No jak to przejdzie to będzie ewenement ale sam rozumiesz że raczej ciężko w to uwierzyć.Kaszmir pisze: ↑29 sty 2023, 10:27 Tak jak Ci napisałem, planowane są przeguby. Oszem, urzędnicy rozważali jakiś czas temu przegubowce na wariantach "310" do Białego Kościoła, tylko to nie miało sensu - raz, że właśnie dotychczas MPK jeździło wymiennie, dwa że warianty są krótsze więc mają mniejsze obłożenie.
Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
-
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Tam przy rynku faktycznie pod koniec są ciasne dwa skręty, lecz solówką też musisz wypuścić się daleko na przeciwny pas, by skręcić.
-
- Ekspert
- Posty: 1569
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Nikt nie powiedział, ze przeguby na 310 do Jerzmanowic = przeguby do Będkowic. Wystarczy ułożyć brygady tak, by nie było różnych wariantów na jednej brygadzie (np jedna brygada tylko do Będkowic, a druga tylko do Jerzmanowic). Owszem może to zwiększyć liczbę brygad o 1-2 ale wszystko się da
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Gmina Jerzmanowice byłaby w III strefie. Zresztą uchwała taryfowa, która została zdjęta przez radnych zakładała przeniesienie Skały i Słomnik do III strefy, więc to tylko kwestia czasu jak taka zmiana zostanie wprowadzona przy kolejnym podejściu.miloszkasperczyk pisze: ↑28 sty 2023, 17:00 Nasuwa mi się jedno pytanie...
Do jakiej strefy biletowej wrzucić Gminę Jerzmanowice-Przeginia? 2 czy 3? Jeśli byłaby w 3 strefie to mogłoby dojść do dość absurdalnej sytuacji w której linia do Ojcowa wyjeżdżałaby z 2 strefy (Wielka Wieś) a potem do niej wracała (Skała). Chyba że LR0 jeśli wróci to nadal nie zatrzyma się w gminie Jerzmanowice-Przeginia, chodź z drugiej strony widziałem głosy mieszkańców którzy chcą zwykłego połączenia mpk z Sąspowem/Wolą Kalinowską/Ojcowem więc na tego typu linii wystąpiłby problem ze strefami biletowymi jeśli Jerzmanowice byłyby w 3 strefie.
-
- Specjalista
- Posty: 352
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Właśnie nie mam takiej pewności czy ta zmiana zostanie wprowadzona przy kolejnym podejściu jeśli Skała i Jerzmanowice byłyby w 3 strefie to nie będzie problemu ale nie jestem pewien czy na 100% znowu Kraków spróbuje wrzucić Skałę do 3 strefy.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Z ciekawostek - jak już linia do Przegini będzie uruchomiona, to odległość między pętlą w Przeginii a najbliższym przystankiem ZKGKM Olkusz będzie wynosiła około 1,6 km, a więc jakieś 15-20 minut spaceru - wynika z tego że znowu będzie można się wybierać komunikacją miejską na wycieczki do GOPu, tak jak w czasach E30/K
-
- Specjalista
- Posty: 352
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Uważam że komunikacja miejska z Olkusza powinna dojeżdżać do Przegini/Jerzmanowic tak jak było w pierwotnych planach. Wtedy mielibyśmy sytuację w której na pewnym odcinku linia MPK i ZKGKM pokrywałyby się a mieszkańcy tamtego obszaru mieliby zapewniony dojazd transportem publicznym w obu kierunkach co w tamtym terenie byłoby bardzo dużym ułatwieniem.poirot pisze: ↑29 sty 2023, 23:05 Z ciekawostek - jak już linia do Przegini będzie uruchomiona, to odległość między pętlą w Przeginii a najbliższym przystankiem ZKGKM Olkusz będzie wynosiła około 1,6 km, a więc jakieś 15-20 minut spaceru - wynika z tego że znowu będzie można się wybierać komunikacją miejską na wycieczki do GOPu, tak jak w czasach E30/K
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Tak w sumie jest w Sławkowie, gdzie dojeżdża zarówno gopowski ZTM jak i komunikacja z Olkusza, podobnie w Siewierzu, gdzie można się przesiąść z ZTMu do komunikacji z Zawiercia i Myszkowa. Jest to dobre dla mieszkańców, ale też pozwala robić fajne wycieczki komunikacyjnemiloszkasperczyk pisze: ↑29 sty 2023, 23:29 Uważam że komunikacja miejska z Olkusza powinna dojeżdżać do Przegini/Jerzmanowic tak jak było w pierwotnych planach. Wtedy mielibyśmy sytuację w której na pewnym odcinku linia MPK i ZKGKM pokrywałyby się a mieszkańcy tamtego obszaru mieliby zapewniony dojazd transportem publicznym w obu kierunkach co w tamtym terenie byłoby bardzo dużym ułatwieniem.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Kapitalnym rozwiązaniem byłoby gdyby MPK kursowało do Olkusza
Tyle że to wszystko nie jest takie proste, aczkolwiek skoro dawny PKS dawał radę to myślę że MPK również by sobie poradziło.
Nie mówiąc już że funkcjonowały linie typu Olkusz-Racławice, Olkusz-Szklary, itd.
Ewentualnie gdyby zatoczka autobusowa była granicy Przegini/Zedermana.
Wtedy mieszkańcy dwóch powiatów mieliby zdecydowanie dużo lepsze połączenie.
Pożyjemy zobaczymy.
Ważne że wszystko idzie ku lepszemu.
Tyle że to wszystko nie jest takie proste, aczkolwiek skoro dawny PKS dawał radę to myślę że MPK również by sobie poradziło.
Nie mówiąc już że funkcjonowały linie typu Olkusz-Racławice, Olkusz-Szklary, itd.
Ewentualnie gdyby zatoczka autobusowa była granicy Przegini/Zedermana.
Wtedy mieszkańcy dwóch powiatów mieliby zdecydowanie dużo lepsze połączenie.
Pożyjemy zobaczymy.
Ważne że wszystko idzie ku lepszemu.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
No i tu moim zdaniem właśnie dobrze by się sprawdziło oddanie linii innemu przewoźnikowi: linia aglo, czy może nawet uberaglo, na taborze zoptymalizowanym pod taką trasę, który być może swoje zaplecze (i pulę kierowców) nie musiałby mieć w Krakowie. Przecież to nawet nowych pracowników mógłby pozyskać wtedy w powiecie i miejscowościach o nie tak wydrenowanym rynku pracy jak Kraków, co mogłoby być łatwiejsze. MPK wtedy by miało zwolnione moce na poprawę w Krakowie i bezpośredniej okolicy.
Ważne, żeby był zintegrowany z siecią KMK oraz idealnie również w jakiś sposób z Olkuszem.
Ważne, żeby był zintegrowany z siecią KMK oraz idealnie również w jakiś sposób z Olkuszem.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Tylko że PKS działał na innych zasadach niż MPK, które jest tylko przewoźnikiem wykonującym pracę przewozową dla zleceniodawcy. PKS był również organizatorem swojej siatki połączeń. W przypadku MPK coś takiego byłoby możliwe przed 2004 rokiem kiedy to i MPK było organizatorem komunikacji.
Do Przegini z Olkusza na początku XXIw miała jeździć linia ZP* , która w zasadzie nigdy tam nie dotarła.
*ZP - symbol linii od pierwszych liter miejscowości docelowych Zederman - Przeginia.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
To miałoby jeszcze jedną zaletę - nie trzeba byłoby płacić za puste kursy wyjazdowe rano i zjazdowe wieczorem.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Obawiam się, że konieczność zapewnienia pełnego zaplecza dla kilku, góra kilkunastu pojazdów wywindowałaby cenę znacznie bardziej...
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Oczywiście, że KMK mogłaby docierać do Olkusza, ale to miasto Olkusz musiałoby być zainteresowane finansowaniem takiej linii. Ale uważam, że zerowe są na to szanse w przyszłości skoro Olkusz nie ma bezpośredniej linii ZTM do którego obszaru ma bliżej niż do Krakowa.
Re: Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice
Co ciekawe pod tym postem: https://www.facebook.com/gwizdalatomasz ... EKfojXL1Hl znajdziecie również komentarz ze screenem postu z 2018 roku, kiedy to też Wójt chwalił się przejazdem technicznym autobusu MPK, sugerując, że ruszy niedługo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości