Wielka Wieś, Modlnica, Jerzmanowice

- Linie, trasy, rozkłady
bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 17 lut 2022, 11:09

yosujiro pisze: 17 lut 2022, 10:55 Ciągle i w kółko bijecie pianę z tymi samymi argumentami. Petycję w sprawie 114 do tej pory podpisały 4 osoby, pod postami na FB głosy niezadowolenia wyraziły tylko pojedyncze osoby, co razem z niezbyt wysoką frekwencją w tym autobusie, nie licząc pojedynczych kursów pokazuje, że decyzja ZTP była słuszna. Do tej pory brak z Waszej strony konkretów jak chociażby zdjęcia tych niby napełnień na tej linii, jak pokazanie niezadowolenia ludzi. Wam się to nie podoba i stanęliście okoniem z klapkami na oczach. Już to się nudne robi. Może 511 nie jest idealnym rozwiązaniem, bo ja dalej uważam, że powinni byli wysłać do tej końcówki 159, ale widać nie było zapotrzebowania i budżetu na całodzienną linię zwykłą.
Z mojej perspektywy to wygląda tak, że są na tym forum osoby lobbujące za agloexpresami (które w moim odczuciu nie są do końca takie super, bo powinny dojeżdżać do pierwszej pętli w mieście, np. 310 - do Bronowic, dalej jest tramwaj/autobus miejski, więc bez sensu jest pchać 310 do centrum).
Ale ok, nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie obrywali mieszkańcy miasta.
I moim zdaniem to zwolennicy agloexpresów w obecnej formie mają klapki na oczach, nie zauważając minusów takich zmian.

Napełnienie 114 np. na jesień, gdy uczniowie jeździli na naukę stacjonarną było na 80-90% wszystkich miejsc, więc naprawdę nie było tak źle. Oczywiście zgadzam się, że teraz przegub tam był niepotrzebny.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 17 lut 2022, 11:12

yosujiro pisze: 17 lut 2022, 11:07 Ciągle mówisz o tym napełnieniu na takim poziomie, a dowodów brak... Ja nigdy tej linii nie widziałem z napełnieniem większym niż 3/4 miejsc siedzących zajęte, co już nie tylko przeze mnie było poruszane... Z tego co słyszałem 114 ma wrócić jak przebudują Piaskową i Stelmachów, wtedy ma jeździć do Prądnika Białego. Wcześniej ta linia nie ma kompletnie sensu.
No widzisz, część osób nie widziała, a część widziała. Ja jeździłem tą linią 4 lata więc wiem jakie miała napełnienia i przed pandemia było dużo ludzi, teraz jest mniej, ale nie na tyle mało, żeby ją likwidować. Wystarczyło się przejechać w godzinach szczytu popołudniowego lub wieczorem i zobaczyć.

I tak jak wyżej użytkownik napisał, popieram w 100%, na 114 przeguby może i nie były potrzebne teraz, ale jak szkoły wrócą od poniedziałku to podejrzewam, że 114 by się bardzo przydała, bo teraz wszyscy pójdą do 173.

A też uważam że 310 powinna jeździć tylko do Bronowic, stamtąd można dostać się w każdy rejon Krakowa.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: yosujiro » 17 lut 2022, 11:15

Ale ja nie jestem zwolennikiem agloekspresów. 301 powinno kończyć najdalej na Cracovii, 307 na Kleparzu, 310 do Podwawelskiego akurat ma sens patrząc ile aut jedzie z tamtej strony i może będzie jakąś zachętą do zmiany środka transportu, Zabierzów w ogóle nie powinien myśleć o ich uruchamianiu, tylko o dowozówkach. Jestem po prostu przeciwnikiem 114 w formie jaka była, bo od dawna widzę słabe napełnienia i dla mnie od skrócenia do Podwawelskiego tylko marnowano na nią wzkm... Mamy słowo przeciwko słowu, ale na moją korzyść przemawia nawet wątek pomiarowy 114, gdzie mimo kilku tylko postów widać, że słabo to wyglądało. Już lepiej byłoby przywrócić za te wzkm 132, gdzie od dawna nowohucianie narzekają na jej brak i zwiększenie korków w dzielnicy, bo obsługiwała kilka wyjątkowych relacji. 114 była do zastąpienia, są ważniejsze rzeczy do obsługi niż ciąg, który ma naprawdę sporo kursów...
Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, 11:15 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 17 lut 2022, 11:19

yosujiro pisze: 17 lut 2022, 11:15 Ale ja nie jestem zwolennikiem agloekspresów. 301 powinno kończyć najdalej na Cracovii, 307 na Kleparzu, 310 do Podwawelskiego akurat ma sens patrząc ile aut jedzie z tamtej strony i może będzie jakąś zachętą do zmiany środka transportu, Zabierzów w ogóle nie powinien myśleć o ich uruchamianiu, tylko o dowozówkach. Jestem po prostu przeciwnikiem 114 w formie jaka była, bo od dawna widzę słabe napełnienia i dla mnie od skrócenia do Podwawelskiego tylko marnowano na nią wzkm...
Na pewno miała większy sens niż szczytowe 511, które w 70% dubluje trasę 501.
Dla mnie po prostu pisanie że za 114 dostaliśmy 310 jest bezsensowne, a samo 114 miało sens dla mieszkańców okolic Chełmońskiego Osiedle (wiem co mówię bo sam tam mieszkam :) Jeśli napełnienie nie było duże, to wystarczyło zmienić autobus na 12m. Argument o braku 12m jest dość dziwny, bo jakoś na 310 się znalazły (a chyba na 114 było mniej brygad niż jest na 310).

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 17 lut 2022, 11:20

Dopóki nie będzie taryfy KM+kolej to nie powinno się myśleć o dowozówkach, bo dla ludzi to będzie nie opłacalne, płacić za KM i jeszcze za kolej. A rozmowy na linii Gmina Zabierzów-ZTP już są w sprawie agloekspresow.
Ja jeszcze w piątek w 114 Widziałem że jechało kilkadziesiąt osób, i nie były to pojedyncze osoby, ale już nie będę się kłócić bo szkoda czasu. Tyle ile tutaj było pomiarów 114 to... Nie skomentuje tego
Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, 11:23 przez Scania_9640, łącznie zmieniany 1 raz.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 17 lut 2022, 11:22

bartm pisze: 17 lut 2022, 11:19
yosujiro pisze: 17 lut 2022, 11:15 Ale ja nie jestem zwolennikiem agloekspresów. 301 powinno kończyć najdalej na Cracovii, 307 na Kleparzu, 310 do Podwawelskiego akurat ma sens patrząc ile aut jedzie z tamtej strony i może będzie jakąś zachętą do zmiany środka transportu, Zabierzów w ogóle nie powinien myśleć o ich uruchamianiu, tylko o dowozówkach. Jestem po prostu przeciwnikiem 114 w formie jaka była, bo od dawna widzę słabe napełnienia i dla mnie od skrócenia do Podwawelskiego tylko marnowano na nią wzkm...
Na pewno miała większy sens niż szczytowe 511, które w 70% dubluje trasę 501.
Dla mnie po prostu pisanie że za 114 dostaliśmy 310 jest bezsensowne, a samo 114 miało sens dla mieszkańców okolic Chełmońskiego Osiedle (wiem co mówię bo sam tam mieszkam :) Jeśli napełnienie nie było duże, to wystarczyło zmienić autobus na 12m. Argument o braku 12m jest dość dziwny, bo jakoś na 310 się znalazły (a chyba na 114 było mniej brygad niż jest na 310).
No dokładnie.. na 114 mieliśmy 6 brygad przy F15, mogli zmniejszyć do F20 i byłoby 5 brygad, a 310 ma ich 9.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Adrian14 » 17 lut 2022, 11:25

Może zamiast 511 trzeba było zmodyfikować 168 puszczając od Azorów prosto do ROK, potem Stawowa, Piaskowa - Chełmońskiego i powrót jak obecnie. Jest to autobus jeżdżący cały tydzień.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: yosujiro » 17 lut 2022, 11:27


bartm pisze:
Na pewno miała większy sens niż szczytowe 511, które w 70% dubluje trasę 501.
To zlikwidujmy 144, bo na dużej części trasy dubluje 194, zlikwidujmy 169, bo dubluje 179 itd itd... dwie linie, które na wspólnym odcinku dają wyższą częstotliwość, to naprawdę zło w najczystszym wydaniu Obrazek
Jeśli napełnienie nie było duże, to wystarczyło zmienić autobus na 12m. Argument o braku 12m jest dość dziwny, bo jakoś na 310 się znalazły (a chyba na 114 było mniej brygad niż jest na 310).
No ale dochodzimy w ten sposób do początku tej dyskusji- po co? Jak się facto większość przystanków dostała za 114 zastępstwo? Jeżeli kiedyś pandemia się skończy, ludzie normalnie będą się uczyć i pracować, to wtedy po pomiarach można się zastanowić. Teraz są alternatywy, prawie nie ma głosów sprzeciwu po likwidacji 114, ta dyskusja nie ma już najmniejszego sensu Obrazek




Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, 11:27 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 17 lut 2022, 11:29

yosujiro pisze: 17 lut 2022, 11:27 [Jak się facto większość przystanków dostała za 114 zastępstwo?
Chodzi o te przystanki, które obsługiwał wyłącznie 114, a dostały w "zastępstwie" potworka 511.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: yosujiro » 17 lut 2022, 11:32

Które nie mają sensu, bo prawie nikt z nich nie korzystał, może jakby tam linia szła dwukierunkowo, to byłaby inna rozmowa, ale po tym posunięciu widać, że ZTP zrobił cokolwiek, żeby zostawić choć niezbędne minimum, choć w sumie nie musiał, bo bliskość pętli i marna wymiana pasażerska bardziej by sugerowała, że tak 114, jak i 511 mogłyby tamtędy spokojnie nie kursować.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, 11:32 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 17 lut 2022, 11:35

yosujiro pisze: 17 lut 2022, 11:32 Które nie mają sensu, bo prawie nikt z nich nie korzystał, może jakby tam linia szła dwukierunkowo, to byłaby inna rozmowa, ale po tym posunięciu widać, że ZTP zrobił cokolwiek, żeby zostawić choć niezbędne minimum, choć w sumie nie musiał, bo bliskość pętli i marna wymiana pasażerska bardziej by sugerowała, że tak 114, jak i 511 mogłyby tamtędy spokojnie nie kursować.
Ale ZTP dba o swój PR i tego nie zrobił Obrazek
Jak pisałem wcześniej, mieszkam w okolicach Chełmońskiego Osiedle, jeździłem 114 bardzo często, i nie masz racji. Co do bliskości pętli pisałem o tym parę postów wyżej.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Scania_9640 » 17 lut 2022, 12:29

Popieram zdanie Bartm, ja też wielokrotnie widziałem jak na Chełmońskiego Osiedle wysiadają osoby, i to nie mało, bo po kilkanaście osób się zdarzało. A ze Stawowej to już się robi duża odległość.

Woof
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Woof » 18 lut 2022, 10:09

Może w dobrym tonie byłaby poprawa drogi dojścia z przystanku Piaskowa do Chełmońskiego Pętla, tak aby w deszczową pogodę nie trzeba było brodzić w błocie? Wtedy w porach niekursowania "511" mieszkańcy osiedla mogliby w lepszych warunkach korzystać z oferty dostępnej wszakże niedaleko na pętli.

Co do "114", ta linia bardzo odciążała na wspólnym odcinku "173", więc po powrocie uczniów i studentów na pełen wymiar warto zwracać uwagę, czy właśnie "173" nie odnotuje przepełnień.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: Kaszmir » 18 lut 2022, 10:31

bartm - jest rozwiązanie dla "Piaskowej" - zamienić trasy "501" i "511" dzięki czemu byłaby tam znów pełna linia. Myślę, że warto byście powalczyli o to z Radą Dzielnicy. Myśmy pytali urzędników przed zmianami o ten rejon i jak wspominałem, powiedziano nam że generuje on minimalne potoki, na styk uzasadniające kursowanie autobusu, i że napełnienia kończą się na "Jasnogórskiej". Trzymam kciuki, na pewno super gdyby udało się odzyskać linię całotygodniową. My też możemy o to podpytać.

Z innej beczki, wg mnie ciężko już nazywać "511" szczytówką bo jest już w połowie drogi między szczytówką a całą linią. Dla porównania, szczytowa "17" (też co 15 minut) ma popołudniu 14 kursów, a tygodniowo wykonuje ich 140. Tymczasem "511", mające tę samą częstotliwość, popołudniu ma 27 kursów (prawie dwa razy więcej!), a tygodniowo 243.

