Kaszmir pisze: ↑27 sty 2022, 16:00
Kawiory natomiast mają jeszcze jadące w tę samą stronę "144" i mocne "194" (wzmocnione przy okazji wydłużenia do Pod Fortem).
Tylko w jedną stronę. Miałem na myśli głównie przystanek w kierunku Widoku.
"501" dobrze spełnia swoją rolę. Można by pomyśleć o wydłużeniu w zamian "511", ale to też tylko częściowo rozwiązuje problem. W ogóle uruchomienie "310" w zamian za "114" z punktu widzenia Krakowa oznacza duże cięcia i oszczędności.
Kaszmir pisze: ↑27 sty 2022, 16:00
Miasteczko generuje duże potoki ze względu na studentów tam mieszkających i jadących w inne części Krakowa. Dlatego "310" ominie ten przystanek bo inaczej mogłoby się zapchać pasażerami miejskimi i zabrakłoby miejsca dla mieszkańców Wielkiej Wsi. Przybyszewskiego - zatrzyma się pewnie ze względu na biurowce tamże, może są dojeżdżający tam od strony aglo.
To studenci i uczniowie stanowią większość w autobusach aglomeracyjnych. W związku z tym bezpośredni potok z aglomeracji na pewno jest większy na Miasteczko, niż do biurowców na Przybyszewskiego. Poza tym, na odcinku od Miasteczka do Podwawelskiego obecne napełnienia "114" nie powalają i raczej wszyscy by się pomieścili. Chociaż? Przecież w tej relacji zostaje tylko "173"... To chyba też trochę za mało.
To ogólnie jest zawsze trudny wybór w przypadku linii o krótkim taborze. "537" tak samo omija sporo przystanków by było miejsce dla pasażerów z Górki Narodowej i Witkowic. Z kolei "307" omija Górkę Narodową by pomieścić mieszkańców aglo. Przy "310" trzeba było dokonać podobnych trudnych decyzji.
Ja tu widzę sporą niekonsekwencję w myśleniu. Komu ma ta linia w końcu służyć? Jeśli mieszkańcom aglomeracji, to nie powinno się likwidować "114". Jeśli ma być rekompensatą za "114" i służyć także mieszkańcom Krakowa, to powinna kursować z co najmniej taką samą częstotliwości i taborem, a także obsługiwać wszystkie przystanki po drodze. Co z kolei wypacza jej sens i byłoby trudne do zrealizowania.
Z tego co wiem naprawdę jest problem z przegubami na odcinku Murownia - Będkowice. Do Murowni mogłyby jechać, acz tak jak wspomniałem wcześniej, opcja odpadła ze względu na łączenie kursów.
Ok, ale wiesz o którym konkretnie miejscu mowa? Dziwi mnie to trochę, bo czasami będąc tam mijam na tej drodze zwyczajne tiry i to bez większych problemów. Nie ma tam przecież ostrych zakrętów.