Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice

- Linie, trasy, rozkłady
MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 11 paź 2021, 11:14

damian_krk2 pisze: 11 paź 2021, 11:09 [...]
Piszesz tutaj jakby Galeria Bronowice miała potoki co najmniej jak Galeria Krakowska. Jeśli na 310 skieruje się tabor przegubowy to nie będzie tak źle
W życiu tam przeguba nie dadzą, w samej zimie nonstop jest 210 skracana bo nie może zjechać ani wyjechać normalnie, a na tej wcześniejszej pętli to raczej nic większego nie zakręci.

Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 11 paź 2021, 11:43

damian_krk2 pisze: 11 paź 2021, 11:09 [...]

Piszesz tutaj jakby Galeria Bronowice miała potoki co najmniej jak Galeria Krakowska. Jeśli na 310 skieruje się tabor przegubowy to nie będzie tak źle
Bo w godzinach wieczornych i w soboty galeria Bronowice ma bardzo duże potoki, często jeżdżę to widzę. Wątpię, że skierują przeguba na 310, gdyż droga w Będkowicach ma ostre zakręty, i był już tam niejeden wypadek z udziałem auta i autobusu MPK + to co pisał wyżej inny użytkownik.

Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 11 paź 2021, 11:59

Prosimy nie zagnieżdżać cytatów. Takich postów gdzie jest cytat w cytacie w cytacie, nie da się czytać i wpływają negatywnie na przejrzystość dyskusji.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: pjetrek » 11 paź 2021, 18:05

Nie ma szans na przeguby na 2/310 z tych powodów co piszecie... zimą tam 12 metrów ma problem z podjazdem. To jednak jest specyficzna trasa...
A co do likwidacji 114, można by przez Piaskową przetrasować 501 i już będzie obsługa przystanków. A potoki z galerii i tak docierają albo w rejon SKA na Bronowicach albo do Miasteczka, a tam już spokojnie można 501 dojechać...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 11 paź 2021, 18:55

pjetrek pisze: 11 paź 2021, 18:05 Nie ma szans na przeguby na 2/310 z tych powodów co piszecie... zimą tam 12 metrów ma problem z podjazdem. To jednak jest specyficzna trasa...
A co do likwidacji 114, można by przez Piaskową przetrasować 501 i już będzie obsługa przystanków. A potoki z galerii i tak docierają albo w rejon SKA na Bronowicach albo do Miasteczka, a tam już spokojnie można 501 dojechać...
Tylko, że 501 już ma swoich pasażerów i jest tłoczno to będzie jeszcze gorzej. Poza tym to jest linia przyspieszona, a nie żeby jechała naokoło do galerii przez Piaskową. Na siłę chyba chcecie usunąć 114, a ja wam mówię, że jej na 100% nie usuną, a jak już to obniżą częstotliwość.

Obecnie jestem w galerii Bronowice i w 501 były wszystkie miejsca zajęte + 15/20 stojących, a w 114 też wszystkie miejsca siedzące już zajęte

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 11 paź 2021, 20:44

Scania_9640 pisze: 11 paź 2021, 18:55 [...]

Tylko, że 501 już ma swoich pasażerów i jest tłoczno to będzie jeszcze gorzej. Poza tym to jest linia przyspieszona, a nie żeby jechała naokoło do galerii przez Piaskową. Na siłę chyba chcecie usunąć 114, a ja wam mówię, że jej na 100% nie usuną, a jak już to obniżą częstotliwość.

Obecnie jestem w galerii Bronowice i w 501 były wszystkie miejsca zajęte + 15/20 stojących, a w 114 też wszystkie miejsca siedzące już zajęte
No i gitara, wtedy mogą połączyć u mnie ze 112 i będzie co 20 min😄😄no ale pewnie tak nie zrobią


Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Tramwajolog14 » 11 paź 2021, 20:56

MichalTyniec pisze:No i gitara, wtedy mogą połączyć u mnie ze 112 i będzie co 20 min😄😄no ale pewnie tak nie zrobią
Wtedy zwolniłoby się dużo miejsca na Os. Podwawelskim, co rozwiązałoby niektóre problemy :) . A jeszcze miałbyś dojazd do alei...

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 11 paź 2021, 21:02

Tramwajolog14 pisze: 11 paź 2021, 20:56
MichalTyniec pisze:No i gitara, wtedy mogą połączyć u mnie ze 112 i będzie co 20 min😄😄no ale pewnie tak nie zrobią
Wtedy zwolniłoby się dużo miejsca na Os. Podwawelskim, co rozwiązałoby niektóre problemy :) . A jeszcze miałbyś dojazd do alei...
No to prawda, są tego plusy🙂

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 11 paź 2021, 21:13

Zwłaszcza że "112" ma f20 a "310" ma mieć f15.