Co do całości zmian (pomijając Piaskową, o której wspomniałem osobno powyżej), jestem ich zwolennikiem bo wg mnie są korzystne również dla samego Krakowa. Wprawdzie na Czarnowiejskiej ubyło trochę kursów, jednak dużo więcej przybyło na Armii Krajowej, do tego zyskał cały odcinek do Stoków na krańcu Huty. Przyspieszenie linii też uważam za plus dla dużej części pasażerów, podobnie jak wspomniane przeze mnie przyspieszenie "502", "503" czy "572" które wszystkie się dobrze przyjęły.
Woof pisze: 18 lut 2022, 10:09Może w dobrym tonie byłaby poprawa drogi dojścia z przystanku Piaskowa do Chełmońskiego Pętla, tak aby w deszczową pogodę nie trzeba było brodzić w błocie? Wtedy w porach niekursowania "511" mieszkańcy osiedla mogliby w lepszych warunkach korzystać z oferty dostępnej wszakże niedaleko na pętli.
Popieram. Zresztą przypomnę że "511" (tak jak "114") zapewnia połączenie tylko w jedną stronę. W drugą i tak stoi na pętli więc wiele osób i tak woli podejść.
Woof pisze: 18 lut 2022, 10:09Co do "114", ta linia bardzo odciążała na wspólnym odcinku "173", więc po powrocie uczniów i studentów na pełen wymiar warto zwracać uwagę, czy właśnie "173" nie odnotuje przepełnień.
Obie linie mają być obserwowane. O "173" wg mnie nie ma co się martwić - dalej jest "310". Wprawdzie omija część przystanków, za to z reszty oferuje szybsze połączenie. Może zatem zacząć podbierać pasażerów "173". Co do "310", gdyby było przeciążone, to będzie prawdopodobnie ratowane dodatkowymi kursami w szczycie.

bartm
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 20 lut 2020, 9:45

Re: Wielka Wieś, Modlnica

Post autor: bartm » 18 lut 2022, 14:24

Kaszmir pisze: 18 lut 2022, 10:31 bartm - jest rozwiązanie dla "Piaskowej" - zamienić trasy "501" i "511" dzięki czemu byłaby tam znów pełna linia. Myślę, że warto byście powalczyli o to z Radą Dzielnicy. Myśmy pytali urzędników przed zmianami o ten rejon i jak wspominałem, powiedziano nam że generuje on minimalne potoki, na styk uzasadniające kursowanie autobusu, i że napełnienia kończą się na "Jasnogórskiej". Trzymam kciuki, na pewno super gdyby udało się odzyskać linię całotygodniową. My też możemy o to podpytać.
Z tego, co mi wiadomo, to radny Kosek już się sprawą zajmuje (konkretnie - przywróceniem 114). Jeśli chodzi o zamianę 501 i 511, to ja byłbym zwolennikiem (o czym chyba już wspominałem) wzmocnienia 501 w szczycie do f=10 i puszczeniu go po trasie 511, oraz zostawienia tego potworka 511 na Przybyszewskiego. Ale chyba Mobilis nie bardzo ma czym takie coś obsłużyć.
Dziś rano jechałem 511, na odcinku Chełmońskiego Pętla-Miasteczko Studenckie AGH w sumie wsiadło do niego 6-8 osób, więc kolejny krok ZTP to wycięcie 511 - bo przecież nikt tym nie jeździ. Zresztą to takie typowe, było 114 do Pod Fortem, to go skrócili, zmniejszyły się potoki, to poszedł do piachu. Teraz puścili bezsensowne 511, które na wydłużonym odcinku wozi powietrze, więc niebawem też pójdzie w piach. I będzie wszystko cacy, a de facto przez 310 jedna ulica i sporo osiedli straci nawet ten jednokierunkowy autobus.
Kaszmir pisze: 18 lut 2022, 10:31 Popieram. Zresztą przypomnę że "511" (tak jak "114") zapewnia połączenie tylko w jedną stronę. W drugą i tak stoi na pętli więc wiele osób i tak woli podejść.
A próbowałeś to kiedyś zrobić "na gruncie"? :) Chodnik tam to konieczność, tylko chyba nie ma go gdzie zrobić, bo działka nie jest miasta, a przy budowie pętli nikt na to nie wpadł.
Kaszmir pisze: 18 lut 2022, 10:31 Z innej beczki, wg mnie ciężko już nazywać "511" szczytówką bo jest już w połowie drogi między szczytówką a całą linią. Dla porównania, szczytowa "17" (też co 15 minut) ma popołudniu 14 kursów, a tygodniowo wykonuje ich 140. Tymczasem "511", mające tę samą częstotliwość, popołudniu ma 27 kursów (prawie dwa razy więcej!), a tygodniowo 243.
W ciągu dnia przerwa w szczycie chyba nikomu tak bardzo nie przeszkadza, gorsze jest wycięcie kursów po 20. Już by mogli zostawić je z f=30 do 22/23.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości