bartm pisze: ↑18 lut 2022, 14:24Z tego, co mi wiadomo, to radny Kosek już się sprawą zajmuje (konkretnie - przywróceniem 114).
bartm pisze: ↑18 lut 2022, 14:24Dziś rano jechałem 511, na odcinku Chełmońskiego Pętla-Miasteczko Studenckie AGH w sumie wsiadło do niego 6-8 osób, więc kolejny krok ZTP to wycięcie 511 - bo przecież nikt tym nie jeździ. Zresztą to takie typowe, było 114 do Pod Fortem, to go skrócili, zmniejszyły się potoki, to poszedł do piachu..
Dla mnie to wszystko to trochę demagogia. Radny walczy bo takie zadanie radnego - jak mu napiszą mieszkańcy "proszę oddać linię x" to wysyła pismo do ZTP "proszę oddać linię x". Nieważne jaka jest sytuacja, analiza ekonomiczna itd. Jakby tego nie zrobił, to zaraz mieszkańcy by się oburzyli "wybraliśmy go naszymi głosami, a nam nie pomaga!" I nie jest to uwaga w stronę tego konkretnego radnego, tylko ogólna - tak to działa.
Jakbym jutro napisał do radnych Grzegórzek "proszę oddać linię 7 z Dąbia na Towarowy" to zaraz by poszło pismo do ZTP "proszę oddać linię 7!" Nieważne, że jeździła pusta, nieważne że została zastąpiona innymi. Trzeba działać dla ludu.
Zresztą, dla mnie to fenomen jak radni udają działanie. ZTP dokonuje trudnych wyborów bo ma skończony budżet. A kto ustala budżet? Radni! Jakby radny Y chciał naprawdę pomóc, to by zapytał ZTP "ile potrzebujecie byśmy przeznaczyli w budżecie, by wróciła linia x?"
"114" wg mnie nie wróci. Powodów jest wiele, główny jest taki że linia po prostu zmieniła numerek na "310" które pokrywa ją w 95%. Choć przyczyn jest więcej.
Nie zrozum mnie źle, w całości sympatyzuję z Wami na Chełmońskiego i mogę pomóc w walkach. Jednak wg mnie nie tędy droga - walka o "114" zajmie czas, potem okaże się że i tak nie wraca. A w tym czasie można już walczyć o realne zmiany, np. wspomniane przez Ciebie wieczorne kursy "511" , ew. opisaną przeze mnie zamianę końcowych tras "501" i "511".
Nie rozumiem też czemu piszesz o cięciu "511", skoro nie ma takich planów. Co więcej, z tego co rozmawiałem z urzędnikami, linia jest przyszłościowa i raczej będzie dalej wzmacniana. Choćby ze względu na Stoki, gdzie staje się głównym połączeniem. Generalnie już miała dostać kursy w międzyszczycie, jednak problemem jest pojemność pętli na Stokach. Tam trzeba będzie przemyśleć co zrobić z układem "182/511". Niemniej gdybyś kazał mi obstawiać jedną linię, która najprędzej zyska kursy w następnych latach, postawiłbym pewnie na "511".
Tym bardziej, że od Chełmońskiego aż do Wiślickiej "511" i "501" tworzą takt, kursując średnio co 7,5 minuty. To już nie są dwa osobne autobusy, to jedna linia która po prostu rozdziela się na końcu w Hucie. Mocne połączenie na wzór linii tramwajowych.
bartm pisze: ↑18 lut 2022, 14:24Jeśli chodzi o zamianę 501 i 511, to ja byłbym zwolennikiem (o czym chyba już wspominałem) wzmocnienia 501 w szczycie do f=10 i puszczeniu go po trasie 511, oraz zostawienia tego potworka 511 na Przybyszewskiego. Ale chyba Mobilis nie bardzo ma czym takie coś obsłużyć.
Jak wspomniałem, "501" i "511" są skoordynowane. Opisane przez Ciebie zmiany pogorszyłyby podróż między Hutą a centrum, bo "501" z f10 i "511" z f15 nie dałoby się skoordynować.