Jednak jak szaleć to szaleć :) Jeszcze połączyć z "203" by jechała do Skawiny, potem z "243" by jechała do Borku, potem z "244" by jechała do Wieliczki, i jeszcze z "284" by jechała do Bieżanowa, i będzie git linia przez całą aglomerację :)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Tramwajolog14 » 11 paź 2021, 21:17

Kaszmir pisze:Zwłaszcza że "112" ma f20 a "310" ma mieć f15.
Ja zrozumiałem, żeby połączyć "112" z pociętym do f=20 "114".

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 11 paź 2021, 21:22

Tramwajolog14 pisze: 11 paź 2021, 21:17
Kaszmir pisze:Zwłaszcza że "112" ma f20 a "310" ma mieć f15.
Ja zrozumiałem, żeby połączyć "112" z pociętym do f=20 "114".
No właśnie tak bo logiczne że nie ma sensu utrzymywać wtedy 114 co 15 min jak obecnie skoro ma 310 taką częstotliwość dostać a wtedy na swojej trasie spokojnie da radę z taką częstotliwością jak ma obecnie 112 a tamte rejony na Chełmońskiego nie generują dużego potoku🙂

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 11 paź 2021, 21:26

Kaszmir pisze: 11 paź 2021, 21:13 Zwłaszcza że "112" ma f20 a "310" ma mieć f15.

Jednak jak szaleć to szaleć :) Jeszcze połączyć z "203" by jechała do Skawiny, potem z "243" by jechała do Borku, potem z "244" by jechała do Wieliczki, i jeszcze z "284" by jechała do Bieżanowa, i będzie git linia przez całą aglomerację :)
A uważasz że trasa z TyŃca na Chełmońskiego jest dłuższa albo mniej popularna od trasy z Będkowic na Podwawelskie? Bo ja uważam przeciwnie🙂jest dużo krótsza, mniej narażona na korki i zyskuje wielokrotnie większą popularność niż obecnie.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: sorig » 11 paź 2021, 22:01

Żeby "310" spełniało jakąkolwiek sensowną funkcję na odcinku miejskim, trzeba założyć że:
- będzie jeździło w miarę punktualnie w celu koordynacji z inną linią
- będzie w stanie zabrać dodatkowych pasażerów na odcinku od Stawowej do Alei

i moim zdaniem nie ma liczyć ani na jedno, ani na drugie. Aglo z Wielkiej Wsi, zwłaszcza w porannym szczycie przyjeżdżają zazwyczaj pełne (70-90%), a do tego "210" nie trzyma się rozkładu. W perspektywie kilku kolejnych lat punktualność tego autobusu się jeszcze pogorszy, bo rozpocznie się przebudowa DK 94 na odcinku Szyce - Jerzmanowice. Nawet wiedząc, że część pasażerów wysiądzie w Bronowicach, to i tak autobus standardowy nie będzie moim zdaniem w stanie zabrać wszystkich chętnych po drodze. Tak jak obecnie "208", tyle że nikt nie robi z niego na siłę linii o charakterze miejskim.

Pojawiło się stwierdzenie, że powinno się raczej wzmocnić komunikację w całej gminie, niż tworzyć "310", a jednym z argumentów było: "to niesprawiedliwe, że jedne miejscowości będą miały lepiej od innych". Ta linia jednak przysłuży się nie tylko osobom mieszkającym przy jej trasie, ale też tym z dalszych miejscowości. Dla autobusu kursującego co 15 minut jestem sobie w stanie wyobrazić, że ktoś dojedzie autem/rowerem z wsi położonych dalej i w dalszą podróż do Krakowa wybierze się "310".
Mało tego, "310" stwarza możliwość stworzenia linii dowozowych do niej - zarówno z niemających obecnie dostępu do KM terenów Wielkiej Wsi, jak i innych gmin. Wyobrażam sobie, że przy niskich w porównaniu do autobusu do Krakowa kosztach i nawet kilku kursach dziennie Gmina Jerzmanowice-Przeginia mogłaby dołączyć do systemu, tworząc np. połączenia na trasie:
- 2??: Rudawa PKP - Szklary - Jerzmanowice - Murownia Pętla
- 2**: Krzeszowice PKP - Paczółtowice - Racławice - Czubrowice - Przeginia - Murownia Pętla.

PS: Wiedzieliście, że w ramach przebudowy ulicy Stelmachów powstanie pętla u zbiegu Chełmońskiego i Piaskowej? :P

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kitek » 13 paź 2021, 12:09

Dyskusja w tym wątku stała się tak absurdalna, że aż trudno odnosić się do każdej opinii. Jednak wynika z tego, że część osób uważa niejako, że osoby mieszkające poza granicami administracyjnymi Krakowa, były niegodne częstej linii KM do Miasta. A linii "114" nikt nie zlikwidował, więc tym bardziej nie rozumiem narzekań jakby ta linia już oficjalnie miała się nie pojawić.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Zieleńczanin » 14 paź 2021, 11:46

Część postów przeniesiona do tematu o agloekspresach.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości