Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice

- Linie, trasy, rozkłady
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1589
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice

Post autor: damian_krk2 » 09 paź 2021, 10:43

Agloekspress "310" już niedługo. Prawdopodobnie na trasie do Modlnicy.
Ale to już w samej odpowiedzi, jest kolejne pytanie. To, że powinniśmy coś tworzyć, nie rozwiązuje problemów człowieka mieszkającego w Modlnicy, jeżeli do Krakowa musi dojechać teraz. Jak ma dojechać?

Linią, którą w tej chwili negocjujemy z Wielką Wsią. Stworzymy kolejny agloekspres, który będzie jeździł co 15 minut.

Ma dojechać teraz linią, która kiedyś w przyszłości może będzie?

To nie jest melodia jakiejś dalekiej przyszłości. Uruchomiliśmy teraz dwie takie linie. Od lat działa 304. Teraz 307, 337. Chcemy uruchomić linię 310 z Modlnicy. Co 15 minut w rejon centrum, do Alej. O częstotliwości w standardzie miejskim. Tak, żeby zapewnić możliwość sprawnego dojazdu z tych obszarów. W innych miejscach może być dojazd do pociągu. Z Modlnicy też można się przesiąść na pociąg w Bronowicach.

Źródło: https://plus.dziennikpolski24.pl/lukasz ... 5-15841719
Na końcu cytowania proszę umieszczać "[/quote]", w przeciwnym wypadku odpowiedzi na post wyświetlają się jako cytat - mod. Z.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1973
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 09 paź 2021, 12:55

damian_krk2 pisze: 09 paź 2021, 10:43 Agloekspress "310" już niedługo. Prawdopodobnie na trasie do Modlnicy.
Ale to już w samej odpowiedzi, jest kolejne pytanie. To, że powinniśmy coś tworzyć, nie rozwiązuje problemów człowieka mieszkającego w Modlnicy, jeżeli do Krakowa musi dojechać teraz. Jak ma dojechać?

Linią, którą w tej chwili negocjujemy z Wielką Wsią. Stworzymy kolejny agloekspres, który będzie jeździł co 15 minut.

Ma dojechać teraz linią, która kiedyś w przyszłości może będzie?

To nie jest melodia jakiejś dalekiej przyszłości. Uruchomiliśmy teraz dwie takie linie. Od lat działa 304. Teraz 307, 337. Chcemy uruchomić linię 310 z Modlnicy. Co 15 minut w rejon centrum, do Alej. O częstotliwości w standardzie miejskim. Tak, żeby zapewnić możliwość sprawnego dojazdu z tych obszarów. W innych miejscach może być dojazd do pociągu. Z Modlnicy też można się przesiąść na pociąg w Bronowicach.

Źródło: https://plus.dziennikpolski24.pl/lukasz ... 5-15841719
On prawdopodobnie będzie jeździł z Będkowic, a podał Modlnica, bo to taka główna miejscowość i największa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6395
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 09 paź 2021, 14:00

Linia prawdopodobnie wchłonie "210" i będzie działać tak jak ona, czyli większość kursów do Będkowic + warianty do Białego Kościoła / Murowni.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 579
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Tramwajolog14 » 10 paź 2021, 9:35

Wiadome są jakieś konkrety? Ja osobiście "310" w Krakowie widzę tak: wjeżdża na Jasnogórską i pomija przystanek Jasnogórska, ale zatrzymuje się na Stawowej, żeby pominąć ROK. Dalej na Bronowice SKA i później dopiero na Miasteczku Studenckim AGH i Czarnowiejskiej. Dalej może pojechać albo do Nowego Kleparza, albo na Os. Podwawelskie. Ja jestem za tą drugą opcją, ponieważ zapewni ona przesiadkę na tramwaje jadące do Kampusu UJ oraz uniknie stania w korku, aby skręcić na pętlę przy Kleparzu.

Pominięcie Ronda Ofiar Katynia może się wydawać dziwne, ale w zasadzie nie ma sensu się tam zatrzymywać. Wszelkie przesiadki można i tak zrealizować w Bronowicach, a dojść do IKEI czy GB można z przystanku Stawowa. Jadąc tunelem jest to duża oszczędność czasu, bo nie trzeba stać na światłach. W daleszej części trasy pomijamy trzy przystanki z rzędu, ale zastanawiam się, czy może nie lepiej byłoby zatrzymać się na Przybyszewskiego, ale pominąć Miasteczko AGH? Przy Przybyszewskiego mamy duże biurowce, czyli potencjalne cele podróży, a przy Miasteczku w głównej mierze akademiki. Pominięcie Chopina/Kawiorów i zatrzymanie się na Czarnowiejskiej jest myślę zrozumiałe. Dalej zatrzymujemy się wszędzie oprócz Konopnickej.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1136
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: mkm3 » 10 paź 2021, 10:04

I znowu będą głosy "zabrali nam 210, co z tego, że jedzie 310 co 15min do Alej, skoro ja wysiadałem na ROK, bo tu pracuję"... ;) Kolejny problem - jedne wioski mają autobus bardzo konkretnie wzmocniony i bezpośrednio do centrum, a inne dalej biedują.. No i twórcy nowych linii aglo też nie zauważyli takiej kwestii, że miesięczny bilet na busa i tak jest niższy.. także pfff :D Zatem moim zdaniem powinno się te pieniądze przeznaczyć na ogólne wzmocnienie linii, a nie uruchamianie nowych do centrum. Wzmocnione linie 210, 230 (a może i jakieś nowe linie do innych miejscowości) w połączeniu z SKA w Bronowicach, zakładając, że KKM obowiązywałaby również w SKA to byłoby dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6395
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 10 paź 2021, 12:21

Linia prawie na pewno będzie zatrzymywać się na ul. Jasnogórskiej bo są tam spore potoki z biur, np. z tego co wiem potoki "114" urywają się właśnie tam, dalej do Chełmońskiego jedzie mało osób.

"310" ma jechać do os. Podwawelskiego. I powstać właśnie z wchłonięcia linii "210", tak jak "337" powstało z wchłonięcia "237".

Może i miesięczny na bus jest tańszy, jednak to nie ta sama jakość. Tłukłem się parę lat busami, na szczęście tylko raz-dwa na miesiąc, i miałem dość :)

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 232
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: NowaHutaWschód » 10 paź 2021, 12:41

Kaszmir pisze: 10 paź 2021, 12:21 Linia prawie na pewno będzie zatrzymywać się na ul. Jasnogórskiej bo są tam spore potoki z biur, np. z tego co wiem potoki "114" urywają się właśnie tam, dalej do Chełmońskiego jedzie mało osób.

"310" ma jechać do os. Podwawelskiego. I powstać właśnie z wchłonięcia linii "210", tak jak "337" powstało z wchłonięcia "237".

Może i miesięczny na bus jest tańszy, jednak to nie ta sama jakość. Tłukłem się parę lat busami, na szczęście tylko raz-dwa na miesiąc, i miałem dość :)
Co do busów, to też trzeba pamiętać że częściowo są to właśnie pojazdy nadające się do przewozu ziemniaków a nie ludzi. Druga sprawa jak się bus rozkraczy to wypadają kursy zazwyczaj do końca dnia, bo coś takiego jak rezerwa wśród busiarzy to chyba nie istnieje, a przynajmniej nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1973
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 10 paź 2021, 12:48

Kaszmir pisze: 10 paź 2021, 12:21 Linia prawie na pewno będzie zatrzymywać się na ul. Jasnogórskiej bo są tam spore potoki z biur, np. z tego co wiem potoki "114" urywają się właśnie tam, dalej do Chełmońskiego jedzie mało osób.

"310" ma jechać do os. Podwawelskiego. I powstać właśnie z wchłonięcia linii "210", tak jak "337" powstało z wchłonięcia "237".

Może i miesięczny na bus jest tańszy, jednak to nie ta sama jakość. Tłukłem się parę lat busami, na szczęście tylko raz-dwa na miesiąc, i miałem dość :)
A skąd miejsce na Osiedlu Podwawelskim? Pętla nie jest z gumy i już teraz są tam problemy z przepustowością, zajęte są wszystkie perony.
mkm3 pisze: 10 paź 2021, 10:04 I znowu będą głosy "zabrali nam 210, co z tego, że jedzie 310 co 15min do Alej, skoro ja wysiadałem na ROK, bo tu pracuję"... ;) Kolejny problem - jedne wioski mają autobus bardzo konkretnie wzmocniony i bezpośrednio do centrum, a inne dalej biedują.. No i twórcy nowych linii aglo też nie zauważyli takiej kwestii, że miesięczny bilet na busa i tak jest niższy.. także pfff :D Zatem moim zdaniem powinno się te pieniądze przeznaczyć na ogólne wzmocnienie linii, a nie uruchamianie nowych do centrum. Wzmocnione linie 210, 230 (a może i jakieś nowe linie do innych miejscowości) w połączeniu z SKA w Bronowicach, zakładając, że KKM obowiązywałaby również w SKA to byłoby dobre rozwiązanie.
Najpierw to niech SKA będzie na wysokim poziomie, jak np w Warszawie- SKA z Bronowic co 30min to wcale nie jest atrakcyjna oferta i jest też dość daleko od głównych osiedli i przystanków autobusowych, parę razy miałem okazję wsiadać/wysiadać o różnych godzinach i pustki są na tej stacji.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1589
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: damian_krk2 » 10 paź 2021, 13:54

Scania_9640 pisze: 10 paź 2021, 12:46 [...]
A skąd miejsce na Osiedlu Podwawelskim? Pętla nie jest z gumy i już teraz są tam problemy z przepustowością, i zajęte każde perony.
Nie zdziwię się jak 310 wyląduje na Podwawelskim, a 114 ulegnie likwidacji z powodu dublowania trasy.

Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 683
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 10 paź 2021, 14:13

damian_krk2 pisze: 10 paź 2021, 13:54 [...]
Nie zdziwię się jak 310 wyląduje na Podwawelskim, a 114 ulegnie likwidacji z powodu dublowania trasy.
E no tak źle nie będzie bo przecież 114 jeździ przez osiedle i zatrzymuje na wszystkich przystankach a ten 310 też zatrzyma się tylko w kilku miejscach w mieście, ale ja nie wiem czy to jest sens na tak długą trasę pchać go na Podwawelskie, przecież to bardzo korkogenny odcinek i też będzie jeździł jak chce, przecież bardziej logiczne jest zwiększenie częstotliwości na liniach które są tam najbardziej popularne i oblegane pozostawiając trasę bez zmian.

Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1589
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: damian_krk2 » 10 paź 2021, 14:27

MichalTyniec pisze: 10 paź 2021, 14:13 [...]
E no tak źle nie będzie bo przecież 114 jeździ przez osiedle i zatrzymuje na wszystkich przystankach a ten 310 też zatrzyma się tylko w kilku miejscach w mieście, ale ja nie wiem czy to jest sens na tak długą trasę pchać go na Podwawelskie, przecież to bardzo korkogenny odcinek i też będzie jeździł jak chce, przecież bardziej logiczne jest zwiększenie częstotliwości na liniach które są tam najbardziej popularne i oblegane pozostawiając trasę bez zmian.
Logiką agloexpressów jest dowożenie mieszkańców aglomeracji do centrum Krakowa. Bronowice Małe tak jak proponujesz nie są w centrum Krakowa.

Edycja postu na podstawie Art. 6 §7 Regulaminu forum.
~Mod. Gz391

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 683
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: MichalTyniec » 10 paź 2021, 14:33

damian_krk2 pisze: 10 paź 2021, 14:27 Logiką agloexpressów jest dowożenie mieszkańców aglomeracji to centrum Krakowa. Bronowice Małe tak jak proponujesz nie są w centrum Krakowa.
W tym nie ma logiki skoro on będzie stał dwukrotnie dłużej na tym odcinku niz kończąc w Bronowicach, parokrotnie szybciej taki mieszkaniec aglomeracji dostanie się do centrum tramwajem jak obecnie.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1973
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 10 paź 2021, 14:44

damian_krk2 pisze: 10 paź 2021, 13:54 Nie zdziwię się jak 310 wyląduje na Podwawelskim, a 114 ulegnie likwidacji z powodu dublowania trasy.

No teraz to poleciałeś po całości xD 310 jest dla mieszkańców aglomeracji, a 114 nie, dlatego na pewno jej nie usuną, po drugie dużo osób dojeżdża nią pod szkoły/uczelnię i do Galerii Bronowice.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1589
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: damian_krk2 » 10 paź 2021, 14:59

Scania_9640 pisze: 10 paź 2021, 14:44
No teraz to poleciałeś po całości xD 310 jest dla mieszkańców aglomeracji, a 114 nie, dlatego na pewno jej nie usuną, po drugie dużo osób dojeżdża nią pod szkoły/uczelnię i do Galerii Bronowice.
Ja nie jestem zwolennikiem tego ale znając ZTP wytną 114.

Vanilos
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 27 sie 2020, 18:24

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Vanilos » 10 paź 2021, 17:23

Przecież na Podwawelskim jest jeszcze jedno miejsce obok stanowiska 114 i 165 tam gdzie busiarz stoi więc wystarczy busiarza wykopać i miejsce się znajdzie chyba że to stanowisko czeka specjalnie na 502 🤔

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Gruby Rysiek i 1 gość