jest jechać 172/572, więc bez sensu kolejny autobus do Huty moim zdaniem.

Co do 501, to chodziło mi o wywalenie 511 z Chełmońskiego, a zamiast tego puszczenie 501 co 10 min przez Piaskową.
Moim zdaniem obecne 511 na Chełmońskiego jest zupełnie niepotrzebne, i w tym tygodniu nie widziałem w nim więcej, niż 10 osób (na odcinki MS AGH -> Chełmońskiego Osiedle, w godzinach szczytu (ok. 16).
Tylko w przypadku 501 co 10 minut.

Po pierwsze Mobilis nie ma na tyle taboru, żeby obsłużyć 19 brygad 501 (tyle miałaby przy f-10).

Po drugie przy f-10 na 501 zlikwidowano by 511 i Stoki by były mocno na minusie.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Krakowianin » 23 lut 2022, 12:17

damian_krk2 pisze: 23 lut 2022, 12:07 Po drugie przy f-10 na 501 zlikwidowano by 511 i Stoki by były mocnoo na minusie
I o tym trzeba pamiętać, że "511" ma drugą końcówkę na terenie Dzielnicy XVII, która zapewnia szybkie połączenie do Centrum i mieszkańcy z tego skorzystają i jadą szybciej do Centrum niż "182". W kwestii Chełmońskiego trzeba pomyśleć jak rozwiązać problem powstały po "114", jedyne rozwiązanie jakie miałoby sens to zamiana końcowych tras "501" i "511".

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 23 lut 2022, 14:14

Moim zdaniem 511 na Chełmońskiego przy zamianie 501 przez Piaskową traci zupełnie sens.
Przy założeniu, że zwiększamy 501 do f=10 (i może zamianie z MPK na coś innego), to ile więcej brygad by musiało być? (nie wiem, ile jest teraz?). Chyba wydłużenie 511 do Chełmońskiego to +3 brygady, więc potencjał jest.
Czyli moim zdaniem: Powrót 511 na Przybyszewskiego, a zaoszczędzone brygady dorzucić na 501 i puścić je przez Piaskową.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: sorig » 23 lut 2022, 15:18

Mnie z kolei się wydaje, że zaproponowane wyżej wydłużanie trasy "501" o prawie 2km, obniżanie sumarycznej częstotliwości od Przybyszewskiego do Chełmońskiego i wydłużenie czasu przejazdu do Galerii o dobre kilka minut nie jest warte tego, żeby zapewnić jednemu przystankowi dodatkową (bo jest jeszcze 168) obsługę w niedziele i w czasie międzyszczytu. Tych kilku pasażerów wysiadających (bo wsiadających w zasadzie nie ma) na Chełmońskiego może podejść z pętli przy Galerii. Jak wyremontują Stelmachów, to wtedy można myśleć o lepszym układzie, z obsługą Chełmońskiego w obie strony.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 24 lut 2022, 11:32

A wydłużenie 511 z Przybyszewskiego do Chełmońskiego to ile km? Chyba sumarycznie więcej.
Owszem, wydłużyłby się dojazd ze Stawowej do Chełmońskiego Pętla, o jakieś 4 min (wg rozkładu). Czy to dużo czy mało, to kwestia dyskusyjna. Chyba do przeżycia.
I jeszcze jedna obserwacja - nie wiem z czego wynika fakt, że 511 jeździ zawsze opóźnione o 7-8 minut (a 501 przyjeżdża w miarę o czasie, +2/3 minuty). Więc efekt jest taki, że często jadą razem lub w odstępie 2 minut, więc z tą częstotliwością od Przybyszewskiego to tak sobie bym powiedział.

Jak wyremontują Stelmachów, to chyba przez Chełmońskiego i tak nie puszczą nic w 2 strony, bo na Chełmońskiego koło żabki jest mega ciasno i nawet teraz autobusy mają tam problemy, żeby się minąć. A nie słyszałem, żeby planowali przebudowę Chełmońskiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 08 mar 2022, 12:58

bartm pisze: 23 lut 2022, 11:45Po 1. chodziło mi o to, że skoro 511 na odcinku Przybyszewskiego - Chełmońskiego Pętla jeździ prawie puste, to ZTP stwierdzi, że nie będzie go wzmacniał, bo i po co, a w konsekwencji pewnie będzie skrócone, bo po co utrzymywać autobus, który wozi powietrze w głównej mierze.
Tak jak pisałem, nie ma takich planów. Do tego "511" jest teraz prawie równoważne "501" - różnica w trasie jest dla pasażerów z Chełmońskiego właściwie nieważna. Jeśli "511" jeździ puste (jeśli!), to albo 1) pasażerowie jeszcze się do niego nie przyzwyczaili - co jest kwestią czasu albo 2) oznacza to że "501" też jeździ z Chełmońskiego puste.
bartm pisze: 23 lut 2022, 11:45Piszesz o takcie do Huty - fajnie, tylko po co? Z rejonów Chełmońskiego do Wiślickiej znacznie lepiej jest jechać 172/572, więc bez sensu kolejny autobus do Huty moim zdaniem.
Pisałem o takcie na całym docinku do Huty. "501" i "511" to linie obsługujące cały, długi ciąg. Obecny takt zapewnia regularne połączenie np. między Chełmońskiego a centrum (można łapać jeden autobus z Pl. Inwalidów, N. Kleparza czy nawet okolic Dworca), lecz również od Wiślickiej do centrum, a nawet do Armii Krajowej i Bronowic. Jasne, z Bronowic jest "172+572", lecz linie te nie jadą na Armii Krajowej, przez r. Mogilskie, koło Dworca itd. To inne potoki.

I dlatego pomysł z f10 na "501" jest niekorzystny dla Huty. Pomijając wysokie koszty (które można przeznaczyć w zamian choćby na dodatkowe kursy "511"), to zamiast autobusu co 7,5 minuty ("501+511"), byłoby niby więcej kursów, jednak nieskoordynowanych i czas oczekiwania na przystankach mógłby nawet przez to wzrosnąć. Nie zawsze więcej kursów znaczy lepiej. Zresztą dla osób jadących na Chełmońskiego do Galerii Bronowice (czyli większości potoków w tym rejonie), zmiana byłaby jednoznacznie na minus - autobus co 10 minut, zamiast co 7,5.
bartm pisze: 24 lut 2022, 11:32I jeszcze jedna obserwacja - nie wiem z czego wynika fakt, że 511 jeździ zawsze opóźnione o 7-8 minut (a 501 przyjeżdża w miarę o czasie, +2/3 minuty).
"501" też jest spóźnione. Jeździłem tą linią kilkanaście lat od centrum do Huty. Na r. Mogilskim nigdy nie zjawiała się o czasie, nawet wieczorami. Taki urok tych tras, obie utykają w korkach: w tunelu pod Dworcem, przy dojeździe do r. Mogilskiego, w Hucie ("511" na Okulickiego, "501" na Obrońców Krzyża). Czarnowiejska też nie pomaga - dobrze że jest buspas, jednak miejscami są zwężenia itd.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 09 mar 2022, 12:41

501 na odcinku MS AGH - Chełmońskiego Pętla - zapełnienie przyzwoite
511 na odcinku MS AGH - Chełmońskiego Pętla - zapełnienie można policzyć na palcach jednej ręki (od przystanku MS AGH).

Trochę też generalizujesz, bo obecnie f=7,5 jest od 6 do 9:30 i od 13 do 19. Potem jest f=15 a nawet f=20, więc zmiana na f=10 to jednak wg mnie duży plus. Ja bym wolał poczekać 2,5 min. dłużej w ciągu dnia, a za to przez cały dzień mieć f=10. A 511, gdyby zostało na Przybyszewskiego, to dalej by łączyło Hutę z centrum i Armii Krajowej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 11 mar 2022, 11:22

bartm pisze: 09 mar 2022, 12:41501 na odcinku MS AGH - Chełmońskiego Pętla - zapełnienie przyzwoite
511 na odcinku MS AGH - Chełmońskiego Pętla - zapełnienie można policzyć na palcach jednej ręki (od przystanku MS AGH).
Nie jestem przekonany co próbujesz dowieść - że trasa przez ul. Chełmońskiego jest tak naokoło, że zniechęca pasażerów? Takie pomiary (jeśli rzeczywiste) potwierdzałyby że "Stawowa" nie generuje potoków, co gorsza - właściwie je zmniejsza, bo ludzie wolą pojechać szybszym "501" do Galerii niż "511" naokoło. To chyba zgadza się z pomiarami ZTP zrobionymi jeszcze w zeszłym roku, że potoki (wtedy "114") kończą się na Jasnogórskiej, a dalej jadą pojedyncze osoby.

Tylko to trochę kopanie samemu dołka. I nam też bo chcemy powalczyć o poprawę km na "Piaskowej" - jednak jeśli sam pasażer stamtąd przyznaje, że prawie nikt nie jeździ, to będzie tym trudniej :(
bartm pisze: 09 mar 2022, 12:41Trochę też generalizujesz, bo obecnie f=7,5 jest od 6 do 9:30 i od 13 do 19. Potem jest f=15 a nawet f=20, więc zmiana na f=10 to jednak wg mnie duży plus. Ja bym wolał poczekać 2,5 min. dłużej w ciągu dnia, a za to przez cały dzień mieć f=10. A 511, gdyby zostało na Przybyszewskiego, to dalej by łączyło Hutę z centrum i Armii Krajowej.
A to chcesz f10 przez cały dzień? Taniej i lepiej będzie zrobić całotygodniowe "511".

Nie końca rozumiem, czemu tak chcesz tego "501" z f10. Trasa naokoło przez "Piaskową" zniechęci pasażerów - co potwierdzają obserwacje powyżej. Do tego linia traci koordynację z innymi ("501", "159", "139") przez co w wielu miejscach wydłuży się czas oczekiwania na autobus. Wreszcie olbrzymie koszty, znacznie wyższe niż uczynienie "511" całotygodniowym. Chciałbym zrozumieć, jakie argumenty stoją za tym pomysłem.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: mkm3 » 11 mar 2022, 11:36

A co myślicie o przetrasowaniu 168 tak, aby jechał przez ROK, Piaskową do Chełmońskiego? Wtedy ktoś jadąc z Alej mógłby również przesiąść się na ROK z 173 w 168.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 11 mar 2022, 13:31

mkm3 pisze: 11 mar 2022, 11:36 A co myślicie o przetrasowaniu 168 tak, aby jechał przez ROK, Piaskową do Chełmońskiego? Wtedy ktoś jadąc z Alej mógłby również przesiąść się na ROK z 173 w 168.
Jestem jak najbardziej za tym pomysłem

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 11 mar 2022, 13:32

Kaszmir pisze: 11 mar 2022, 11:22
Nie jestem przekonany co próbujesz dowieść - że trasa przez ul. Chełmońskiego jest tak naokoło, że zniechęca pasażerów? Takie pomiary (jeśli rzeczywiste) potwierdzałyby że "Stawowa" nie generuje potoków, co gorsza - właściwie je zmniejsza, bo ludzie wolą pojechać szybszym "501" do Galerii niż "511" naokoło. To chyba zgadza się z pomiarami ZTP zrobionymi jeszcze w zeszłym roku, że potoki (wtedy "114") kończą się na Jasnogórskiej, a dalej jadą pojedyncze osoby.

Tylko to trochę kopanie samemu dołka. I nam też bo chcemy powalczyć o poprawę km na "Piaskowej" - jednak jeśli sam pasażer stamtąd przyznaje, że prawie nikt nie jeździ, to będzie tym trudniej :(
Chcę dowieść, że zapełnienie 114 było lepsze na odcinku MS AGH - Chełmońskiego Pętla, niż zapełnienie obecnego 511, dublującego w większości 501. Bo jak ktoś jechał z kierunku Podwawelskiego, nawet do Galerii Bronowice, to wybierał 114 bo jechał bez przesiadek (mimo, że jechał trochę dłużej). Jak ktoś jechał z kierunku Centrum, to jechał 501. Teraz jak ktoś jedzie z kierunku Centrum, to zazwyczaj wybiera 501, bo po prostu jedzie krócej.
I jeszcze jedno chcę dowieść - obecna sytuacja spowodowała, że poza godzinami szczytu Piaskowa i okolice są odcięte od KM.
Kaszmir pisze: 11 mar 2022, 11:22 A to chcesz f10 przez cały dzień? Taniej i lepiej będzie zrobić całotygodniowe "511".

Nie końca rozumiem, czemu tak chcesz tego "501" z f10. Trasa naokoło przez "Piaskową" zniechęci pasażerów - co potwierdzają obserwacje powyżej. Do tego linia traci koordynację z innymi ("501", "159", "139") przez co w wielu miejscach wydłuży się czas oczekiwania na autobus. Wreszcie olbrzymie koszty, znacznie wyższe niż uczynienie "511" całotygodniowym. Chciałbym zrozumieć, jakie argumenty stoją za tym pomysłem.
Czy chcę f=10 przez cały dzień? Niekoniecznie, wystarczy w godzinach, kiedy teraz jeździ co 15 min (5-19), potem już na spokojnie co 15.
501 nie może stracić koordynacji z 501 :) Zamiast cotygodniowego lepiej byłoby, żeby jeździł też poza szczytem i wieczorem. Wydaje mi się, że 501 w niedziele jest zupełnie wystarczające (chyba, że otworzą GB, to wtedy może być słabo).
Argumenty są przede wszystkim takie, że 501 jeździłby przez całą dobę, czego nie można powiedzieć o 511.
mkm3 pisze: 11 mar 2022, 11:36 A co myślicie o przetrasowaniu 168 tak, aby jechał przez ROK, Piaskową do Chełmońskiego? Wtedy ktoś jadąc z Alej mógłby również przesiąść się na ROK z 173 w 168.
To by wymagało dodatkowej brygady, poza tym znacznie wydłużyłoby dojazd do Chełmońskiego Pętli (z 10 min?), więc nie wiem, czy miałoby to sens. Pamiętaj że już teraz 168 jest linią jeżdżącą na dużych opóźnieniach, więc takie wydłużenie na pewno by tego nie poprawiło.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kierman » 11 mar 2022, 17:12

mkm3 pisze: 11 mar 2022, 11:36 A co myślicie o przetrasowaniu 168 tak, aby jechał przez ROK, Piaskową do Chełmońskiego? Wtedy ktoś jadąc z Alej mógłby również przesiąść się na ROK z 173 w 168.
Wyrzucenie 511 z Piaskowej i wrzucenie tam 168 bez postoju na pętli tak jak to ma miejsce obecnie byłoby najlepszym pomysłem. Dawno o tym myślałem i dziwię się, że do tej pory tak nie zrobiono. Dużo osób tam nie jeździ, ale zazwyczaj jak te parę osób tam wsiadało, to musiało niepotrzebnie wysiadać na pętli i czekać kilka minut aż łaskawie coś pojedzie w stronę miasta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości